Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Glow stick armbandjes vind ik ook leuk idee *schrijft het snel op*



Nee hoor Sammie ik denk als je er zo intensief mee bezig bent je ook maximaal wilt genieten
Alle reacties Link kopieren
onze locatie adviseerde om toch gewoon even hier door heen te gaan... mensen gaan toch op zoek naar je en dan maar even een minuut of 20 in de rij staan maar dan heb je wel iedereen gehad en hoef je je daar niet de hele avond nog druk om te maken oid.
Alle reacties Link kopieren
onze locatie adviseerde om toch gewoon even hier door heen te gaan... mensen gaan toch op zoek naar je en dan maar even een minuut of 20 in de rij staan maar dan heb je wel iedereen gehad en hoef je je daar niet de hele avond nog druk om te maken oid.
Alle reacties Link kopieren
Dat is de reden dat wij inderdaad ook een half uur in de rij gaan staan. Wij willen daarna gewoon kunnen feestvieren en niet steeds onderbroken worden door mensen die nog willen feliciteren

Daarna kunnen we gewoon los rondlopen en met iedereen eventueel nog praten
Onze ringen zijn bijna af! Echt mooi geworden, Goudsmit heeft ze naar onze smaak gemaakt. Mijne is fijntjes met 16 diamantjes (0.1) in een rij en verder zo smal mogelijk ingelegd. Super blij met resultaat
Alle reacties Link kopieren
Phoe, keuzes keuzes keuzes! Ik vind het allemaal maar lastig. Wat is een juiste keuze? Er zijn zoveel plekken waar je je feest zou kunnen houden. Wij willen vrij klein trouwen. (50 uitnodigingen). Waar van wij denken dat ze allemaal komen. We hebben het idee om het feest te geven in de kroeg waar we elkaar ontmoet hebben en waar het aanzoek is gedaan. Dit is niet heel groot dus dat zit wel goed. Maar dan de versiering.... Wij willen het subtiel en praktische. De locatie is van mensen die ons dierbaar zijn.



En dan de jurk... Ik vind heel veel mooi. Maar ook van uit een praktisch oogpunt denk ik dat ik mijn rok zo wijd mogelijk wil. (dit lijkt mij makkelijker met lopen)



Kort om, bruiloft plan paniek!
Alle reacties Link kopieren
Adem in adem uit! Alles komt goed!



Wat betreft je jurk, ga passen; dan vind je diegene die Het is. Want wie weet is het wel het model dat je van te voren denkt, dat wordt het echt niet.



Qua aankleding. Hebben ze al eerder in het café een bruiloft gehad? Om zo ideeen op te doen. Of pinterest, ook een goede inspiratiebron. Wel heel leuk trouwens dat jullie dat café kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag besloten dat ik eerst maar eens alleen een zaak binnen stap. Om zo hopelijk er achter te komen wat voor soort jurk het wordt. Ik ben namelijk bang dat als ik dat met mijn entourage doe, ik het helemaal niet meer weet. Ja ik hoop zo dat het daar gaat lukken. Nee daar heeft nog nooit een stel het feest gegeven. Wel al een paar keer een zoveel jarig huwelijk feest.



Ik heb het idee dat wij dingen vergeten te regelen. Het lijkt ons allemaal zo geregeld. We hebben een lijstje gemaakt :



- Datum (hebben we nog niet)

- pak en jurk aanschaffen

- gemeente huis regelen (wij trouwen alleen daar)

-getuigen vragen

- feest locatie boeken

- eten voor daggasten

Een band weten we nog niet of we dat willen. Op de locatie is muziek aanwezig waar verzoekjes mogelijk zijn.

- hotel voor huwelijksnacht regelen

- we gaan niet op huwelijksreis

- fotograaf regelen

- bedankjes



Edit :ik vergeet de ringen haha
lolllaaa wijzigde dit bericht op 18-04-2017 00:34
Reden: Iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in eerste instantie ook een kort lijstje, en weet je het is zo druk en groot als dat je zelf wil.



Nog minder dan 4 weken hier nu, ik hoop dat de ringen deze week klaar zijn!

Haha de ceremoniemeester bleek toch een goede keuze, er waren toch gasten die iets wilde regelen voor ons wat we niet wilden.

Heeft de cm mooi onderschept!
Hier nog 4 weken... heel veel mensen hebben nog niet aangegeven of ze wel of niet komen...

Begin 'm nu wel een beetje te knijpen...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik het ook wel minder werk vind dan ik had verwacht. Misschien omdat we ons gewoon niet heel druk maken over bepaalde dingen. Of niet de meerwaarde inzien van bepaalde dingen als extra's regelen. Er zijn in de loop van de maanden wel steeds een aantal dingetjes bijgekomen, die we nog wilden regelen maar geen onverwachte mega dingen.



@Sammie, fijn! Goede keuze dus!



@Fruity, oh dat is echt heel irritant. Tenminste, mijzelf kennende zou ik dat irritant vinden. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen dat niet meteen aangeven als ze de kaart hebben ontvangen. Wat gaan je doen als je bijvoorbeeld over twee weken van mensen nog niks hebben gehoord?



Voor jullie, Sammie en fruity, begint het echt dichtbij te komen! Wat leuk!
quote:motorbloemetje schreef op 18 april 2017 @ 10:28:

Ik moet zeggen dat ik het ook wel minder werk vind dan ik had verwacht. Misschien omdat we ons gewoon niet heel druk maken over bepaalde dingen. Of niet de meerwaarde inzien van bepaalde dingen als extra's regelen. Er zijn in de loop van de maanden wel steeds een aantal dingetjes bijgekomen, die we nog wilden regelen maar geen onverwachte mega dingen.



@Sammie, fijn! Goede keuze dus!



@Fruity, oh dat is echt heel irritant. Tenminste, mijzelf kennende zou ik dat irritant vinden. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen dat niet meteen aangeven als ze de kaart hebben ontvangen. Wat gaan je doen als je bijvoorbeeld over twee weken van mensen nog niks hebben gehoord?



Voor jullie, Sammie en fruity, begint het echt dichtbij te komen! Wat leuk!



Wij hebben de locatie gereserveerd voor zo'n 75 man, daar word personeel door hun voor ingehuurd. Als er bijvoorbeeld maar 50 man komt, dan kunnen ze het af met 1 persoon minder. Daarom moeten mensen het aangeven, ook zodat daar de hapjes op gebaseerd worden.

Ik zit er over te denken om iedereen een reminder te sturen. Ik heb van iedereen het mailadres....
Alle reacties Link kopieren
@lolllaaa misschien vergeet je de uitnodigingen?

En het zijn vaak kleine dingetjes die erbij komen. Zoals naast de jurk... Wil je nog sieraden of iets voor in het haar erbij? Oh kapster en make up staan ook niet op je lijstje!

Aankleding voor de locatie misschien?
Alle reacties Link kopieren
@lollaaa heb je nagedacht over vervoer? Is alles op loopafstand? Parkeerplaatsen?



Hier nig 4,5 maand. Vind het ook enorm hard gaan zijn al 8 maanden verloofd en ermee bezig. Nu kaarten bestellen. Gaan die eerder versturen vanwege zomervakantie. Wel gesproken met ceremoniemeesters. Weer aan aantal andere dingen gedacht welke wel handig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen ceremoniemeester Fruity? Anders kan je die de reminders laten sturen. Want om zelf achter je gasten aan te mailen lijkt me écht niet leuk!



Onze cm verzamelt alles, van dieetwensen tot aan afmeldingen. Zodat wij niet steeds gestoord worden van alle losse mails. Hoewel ik niet veel afmeldingen verwacht.



Volg week mogen we de jurken ophalen! Ben zó benieuwd hoe het past nu hij is aangepast.
Ja, we hebben een ceremoniemeester, de mails komen in een speciaal aangemaakt mailadres binnen.

Het is niet zo'n een moeite, copy/paste in mail (BCC) en dan versturen...

Ik ben nogal een controlfreak... De ceremoniemeester krijgt dagelijks appjes van 'denk je daar en daar aan'

Kan het niet echt loslaten!



Ik mag volgende week ook mijn jurk halen, dan komt het nog dichterbij



Weten jullie trouwens hoe de jurken van elkaar eruit zien? Of is dat een verrassing?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat controle freak achtige ken ik wel ja. Vooral sinds ik de ambtenaar heb ontmoet .



Ja wij weten de jurken van elkaar. We wilden het eerst als verrassing houden, maar maar de winkel had maar 1 paskamer dus dat werd lastig. En achteraf gezien zijn we blij dat het weten, want nu passen de jurken ook echt bij elkaar.

Anders hadden we twee opzichzelfstaande jurken gehad, die totaal niet kloppen bij elkaar.



En nu wél, kan niet wachten op de reacties van mensen. Ik hoop op een hoog 'aaaaaaaah' gehalte
Dat komt vast goed Sammie!!!

Fijn dat jullie jurken bij elkaar passen.



Schoonmoeder is bij mij mee geweest voor de jurk. Daarna is ze met vriend voor pak gaan kijken. Het schijnt dat die mooi bij m'n jurk past
Hier nog 5 maanden.

Mocht afgelopen zaterdag de jurk weer aan, helaas moet ik nog een hoepelrok kopen (nu besteld) en daarna kan ie pas in lengte worden vermaakt.



Verder vooral veel contact met locatie, er zijn wat kleine dingen die zij moeten regelen enzo.
quote:Fruity-Pebbles schreef op 18 april 2017 @ 08:22:

Hier nog 4 weken... heel veel mensen hebben nog niet aangegeven of ze wel of niet komen...

Begin 'm nu wel een beetje te knijpen...Wij gaan ook snel trouwen. Ik werd ook zenuwachtig van mensen die niet reageerden, dus heb ze twee weken voor de deadline gebeld en gevraagd. Wist ik gelijk waar ik aan toe was.
Alle reacties Link kopieren
Vervoer wordt voor ons geregeld. Wij twijfelen nog of een een ceremonie meester willen. Parkeerplaatsen is geen probleem. Wij trouwen zo laat mogelijk in de middag vanwege mijn gezondheid. We doen het diner op de feest locatie. Loop afstanden heb ik niet bewust over na gedacht maar omdat ik zelf slecht ter been ben is dit dus goed te doen. Welke kaarten het gaan worden zijn we nog niet over uit. Wij willen graag simpel maar kunnen nog niet DE kaart vinden.
Alle reacties Link kopieren
Lollaaa een CM is wel prettig hoor. Al is het maar voor alle vragen tijdens de middag/avond.



Wij hebben vandaag de opdracht voor kaart ontwerp gegeven. Ben heel erg benieuwd!
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 19 april 2017 @ 14:36:

Lollaaa een CM is wel prettig hoor. Al is het maar voor alle vragen tijdens de middag/avond

Precies. Zowel vragen van gasten als van de locatie/dj/fotograaf/wiedanook. Op de dag zelf wil ik alleen maar "ja" zeggen en plezier maken



Van het weekend heb ik mijn proefkapsel laten maken. Ik doe nooit wat bijzonders met mijn haar dus erg leuk om zo eens te tutten. Ze gaat ook mijn make up doen, dit doen we volgende keer. Kapsel doet ze dan nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden het klein en wilden eerst geen cm, maar er toch uiteindelijk voor gekozen om de redenen die daneli noemt.



Ik wil die dag niet nadenken over dingen. En daarbij is een cm heel streng als het gaat over dingen die mensen willen regelen die jij niet wil
Alle reacties Link kopieren
Wauw Fruity en Sammie, wat gaaf dat het bijna zo ver is!



@lolllaa: Heb zelf een bruiloft gefotografeerd waar geen ceremoniemeester(s) bij waren. Dat was echt een drama want ik moest alle vragen aan het bruidspaar stellen en daar werden ze niet vrolijk van (zacht uitgedrukt). Ze hadden geen duidelijke planning gemaakt van hun dag (ook niet gedacht aan tijdstippen van groepsfoto's terwijl ik daar ruim van tevoren naar gevraagd had) en doordat ik geen aanspreekpunt had ging er zoveel mis! Ik zou tot een bepaald tijdstip aanwezig zijn en tegen de tijd dat ik moest vertrekken waren verschillende "fotomomenten" nog niet aan bod gekomen die zij graag vastgelegd wilde hebben. Uiteindelijk moesten de leveranciers (o.a. ik dus) hiervoor boeten. Wat een hel! Ik zou het echt aanraden om een ceremoniemeester (of meer) in de arm te nemen!



Ohja ik heb trouwens even jullie hulp nodig. Wij geven bij thuiskomst een feest bij een locatie voor 55 personen (dit is incl. onszelf). De planning is als volgt:



17.00 uur aankomst gasten

18.15 uur diner

19.30 einde diner

19.45 uur aansnijden taart + toost

20.30 uur begin feestavond

01.30 uur einde



Wij willen halverwege de avond nog wat dingen neerzetten zoals zoute stengels, popcorn, borrelnootjes, dat soort dingen. Zouden jullie adviseren om ook nog iets als bittergarnituur of een puntzakje friet uit te laten serveren? Hoe doen jullie dat op jullie eigen feest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven