Baby in leven houden?

11-04-2017 17:49 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijke beslissing die je als rechter moet nemen.



http://nos.nl/artikel/216 ... at-baby-moet-sterven.html



Ik weet niet wat ik zou doen. Ik snap de ouders. Maar ook de rechter.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 11 april 2017 @ 18:33:

[...]





En waarom worden kinderen met een meervoudige beperking dan wel in leven gehouden? Kinderen die niks kunnen?

Of mensen die al jaren in coma liggen. bijvoorbeeld.Omdat er een heel groot verschil is tussen actief het leven van iemand beëindigen of het stoppen met in leven houden. Het feit dat je meervoudig gehandicapt bent, wil niet zeggen dat je stervende bent en alleen nog leeft door medisch ingrijpen. Overigens ken ik wel ouders van een zeer zwaar gehandicapt kind die de afspraak met de artsen hebben dat er bij complicaties (denk aan trombose of longonsteking o.i.d) zeer terughoudend behandeld zal worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 11 april 2017 @ 18:34:

Poe, jij als moeder baart het kind, en dan is er een vreemde die beslist dat het dood moet.

Heftig.Nou, als je het zo zwart-wit stelt, is dat meestal wel het geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe dit netjes te plaatsen, maar ben het helemaal eens met de rechter. Maar ik was het ook ooit al eens met ouders van een kindje met het Down syndroom die besloten dat de levensreddende maagoperatie niet plaats mocht vinden.

Moeilijke discussie.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 18:38:

[...]



ja ik denk praktisch. Tegenwoordig wordt iedereen maar in leven gehouden, mensen die 50 jaar geleden 'gewoon' dood zouden gaan.



Gelukkig maar dat ze iedereen in leven proberen te houden. Anders was ik er nu niet meer geweest en was mijn kind ook mooi geboren en had nu niet meer geleefd.



Als ziekenhuizen maar gewoon op slot doen dan. Echt je weet niet wat je zegt.



Maar in het geval van deze baby denk ik dat de rechter een goede beslissing heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 11 april 2017 @ 19:15:

[...]





Gelukkig maar dat ze iedereen in leven proberen te houden. Anders was ik er nu niet meer geweest en was mijn kind ook mooi geboren en had nu niet meer geleefd.



Als ziekenhuizen maar gewoon op slot doen dan. Echt je weet niet wat je zegt.



Maar in het geval van deze baby denk ik dat de rechter een goede beslissing heeft gemaakt.ik doelde op mensen die al 1001 jaren in coma liggen en leven als een kasplantje
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:gedanst schreef op 11 april 2017 @ 18:33:

En waarom worden kinderen met een meervoudige beperking dan wel in leven gehouden? Kinderen die niks kunnen?

Of mensen die al jaren in coma liggen. bijvoorbeeld.We gaan humaner om met onze huisdieren dan onze medemens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 11 april 2017 @ 19:18:

[...]





We gaan humaner om met onze huisdieren dan onze medemens.Echt? Heb je een bron/link met de statistieken?
don't forget that i'm fabulous, and you're not
quote:poeziewoezie schreef op 11 april 2017 @ 18:34:

Poe, jij als moeder baart het kind, en dan is er een vreemde die beslist dat het dood moet.

Heftig.Die 'beslissing' is allang genomen, de rechter voorkomt enkel dat het lijden nog langer duurt.
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 19:19:

Echt? Heb je een bron/link met de statistieken?Daar heb je geen statistieken of bronnen voor nodig. Een afgeleefde hond wordt geeuthanaseerd, een afgeleefd mens krijgt geen toestemming voor euthanasie. Bij een dier met kanker is men veel terughoudender met zware behandelingen, maar als mens moet je er 'alles aan gedaan hebben'.
Alle reacties Link kopieren
nou wat als die baby zou leven:

- Hij zal geen bijdrage doen aan de maatschappij

- Hij kost alleen maar geld

- Hij zal nooit een 'menswaardig' bestaankrijgen

- Hij heeft miss super erge pijn



Kortom., alleen voor het egoïsme van de ouders zou die blijven leven.
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 11 april 2017 @ 19:26:

[...]





Daar heb je geen statistieken of bronnen voor nodig. Een afgeleefde hond wordt geeuthanaseerd, een afgeleefd mens krijgt geen toestemming voor euthanasie. Bij een dier met kanker is men veel terughoudender met zware behandelingen, maar als mens moet je er 'alles aan gedaan hebben'.



Huisdieren, heb je het over. Een beetje kip of koe of varken zal je - als het kon - ongelijk geven.

En tel je dan ook de huisdieren mee die een spuitje krijgen omdat het baasje een operatie te duur vindt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In leven houden met alle apparatuur is het lijden verlengen.

Wat iemand hierboven al zei, een hond zou je uit mededogen een spuitje geven, maar bij een mens moet het lijden uitgesmeerd worden.

Fijn dat een rechter in het belang van het kindje kan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Die ouders hebben hoop. Ze kregen een maand de tijd om geld voor een behandeling bij elkaar te krijgen. Nu zullen ze altijd denken " wat als ? "

Afschuwelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:poeziewoezie schreef op 11 april 2017 @ 18:34:

Poe, jij als moeder baart het kind, en dan is er een vreemde die beslist dat het dood moet.

Heftig.Nee, 'een ander' zorgt er juist voor dat het kind nog in leven is. Zonder hulp was hij al eerder overleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 11 april 2017 @ 18:33:

[...]





En waarom worden kinderen met een meervoudige beperking dan wel in leven gehouden? Kinderen die niks kunnen?

Of mensen die al jaren in coma liggen. bijvoorbeeld.Over het algemeen zijn dat kinderen die niet aan machines in ziekenhuizen liggen maar thuis verzorgd worden. Uiteraard kan je je dan ook afvragen wat de kwaliteit van leven is als een kind zeer ernstig meervoudig gehandicapt is maar de medische wereld mag de behandeling van een kind dat bijvoorbeeld met sondevoeding en medicatie doorleeft niet zomaar stoppen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 18:36:

[...]



ja dat vind ik ook 'zonde' van het geld.Beetje gek dat je gelijk aan geld denkt als het gaat om het leven van een kind. Een menswaardig bestaan lijkt me een veel gezondere discussie.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef de rechter gelijk. Mijn ervaring is juist dat de medische wereld heel weloverwogen besluit om de behandeling te stoppen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk verdrietig voor de ouders dat hun kind dit is overkomen.

En dat ze nu vechten voor hem in plaats van naast hem zitten.

Er is in de communicatie en emotie iets niet helemaal goed gegaan denk ik. Ouders en artsen willen vast allemaal het beste voor het kindje.

Hartverscheurend als het beste voor je kind is dat er geen behandelingen meer gestart worden.

Ik hoop dat ze veel bij elkaar zijn nu, dat ze nog bij hem kunnen zijn om hem te laten voelen dat ze van hem houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 11 april 2017 @ 19:19:

[...]



Echt? Heb je een bron/link met de statistieken?





Hier bestaan geen statistieken van. Maar dat snap je zelf ook wel.

Dit gaat om gevoel. En dit is iemands mening.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet leuk nee maar liever een dood kind dan een dood ziek kind,think about it. Maarja, als het je eigen kind is spelen emoties natuurlijk ook een belangrijke rol, en dan kan zo'n reactie hard aankomen
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg altijd maar zo, "liefde is loslaten als dat beter is voor de ander". Ik vind het een goede beslissing.

Mensen hebben vind ik ook het recht om te sterven, evengoed als he recht om te leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2017 @ 19:33:

Die ouders hebben hoop. Ze kregen een maand de tijd om geld voor een behandeling bij elkaar te krijgen. Nu zullen ze altijd denken " wat als ? "

Afschuwelijk.



Volgens mij is dat een oud artikel dat boven gequote is. In het bericht van vandaag op de Dailymail hebben ze het erover dat er 1.2 miljoen pond is opgehaald en dat de ouders niet begrijpen waarom de rechter dan nu toch deze beslissing neemt terwijl hij ook naar Amerika kan gaan voor de behandeling.



Heb geloof ik in een ander artikel gelezen dat het maar de vraag is of hij de reis naar Amerika uberhaupt overleeft en dat er eigenlijk geen kans is dat die behandeling aanslaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2017 @ 19:33:

Die ouders hebben hoop. Ze kregen een maand de tijd om geld voor een behandeling bij elkaar te krijgen. Nu zullen ze altijd denken " wat als ? "

Afschuwelijk.Dit is idd een vreemde wending in het proces...Een maand krijgen om nog iets te regelen...Dat is toch ook onmenselijk ?
Ik begrijp die ouders ook niet, als het kind lijdt en een experimentele behandeling in de VS alleen het kind in leven houdt, maar verder zal het nooit enige kwaliteit hebben van leven. Terwijl pijn ook nog eens niet is uit gesloten.



In de tekst van blijfgewoonbianca blijkt dus dat de rechter enkel heeft geoordeeld of de artsen juist handelen als zij niet verder willen behandelen. En daar ben ik het mee eens. Ze zijn uiteraard vrij om een arts te zoeken die dat wel wil, maar die hoort ook vrij te zijn om te weigeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissPientje schreef op 11 april 2017 @ 20:19:

[...]



Dit is idd een vreemde wending in het proces...Een maand krijgen om nog iets te regelen...Dat is toch ook onmenselijk ?

Dat was in maart.

Er was een absurd hoog bedrag nodig. Ik vrees dat ze dat niet gehaald hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven