vegan pannenkoeken

02-04-2017 23:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand een makkelijk recept voor vegan pannenkoekjes? Ik heb youtube weleens nagedaan maar dat is al twee keer fout gegaan.
quote:ikbenjevriend schreef op 03 april 2017 @ 14:22:

Kan ik je inhuren?
75 gram speltbloem/meel

220 ml amandel/soja melk

1 theelepel kaneel

1 theelepel bakpoeder

1 eetlepel kokosolie (om in te bakken
quote:oeps12 schreef op 03 april 2017 @ 13:57:

bij die pakken moet je altijd eieren toevoegen. Of doe jij dat gewoon zonder en dat werkt?



Ik koop ook mix van een bekend merk bij de supermarkt.



Ik doe geen ei door de pannenkoekenmixn.

Wel een pakje bakpoeder (gezeefd) erbij.

En plantaardige melk.



Lekker hoor. De pannenkoeken zijn lekker luchtig.
TO, welk recept is het geworden? Is het gelukt?



Je kan ook lekkere hartige pannenkoekjes maken. Mjammie.
Even een tvp. Ik kreeg laatst toen ik in de supermarkt stond zin in pannenkoeken, maar omdat ik niet wist hoe je dat moest doen zonder melk en eieren (ik ben beginnend veganist) heb ik het maar gelaten. Hier zitten lekkere recepten tussen. Hartige pannenkoeken van kikkererwtenmeel klinkt ook goed!
quote:lisannez schreef op 03 april 2017 @ 00:29:

Pannenkoekenmix met spa rood.Dit is echt lekker
Zojuist eerste experiment gedaan. Meergranen pannenkoekenmix met sojamelk, spa rood en een prutje van gebroken lijnzaad met water. Op zich best lekker, maar ze smaken wel erg gezond en een beetje broodachtig.
Wij eten het bijna wekelijks: pannekoekenmix met alleen sojamelk (verder niks). Truc is om het beslag een stukje dikker te laten dan bij gewoon beslag. Het moet net kunnen uitvloeien zeg maar. Wij vinden ze lekkerder dan gewone pannekoeken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat het vegan pannenkoeken zijn #hoemoeilijkkanhetzijn
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik gebruik altijd 1 liter amandelmelk en ca 450 gram volkorenmeel (misschien dat het met witte bloem meer/minder gram moet zijn). Als ik het in huis heb vervang ik een deel van het meel met kikkererwtenmeel. Dan roer ik door de melk wat appelazijn (proef je echt niet!) met een garde tot het goed gaat schuimen, en ik gooi wat baking soda door het meel. Dat meng ik en daar bak ik pannekoeken mee. Is wel veel te veel voor 1 persoon (wij eten dit met z'n tweeen maar lusten ook wel wat dus ik denk dat 3 personen er ook wel van kunnen eten). Eventueel kun je ook gewoon meel, melk en een scheutje bier doen, dus zonder de azijn en baking soda. Bier zorgt ook voor luchtigheid. Je hebt iig echt geen ei nodig!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n kant-en-klare pannenkoekenmix met plantaardige melk werkt inderdaad prima. Het is niet nodig om het ei te vervangen. Eet smakelijk!
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven