Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:aidem schreef op 11 april 2017 @ 17:16:

[...]





Moslims staan er nou niet bepaald om bekend dat ze open staan voor andere meningen, religies, enzovoorts. Werden anders denkenden door moslims alleen maar bestempeld als naief, dat zou geen probleem zijn natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening vind ik. Maar ondertussen proberen ze zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de mensen met 'een andere mening' Waar heb jij je 'Generaliseren kun je leren' cursus gevolgd?
Man | 1976 | Rotterdam
quote:ardni schreef op 11 april 2017 @ 17:07:

[...]





Ok dus je mag geen andere mening hebben , want dan ben je naif.

Duidelijk een voorbeeld van ruimte voor andersdenkenden.



de islam heeft wel degelijk meerdere stromingen progressief,mild, radicaal,pre-radicaal het enige waar ik het mee eens ben is op het moment dat welke stroming dan ook politiek dreigt te worden, het al snel radicaliseert.



Maar dat zeg ik vanaf mijn laptopje zonder bron



Je ogen sluiten voor de realiteit vind ik naïef. Naïviteit die leidt tot geen adequate maatregelen nemen om de problemen aan te pakken, vind ik zelfs gevaarlijk.



Ook progressieve of gematigde moslims lopen in veel moslimlanden gevaar. Soennieten en Sjiieten staan elkaar naar het leven. Juist daardoor wordt er ook veel strijd gevoerd in moslimlanden. De islam dreigt niet politiek te worden dat is die allang. De radicalisering in westerse landen neemt in een rap tempo toe. Onvermijdelijk met een bevolkingsgroep die voor een groot deel slecht of niet integreert en onder aan de maatschappelijke ladder bungelt.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die niet snapt waarom ze gewoon geen aanslag op UC doen tijdens de spits? heb je toch veel meer mensen vermoord. Ik bedoel denk eens vanuit hun, het is efficiënt en je legt gelijk het hele land plat,
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 16:43:

[...]





Homo zijn vind ik sowieso geen reden voor asiel. Ongeveer 10% van de mensheid is homo, dus daar is geen beginnen aan. In AZC's is toch ook bekend wie christen is en wie moslim? Laten we maar investeren in opvang in de regio, lijkt mij veel nuttiger.



Waarom is het beperken van de immigratie van moslims een slecht idee? Nu dweilen we met de kraan open. Laten we eerst maar eens zorgen dat de mensen die hier al wonen integreren. Dat geeft al problemen genoeg. Het asielbeleid versoepelen, zodat er nog meer mensen deze kant op komen, lijkt mij dan weer het meest domme idee ever. En ik durf te beweren dat een meerderheid van de Nederlandse bevolking er zo over denkt.Met wat er op het moment in Tsetsjenie gebeurt met homos, en hoe in vele landen van de wereld jarenlange gevangenis straffen of zelfs executie staat op homo zijn, vind ik het niet kunnen om geen asiel te geven aan homos uit die landen.
quote:augustusbloem schreef op 11 april 2017 @ 19:25:

[...]





Met wat er op het moment in Tsetsjenie gebeurt met homos, en hoe in vele landen van de wereld jarenlange gevangenis straffen of zelfs executie staat op homo zijn, vind ik het niet kunnen om geen asiel te geven aan homos uit die landen.



Ik denk alleen niet dat dat haalbaar is. We kunnen in Nederland niet alle problemen van de hele wereld oplossen en opvangen. Dan moet je bereid zijn om afscheid te nemen van de verzorgingsstaat. (en heel Nederland asfalteren)



Onder Tsjetsjenen zitten overigens heel veel moslimterroristen. Rusland kan daar over mee praten. Op grote schaal Tsjetsjenen toelaten is vragen om nog meer problemen. Hoe constateer je eigenlijk dat iemand homo is? Lijkt mij niet te doen.
quote:aidem schreef op 11 april 2017 @ 17:16:

[...]





Moslims staan er nou niet bepaald om bekend dat ze open staan voor andere meningen, religies, enzovoorts. Werden anders denkenden door moslims alleen maar bestempeld als naief, dat zou geen probleem zijn natuurlijk, iedereen heeft recht op zijn eigen mening vind ik. Maar ondertussen proberen ze zoveel mogelijk slachtoffers te maken onder de mensen met 'een andere mening' Extremistische moslims.
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 10:33:

Laten we in west Europa eerst eens zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers ook daadwerkelijk worden uitgezet. In plaats van bed, bad en brood of mensen die verdwijnen en waar geen zicht meer op is.



Iedereen mag in Nederland natuurlijk haar geloof belijden, mits binnen de wet. Dus geen haatimams en oproepen tot geweld of zaken die haaks staan op onze vrije samenleving.



Eerst handhaven, in plaats van weer nieuwe regeltjes verzinnen. We hebben het in NL best aardig voor elkaar maar laten we dat zo houden en stoppen met tolerant blijven tegen intolerantie.Ik denk dat Mark maar eens een tijdje bij Orban moet gaan stagelopen.
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 19:59:

[...]



Extremistische moslims.



Noem het wat je wilt.



Ruim 50% van de Britse moslims vindt dat homoseksualiteit strafbaar en verboden zou moeten zijn. Dat zijn dus moslims wellicht al hun hele leven levend in Engeland.



Ontnuchterend vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 16:13:

[...]





Bijna iedereen begint dit in te zien, want Groen Links en D'66 zijn voor een ruimhartiger asielbeleid. Ik ben daarom heel benieuwd hoe de kabinetsformatie gaat lopen. Als de VVD en het CDA meegaan met Groen Links en D'66 dan ga zelfs ik de volgende keer PVV stemmen. Alhoewel ik eigenlijk denk dat ik bij het FvD ook al goed zit.





Nou Nederland is toch ruimhartig genoeg, als de VVD hier in meegaat stem ik nooit meer op Rutte

Dan komt dat uit zijn compromissen koker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 21:07:

[...]





Noem het wat je wilt.



Ruim 50% van de Britse moslims vindt dat homoseksualiteit strafbaar en verboden zou moeten zijn. Dat zijn dus moslims wellicht al hun hele leven levend in Engeland.



Ontnuchterend vind ik dat. Dat kan best zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze zo veel mogelijk slachtoffers willen maken, zoals Aidem zei en waarop ik reageerde.
quote:hollebollegijs schreef op 11 april 2017 @ 23:07:

[...]





Nou Nederland is toch ruimhartig genoeg, als de VVD hier in meegaat stem ik nooit meer op Rutte

Dan komt dat uit zijn compromissen koker.Ik zie nu dat ik "want" i.p.v. "maar" heb geschreven. Rutte kan het echt niet maken om daarin mee te gaan.
quote:PowerCube schreef op 11 april 2017 @ 23:11:

[...]



Dat kan best zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat ze zo veel mogelijk slachtoffers willen maken, zoals Aidem zei en waarop ik reageerde.Extremistische moslims zijn dus enkel diegene die aanslagen plegen volgens jou?
quote:Hetvrijewoord schreef op 11 april 2017 @ 23:19:

[...]





Extremistische moslims zijn dus enkel diegene die aanslagen plegen volgens jou?Ja. De definitie van extremistisch is voor mij dan dat er middelen worden ingezet die buiten de wettelijke kaders vallen. Dat zullen vaak mensen zijn met een radicaal gedachtegoed, maar gelukkig pleegt niet iedereen met radicale ideeen een aanslag.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 00:20:

[...]



Ja. De definitie van extremistisch is voor mij dan dat er middelen worden ingezet die buiten de wettelijke kaders vallen. Dat zullen vaak mensen zijn met een radicaal gedachtegoed, maar gelukkig pleegt niet iedereen met radicale ideeen een aanslag.Een moslim met de bijvoorbeeld de overtuiging dat homoseksualiteit verboden en strafbaar zou moeten zijn categoriseer jij dus onder een gematigde moslim?
Doorsnee moslim?
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 00:48:

[...]





Een moslim met de bijvoorbeeld de overtuiging dat homoseksualiteit verboden en strafbaar zou moeten zijn categoriseer jij dus onder een gematigde moslim?Nee, zo iemand zou ik een conservatieve en/of radicale moslim noemen. Hoe verwerpelijk die ideeen ook zijn, het staat mensen vrij om die mening te hebben. Dat maakt ze echt niet meteen tot aanslagplegers. Als dat zo was, zouden er oneindig veel meer aanslagen zijn.
quote:Pientjexxxx schreef op 11 april 2017 @ 13:02:

[...]





Dan kom je toch weer uit bij het probleem van de religie. Die belemmert in hoge mate de integratie in onze samenleving, omdat de islam de westerse normen en waarden sterk afwijst. Neem daarbij nog de cultuurverschillen, het niet vermengen met de oorspronkelijke bevolking en een blijvende grote instroom van moslims (dus ook veel meer en grotere groepen die samen klitten en een parallelle samenleving vormen) en het probleem wordt onoplosbaar.

Daarom zijn er ook scholen die de paasviering gewoon een beetje aanpassen:



http://www.ad.nl/binnenland/christelijk ... ~a4721fd5/



Protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag zwakken het christelijk karakter van hun paasvieringen af om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Soms wordt de bovenkant van paasstokken afgebroken als leerlingen niet mogen rondlopen met een kruis.



In Den Haag zeggen leiders van christelijke en rooms-katholieke scholen dat het in multiculturele wijken beter is om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen. Zo wordt op de protestantse school O3 bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis dat de kinderen dragen afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. ,,Voor ons is het belangrijker dat iedereen zich hier welkom voelt dan vasthouden aan conservatieve tradities’’, zegt O3-directeur John Verhoeff.



Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran. ,,Op deze manier is er herkenning bij de kinderen’’, zegt leerkracht Sebahat Yildiz . Soms zijn ouders het alsnog niet eens met de viering. ,,Dan ga ik met ze in gesprek. Meestal komen we er wel uit.’’



Koekoek.. wat een achterlijkheid.
Ik vind het belachelijk dat de paasviering wordt aangepast. Waarom gaat je kind naar een christelijke school als je niet achter deze visie kan staan?



Het is wel een ding waardoor het mis kan gaan hier; aanpassen aan een oprukkende minderheid waardoor de christelijke cultuur (die er toch echt was in Nederland) verdwijnt en plaats zal maken voor een islamitische cultuur. Op zijn best zal er over honderd jaar sprake zijn van twee paralelle samenlevingen. Met alle spanningen vandien.



Bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, wegkijken en goedpraten. Ik kan me hier best boos om maken.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 02:26:

[...]



Nee, zo iemand zou ik een conservatieve en/of radicale moslim noemen. Hoe verwerpelijk die ideeen ook zijn, het staat mensen vrij om die mening te hebben. Dat maakt ze echt niet meteen tot aanslagplegers. Als dat zo was, zouden er oneindig veel meer aanslagen zijn.





Dat is ook helemaal niet wat ik beweer. Ik was benieuwd waaronder jij die mensen zou scharen. Mensen gebruiken termen als 'gematigd' nogal makkelijk namelijk. Niet iedere moslim is een extremist en niet iedere niet-aanslagpleger is gematigd, verre van.



Iedereen mag inderdaad zijn of haar abjecte ideeën hebben. Ideeën die -hoe je het ook wendt of keert- niet stroken met een vrije samenleving zoals we die in de westerse wereld voor ogen hebben.



Het gaat erom of het goed is zoveel mensen te hebben die zulke ideeën hebben, of men daar wat mee moet. Die mensen hebben namelijk ook (terecht) politieke invloed natuurlijk, zie DENK. Ik meen dat niemand, zeker moslims niet gebaat zijn bij islamitisch onderwijs om maar wat te noemen, net zoals ik ook geen voorstander ben van gesubsidieerd christelijk onderwijs overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 12 april 2017 @ 07:55:

Ik vind het belachelijk dat de paasviering wordt aangepast. Waarom gaat je kind naar een christelijke school als je niet achter deze visie kan staan?



Het is wel een ding waardoor het mis kan gaan hier; aanpassen aan een oprukkende minderheid waardoor de christelijke cultuur (die er toch echt was in Nederland) verdwijnt en plaats zal maken voor een islamitische cultuur. Op zijn best zal er over honderd jaar sprake zijn van twee paralelle samenlevingen. Met alle spanningen vandien.



Bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, wegkijken en goedpraten. Ik kan me hier best boos om maken.



Beetje makkelijk comment en niet doordacht, als je wordt gedwongen je kind binnen een straat van x kilometer op school te plaatsen.

Ik kan me nog herinneren dat een ouder een vrije school was begonnen om haar eigen en andermans kinderen het onderwijs te geven wat het meest passend was.

Mocht haar eigen kind niet naar die school toe,omdat het niet binnen de straal van x kilometer was,mevrouw is destijds terecht naar de rechter gestapt.



Thank god hebben we alle scholen binnen dezelfde straal.

Ondanks gebrek aan geloof in ons huishouden gaat ons kind later ook naar een christelijke school,wat overigens niet betekent dat we overal direct achter staan. Je mag best kritisch tegenover het onderwijs staan.



Edit als je bang bent voor racist uitgemaakt te worden is dat vooral jouw probleem en tevens het bewijs dat je geen idee hebt wat racisme is.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 12 april 2017 @ 07:32:

[...]



Daarom zijn er ook scholen die de paasviering gewoon een beetje aanpassen:



http://www.ad.nl/binnenland/christelijk ... ~a4721fd5/



Protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag zwakken het christelijk karakter van hun paasvieringen af om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Soms wordt de bovenkant van paasstokken afgebroken als leerlingen niet mogen rondlopen met een kruis.



In Den Haag zeggen leiders van christelijke en rooms-katholieke scholen dat het in multiculturele wijken beter is om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen. Zo wordt op de protestantse school O3 bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis dat de kinderen dragen afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. ,,Voor ons is het belangrijker dat iedereen zich hier welkom voelt dan vasthouden aan conservatieve tradities’’, zegt O3-directeur John Verhoeff.



Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran. ,,Op deze manier is er herkenning bij de kinderen’’, zegt leerkracht Sebahat Yildiz . Soms zijn ouders het alsnog niet eens met de viering. ,,Dan ga ik met ze in gesprek. Meestal komen we er wel uit.’’



Koekoek.. wat een achterlijkheid.



Ik vind het paasverhaal, in letterlijke zin verschrikkelijk, de manier waar op het symbolisch uit te leggen is vind ik dan wel weer mooi.

Ik vind het goed dat kinderen die er nooit mee in aanraking komen doormiddel van herkenning het paasverhaal leren kennen.

Nogmaals, als ouders vrije school keuze hebben horen die kinderen gewoon niet op een christelijke school, als ouders in de keuze beperkt worden vind ik het een logisch gevolg.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 02:26:

[...]



Nee, zo iemand zou ik een conservatieve en/of radicale moslim noemen. Hoe verwerpelijk die ideeën ook zijn, het staat mensen vrij om die mening te hebben. Dat maakt ze echt niet meteen tot aanslagplegers. Als dat zo was, zouden er oneindig veel meer aanslagen zijn.

wat is het kleine verschil tussen conservatief en radicaal.



Is het niet zo dat conservatief al snel een tussenstation kan zijn voor radicaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 12 april 2017 @ 07:55:

Ik vind het belachelijk dat de paasviering wordt aangepast. Waarom gaat je kind naar een christelijke school als je niet achter deze visie kan staan?



Het is wel een ding waardoor het mis kan gaan hier; aanpassen aan een oprukkende minderheid waardoor de christelijke cultuur (die er toch echt was in Nederland) verdwijnt en plaats zal maken voor een islamitische cultuur. Op zijn best zal er over honderd jaar sprake zijn van twee paralelle samenlevingen. Met alle spanningen vandien.



Bang zijn om voor racist uitgemaakt te worden, wegkijken en goedpraten. Ik kan me hier best boos om maken.Ja en? De wereld veranderd continu, tijd voor nieuwe verandering.
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Alle reacties Link kopieren
oeps
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar wil graag weten hoe op openbare scholen omgegaan wordt met de traditioneel christelijke feesten als kerst, pasen, hemelvaartsdag en pinksteren.

Wordt daar uitleg over gegeven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven