Baby in leven houden?

11-04-2017 17:49 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijke beslissing die je als rechter moet nemen.



http://nos.nl/artikel/216 ... at-baby-moet-sterven.html



Ik weet niet wat ik zou doen. Ik snap de ouders. Maar ook de rechter.
Alle reacties Link kopieren
quote:[karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 22:56[/message]:

[...]



Klopt.

Maar sorry hoor, ik begrijp die ouders echt niet.

Ze handelen niet uit liefde voor hun kindje.





hoe durf je dat te zeggen!!



ik heb iets dergelijks van heel dichtbij meegemaakt.

jezus, zelfs tijdens het stervensproces heb je nog hoop, en dat proces duurt vrij lang.

het zijn maar reflexen, verstandelijk weet je dat, maar dan komt er weer zo,n hapje naar lucht.

hopelijk hoef je het nooit mee te maken, je weet niet waar je over praat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Het zal ook geen handelen uit egoïsme zijn, dat geloof ik ook niet. Dat iedereen beter af is als dit kindje snel aan zijn aandoening overlijdt zou wel het beste zijn voor iedereen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:01:

[...]



Als een kind helemaal geen kans heeft op een menswaardig bestaan, hoe minimaal ook voor een buitenstaande, waarom moet dat ,kind dan in leven worden gehouden? Levenslang aan een beademingsmachine? Is dat leven?

Ik heb geen idee welke hoop die ouders hebben, wat ze denken dat die behandeling zou kunnen betekenen.

En jouw lat is waarschijnlijk niet mijn lat, als we het hebben over wat nog de moeite waard is. Altijd pijn, daar ziullen we het , denk ik, bijna allemaal over eens zijn. En daarna wordt het veel persoonlijker.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2017 @ 22:57:

[...]



Ik denk als ik 0,000001 procent hoop zou hbbn, ik me daar aan vast zou klampen.

Ik dus niet.

Niet als mijn kind alleen zou kunnen overleven door een beademingsmachine en kunstmatig gevoed moest worden.

Totaal verlamd en weinig tot geen hersenactiviteit.

Ik zou mijn kind iets anders gunnen dan een leven als ademend plantje,
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 11 april 2017 @ 23:05:

[...]





hoe durf je dat te zeggen!!



ik heb iets dergelijks van heel dichtbij meegemaakt.

jezus, zelfs tijdens het stervensproces heb je nog hoop, en dat proces duurt vrij lang.

het zijn maar reflexen, verstandelijk weet je dat, maar dan komt er weer zo,n hapje naar lucht.

hopelijk hoef je het nooit mee te maken, je weet niet waar je over praat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook heel blij dat het ziekenhuispersoneel niet met van die stichtelijke praatjes komt.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 11 april 2017 @ 23:05:

[...]





hoe durf je dat te zeggen!!



ik heb iets dergelijks van heel dichtbij meegemaakt.

jezus, zelfs tijdens het stervensproces heb je nog hoop, en dat proces duurt vrij lang.

het zijn maar reflexen, verstandelijk weet je dat, maar dan komt er weer zo,n hapje naar lucht.

hopelijk hoef je het nooit mee te maken, je weet niet waar je over praat.Mij blijft het beeld bij van ouders die hun stervende kindje vast hielden, kusten, liefkoosden en huilend lieten gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 april 2017 @ 23:00:

[...]



Ik denk van wel. En natuurlijk willen ze ook de pijn niet die zijn overlijden zou doen. Maar ik denk niet dat ze handelen uit egoisme.

Ik denk, maar dat is gissen natuurlijk, dat die ouders er van overtuigd zijn dat zij het zouden weten ( ouderinstinct ) als hun kindje zou lijden.



Ja, dat zou best eens kunnen.



Maar toch vind ik dat er ook veel valt te zeggen voor het feit dat ouders in zo'n situatie (juist door dat ouderinstinct) een soort van ontoerekeningsvatbaar zijn geworden voor hun handelen en denkwijze. De verhouding tussen ratio en emotie is dan doorgeslagen naar de verkeerde kant. Daarom denk ik dat artsen ten alle tijde de regie zouden moeten houden.



Dat laatste kan heel lang in samenspraak gaan met de ouders. In goede harmonie. Daarom ben ik heel benieuwd waar het hier precies is misgegaan. Wanneer is het moment gekomen dat deze nieuwe therapie in beeld kwam? En wie heeft daartoe het initiatief genomen? Waarschijnlijk de ouders. Maar dan is er dus op enig moment twijfel gekomen over de te volgen koers. Waren artsen niet duidelijk genoeg? Of zijn de ouders uit wanhoop gewoon gaan googelen. Wat heel logisch is.



Maar dan nog, er is ergens iets misgegaan waardoor ouders en artsen lijnrecht tegenover elkaar zijn komen te staan. Dat zegt wel iets, vind ik.



Wat ik al eerder zei: ik verbaas me oprecht over het feit dat artsen hier onderling niet eenduidig over zijn geweest.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:[karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:11[/message]:

[...]



Mij blijft het beeld bij van ouders die hun stervende kindje vast hielden, kusten, liefkoosden en huilend lieten gaan.





zo snel gaat dat nooit bij een baby.

ik denk dat je teveel films gekeken hebt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:11:

[...]



Mij blijft het beeld bij van ouders die hun stervende kindje vast hielden, kusten, liefkoosden en huilend lieten gaan.Je hebt in mijn ogen echt een te romantisch beeld bij het sterven van een kindje. Het is een rauw, gruwelijk, zwart en onomkeerbaar proces ondanks dat een kindje in rust gaat en deze ouders alle gevoelens in alle rust konden hanteren. Nu ga ik verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:08:

[...]



Ik dus niet.

Niet als mijn kind alleen zou kunnen overleven door een beademingsmachine en kunstmatig gevoed moest worden.

Totaal verlamd en weinig tot geen hersenactiviteit.

Ik zou mijn kind iets anders gunnen dan een leven als ademend plantje,Dat gunnen zij hun kind ook en daarom hebbn ze dat geld ingezameld. Het is koffiedik kijken wat ze na die behandeling, als die niets zou doen, besloten zouden hebben. Maar het lijkt me afschuwelijk voor ze dat ze nu die keus niet hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:valentinamaria schreef op 11 april 2017 @ 23:12:

[...]





zo snel gaat dat nooit bij een baby.

ik denk dat je teveel films gekeken hebt.Je kunt zelfs nu nog stukjes van reportages bekijken waarin dit getoond werd.
Alle reacties Link kopieren
quote:[karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:15[/message]:

[...]



Je kunt zelfs nu nog stukjes van reportages bekijken waarin dit getoond werd.jouw reply is enorm veelzeggend.
wij slapen nooit.
quote:Enn schreef op 11 april 2017 @ 23:14:

[...]



Je hebt in mijn ogen echt een te romantisch beeld bij het sterven van een kindje. Het is een rauw, gruwelijk, zwart en onomkeerbaar proces ondanks dat deze ouders alle gevoelens in alle rust konden hanteren. Nu ga ik verder.

Het is niet romantisch, hoe kom je daar nou bij!

Het is verschrikkelijk verdrietig voor alle betrokkenen, het meeste voor de ouders natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:08:

[...]



Ik dus niet.

Niet als mijn kind alleen zou kunnen overleven door een beademingsmachine en kunstmatig gevoed moest worden.

Totaal verlamd en weinig tot geen hersenactiviteit.

Ik zou mijn kind iets anders gunnen dan een leven als ademend plantje,

Dat zeg je nu.



Tot je zelf de keuze moet maken.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:18:

[...]



Het is niet romantisch, hoe kom je daar nou bij!

.

Beweer dan niet dat je weet hoe het voelt en is voor ouders, dat deze ouders (topic) geen liefde voelen en dat alles doordat jij een filmpje hebt bekeken.

Fijn. Nu ben ik klaar hier. Echt klaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:DorothyParker schreef op 11 april 2017 @ 23:18:

[...]



Dat zeg je nu.



Tot je zelf de keuze moet maken.Doorgaan met behandelen tot elke prijs?
quote:Enn schreef op 11 april 2017 @ 23:19:

[...]



Beweer dan niet dat je weet hoe het voelt en is voor ouders, dat deze ouders geen liefde voelen en dat alles doordat je een filmpje hebt bekeken.

Fijn. Nu ben ik klaar hier. Echt klaar.

Er zijn ook hier in Nederland rechtszaken over geweest.

Ouders die eisten, dat hun kind door behandeld werd, ook al werd door de behandelende artsen anders geadviseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:24:

[...]



Doorgaan met behandelen tot elke prijs?Je kind? Ja.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Enn schreef op 11 april 2017 @ 23:19:

[...]



Beweer dan niet dat je weet hoe het voelt en is voor ouders, dat deze ouders (topic) geen liefde voelen .

Natuurlijk voelen die ouders liefde voor hun kind.

Het moet ook verschrikkelijk zijn om een kind te krijgen wat aanvankelijk gezond leek te zijn en toch zo verschrikkelijk ziek werd.

En dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:27:

[...]



Er zijn ook hier in Nederland rechtszaken over geweest.

Ouders die eisten, dat hun kind door behandeld werd, ook al werd door de behandelende artsen anders geadviseerd.En dit vindt jij een adequate reactie op jouw beweren dat deze ouders geen liefde voelen en dat zij liefdeloos handelen omdat zij er (nog) niet voor willen kiezen om hun kindje te kussen, knuffelen en huilen terwijl het overlijdt? Bijzonder. Maar wat jij wilt. Maar weet je? Denk ik vredesnaam eerst eens na voordat jij jouw toetsenbord een douw geeft omdat je toevallig een filmpje hebt gezien. Je weet nooit wie jouw harde woorden leest.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:DorothyParker schreef op 11 april 2017 @ 23:28:

[...]



Je kind? Ja.Dus ouders die hun kind met een hele slechte prognose laten sterven, zijn liefdeloze ouders?
quote:Enn schreef op 11 april 2017 @ 23:32:

[...]



En dit vindt jij een adequate reactie op jouw beweren dat deze ouders geen liefde voelen en dat zij er (nog) niet voor willen kiezen om hun kindje te kussen, knuffelen en huilen terwijl het overlijdt? Bijzonder. Maar wat jij wilt. Maar weet je? Denk ik vredesnaam eerst eens na voordat jij jouw toetsenbord een douw geeft omdat je toevallig een filmpje hebt gezien. Je weet nooit wie jouw harde woorden leest.

Een filmpje?

Meerdere.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:33:

[...]



Een filmpje?

Meerdere.

Nou we zijn er uit.

Dat maakt jou een kenner en ervaringsdeskundige.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:[karin12345 schreef op 11 april 2017 @ 23:33[/message]:

[...]



Een filmpje?

Meerdere.en met deze woorden zet je jezelf echt vreselijk voor schut.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven