Lijf & Lijn alle pijlers

Zonnebank of niet?

11-04-2017 19:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even een vraag.

Ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest, ben ook geen grote zonaanbidder.



Nu gaan we in juli op vakantie naar Spanje, en het schijnt daar heul heet te zijn dan, en heul zonnig.

Super leuk natuurlijk! Maar is het misschien verstandig om nu vast een beetje een begin te maken.



Heb een erg blanke huid, geen rood haar of sproeten, maar toch echt wel erg wit.



Tips? Dit is , in tegenstelling tot al die andere gekke topics, wel even een serieuze vraag ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon een hele goede en hoge zonbescherming meenemen. Wil je nu alvast voorbruinen voor de kleur of voor 'bescherming'?

Het beschermt namelijk nauwelijks, en anders gebruik je een fijne zelfbruiner (:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen, zonnebank is ook schadelijk, ook al doe je het met mate. Gewoon voorzichtig zijn in Spanje, goede zonbescherming, SPF, kleding, en de schaduw opzoeken op heetste momenten.



Zelfs klein beetje zonnebank is kankerverwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Factor 50. Zonnebank is niet gezond. Ook niet om op te bouwen. Gewoon goed smeren.
Alle reacties Link kopieren
http://www.kanker.be/kank ... -vel-vermijd-de-zonnebank



"De zonnebank bereidt je huid voor op de vakantie.

FOUT! Uit een studie in opdracht van Stichting tegen Kanker blijkt dat de meeste mensen denken dat 'voorbruinen' onder de zonnebank gelijk staat aan minder snel verbranden in de zon. Niets is minder waar. Zonnebankbruin geeft slechts een bescherming die overeenkomt met 2-4 SPF (beschermingsfactor). Verwaarloosbaar dus. Erger nog: de huidschade door de zonnebank kan later huidkanker veroorzaken."
Alle reacties Link kopieren
Zonnebank bevat alleen de stralen die je huid bruiner maken, maar niet de stralen die je huid dikker maken. Die laatste heb je nodig voor de 'natuurlijke' bescherming tegen de zon. Voorbruinen geeft een vals gevoel van veiligheid dus.
Alle reacties Link kopieren
Joh wat een bericht, nephthys! Nooit geweten.



Nee niet voor de kleur hoor, maar dacht misschien is mijn huid dan al wat beschermd ofzo, anders verbrand ik dacht ik.





Maar idd, smeren smeren smeren.

En smiddags siësta



Nog tips voor kinderen in die hitte?

Uiteraard ook smeren, petje op enzo.



Super veel zin in, maar kijk wel een beetje op tegen de hitte.
Alle reacties Link kopieren
Uit zonnebank komt maar 1 type uv. Uit de zon iets van 3 type. Je bent dus niet beter beschermd door de zonnebank.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmanhattan schreef op 11 april 2017 @ 20:00:

Joh wat een bericht, nephthys! Nooit geweten.



Nee niet voor de kleur hoor, maar dacht misschien is mijn huid dan al wat beschermd ofzo, anders verbrand ik dacht ik.





Maar idd, smeren smeren smeren.

En smiddags siësta



Nog tips voor kinderen in die hitte?

Uiteraard ook smeren, petje op enzo.



Super veel zin in, maar kijk wel een beetje op tegen de hitte.



De standaard tips:

- Smeren smeren smeren, zeker na het zwemmen. En genoeg smeren: ik denk dat ze 2 eetlepels voor je lichaam aanbevelen. En smeer je al in smorgens vooraleer je je aankleed, makkelijker, en je mist minder een plekje.

- Veel drinken

- Uit de zon op het heetst van de dag

- Voor jonge kinderen eventueel speciale UV pakjes.
Alle reacties Link kopieren
Oké top!



Iedereen bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Er is spul dat je maar een keer hoeft te smeren en daarna de hele dagniet meer, werkt als een tiet! Verkrijgbaar van verschillende merken, oa: P20, kruidvat eigenmerk en de rest kom ik eventjes niet op. :p



Geniet van je vakantie
quote:Oddish schreef op 11 april 2017 @ 20:28:

Er is spul dat je maar een keer hoeft te smeren en daarna de hele dagniet meer, werkt als een tiet! Verkrijgbaar van verschillende merken, oa: P20, kruidvat eigenmerk en de rest kom ik eventjes niet op. :p



Geniet van je vakantie



Die middelen zijn misleidend. Ze worden binnenkort zelfs verboden. Er bestaat geen middel dat je maar eenmalig hoeft te smeren.

En minimaal factor 30 smeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig liever een paar keer 15 minuten onder de zonnebank dan dat ik tijdens zonvakantie dagdelen zon op t strand. Volgens mij is het laatste schadelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Uilebalk schreef op 11 april 2017 @ 21:57:

Ik lig liever een paar keer 15 minuten onder de zonnebank dan dat ik tijdens zonvakantie dagdelen zon op t strand. Volgens mij is het laatste schadelijker.Het is allebei schadelijk. Het heeft geen nut om onder de zonnebank te gaan (tenzij het om kleur gaat), je stelt je huid alleen maar meer en langer bloot aan straling. Beter vermijd je de zonnebank en smeer je je goed in op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland schijnt de zon ook....geen slecht idee om sowieso eens naar buiten te gaan .
Alle reacties Link kopieren
Zo verschrikkelijk heet is het er ook weer niet hoor. Ik zou zeggen go with the flow en sta er vooral niet bij stil dan merk je niet veel van de warmte.
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]quote:ikbenjevriend schreef op 11 april 2017 @ 23:41:

In Nederland schijnt de zon ook....geen slecht idee om sowieso eens naar buiten te gaan .Hahaha ja dat is ook een goeie
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 11 april 2017 @ 21:06:

[...]





Die middelen zijn misleidend. Ze worden binnenkort zelfs verboden. Er bestaat geen middel dat je maar eenmalig hoeft te smeren.

En minimaal factor 30 smeren.Nou, bij mij werkt het wel moet ik zeggen. Kon de hele dag in de zon zitten zonder te verbranden. P20 maakt zelfs een verbinding met je huid waardoor het werkt. (vriendin die het ooit gebruikte in de Franse zon had het niet goed gedaan en je zag precies de plekjes waar het goed gehecht was en waar niet. :D )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven