In goede en in slechte tijden......

12-04-2017 10:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw en heb vaak dingen in mijn relatie met mijn vriend waarover we het niet eens zijn. Ik vraag vriendinnen om hun mening, maar hebben vaak dezelfde mening dan ik......zal het helemaal objectief zijn??? Graag hoor ik jullie mening over het volgende en ik probeer het zo compact mogelijk te vertellen.



Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen. Wonen niet samen. We wonen even ruim een uur rijden bij elkaar vandaan. Sinds een aantal maanden heb ik wat lichamelijk pech. Heb een been in het gips en een hernia. Aan de hernia word ik morgen( donderdag)geopereerd. Nu is het niet zeker wanneer ik naar huis mag maar zal denk ik zaterdag zijn. Nu wil hij dat weekend gaan vissen ( nachtvissen dus hele weekend) ik zou graag zijn steun hebben. Wat gezelschap de tijd doden, die arm om me heen. Ik zal na de operatie bijna niets kunnen, veel pijn hebben en moet 6 weken plat. Hij heeft in de planning dichtbij mijn huis te vissen zodat hij elke dag even langs kan komen.....ik denk een uurtje ofzo. Hij zegt ja wat moet ik dan. Hele weekend naast je zitten op mn telefoon kijken. Als het andersom zou zijn, zou ik hele weekend bij hem zijn. Film kijken met hem, hem in de watten leggen en gezelschap houden het wat dragelijker maken. Hij denkt hier compleet anders over. Ik ben best alleen....geen ouders en weinig familie helaas. Dus heel veel bezoek hoef ik niet te verwachten, simpelweg omdat ik niet zoveel mensen om me heen heb. Thuiszorg neemt mijn zorg die ik nodig heb voor haar rekening, dus gaat niet om het verzorgen van mij, puur dat stukje steun in een relatie. Ik voel me doordat hij er niet voor mij is zoals ik er voor hem zou zijn in de steek gelaten door hem. Is niet zo dat ik ieder weekend word geopereerd, is maar 1 keer. Zijn nog veel weekenden in het jaar. Nu is hij chagrijnig omdat ik mijn mening hierin heb gegeven. Hij zegt prima ga ik alles wel afzeggen en ga wel hele weekend aan je bed zitten. Maar op deze manier hoeft dat niet van mij. Heb daar nu niet zoveel behoefte meer aan. Zou voor mij vanzelfsprekend zijn dat je er bent voor elkaar.



Ben ik nu onredelijk? Zie ik dit verkeerd? Wat vinden jullie? Wat zouden jullie van je partner verwachten?



Ben benieuwd,

Groetjes:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat hij alles maar moet laten vallen om inderdaad 24/ 7 aan je bed te zitten. Maar een béétje meer steun zou ook wel mogen. Vooral als je kenbaar maakt dat je die steun wil en hij reageert zo, dat zou voor mij echt een reden zijn om eens goed over de relatie na te denken.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 12 april 2017 @ 10:19:

Ik vind niet dat hij alles maar moet laten vallen om inderdaad 24/ 7 aan je bed te zitten. Maar een béétje meer steun zou ook wel mogen. Vooral als je kenbaar maakt dat je die steun wil en hij reageert zo, dat zou voor mij echt een reden zijn om eens goed over de relatie na te denken.Dit wilde ik ook typen.
.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen draaiboek voor 'hoe het moet', het gaat erom wat jij zoekt in een partner. En ja, ik zou het een afknapper vinden, ook omdat ik van mijzelf weet dat ik dergelijke dingen echt alleen vraag als ik het alleen niet zie zitten, wat zelden is. En omdat ik het voor mijzelf vanzelfsprekend vind iets dergelijks voor een ander te doen. Als iemand het niet voor mij overheeft om één weekend voor mij te zorgen, na een operatie, passen wij inderdaad niet bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Maar wil je dan dat hij het HELE weekend 24/7 bij je is? Want dat lijkt mij ook niet nodig, toch?

Ook al zou jij dat misschien wel voor hem gedaan hebben, niet iedereen is hetzelfde.

Hij kan tussendoor best zijn eigen ding doen natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk hoeft hij niet 24/7 bij me te zijn:-) maar vind een uurtje zo weinig. Had wat meer steun om de tijd te doden verwacht. Maar misschien verwacht ik te veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet onredelijk. Ik ben momenteel aan het revalideren en ik hoef niets, maar dan ook niets te doen. Mijn man zet bij wijze van nog een andere tv-zender op als ik dat zou willen. Andersom doe ik ook alles voor hem als hij in de lappenmand ligt. Ik vind dat je dat voor elkaar over moet hebben. Sterkte morgen.
Alle reacties Link kopieren
Je had het ook heel anders kunnen brengen. Want inderdaad, een nuchtere man zal zich echt wel afvragen wat hij moet doen wanneer jij die 12-16 uur aan het slapen bent. Voor hem is het vissen, een ander neemt een paar goede boeken mee, of een laptop met een computerspelletje.



Had je niet beter aan hem kunnen vragen of hij bereid was om een paar weken bij jou te komen wonen? Aangenomen dat dat qua woon-werk verkeer een beetje realistisch te doen is.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Tussen wat jij wilt (24/7) en wat hij wil (1 uur per dag) zit wel een heel groot verschil! Een uurtje per dag even snel tussendoor langs komen vind ik in zo'n situatie ook wel weinig, helemaal als je weinig mensen hebt die langs komen. Echter vind ik ook niet dat je kunt verwachten dat hij 24/7 aan je bed zit. Een tussenweg zou mooi zijn, alleen is het jammer dat je hier zo om moet vragen en dat hij zo reageert. Van mij zou het op die manier ook niet hoeven, iemand moet bij je willen zijn in zo'n situatie en het komt niet echt over alsof jou vriend daar behoefte aan heeft. Ik bedoel hij kan elk weekend vissen toch, maar hopelijk wordt jij niet zo vaak geopereerd.
My life, my way
Nou het hele weekend aan je bed zitten is niet nodig denk ik zo maar en beetje meer steun en begrip zou toch wel heel fijn zijn. En dan dat verongelijkte dan ga ik wel niet pffff wat een kleuter, voer dan een gewoon gesprek maar hier kan je niks mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 10:25:

Nee natuurlijk hoeft hij niet 24/7 bij me te zijn:-) maar vind een uurtje zo weinig. Had wat meer steun om de tijd te doden verwacht. Maar misschien verwacht ik te veel.Ik vind af en toe een uurtje ook erg weinig hoor dus ik zou nogmaals het gesprek aangaan en als hij het prima vind zo, dan bekijken of dit wel een man is die bij jou past.
.
Ik snap jullie beide. Waarom moet hij perse dat weekend vissen? 24/7 aan je bed lijkt me idd wel erg veel. Maar jou steunen en er voor je zijn tijdens de bezoekuren vind ik niet meer dan normaal. Is hij er bij wanneer je weer terug op de kamer komt na de operatie? Dat lijkt me wel een fijn moment om hem dan bij je te hebben.



Ik heb zelf ook ooit een zware operatie gehad en een poos in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend was er toen op de momenten dat het kon, ik was ook gaar van het hele gebeuren, vol met morfine en daardoor niet in staat om lang bezoek te ontvangen. Vergeet niet dat je vast heel moe zult zijn erna. Je vriend kan beide toch combineren?
Alle reacties Link kopieren
Als het 6 weken gaat duren, kan ik mij voorstellen dat het niet prettig is om zoveel aan het bed verwacht te worden.

Ik vind het overigens wel verschil uitmaken dat je geen ouders en andere familie hebt, dan zou ik als vriend wel wat meer en vaker bij je zijn.

Maar ik zou hem nu gewoon dat weekendje gunnen, zelf wat films downloaden. Zorg dat je t leuk hebt samen dat uurtje (of 2? ) dat hij langskomt. Je hebt nog 5 weken en 5 dagen om hem straks aan je bed te zien na dit weekend ;)

Zijn reactie vind ik overigens flauw en kinderachtig, maar ik weet natuurlijk niet hoe het precies gegaan is, misschien waren beide partijen eventjes kinderachtig haha.
Wat een lul.



Een hernia-operatie is behoorlijk zwaar en je kunt een tijd lang nauwelijks iets na afloop. Alleen al voor de veiligheid is het een heel goed idee dat je de eerste dagen niet alleen thuis bent.



Je weet nu waar zijn prioriteiten liggen als je de ander een keer echt nodig hebt. Dit is een goede indicatie voor wat er in de toekomst gaat gebeuren, als je eventueel samenwoont en dus geen thuiszorg krijgt omdat partners normaal gesproken voor elkaar zorgen in plaats van dat aan vreemden over te laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 12 april 2017 @ 10:21:

Er is geen draaiboek voor 'hoe het moet', het gaat erom wat jij zoekt in een partner. En ja, ik zou het een afknapper vinden, ook omdat ik van mijzelf weet dat ik dergelijke dingen echt alleen vraag als ik het alleen niet zie zitten, wat zelden is. En omdat ik het voor mijzelf vanzelfsprekend vind iets dergelijks voor een ander te doen. Als iemand het niet voor mij overheeft om één weekend voor mij te zorgen, na een operatie, passen wij inderdaad niet bij elkaar.Ik doe in 90% van de tijd alles zelf. Vraag geen hulp, in mijn geval is het ook zeer zelden dat ik aangeef heb je even nodig. Meestal als het zo is vraag ik het niet eens. Is puur het stukje emotionele steun.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf eerder aan dat ik niets hoef te doen nu ik ziek ben. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn man 24/7 aan m'n bed zit. Het gevoel dat hij er voor me is als het nodig is, is gewoon erg fijn. Misschien is dat wat TO bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Een mening is altijd subjectief.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snarky schreef op 12 april 2017 @ 10:33:

Wat een lul.



Een hernia-operatie is behoorlijk zwaar en je kunt een tijd lang nauwelijks iets na afloop. Alleen al voor de veiligheid is het een heel goed idee dat je de eerste dagen niet alleen thuis bent.



Je weet nu waar zijn prioriteiten liggen als je de ander een keer echt nodig hebt. Dit is een goede indicatie voor wat er in de toekomst gaat gebeuren, als je eventueel samenwoont en dus geen thuiszorg krijgt omdat partners normaal gesproken voor elkaar zorgen in plaats van dat aan vreemden over te laten.+1. In een, voor mij goede, relatie doe je soms dingen voor de ander omdat hij/zij je even echt nodig heeft. Ook al heb je er zelf geen fluit zin in, dat doen er dan eigenlijk niet toe en daar zet je jezelf dan overheen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft in de planning dichtbij mijn huis te vissen zodat hij elke dag even langs kan komen.....ik denk een uurtje ofzo.



Waarom denk jij een uurtje?
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethrose schreef op 12 april 2017 @ 10:30:

Als het 6 weken gaat duren, kan ik mij voorstellen dat het niet prettig is om zoveel aan het bed verwacht te worden.

Ik vind het overigens wel verschil uitmaken dat je geen ouders en andere familie hebt, dan zou ik als vriend wel wat meer en vaker bij je zijn.

Maar ik zou hem nu gewoon dat weekendje gunnen, zelf wat films downloaden. Zorg dat je t leuk hebt samen dat uurtje (of 2? ) dat hij langskomt. Je hebt nog 5 weken en 5 dagen om hem straks aan je bed te zien na dit weekend ;)

Zijn reactie vind ik overigens flauw en kinderachtig, maar ik weet natuurlijk niet hoe het precies gegaan is, misschien waren beide partijen eventjes kinderachtig haha.Gesprek is redelijk verlopen. Niet veel kinderachtig gedoe. Gewoon rustig beiden onze mening gegeven. Hij is niet zo goed in dingen tactisch zeggen....dus neem ik hem niet kwalijk de opmerkingen....weet hoe hij is. Verwacht helemaal niet dat hij 6 weken aan mn bed komt zitten hoor. Maar iets meer dan dit had ik wel een bepaalde verwachting in.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 12 april 2017 @ 10:19:

Ik vind niet dat hij alles maar moet laten vallen om inderdaad 24/ 7 aan je bed te zitten. Maar een béétje meer steun zou ook wel mogen. Vooral als je kenbaar maakt dat je die steun wil en hij reageert zo, dat zou voor mij echt een reden zijn om eens goed over de relatie na te denken.Hier ben ik het mee eens
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een uur bezoek gezellig maar ik ben verder liever alleen wanneer ik echt ziek ben. Ik heb altijd de neiging om pijn niet te laten zien in gezelschap en dat kost mij veel energie. Wanneer ik alleen ben kan ik gewoon suffen en pijn hebben. Een film of serie op een klein rot schermpje kijken met koptelefoon lukt ook beter in je eentje. Je kunt slapen wanneer je wil, ....etc.



Ik vind het compromis waar je vriend mee komt best ok. Daarbij is het maar de vraag of het ziekenhuis toestaat dat je de hele dag en nacht bezoek hebt. Waarschijnlijk lig je met meerdere op een kamer.



Ik zou er zelf niet zo een drama van maken en goede afspraken met je vriend maken over wanneer je naar huis gaat en of hij je daarbij kan helpen. Dat lijkt mij veel belangrijker dan met je morfine hoofd tegen je vriend aanhangen waar je je later toch niets van kan herinneren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Timetraveler schreef op 12 april 2017 @ 10:38:

[...]



In een, voor mij goede, relatie doe je soms dingen voor de ander omdat hij/zij je even echt nodig heeft. Ook al heb je er zelf geen fluit zin in, dat doen er dan eigenlijk niet toe en daar zet je jezelf dan overheen.



Dit dus. Ik heb overigens nog nooit een relatie gehad waarin een van beiden het een straf vond een keer een paar dagen in afzondering met de ander door te brengen, wat de reden ook is. Zo gauw dat een opgave wordt ga ik eens verder kijken.



Kom op zeg, de prioriteit bij vissen leggen als je vriendin net een zware operatie heeft gehad. Wat gaat dat worden als er een baby rondkruipt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ditte_ schreef op 12 april 2017 @ 10:29:

Ik snap jullie beide. Waarom moet hij perse dat weekend vissen? 24/7 aan je bed lijkt me idd wel erg veel. Maar jou steunen en er voor je zijn tijdens de bezoekuren vind ik niet meer dan normaal. Is hij er bij wanneer je weer terug op de kamer komt na de operatie? Dat lijkt me wel een fijn moment om hem dan bij je te hebben.



Ik heb zelf ook ooit een zware operatie gehad en een poos in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend was er toen op de momenten dat het kon, ik was ook gaar van het hele gebeuren, vol met morfine en daardoor niet in staat om lang bezoek te ontvangen. Vergeet niet dat je vast heel moe zult zijn erna. Je vriend kan beide toch combineren?Ja hij is bij me na de operatie. Geloof graag dat je erna gaar bent en veel slaapt. Daarom is die 24/7 ook niet nodig. Misschien ben ik op het moment beetje emotioneel en het gevoel en wat moet ik dan als ik straks alleen lig. Zou hem graag bij me hebben....maar misschien worden mijn wensen wat onredelijk door mijn eigen angst en onzekerheid over wat ik kan verwachten van de operatie.
Alle reacties Link kopieren
ok dus hij kan wel vissen, uren naast een hengel hangen en naar een dobber kijken om een eventueel gevangen vis weer terug te gooien



maar naast jou zitten is saai....



ik zou denken, plenty of fish in the sea, en zodra je weer hersteld bent verder gaan daten (met leukere mannen)



is ie nou helemaal
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven