Geld & Recht alle pijlers

Hypotheek en zelf geld inleggen?

27-03-2017 22:30 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha!



Ik heb een vraag omtrent een hypotheek aanvragen en eigen geld inbrengen. Misschien kan iemand me een beetje op weg helpen.



Op dit moment huur ik een appartement a 800 euro in de maand. Behoorlijk prijzig dus ik wil graag een huis kopen.

Volgens de hypotheekadviseur kan ik 175.000 euro lenen aan maximale hypotheek. Ik heb 25.000 euro spaargeld.

Er staat een super leuk huis te koop voor 185.000 euro. Ik ben erg enthousiast en wil het graag kopen. Heb een bod gedaan van 175.000 maar dit is afgewezen. Het loopt erg storm en ik zit te denken om 180.000 te bieden. Ik kan eigen geld inbrengen maar wil ook 10.000 euro overhouden voor inrichting en sowieso vind ik een buffer erg fijn. Speel graag op safe.

Ik moet er bij zeggen dat ik werk als ZZP'er en er veel mooie opdrachten aankomen dus ik m'n rekening het komende half jaar goed kan spekken.

En ik hoef verder niets meer aan 't huis te doen, alles is nieuw en kan er zo in....

M'n oom en tante hebben vandaag aangeboden dat ik van hen ook geld mag lenen... dit wil ik liever niet, maar misschien is het toch wijs om dit wel te doen.



Hoe kijken jullie hier naar?

Ik ga morgen om tafel met m'n accountant maar vind het sowieso wel even fijn om dit hier te delen.



Alvast bedankt voor jullie, vaak eerlijke en heldere reacties.



Oh en misschien nog goed om er bij te zeggen dat dit van de buitenkant maar ook van binnen helemaal het huis is wat ik altijd voor ogen had. Perfecte straat en dichtbij m'n werk. Heel erg ideaal allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Leuk joh, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Succes met verhuizen en voor daarna; veel woonplezier!
Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd! Geniet van je nieuwe huis!
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt allemaal! Ook voor de adviezen!
Gefeliciteerd!
Super tof. Gefeliciteerd. Weet je, dat verschil van 5.000 euro tussen eerste en laatste bod ben je zo vergeten. Je spaart het snel uit aan huur. En nu ga je genieten van je nieuwe huis, ipv balen dat het is misgelopen op een paar duizend euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyHooper schreef op 30 maart 2017 @ 10:04:

Super tof. Gefeliciteerd. Weet je, dat verschil van 5.000 euro tussen eerste en laatste bod ben je zo vergeten. Je spaart het snel uit aan huur. En nu ga je genieten van je nieuwe huis, ipv balen dat het is misgelopen op een paar duizend euro.Ja precies dat denk ik ook! Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ooh, proficiat!!
Gefeliciteerd! Geef zeg, je eerste huis!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Ben nog steeds zoooo super blij!!!
Leuk is dat hè?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer kun je er in?

Zooo leuk en spannend, een huis kopen!

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Ik hoor het maandag definitief, gister even bij de verkopers langs gegaan om nog een keer te kijken en kennis te maken. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik er in juni al in! Super snel, hoef niks te doen dus lekker de zomer vieren in eigen tuin, joehoe!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Floor, super!
Alle reacties Link kopieren
gefelicteerd, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-04-2017 11:52
Reden: spam; onderzoek
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:dieuwertjekadaster123 schreef op 12 april 2017 @ 11:18:

[...] En lezen kun je niet? Dergelijke verzoeken mogen hier niet, zie de huisregels.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-04-2017 11:52
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven