In goede en in slechte tijden......

12-04-2017 10:16 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben nieuw en heb vaak dingen in mijn relatie met mijn vriend waarover we het niet eens zijn. Ik vraag vriendinnen om hun mening, maar hebben vaak dezelfde mening dan ik......zal het helemaal objectief zijn??? Graag hoor ik jullie mening over het volgende en ik probeer het zo compact mogelijk te vertellen.



Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen. Wonen niet samen. We wonen even ruim een uur rijden bij elkaar vandaan. Sinds een aantal maanden heb ik wat lichamelijk pech. Heb een been in het gips en een hernia. Aan de hernia word ik morgen( donderdag)geopereerd. Nu is het niet zeker wanneer ik naar huis mag maar zal denk ik zaterdag zijn. Nu wil hij dat weekend gaan vissen ( nachtvissen dus hele weekend) ik zou graag zijn steun hebben. Wat gezelschap de tijd doden, die arm om me heen. Ik zal na de operatie bijna niets kunnen, veel pijn hebben en moet 6 weken plat. Hij heeft in de planning dichtbij mijn huis te vissen zodat hij elke dag even langs kan komen.....ik denk een uurtje ofzo. Hij zegt ja wat moet ik dan. Hele weekend naast je zitten op mn telefoon kijken. Als het andersom zou zijn, zou ik hele weekend bij hem zijn. Film kijken met hem, hem in de watten leggen en gezelschap houden het wat dragelijker maken. Hij denkt hier compleet anders over. Ik ben best alleen....geen ouders en weinig familie helaas. Dus heel veel bezoek hoef ik niet te verwachten, simpelweg omdat ik niet zoveel mensen om me heen heb. Thuiszorg neemt mijn zorg die ik nodig heb voor haar rekening, dus gaat niet om het verzorgen van mij, puur dat stukje steun in een relatie. Ik voel me doordat hij er niet voor mij is zoals ik er voor hem zou zijn in de steek gelaten door hem. Is niet zo dat ik ieder weekend word geopereerd, is maar 1 keer. Zijn nog veel weekenden in het jaar. Nu is hij chagrijnig omdat ik mijn mening hierin heb gegeven. Hij zegt prima ga ik alles wel afzeggen en ga wel hele weekend aan je bed zitten. Maar op deze manier hoeft dat niet van mij. Heb daar nu niet zoveel behoefte meer aan. Zou voor mij vanzelfsprekend zijn dat je er bent voor elkaar.



Ben ik nu onredelijk? Zie ik dit verkeerd? Wat vinden jullie? Wat zouden jullie van je partner verwachten?



Ben benieuwd,

Groetjes:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 12 april 2017 @ 10:50:

Jij ligt 6 weken plat en hij mag niet een weekendje vlak bij jou gaan vissen terwijl hij van plan is iedere dag langs te komen?



Je stelt je aan.



Goed lezen, ze komt waarschijnlijk zaterdag thuis uit het ziekenhuis en wil de eerste nacht(en) liever niet alleen zijn.



Beetje flauw om uitgerekend dat weekend te gaan vissen vind je niet?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 10:25:

Nee natuurlijk hoeft hij niet 24/7 bij me te zijn:-) maar vind een uurtje zo weinig. Had wat meer steun om de tijd te doden verwacht. Maar misschien verwacht ik te veel.



Ik vind niet dat je teveel verwacht. Ik vind je vriend niet echt empatisch hiermee omgaan. Wat is nou 1 uurtje langskomen?



Het zou tof zijn als hij er gewoon dat weekend voor je is. Dat hij dan tussendoor zelf ook nog een paar uur iets met een vriend doet, is prima. Maar zo komt het nu niet over.



Ik denk dat je nu hij zegt dat hij alles wel zal afzeggen, niet moet zeggen dat het niet hoeft. Laat hem maar alles afzeggen en ervaar maar hoe hij dan is. Dan weet je ook wat je echt aan hem hebt. Gaat hij het hele weekend zitten mokken of wordt het wel een fijn weekend samen, waarin hij even extra lief voor je is. Het kan goed dat hij bijtrekt. Daar zou ik persoonlijk benieuwd naar zijn. Als hij het hele weekend gaat zitten mokken, dan leer je hem ook op die manier kennen en kan je voor jezelf beslissen of dat is wat je wil in een relatie.



Is het zijn eerste relatie of heeft hij wel meer relaties gehad? Ik weet dat ik in mijn eerste relatie nog moest 'leren' dingen van de andere kant te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 12 april 2017 @ 11:43:

Heb je een bed besteld voor in de woonkamer? Ik lees nu dat je kinderen hebt, dan is het wel gezellig om in de woonkamer te liggen. Zo'n leenbed is ook elektrisch verstelbaar. Ik moest eerst op mijn zij liggen voordat ik overeind kwam maar terug was het hoofdeinde omhoog wel fijn. Ook je knieen zijn verstelbaar, dat ligt heel lekker.Ja bed heb ik. Kindjes zijn eerste periode niet thuis. Kan mezelf al niet verzorgen dus hun al helemaal niet. Maar had wel fijn gevonden ze even te zien als ik weer thuis kom. Dat hij ze even zou ophalen bijvoorbeeld.
Hier zou ik echt enorm van afknappen. Het zou uit hem zelf moeten komen om bij jou te zijn. Hij hoeft niet alleen aan jouw bed te zitten, hij kan ook eten voor je koken, de was doen, stofzuigen etc. Je zit in een relatie om elkaar te steunen en te helpen toch? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 12 april 2017 @ 11:53:

[...]





Goed lezen, ze komt waarschijnlijk zaterdag thuis uit het ziekenhuis en wil de eerste nacht(en) liever niet alleen zijn.



Beetje flauw om uitgerekend dat weekend te gaan vissen vind je niet?

Daar kwam ze pas later mee.



En nee, ik vind dat niet flauw, ze heeft zorg en hij komt elke dag langs. Hij heeft het zelfs speciaal in de buurt geregeld.
quote:DropItLikeASquat schreef op 12 april 2017 @ 11:38:

[...]





Mee eens, er zijn genoeg mannen die ook heel zorgzaam zijn! Ik heb een aantal maanden geleden bv heel erg veel last gehad van mijn longen. Ik heb chronische bronchitis en wanneer ik een verkoudheid heb wordt dit getriggered. Ik moest 's nachts dus soms plots redelijk beginnen hoesten. Vriendlief sprong toen meteen uit bed om mij telkens een glas water te brengen, zonder dat ik daar achter moest vragen :-). Genoeg mannen die op dat vlak ook gewoon zelf initiatief nemen hoor :-).Idd!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 12 april 2017 @ 10:41:

Ik vind een uur bezoek gezellig maar ik ben verder liever alleen wanneer ik echt ziek ben. Ik heb altijd de neiging om pijn niet te laten zien in gezelschap en dat kost mij veel energie. Wanneer ik alleen ben kan ik gewoon suffen en pijn hebben. Een film of serie op een klein rot schermpje kijken met koptelefoon lukt ook beter in je eentje. Je kunt slapen wanneer je wil, ....etc.



Ik vind het compromis waar je vriend mee komt best ok. Daarbij is het maar de vraag of het ziekenhuis toestaat dat je de hele dag en nacht bezoek hebt. Waarschijnlijk lig je met meerdere op een kamer.



Ik zou er zelf niet zo een drama van maken en goede afspraken met je vriend maken over wanneer je naar huis gaat en of hij je daarbij kan helpen. Dat lijkt mij veel belangrijker dan met je morfine hoofd tegen je vriend aanhangen waar je je later toch niets van kan herinneren.zo zie ik het ook
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 12 april 2017 @ 11:55:

[...]





Ik vind niet dat je teveel verwacht. Ik vind je vriend niet echt empatisch hiermee omgaan. Wat is nou 1 uurtje langskomen?



Het zou tof zijn als hij er gewoon dat weekend voor je is. Dat hij dan tussendoor zelf ook nog een paar uur iets met een vriend doet, is prima. Maar zo komt het nu niet over.



Ik denk dat je nu hij zegt dat hij alles wel zal afzeggen, niet moet zeggen dat het niet hoeft. Laat hem maar alles afzeggen en ervaar maar hoe hij dan is. Dan weet je ook wat je echt aan hem hebt. Gaat hij het hele weekend zitten mokken of wordt het wel een fijn weekend samen, waarin hij even extra lief voor je is. Het kan goed dat hij bijtrekt. Daar zou ik persoonlijk benieuwd naar zijn. Als hij het hele weekend gaat zitten mokken, dan leer je hem ook op die manier kennen en kan je voor jezelf beslissen of dat is wat je wil in een relatie.



Is het zijn eerste relatie of heeft hij wel meer relaties gehad? Ik weet dat ik in mijn eerste relatie nog moest 'leren' dingen van de andere kant te bekijken.Ik ben zijn eerste relatie. Hij is 28 en ik 33. Dus ik weet dat er heel veel over hem heen komt. Dat er nog heel wat dingen zijn waar hij nooit mee te maken heeft gehad....dan alleen zichzelf. Hou ik absoluut rekening mee. Is heel anders dan dat je alleen bent of opeens vrouw en 2 kinderen hebt. Over dit onderwerp omdat ik al lang lig zijn er al vaker wat wrijvingen voorbij gekomen. Vandaar dat ik het nu ook eens een keer op het forum zet. Van wat is nu redelijk. Ik verwacht naar mijn idee al super weinig. Ben van mezelf al gewend veel alleen/zelf op te lossen. Maar misschien verwacht ik wel te veel. Vriendinnen zeggen vaak dit kan niet....zou zo niet moeten horen. Maar zijn vriendinnen en wilde gewoon eens mening van mensen die ik niet ken. Hij bedoeld het echt niet zo kwaad als dat hij het zegt. Is een lieve jongen....maar weet er niet mee om te gaan. Juist omdat het vaker in kleine dingen een puntje is het voor en tegen spoed verhaal....ik niet meer zo goed weet hoe erover te hebben. Ik ben er niet blij mee hoe dit nu gaat en geeft mij niet de voldoening die ik zoek. Maar is natuurlijk oom niet zo dat ik de koning ben en maar moet gebeuren wat ik wil.....zo is het absoluut niet. Maar weet even niet meer wat nou redelijk is te verwachten. .....dat is het meer eigenlijk, want ook ik heb bepaalde verwachtingen en verlangens.
quote:viva-amber schreef op 12 april 2017 @ 10:41:

Ik vind een uur bezoek gezellig maar ik ben verder liever alleen wanneer ik echt ziek ben. Ik heb altijd de neiging om pijn niet te laten zien in gezelschap en dat kost mij veel energie. Wanneer ik alleen ben kan ik gewoon suffen en pijn hebben. Een film of serie op een klein rot schermpje kijken met koptelefoon lukt ook beter in je eentje. Je kunt slapen wanneer je wil, ....etc.



Ik vind het compromis waar je vriend mee komt best ok. Daarbij is het maar de vraag of het ziekenhuis toestaat dat je de hele dag en nacht bezoek hebt. Waarschijnlijk lig je met meerdere op een kamer.



Ik zou er zelf niet zo een drama van maken en goede afspraken met je vriend maken over wanneer je naar huis gaat en of hij je daarbij kan helpen. Dat lijkt mij veel belangrijker dan met je morfine hoofd tegen je vriend aanhangen waar je je later toch niets van kan herinneren.Volgens mij gaat het er in zo een geval om dat je je partner steunt. Als dat voor TO betekent dat ze hem graag die eerste dag bij haar wil hebben als ze uit het ziekenhuis komt, lijkt me dat -zeker binnen een relatie- niet teveel gevraagd. Ik zou het voor mijn partner doen en voor mijn vrienden en familie ook, en voor een goede collega ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er niet blij mee hoe dit nu gaat en geeft mij niet de voldoening die ik zoek.



Kun je dit naar hem uitspreken? Dit geeft wel een juiste lading.
Je zegt dat jullie het beiden niet eens zijn met jullie relatie, maar je bedoelt het vast anders.



Ik snap jullie allebei wel. Maar als hij lekker gaat vissen en tussendoor bij jou komt, lijkt me dat helemaal prima? Ik heb zelf na mijn hernia-operatie voornamelijk geslapen, gesuft en wat tv gekeken. Dus hij hoeft echt niet 24-7 naast je te zitten toch?
Ik denkt niet dat je onredelijk bent als je graag wil dat je partner er na een operatie veel is, ik denk wel dat het erg onhandig is dat dit pas een dag van te voren duidelijk wordt. Je ligt al 6 maanden op bed dus die operatie komt niet uit het niets.



Jij hebt blijkbaar aangenomen dat jouw wens standaard is en dat hij dat wel zou weten. En nu blijkt dat dat niet zo is.

Hij houdt op zijn manier rekening met je door dichtbij te gaan vissen en dagelijks langs te willen komen. Blijkbaar is dat zijn behoefte en heeft hij aangenomen dat voor jou het zelfde geldt. En nu blijkt dat dat niet zo is.



En nu zijn jullie beiden geïrriteerd. Want jij komt er achter dat jouw idee van wat er gaat gebeuren niet klopt wil dat hij zijn plannen aanpast en hij komt er achter dat hij zijn planning moet aanpassen om aan jouw tot dan toe onuitgesproken (en in zijn ogen niet nodige) verwachting te voldoen. En dus mort en sputtert hij daar over.



En jij mort en sputtert dat hij niet spontaan heeft bedacht wat jij wil en niet meteen heel enthousiast zijn planning aanpast



Stukje communicatie vooraf had handig geweest.
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 12:06:

[...]





Ik ben zijn eerste relatie. Hij is 28 en ik 33. Dus ik weet dat er heel veel over hem heen komt. Dat er nog heel wat dingen zijn waar hij nooit mee te maken heeft gehad....dan alleen zichzelf. Hou ik absoluut rekening mee. Is heel anders dan dat je alleen bent of opeens vrouw en 2 kinderen hebt. Over dit onderwerp omdat ik al lang lig zijn er al vaker wat wrijvingen voorbij gekomen. Vandaar dat ik het nu ook eens een keer op het forum zet. Van wat is nu redelijk. Ik verwacht naar mijn idee al super weinig. Ben van mezelf al gewend veel alleen/zelf op te lossen. Maar misschien verwacht ik wel te veel. Vriendinnen zeggen vaak dit kan niet....zou zo niet moeten horen. Maar zijn vriendinnen en wilde gewoon eens mening van mensen die ik niet ken. Hij bedoeld het echt niet zo kwaad als dat hij het zegt. Is een lieve jongen....maar weet er niet mee om te gaan. Juist omdat het vaker in kleine dingen een puntje is het voor en tegen spoed verhaal....ik niet meer zo goed weet hoe erover te hebben. Ik ben er niet blij mee hoe dit nu gaat en geeft mij niet de voldoening die ik zoek. Maar is natuurlijk oom niet zo dat ik de koning ben en maar moet gebeuren wat ik wil.....zo is het absoluut niet. Maar weet even niet meer wat nou redelijk is te verwachten. .....dat is het meer eigenlijk, want ook ik heb bepaalde verwachtingen en verlangens.



Dat verklaart een hoop. Als iemand op zo een relatief 'late' leeftijd zijn eerste partner krijgt, dan is die persoon al zo gevormd en gewend om alleen met zichzelf rekening te hoeven houden. Niet iedereen is empatisch en bepaalde vormen van empathie moet je ook leren. Hij leert dit nu dan waarschijnlijk voor het eerst. Daar staat hij niet gelijk voor open. Wellicht houdt hij sowieso niet van nieuwe dingen, of dingen anders doen dan hoe hij het al jaren gwend is. Daarom is het interessant om te zien hoe hij het uiteindelijk gaat vinden als hij het ondergaat. Trekt hij bij en denkt hij, het is ook wel goed zo dat ik er voor je was. Of blijft hij mokken. In dat laatste geval ga je hier vaker tegen aan lopen. Zeker als je kinderen hebt.



Voor elkaar zorgen is tegenwoordig een soort taboe geworden. Ik ben op alle fronten super zelfstandig, mijn man ook, maar als er iets is dan ben je er voor elkaar. Dat is ook een onderdeel en een voordeel van samen zijn. Je kan en wil prima je eigen boontjes doppen maar op bepaalde momenten dop je ze even samen.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26713989,noline]Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ . Hij bedoeld het echt niet zo kwaad als dat hij het zegt. Is een lieve jongen....maar weet er niet mee om te gaan. .



Dan leert hij dat maar.



Iemand kan her heel lieve dingen zeggen maar als het uiteindelijk niet tot acties komt Dan heb je alsnog niets aan zo'n persoon.



Ik zou hem zijn vistripje af laten zegen.

Misschien komt hij tot de conclusie dat jij inderdaad wat meer hulp of gezelschap nodig hebt dan hin vooraf had gedacht en wil hij je dat alsnog graag geven.



Misschien gast hij een weekend zitten mokken. Dan zou ik mijn relatie nog eens heroverwegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elle1976 schreef op 12 april 2017 @ 10:34:

Ik gaf eerder aan dat ik niets hoef te doen nu ik ziek ben. Dat wil overigens niet zeggen dat mijn man 24/7 aan m'n bed zit. Het gevoel dat hij er voor me is als het nodig is, is gewoon erg fijn. Misschien is dat wat TO bedoelt.Klopt dat is het ook wat meespeelt
Als je iemand op zijn/haar 28ste dit soort normaal sociaal gedrag nog met veel moeite moet aanleren, dan haal je een extra kind in huis.



Denk even goed na af je daar wel zin in hebt op de lange duur. Het is best prettig om in een gelijkwaardige relatie te zitten, waarbij je ongeveer terugkrijgt wat je erin stopt.

Als je kinderen hebt, heb je niet zoveel aan een type dat alleen voor zijn eigen lol leeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 12 april 2017 @ 12:10:

Je zegt dat jullie het beiden niet eens zijn met jullie relatie, maar je bedoelt het vast anders.



Ik snap jullie allebei wel. Maar als hij lekker gaat vissen en tussendoor bij jou komt, lijkt me dat helemaal prima? Ik heb zelf na mijn hernia-operatie voornamelijk geslapen, gesuft en wat tv gekeken. Dus hij hoeft echt niet 24-7 naast je te zitten toch?Nee nee misschien leg ik verkeerd uit...maar 24/7 is helemaal niet wat ik wil of verwacht. De eerste nacht niet alleen had ik wel fijn gevonden. Meer dat ik op hem kan rekenen. Ik denk hem heel hard nodig te hebben. Of dit nu mentaal of fisiek is.....beiden. Wat mij niet het gevoel geeft....of het als ik thuis ben dat m'n partner op "bezoek" komt een uurtje. Misschien egoïstisch dat ik graag wil dat hij er is als ik het wil......en niet wanneer ik in zijn tijd schema pas. Kan niet van te voren zeggen wanneer ik me wel ok voel of wanneer niet. Is maar 1 weekend waar we over hebben dat het even echt nodig is. Gaan normaal onze eigen weg en zijn vaak samen omdat we dat leuk vinden.....ben geen claimer zoals het nu soms overkomt. Is gewoon het stukje weten wat dan ook hij er zal zijn, wanneer ik het nu even nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pat1234 schreef op 12 april 2017 @ 12:36:

[...]





Nee nee misschien leg ik verkeerd uit...maar 24/7 is helemaal niet wat ik wil of verwacht. De eerste nacht niet alleen had ik wel fijn gevonden. Meer dat ik op hem kan rekenen. Ik denk hem heel hard nodig te hebben. Of dit nu mentaal of fisiek is.....beiden. Wat mij niet het gevoel geeft....of het als ik thuis ben dat m'n partner op "bezoek" komt een uurtje. Misschien egoïstisch dat ik graag wil dat hij er is als ik het wil......en niet wanneer ik in zijn tijd schema pas. Kan niet van te voren zeggen wanneer ik me wel ok voel of wanneer niet. Is maar 1 weekend waar we over hebben.. Is gewoon het stukje weten wat dan ook hij er zal zijn, wanneer ik het nu even nodig heb.Als hij dat niet voor je over heeft of kan opbrengen... Ik zou er klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:RMJ schreef op 12 april 2017 @ 12:14:

Ik denkt niet dat je onredelijk bent als je graag wil dat je partner er na een operatie veel is, ik denk wel dat het erg onhandig is dat dit pas een dag van te voren duidelijk wordt. Je ligt al 6 maanden op bed dus die operatie komt niet uit het niets.



Jij hebt blijkbaar aangenomen dat jouw wens standaard is en dat hij dat wel zou weten. En nu blijkt dat dat niet zo is.

Hij houdt op zijn manier rekening met je door dichtbij te gaan vissen en dagelijks langs te willen komen. Blijkbaar is dat zijn behoefte en heeft hij aangenomen dat voor jou het zelfde geldt. En nu blijkt dat dat niet zo is.



En nu zijn jullie beiden geïrriteerd. Want jij komt er achter dat jouw idee van wat er gaat gebeuren niet klopt wil dat hij zijn plannen aanpast en hij komt er achter dat hij zijn planning moet aanpassen om aan jouw tot dan toe onuitgesproken (en in zijn ogen niet nodige) verwachting te voldoen. En dus mort en sputtert hij daar over.



En jij mort en sputtert dat hij niet spontaan heeft bedacht wat jij wil en niet meteen heel enthousiast zijn planning aanpast



Stukje communicatie vooraf had handig geweest.Die is er wel geweest. Hij had die planning van de week al. Toen heb ik gezegd als ik in het ziekenhuis moet blijven kan het want dan zijn er toch bezoek uren. Mag ik wel naar huis dan zou ik het fijn vinden als het een weekend later kan. Nu heeft hij besloten te gaan of ik thuis ben of niet. Ik heb dit van de week al aangegeven. Hij zei toen nee dat snap ik....moeten maar even afwachten hoe het loopt. Ik was daarmee eens. In de veronderstelling dat als ik ( die kans is heel groot) zaterdag thuis kom hij er de eerste nacht wel zou zijn.....zo niet dat hij dan zou vissen en me zou opzoeken tussendoor in ziekenhuis. Nu zei hij gister avond dat hij evengoed ging dus heb hem gevraagd maar we zouden toch even afwachten en nu heb je besloten al te gaan. Maar hebben zeker over gehad...... jouw reactie over dat ik iets vanzelfsprekend vind heb je zeker een goed punt. Want hoeft voor ander niet zo te zijn. Ik ben niet iemand die hulp vraagt....maar nu gaf ik een keer aan ik wil het wel heel graag. Zijn reactie daarin zetten mij aan het twijfelen, is de vraag echt onredelijk? Denk dat ik maar moet afwachen hoe het loopt....dat weet niemand....vind het eng en is dat stukje onzekerheid van wat daarna waar hij me wat meer rust in zou kunnen geven. Tijd voor nog even kletsen vanavond:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit zeker niet waarderen als ik een partner had. Ik zou me doodschamen als de thuiszorg kwam en ik uit moest leggen dat mijn vriend er niet is omdat ie aan het vissen is. Maar ja, iedereen heeft andere verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 12 april 2017 @ 12:16:

[...]





Dat verklaart een hoop. Als iemand op zo een relatief 'late' leeftijd zijn eerste partner krijgt, dan is die persoon al zo gevormd en gewend om alleen met zichzelf rekening te hoeven houden. Niet iedereen is empatisch en bepaalde vormen van empathie moet je ook leren. Hij leert dit nu dan waarschijnlijk voor het eerst. Daar staat hij niet gelijk voor open. Wellicht houdt hij sowieso niet van nieuwe dingen, of dingen anders doen dan hoe hij het al jaren gwend is. Daarom is het interessant om te zien hoe hij het uiteindelijk gaat vinden als hij het ondergaat. Trekt hij bij en denkt hij, het is ook wel goed zo dat ik er voor je was. Of blijft hij mokken. In dat laatste geval ga je hier vaker tegen aan lopen. Zeker als je kinderen hebt.



Voor elkaar zorgen is tegenwoordig een soort taboe geworden. Ik ben op alle fronten super zelfstandig, mijn man ook, maar als er iets is dan ben je er voor elkaar. Dat is ook een onderdeel en een voordeel van samen zijn. Je kan en wil prima je eigen boontjes doppen maar op bepaalde momenten dop je ze even samen.Ik vind dit heel mooi gezegd....ook wat ik precies bedoel! Ben normaal heel zelfstandig maar nu is het heel even anders....maar zou graag even samen de boontjes willen doppen. Het samen mis ik daarin. Bedankt voor het beschrijven hiervan:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 12 april 2017 @ 12:55:

Ik zou dit zeker niet waarderen als ik een partner had. Ik zou me doodschamen als de thuiszorg kwam en ik uit moest leggen dat mijn vriend er niet is omdat ie aan het vissen is. Maar ja, iedereen heeft andere verwachtingen.Dat heb ik ook. Ook is iedereen anders.....maar snap jouw beschrijving daarin ook. Heb ik ook een beetje. Maar afwachten hoe het gaat lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djali schreef op 12 april 2017 @ 10:38:

Hij heeft in de planning dichtbij mijn huis te vissen zodat hij elke dag even langs kan komen.....ik denk een uurtje ofzo.



Waarom denk jij een uurtje?Het is did niet wat hij heeft gezegd....hij heeft gezegd dan kom ik even langs. Ik ken hem en weet echt dat hij geen uren bedoeld....misschien zal het 1.5 uur zijn maar meer ook niet, wat hij daarmee bedoeld. Hij gaat niet vissen om vervolgens de hele middag bij mij te zijn en zijn vriend hier bij mij in de buurt uren langs de water kan te laten zitten. Dus hij heeft geen uurtje gezegd....maar weet dat het hij dat ongeveer bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 12 april 2017 @ 12:10:

Je zegt dat jullie het beiden niet eens zijn met jullie relatie, maar je bedoelt het vast anders.



Ik snap jullie allebei wel. Maar als hij lekker gaat vissen en tussendoor bij jou komt, lijkt me dat helemaal prima? Ik heb zelf na mijn hernia-operatie voornamelijk geslapen, gesuft en wat tv gekeken. Dus hij hoeft echt niet 24-7 naast je te zitten toch?Nee tuurlijk niet:-) dat hoeft hij ook helemaal niet.was je de nachten ook alleen? Hoe ging het bij jou? Kon jij je alleen redden de dag van thuiskomst?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mis in jullie communicatie. Je verwachtingen heb je kennelijk niet eerder uitgesproken, gewoon omdat jij anders in elkaar steekt. Hij doet zijn best, gaat vissen in de buurt en wil elke dag langskomen. Dat uurtje is jouw invulling. Hij denkt dat hij dus echt rekening houdt met je



Jouw verwachting is anders. Jij wilt hem het liefst de gehele dag om je heen.



Kennelijk is er geen overleg geweest. De operatie komt niet onverwacht, dus tijd genoeg voor overleg, Je vriend kan geen gedachte lezen net als jij dat ook niet kunt. Met betere communicatie had je nu waarschijnlijk niet zo rot gevoel.



Heb je geen vriendinnen die je voor een paar uurtjes uit kunt nodigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven