Geld & Recht alle pijlers

Drugsdealer in huis

12-04-2017 13:46 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig hoe zaken werken wanneer een drugsdealer in huis wordt opgepakt.

Ik woon met 8 mensen in een studentenhuis en niemand heeft er iets over te zeggen wie hier komt wonen, deze keer is het een drugsdealer geworden. Ik ben aangesproken (en nu bang gemaakt) door een vriend dat wanneer de politie een inval zou doen ons huis weken op slot gaat. Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)



Ik kan me niet voorstellen dat de politie het kan maken om zomaar weken een woning op slot te gooien en mensen en bedrijven te benadelen die er totaal niks mee te maken hebben... maar ik wil daar eigenlijk wel graag duidelijkheid over. Als dit zo is zouden we namelijk mogelijk andere stappen kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Ik denk aan een wijkagent benaderen met dit probleem maar nog niet direct mijn adres te geven, enkel info vragen en tegelijkertijd is hij/zij dan al op de hoogte van onze huissituatie wat mogelijk kan zorgen dat wanneer er een inval is niet de totale boel afgesloten wordt en enkel de kamer van de betreffende persoon? Ofzo? Iemand hier meer ervaring mee en tips?
Komen er klanten aan de deur? Ik weet wel dat na het oprollen van een hennepkwekerij in een woning, die woning 3 maanden wordt vergrendeld (zodat een volgende bewoner geen last heeft van klanten?).
Je hebt een eigen af te sluiten kamer neem ik aan?
Ik vermoed eigenlijk dat de politie niet echt rekening houdt/ kan houden met andere bewoners en de deur echt op slot gaat als er onderzoek in de woning komt.. Wie zegt dat die gast überhaupt opgepakt gaat worden?
Alle reacties Link kopieren
Als er alleen wat pakjes drugs liggen bijv word niet meteen het hele huis dichtgetimmerd.

Is er een hennepplantage of allemaal middelen om drugs te maken volgens mij wel.



Leuk zo'n roommate
.
Alle reacties Link kopieren
Voor dit soort dingen is toch meld misdaad anoniem uitgevonden?

Zou het niet te lang laten lopen. Gewoon gelijk melden. Een dergelijke huisgenoot ben je liever kwijt dan rijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je niet een melding ipv af te wachten tot de politie er op een ander moment achter komt?
Alle reacties Link kopieren
Het is aan de politie om te bepalen of hij iets strafbaars doet of niet. Als je dus iets vermoedt, gelijk bellen! Weet jij veel of het alleen een verhaal is dat over hem de ronde doet.

En als de politie niks doet, je medebewoners geen last van hem hebben maar jij wel, dan zou ik verhuizen.
Eh als hij zo centraal woont en er steeds mensen door zijn kamer moeten lopen om bij hun eigen kamer te komen, hoe gaat hij dan drugs dealen? Op straat dus? En dat hij de voorraad thuis heeft liggen ofzo? Ik probeer me een situatie voor te stellen. Beetje bizar.



Ga eerst eens kijken of wat je gehoord hebt over iemand echt waar is. Roddel en achterklap zijn niet altijd waar namelijk. Als iemand wordt gearresteerd, heeft de politie in principe drie dagen om onderzoek te doen. Drie maanden is wel erg overdreven hoor. En daarna kunnen ze hem nog vasthouden maar ik denk dat het pand dan wel wordt vrijgegeven, zeker als er ook andere mensen gebruik van moeten maken.



Je kunt de politie dat gewoon vragen, mocht er wel een inval komen oid. Ik denk dat ik in deze situatie, na checken van de feiten dan he, ook aan bellen met misdaad anoniem zou denken. Maar doe dat niet voordat je het zeker weet/zelf gezien hebt. Lijkt mij nogal genant als er niks van waar blijkt te zijn, bovendien vragen ze dat wel, of je daadwerkelijk iemand een misdaad hebt zien plegen. Ze gaan niet elke gerucht onderzoeken die mensen melden, als ze niks zelf gezien hebben.
quote:Flowers-and-roses schreef op 12 april 2017 @ 14:27:

... Ze gaan niet elke gerucht onderzoeken die mensen melden, als ze niks zelf gezien hebben.Elke melding bij meld misdaad anoniem wordt onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 12 april 2017 @ 14:07:

Voor dit soort dingen is toch meld misdaad anoniem uitgevonden?

Zou het niet te lang laten lopen. Gewoon gelijk melden. Een dergelijke huisgenoot ben je liever kwijt dan rijk.



Ja? Ik wist eerlijk gezegd niet dat misdaad anoniem hier voor was. En als ik dat bel, komen ze dan niet alsnog het huis voor maanden afsluiten? :P



Andere vragen die mensen stelden:

- Geen plantages, drugs wordt niet gemaakt. Dagelijkse stroom aan klanten, harddrugs en wapens aanwezig. Hij woont hier eigenlijk ook niet; al 8 maanden geen meubels in zijn kamer; hij gebruikt deze kamer om te kunnen dealen zodat waar hij écht woont niet in gevaar komt. Overlast is er tot nu toe nooit geweest van hem.

- Ik denk dat de kans groter wordt dat de politie eens voor de deur staat binnenkort omdat hij elke week met ze in contact komt door domme dingen, de brieven en aanmaningen vanwege mensen in elkaar slaan/te hard rijden/afgepakt rijbewijs/etc. opent hij niet, de overburen beginnen het al bijzonder vervelend te vinden dat hier elke nacht schreeuwende drugsjunkies voor de deur staan en gaan waarschijnlijk eens klagen bij de politie.

- Alle kamers hebben een eigen slot, maar 4 kamers delen hetzelfde huisnummer. Volgens de gemeente delen wij geen huishouden (kwam aan het licht door uitkering). En die appartementen en bedrijf hebben dus een ander nummer.
Wapens?!?
Alle reacties Link kopieren
Een drugsdealer in huis? Dan lijkt mij de politie niet jouw grootste zorg.
Wat voor idiote huurbaas hebben jullie als het diegene niks interesseert wie er woont?
Hm.. met wapens en drugs zou ik toch anoniem melding doen bij meld misdaad anoniem.. alleen al voor je eigen veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Waarom licht je de verhuurder niet gewoon in?
Alle reacties Link kopieren
quote:aquariusje7700 schreef op 12 april 2017 @ 14:26:

Het is aan de politie om te bepalen of hij iets strafbaars doet of niet. Als je dus iets vermoedt, gelijk bellen! Weet jij veel of het alleen een verhaal is dat over hem de ronde doet.

En als de politie niks doet, je medebewoners geen last van hem hebben maar jij wel, dan zou ik verhuizen.



Wij hebben eigenlijk geen last van zijn praktijken. Hij zorgt heel bewust er voor dat wij geen last kunnen hebben van zijn keuzes. Het is ook geen verhaal wat te ronde doet, hij verteld het zelf allemaal heel open en eerlijk.

Mijn angst is dat ik wél enorm last ga krijgen van dit als het waar blijkt te zijn dat de politie dan je huis voor weken kan afsluiten. Sta je daar met zijn allen op straat. Je huisdier, medicatie, laptop waar je werk en school van afhangt allemaal nog lekker binnen.



Zou dit aan te vechten zijn? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit zou kunnen. Ze sluiten toch ook niet een hele flat af als één bewoner een plantage heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ze laten echt je hamster niet verhongeren hoor.
Alle reacties Link kopieren
Uhm ja hier is meld misdaad anoniem voor.

Wapens in huis? Uhm ja ik zou bellen
.
Nooit van de uitdrukking gehoord, waar je mee omgaat, raak je mee besmet? Ik doe ook aan leven en laten leven maar ik zou nooit accepteren dat er een dealer in mijn huis woonde hoor. Je hebt misschien geen last van zijn beroep maar wat dacht je van anderen? Vind jij dat okee?



Weet je wel wat voor leven harddrugsverslaafden hebben, die die meneer faciliteert? Mensen met psychische problemen, aan de zelfkant van de samenleving. Als je weet van narigheid, echte narigheid, natuurlijk moet je dan de politie bellen. Eerlijk gezegd, denk ik dat jullie ook wel eens gearresteerd kunnen worden als hij gearresteerd wordt, je praat over hem alsof het een vriend van je is namelijk en dan weten jullie vast meer waar de politie wat aan kan hebben.



Beetje ondoordacht allemaal, je bent student, okee, maar dit kan gewoon echt niet hoor. Je gaat een grens over waardoor je nu zelf ook in de problemen kan komen, ja. Ik denk niet dat het aan te vechten is als ze het pand afsluiten, dat noemen ze namelijk sluiting van een drugspand.



Nou ja ik hoop dat je dit verzint. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand van vroeger die ook een wapen in huis had. Wapen werd afgepakt en hij moest mee naar bureau maar met het huis is niks gebeurd, niet dicht etc
.
Wat doe je eigenlijk nog op je 32e in een studentenhuis?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 12 april 2017 @ 14:38:

Waarom licht je de verhuurder niet gewoon in?



Die interesseert het niet.

Want die kunnen ook niks helaas. Het is enorm moeilijk om een huurder er uit te krijgen. Er moet eerst maanden/jaren lang bewijs zijn van overlast en dan werkt dat toch vaak nog niet; zie 'asodorpen'.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 12 april 2017 @ 14:33:

Wat voor idiote huurbaas hebben jullie als het diegene niks interesseert wie er woont?hehe, ik dacht al, waarom vraagt niemand zich dit af.
Alle reacties Link kopieren
En daarbij straks krijgt die snuiter problemen met zijn drugsleverancier, want ook hij haalt het ergens vandaan en krijg je dat soort gasten aan de deur, of erger schietpartijen voor je deur.

Koekkoek. Lekker makkelijk voor hem ja, hij woont daar niet maar jullie wel
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven