cake, cake cake!

12-04-2017 14:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een taart maken voor mijn vriend zijn verjaardag, voor op het werk. En om het niet al te ingewikkeld te maken heb ik van die pakken van dokter Oetkar gekocht. Maar mijn bak vorm is zo groot dat ik daar drie pakken in kwijt kan



Mijn vraag gaat nu over hoe lang de taart in de oven moet staan. is dat gewoon het aantal minuten wat op het pak staat -> 50 minuten. Of is dat dan drie keer de tijd van de taart omdat ik dus drie pakken gebruik -> 150 minuten.



Bij voorbaat dank!
tijd loslaten, en je richten op je gevoel erbij. Temperatuur niet te hoog, anders is de buitenkant verbrand en de binnenkant nog niet gaar. Gaarheid kun je controleren door er een breipen in te prikken. Als er niks aan de pen blijft hangen kun je er van uitgaan dat de cake gaar is.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar ik dacht dat de titel was coke coke coke!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dymphnatam schreef op 12 april 2017 @ 14:05:

tijd loslaten, en je richten op je gevoel erbij. Temperatuur niet te hoog, anders is de buitenkant verbrand en de binnenkant nog niet gaar. Gaarheid kun je controleren door er een breipen in te prikken. Als er niks aan de pen blijft hangen kun je er van uitgaan dat de cake gaar is.dit. of temperatuur hoog en als cake aan de buitenkant bruin is aluminiumfolie er op doen zodat ie nog wel verder kan garen.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Top dit zijn top tips! hier kan ik zeker wat mee, dank jullie wel allemaal! hoop dat het helemaal goed gaat komen.
quote:flora1993 schreef op 12 april 2017 @ 14:21:

Top dit zijn top tips! hier kan ik zeker wat mee, dank jullie wel allemaal! hoop dat het helemaal goed gaat komen.



Iig niet 3x de tijd doen hoor! Gegarandeerd dat ie hartstikke zwart is.

Of je moet gaan voor de "ultra deluxe verkoolde editie, nu met extra verbrande nasmaak"



Idd op gevoel. Waarschijnlijk wel langer dan die 50 minuten maar ik gok op een minuut of 20 langer ofzo, gekeken naar eigen ervaring met grote cakes. Verschilt ook per oven.

Ik zou na 50/60 min vast kijken hoe het ervoor staat. Met een state prikker. Komt hij er droog en schoon uit, dan is hij klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wel langer dan 50 minuten, ik heb die fout namelijk ook een keer gemaakt met 2 pakken cakemix en toen was mijn cake maar voor iets meer dan helft gaar, onderkant was nog vloeibaar
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook nog ns af van de vorm van je vorm () de baktijd loopt vooral op als de cake hoger zou zijn. Als het een brede platte cake wordt, valt dat wel weer mee.
quote:pien6 schreef op 12 april 2017 @ 14:11:

Geen idee maar ik dacht dat de titel was coke coke coke!Daarvoor moet je bij het andere topic zijn!
Je zet de cake eerst een uur lang in een oven op lage stand (130 graden ofzo) en als het gaar begint te worden, zet je de boel nog een half uur of wat langer wat hoger. Prik er af en toe met een satéprikker in: als er geen deeg meer aan blijft hangen, is de binnenkant gaar.
Alle reacties Link kopieren
Niet drie keer de tijd doen! Dan is die waarschijnlijk zwart aan de buitenkant.



Een tip: als je merkt dat de buitenkant gaar is / begint aan te branden, maar de binnenkant is nog niet goed, leg dan wat alluminiumfolie over de bovenkant van de taart. Zo gaart de binnenkant wel verder maar blijft die van buiten ook goed



Eet smakelijk!
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de cake 3 x los van elkaar bakken. Maar zeker niet 3 x de tijd vermenigvuldigen !

Dus drie aparte caken en dan op elkaar stapelen.
Girls compete with each other, women empower one another
Gewone normale naturel cake? Die zou ik kopen in de winkel.
Wij willen uiteraard wel de afloop van dit avontuur horen en/ of proeven of het wat is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Even bij de Action een juiste bakvorm gaan halen en gewoon 3x bakken volgens gebruiksaanwijzing.

Dus niet eigenwijs zijn
Ik zou een andere bakvorm kopen bij de Xenos of Action.

Dan weet je in ieder geval dat de cake niet mislukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven