Geld & Recht alle pijlers

Drugsdealer in huis

12-04-2017 13:46 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig hoe zaken werken wanneer een drugsdealer in huis wordt opgepakt.

Ik woon met 8 mensen in een studentenhuis en niemand heeft er iets over te zeggen wie hier komt wonen, deze keer is het een drugsdealer geworden. Ik ben aangesproken (en nu bang gemaakt) door een vriend dat wanneer de politie een inval zou doen ons huis weken op slot gaat. Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)



Ik kan me niet voorstellen dat de politie het kan maken om zomaar weken een woning op slot te gooien en mensen en bedrijven te benadelen die er totaal niks mee te maken hebben... maar ik wil daar eigenlijk wel graag duidelijkheid over. Als dit zo is zouden we namelijk mogelijk andere stappen kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Ik denk aan een wijkagent benaderen met dit probleem maar nog niet direct mijn adres te geven, enkel info vragen en tegelijkertijd is hij/zij dan al op de hoogte van onze huissituatie wat mogelijk kan zorgen dat wanneer er een inval is niet de totale boel afgesloten wordt en enkel de kamer van de betreffende persoon? Ofzo? Iemand hier meer ervaring mee en tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 14:51:

[...]





Die interesseert het niet.

Want die kunnen ook niks helaas. Het is enorm moeilijk om een huurder er uit te krijgen. Er moet eerst maanden/jaren lang bewijs zijn van overlast en dan werkt dat toch vaak nog niet; zie 'asodorpen'.Als de politie komt kijken en vinden wapens en drugs in zijn kamertje dan word hij er wel uitgezet hoor. Ze nemen die zooi mee en klaar. Misschien komt hij zelfs helemaal niet meer terug als de politie dan naar hem op zoek is.
.
Ik zou de politie waarschuwen, moet er niet aan denken een huisgenoot te hebben die wapens in bezit heeft, drugs verkoopt en kennelijk steeds opgepakt wordt voor geweldsdelicten.



En inderdaad, wat voor huisbaas heb je die dit accepteert?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je die vent zelf niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Die 'vriend' roept dat alleen maar om te zorgen dat jij te bang bent om aangifte of melding te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Belletje naar Meld Misdaad anoniem zou ik doen. Het gaat om je eigen veiligheid.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 12 april 2017 @ 14:51:

Wat doe je eigenlijk nog op je 32e in een studentenhuis?



Hahahaha.

Niet nóg. Pas voor het eerst net in mijn leven :P

Ik woonde samen, geld zat en zin genoeg om een tweede studie te doen, partner maakt het in het laatste studiejaar onverwacht uit, wachttijd voor woningen zijn 8 jaar en ik had die wachttijd al verspild aan het huis waar we woonden, stufi/bijbaan betaald geen appartement of koophuis :P Dus dit was de enige optie.



Beste keus ooit overigens. Met de overige bewoners zijn we een prima surrogaat-gezinnetje van rare oude mensen die geen zin hebben om alleen te wonen maar geen andere opties hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 14:51:

[...]





Die interesseert het niet.

Want die kunnen ook niks helaas. Het is enorm moeilijk om een huurder er uit te krijgen. Er moet eerst maanden/jaren lang bewijs zijn van overlast en dan werkt dat toch vaak nog niet; zie 'asodorpen'.Als de huurder er niet woont en er slechts dealt lijkt me dat oneigenlijk gebruik en een goede aantoonbare reden om iemand eruit te zetten. Zeker als jullie er klachten aan toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 12 april 2017 @ 14:53:

En daarbij straks krijgt die snuiter problemen met zijn drugsleverancier, want ook hij haalt het ergens vandaan en krijg je dat soort gasten aan de deur, of erger schietpartijen voor je deur.

Koekkoek. Lekker makkelijk voor hem ja, hij woont daar niet maar jullie welPotjandorie. Ik denk dat je gelijk hebt. Omdat hij wel gewoon aardig, beleefd, slim en aantrekkelijk is ben ik eigenlijk bezig met meer aan zijn hachje te denken (want zo'n goeie jongen, heeft zoveel potentie en verdient hij) dan mijn eigen hachje. Het einde van het verhaal is gewoon dat ik met zijn rotzooi opgescheept zit en 0,0 beloning krijg voor hem de hand boven het hoofd te houden als ik niet gewoon hem voor ben :')
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 12 april 2017 @ 15:14:

[...]





Als de huurder er niet woont en er slechts dealt lijkt me dat oneigenlijk gebruik en een goede aantoonbare reden om iemand eruit te zetten. Zeker als jullie er klachten aan toevoegen.





Precies. Melden bij je verhuurder en aankondigen dat je dit ook bij de politie gaat melden.



Overigens is de burgemeester degene die bepaalt of een woning op slot gaat. En nee, het maakt dan niet uit of er nog anderen in het pand wonen. Hoe meer jullie als huurders en de verhuurder kunnen aantonen dat jullie juist gemeld en meegewerkt hebben, des te kleiner de kans dat het pand op slot gaat. Nou ja, minder groot, is een betere benaming.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou melding maken. Ik kan me niet voorstellen dat de politie een huis waar zoveel andere wonen die er niets mee te maken hebben weken dicht timmert. Ik zou echt niet zitten te wachten op allerlei junks in huis. Straks gaat er eens een compleet uit zijn stekker omdat zijn laatste hit niet lekker is gevallen of omdat hij juist niet kan krijgen. En dan worden die wapens misschien ook wel gebruikt. Echt melden hoor.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 15:10:

[...]





Hahahaha.

Niet nóg. Pas voor het eerst net in mijn leven :P

Ik woonde samen, geld zat en zin genoeg om een tweede studie te doen, partner maakt het in het laatste studiejaar onverwacht uit, wachttijd voor woningen zijn 8 jaar en ik had die wachttijd al verspild aan het huis waar we woonden, stufi/bijbaan betaald geen appartement of koophuis :P Dus dit was de enige optie.



Beste keus ooit overigens. Met de overige bewoners zijn we een prima surrogaat-gezinnetje van rare oude mensen die geen zin hebben om alleen te wonen maar geen andere opties hebben ;)



Sorry, projectie. Ik zou er zelf niet aan moeten denken.

Hopelijk krijgen jullie hem eruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 12 april 2017 @ 14:54:

[...]



Als de politie komt kijken en vinden wapens en drugs in zijn kamertje dan word hij er wel uitgezet hoor. Ze nemen die zooi mee en klaar. Misschien komt hij zelfs helemaal niet meer terug als de politie dan naar hem op zoek is.Is dit echt? Als in; heb je hier ergens bronnen voor die ik kan gebruiken. Als dit ergens in de wet zo staat kan ik dat namelijk gebruiken. Tot nu toe kan ik nog niks vinden waarbij duidelijk staat wat er gebeurd als iemand wapens of harddrugs heeft, er is nergens een duidelijk plan =/ En als dat wel ergens duidelijk op papier staat kan ik dat gebruiken om te zorgen dat het huis niet wordt afgesloten zeg maar.
Beetje vaag dat een dealer met wapens dit zo open vertelt aan iedereen die het wil horen.
Alle reacties Link kopieren
bij drugs wordt een pand op last van de burgemeester soms gesloten, zoek daar eens op.
Alle reacties Link kopieren
In bezit zijn van wapens is strafbaar.



In bezit zijn van harddrugs is ook strafbaar, dealen ook.

Kortom genoeg strafbare feiten om huisgenoot met zijn spullen in bewaring te nemen voor de politie.
Zolang hij geen wietplantage of lab in zijn huis heeft gaat de woning niet op slot. Hij kan wel opgepakt worden en jullie huis helemaal doorzocht. Ze gaan echt geen onschuldige medebewoners maanden zonder huis laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)Wat bijzonder dat jullie een zelfstandige woonruimte hebben (want eigen huisnummers) maar dat jullie door de voordeur en keuken van een andere zelfstandige woonruimte moeten gaan om bij je eigen woning te komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
https://www.politie.nl/th ... egen-illegale-wapenhandel



staat o.a.

Wat doet de politie tegen illegale wapenhandel?

Politiekorpsen doen geregeld invallen in het kader van grootscheepse acties tegen de groeiende wapenhandel. Zeker in de grote steden. Daarbij houden ze verdachten en handelaars aan en nemen ze wapens en munitie in beslag. Doel is criminelen uit te schakelen die verantwoordelijk zijn voor de illegale wapenhandel.
Alle reacties Link kopieren
http://www.burgemeesters. ... s/printversiedamocles.pdf



sluiting kan ook bij drugshandel
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang 'woont' die gast daar al?
Alle reacties Link kopieren
https://www.vraaghetdepol ... ugsgebruik-en--bezit.html



staat o.a.

Harddrugs

Harddrugs (XTC, cocaïne, heroïne etc.) bezitten, verhandelen, verkopen of maken is geheel verboden. Het is niet strafbaar om harddrugs te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 15:18:

[...]





Potjandorie. Ik denk dat je gelijk hebt. Omdat hij wel gewoon aardig, beleefd, slim en aantrekkelijk is ben ik eigenlijk bezig met meer aan zijn hachje te denken (want zo'n goeie jongen, heeft zoveel potentie en verdient hij) dan mijn eigen hachje. Het einde van het verhaal is gewoon dat ik met zijn rotzooi opgescheept zit en 0,0 beloning krijg voor hem de hand boven het hoofd te houden als ik niet gewoon hem voor ben :')Sorry hoor, maar hij doet alleen maar vriendelijk en aardig. En hoezo, "heeft zoveel potentie"? Het is gewoon een tokkie van de bovenste plank die tegen jullie heel vriendelijk en aardig doet, en die jullie bespeelt, zodat jullie zijn handeltje nog maar even gedogen. Klaag maar eens over de overlast die je van zijn klantjes hebt, met een korte verwijzing naar de politie. Eens zien hoe vriendelijk en vol potentie die snuiter nog is...
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 12 april 2017 @ 15:26:

Beetje vaag dat een dealer met wapens dit zo open vertelt aan iedereen die het wil horen.Stoerdoenerij, nogal dom ook
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 15:22:

[...]





Is dit echt? Als in; heb je hier ergens bronnen voor die ik kan gebruiken. Als dit ergens in de wet zo staat kan ik dat namelijk gebruiken. Tot nu toe kan ik nog niks vinden waarbij duidelijk staat wat er gebeurd als iemand wapens of harddrugs heeft, er is nergens een duidelijk plan =/ En als dat wel ergens duidelijk op papier staat kan ik dat gebruiken om te zorgen dat het huis niet wordt afgesloten zeg maar.In het verleden ging ik met mensen om die niet zo zuiver waren. Dus daar weet ik het van, toen ging het wel zo.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 14:30:

[...]



- Geen plantages, drugs wordt niet gemaakt. Dagelijkse stroom aan klanten, harddrugs en wapens aanwezig. Hij woont hier eigenlijk ook niet; al 8 maanden geen meubels in zijn kamer; hij gebruikt deze kamer om te kunnen dealen zodat waar hij écht woont niet in gevaar komt. Overlast is er tot nu toe nooit geweest van hem.

- Ik denk dat de kans groter wordt dat de politie eens voor de deur staat binnenkort omdat hij elke week met ze in contact komt door domme dingen, de brieven en aanmaningen vanwege mensen in elkaar slaan/te hard rijden/afgepakt rijbewijs/etc. opent hij niet, de overburen beginnen het al bijzonder vervelend te vinden dat hier elke nacht schreeuwende drugsjunkies voor de deur staan en gaan waarschijnlijk eens klagen bij de politie.

Als hij er niet echt woont, waarom komt er dan wel officiële post voor hem op dat adres?

En er is nooit overlast, maar er staan wel elke nacht schreeuwend drugsjunkies voor de deur?



Jaja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven