Rechtszaak tegen Sylvana-bedreigers

12-04-2017 14:00 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me dat er nog geen topic over is, na alle duizenden posts die er op dit forum aan Sylvana zijn gewijd. Vandaag dient de zaak tegen de 22 mensen die gearresteerd zijn nav de online scheldpartijen en bedreigingen aan het adres van Sylvana.



Ik ben tussen de bedrijven door de twitterverslagen over de zaak aan het volgen en het valt me op wat een sneu volk het toch is, die mensen die heel dapper op internet anderen doodwensen of bedreigen, maar als ze erop aan gesproken worden ineens heel zielig zijn en het zelf zo moeilijk hebben. Vermakelijk om te lezen wel.



Een twitterverslag van de zaak kun je o.a. hier vinden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja, die Bouke gaat hier niets van leren ben ik bang.
quote:Honingdropje79 schreef op 12 april 2017 @ 15:28:

Ja maar Bouke voelt zich persoonlijk geraakt. Hij kent zwarte piet persoonlijk, het is zelfs z'n beste vriend!

Ja echt hè

Hij was het toch ook die zich niet meer herinnerde de tweets te hebben geplaatst? Of was dat die Anne Pieter?
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:57:

[...]





Want?



Ik vind het zelf bizar dat overal tegenwoordig maar een punt van gemaakt moet worden. Nee, bedreigen is niet oke, maar je kan ook je schouders op halen, denken 'die mensen weten niet beter' en over gaan tot de orde van de dag.Als jij door honderden mensen wordt uitgescholden, bedreigd en dood wordt gewenst denk jij ook " boeiuhhh " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 14:57:

[...]





Want?



Ik vind het zelf bizar dat overal tegenwoordig maar een punt van gemaakt moet worden. Nee, bedreigen is niet oke, maar je kan ook je schouders op halen, denken 'die mensen weten niet beter' en over gaan tot de orde van de dag.Sorry, maar kan dit niet anders bestempelen dan 'een beetje dom'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Tweet verstuurd met complimenten naar een verslaggever, omdat die zo rustig en netjes bleef ondanks alle oproerkraaiers online.



Nou... Dat heb ik geweten. Mijn hemel. Wat een haat jegens mensen spreiden sommigen toch tentoon. Om je dood te schamen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 15:30:

[...]



Ja echt hè

Hij was het toch ook die zich niet meer herinnerde de tweets te hebben geplaatst? Of was dat die Anne Pieter?Ja, das Anne Pieter..die betwijfelt zelfs of niet iemand anders dat via zijn account heeft gedaan
Alle reacties Link kopieren
Twee van de verdachten zijn bekende rechtsextremisten (/neonazi's). Het is meer dan mensen die in een "opwelling" "over de schreef gaan" (lees: de allerergste vormen van racisme spuien).

En dus zeer logisch dat iemand zich werkelijk bedreigd voelt door groeperingen die bekend staan om hun agressie.
Ik lees net op twitter dat er 2 mannen bij zijn die bekende neo nazi's zijn. Er is een discussie of dat nu wel of niet bekend had mogen worden. Wel dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 april 2017 @ 15:35:

[...]



Als jij door honderden mensen wordt uitgescholden, bedreigd en dood wordt gewenst denk jij ook " boeiuhhh " ?



Ja. Ik ken die mensen toch niet.



Ik zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar ik zou daar inderdaad niet zo aan denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ja. Ik ken die mensen toch niet.



Ik zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar ik zou daar inderdaad niet zo aan denken.Juist dat je ze niet kent maakt het juist eng. Je kunt niet inschatten in hoeverre ze hun woorden om gaan zetten in daden (of anderen daartoe inspireren) en het zijn er zoveel dat je op straat niet zou weten waar je moet kijken. Ik denk niet dat je daar zo relaxed onder zou blijven, hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 12 april 2017 @ 15:42:

Ik heb een Tweet verstuurd met complimenten naar een verslaggever, omdat die zo rustig en netjes bleef ondanks alle oproerkraaiers online.

Nou... Dat heb ik geweten. Mijn hemel. Wat een haat jegens mensen spreiden sommigen toch tentoon. Om je dood te schamen.Ik zat ook te twijfelen of ik Saskia Bellemans een aanmoedigende tweet zal sturen voor haar verslaglegging. Maar er zijn zoveel gekko's in die discussie actief dat ik er maar vanaf zie. Niet normaal wat zij vandaag ook nog eens over zich heen krijgt. Ik begrijp Silvana volkomen en ik zou willen dat er vaker hard en streng tegen op getreden wordt.
Een goed voorbeeld doet volgen, hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ja. Ik ken die mensen toch niet.



Ik zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar ik zou daar inderdaad niet zo aan denken.Dat ze jou kennen en het dan dus niet zo moeilijk is om uit te vinden waar je woont, wie je moeder is, etc dat vind je dan ook geen punt ? Jij zou ook geen 1 seconde denken dat iemand doet waar hij of zij mee dreigt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 12 april 2017 @ 15:52:

[...]



Ik zat ook te twijfelen of ik Saskia Bellemans een aanmoedigende tweet zal sturen voor haar verslaglegging. Maar er zijn zoveel gekko's in die discussie actief dat ik er maar vanaf zie. Niet normaal wat zij vandaag ook nog eens over zich heen krijgt. Ik begrijp Silvana volkomen en ik zou willen dat er vaker hard en streng tegen op getreden wordt.Bizar wat er getweet wordt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 12 april 2017 @ 15:53:

Een goed voorbeeld doet volgen, hoop ik.Ja dat hoopte ik dus ook.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Ook als mensen niets "echt" doen: gewelddadige racistische taal is al een manier om geweld uit te oefenen. Dat er een grote groep is die je louter op je huidskleur walgelijk vindt / dood wenst en dat luidt en duidelijk in de openbaarheid knikkert: dat ís al een vorm van geweld.
Name and Shame dat soort lui ,

Je bent echt niet goed in je bovenpannetje als je dat soort uitlatingen op het internet gooit .

Beetje iemand gaan bedreigen stelletje mafklappers.
quote:Poof schreef op 12 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ja. Ik ken die mensen toch niet.



Ik zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar ik zou daar inderdaad niet zo aan denken.Ik snap wel wat je bedoelt, maar er moet ergens een grens gesteld worden, anders kan geen enkele (maatschappij)kritische politicus/ca zonder blad voor de mond nog een publieke account op fb aanmaken, want voor je het weet wordt het ondergesneeuwd door ultra-domme ultra-conservatieven.
Marcel K lijkt mij niet een van de aller slimsten. Hij flansde een haat filmpje in elkaar en toen het op tv kwam bij de NOS dacht hij: dat heb ik weer.



Het is de realiteit maar bij zulk soort type's denk je werkelijk dat je in een satire bent beland.
Alle reacties Link kopieren
Iemand met de dood bedreigen is gewoon achterlijk, Sylvana heeft hun persoonlijk niets gedaan, maar op haar beurt wordt ze wel met de dood bedreigt? Aanpakken die gekkies. Ik heb niets met Sylvana, maar dit kan gewoon niet.
quote:duistercontinent schreef op 12 april 2017 @ 16:02:

Marcel K lijkt mij niet een van de aller slimsten. Hij flansde een haat filmpje in elkaar en toen het op tv kwam bij de NOS dacht hij: dat heb ik weer.



Het is de realiteit maar bij zulk soort type's denk je werkelijk dat je in een satire bent beland.

Nou inderdaad.

"'Het houdt nooit op. Sinterklaas mag niet meer, WA mag niet meer in de Gouden Koets, alles verandert', vindt Marcel K. #sylvana"
Ik vind het een doos eerste klas. En dan druk ik me nog vriendelijk uit.



Maar dat mag ze zijn zonder bedreigt te worden. Aanpakken die hap.
Alle reacties Link kopieren
Marcel K. heeft in ieder geval zijn excuses gemaakt, dat is al heel wat.
Ik vind Simons een verschrikkelijk arrogant vervelend naar mens, maar om een filmpje te maken waarin ze vermoord wordt gaat wel erg ver, en gaat buiten alle grenzen terecht deze straf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wageningen1985 schreef op 12 april 2017 @ 18:26:

Ik vind Simons een verschrikkelijk arrogant vervelend naar mens, maar om een filmpje te maken waarin ze vermoord wordt gaat wel erg ver, en gaat buiten alle grenzen terecht deze straf.Helemaal gelijk en een Anne Fleur Dekker doet hetzelfde. Maar dreigen met moord is wat overdreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven