Geld & Recht alle pijlers

Drugsdealer in huis

12-04-2017 13:46 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig hoe zaken werken wanneer een drugsdealer in huis wordt opgepakt.

Ik woon met 8 mensen in een studentenhuis en niemand heeft er iets over te zeggen wie hier komt wonen, deze keer is het een drugsdealer geworden. Ik ben aangesproken (en nu bang gemaakt) door een vriend dat wanneer de politie een inval zou doen ons huis weken op slot gaat. Overigens is onze woning óók de toegang naar een bedrijf en naar 3 appartementen, zij moeten door ons huis heen met eigen gemeentelijk adres om op hun plek te komen met een gemeentelijk eigen adres (66, 68 en 70 moeten dus door de voordeur en keuken van 64, waar de drusgdealer woont.)



Ik kan me niet voorstellen dat de politie het kan maken om zomaar weken een woning op slot te gooien en mensen en bedrijven te benadelen die er totaal niks mee te maken hebben... maar ik wil daar eigenlijk wel graag duidelijkheid over. Als dit zo is zouden we namelijk mogelijk andere stappen kunnen ondernemen om dit te voorkomen. Ik denk aan een wijkagent benaderen met dit probleem maar nog niet direct mijn adres te geven, enkel info vragen en tegelijkertijd is hij/zij dan al op de hoogte van onze huissituatie wat mogelijk kan zorgen dat wanneer er een inval is niet de totale boel afgesloten wordt en enkel de kamer van de betreffende persoon? Ofzo? Iemand hier meer ervaring mee en tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:flaxie schreef op 12 april 2017 @ 14:57:

Waarom geef je die vent zelf niet aan?



Nou, vanwege egoïstische redenen.

A. Het is een hele leuke beleefde kerel. Wij hebben nóg geen last van hem, enkel plezier. (dit is nu aan het veranderen).

B. Ik wil niet dat hij weet dat ik hem verlinkt heb uiteraard. Kans is klein dat hij dan wraakgevoelens richting mij of andere huisgenoten krijgt, we hebben een goede band en hij gebruikt zelf ook niet, maar je weet het nooit natuurlijk. Ik heb 1 procent angst dat dit de situatie zal gaan zijn, maar die ene procent zul je maar net zien dat je die krijgt.

C. Máár misdaad anoniem; dat maakt de kans niet kleiner dat het huis wordt afgesloten of alles. En IK, IK, IK, heb daar totaal geen zin in.



Mogelijk is anoniem de huisbaas/grote huurmaatschappij hier van op de hoogte stellen een goed plan, maar ik zal toch wel zijn adres moeten vertellen en dan niet zo anoniem kunnen zijn...aangezien ik daar woon.
Alle reacties Link kopieren
Criminelen kunnen altijd aardig en beleefd zijn, waarom denk je dat hij aardig doet? Omdat jullie weten wat hij uitspookt, dus hij moet wel aardig doen.

Puur eigenbelang hoor. Niet zo naïef doen
.
Alle reacties Link kopieren
Meld misdaad anoniem is anoniem en hij komt er niet achter dat jij het bent. Aangezien jan en alleman daar over de vloer komt kan het iedereen zijn geweest.
.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn dus genoeg mensen die weten dat daar drugs ligt, wat als er binnenkort mensen binnen komen vallen als jij thuis bent met wapens en al die drugs willen stelen?

Ik vind het gewoon niet slim.

Dan moet hij dit maar doen ergens in een hutje op de hei zonder huisgenoten.
.
Alle reacties Link kopieren
Buiten dat ik die dealer gelijk zou verlinken bij de politie, zou ik me ook afvragen hoe brandveilig jullie pand(en) is/zijn. Het klinkt als een doolhof. In het verleden woonde ik achter zo'n pand en daar is bij brand iemand omgekomen, omdat hij geen kant op kon. Zou ik me ook zorgen over maken eerlijk gezegd...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Reken niet op een gezellige reactie als je dit soort mensen aangeeft. Hij is je vriend niet, hij doet alsof omdat dat hem beter uit komt. Doe het idd via misdaad anoniem. Je kunt hier zelf echt door in de problemen komen. Een misdadiger niet aangeven, is strafbaar, theoretisch dan wel, maar ze kunnen ook jullie meenemen en dat gebruiken om informatie over hem bij jullie los te weken.



Ben je echt zo naief? Als je echt egoistisch wilt zijn, meld het dan, ook voor jezelf. Je gaat om met een dealer. Hoe staat dat, als je dat leest?
Eh ja, idd isa, jullie wonen voor het kadaster allemaal op hetzelfde adres, toch? Ik heb meegemaakt dat iedereen mee moest, zonder pardon, omdat ze op hetzelfde adres woonden, officieel dan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het zit met drugs weet ik niet, maar ik heb wel ooit navraag gedaan bij de gemeente hoe het zit met aansprakelijkheid. Wij kregen regelmatig brieven (of zelfs bezoek) van een deurwaarder die op zoek was naar een oud-bewoner van ons studentenhuis. Die jongen huurde ergens zwart, maar stond nog bij ons ingeschreven.



Volgens de gemeente tellen studentenkamers als afzonderlijke woningen. Deurwaarders zouden dus alleen zijn kamer mogen betreden en niet de gemeenschappelijke ruimte (op naam van de verhuurder) of andere kamers (op naam van andere huurders). Ik denk (en hoop voor je) dat het hier hetzelfde gaat; het kan zijn dat ze hem eruit zetten, maar zo lang jij je aan je huurovereenkomst houdt hebben ze het recht niet om jou en je medebewoners er ook uit te gooien, tenzij ze aantoonbare aanwijzingen hebben dat jij je ook met drugshandel bezig houdt, óf er gevaar voor de volksgezondheid is (XTC-lab).



Ik zou inderdaad wel melding maken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
quote:isa__88 schreef op 12 april 2017 @ 15:35:

[...]



Stoerdoenerij, nogal dom ookJa, en juist daar om lijkt het me een gevaarlijk iemand. Ik zou zelf proberen te verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat ben je naïef. Natuurlijk doet hij aardig, daar wint hij iets mee. Hij is een drugsdealer. Hij faciliteert mensen die hun leven kapot maken, en verdient er zonder schuldgevoel aan. En jij staat het toe.
Ik zou hem wel melden. Weg met dat soort figuren in je huis. En zijn fijne klantjes ook.
Alle reacties Link kopieren
Dat je er nog moet over nadenken. Ongelooflijk dit. Aangeven!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 12 april 2017 @ 15:49:

Reken niet op een gezellige reactie als je dit soort mensen aangeeft. Hij is je vriend niet, hij doet alsof omdat dat hem beter uit komt. Doe het idd via misdaad anoniem. Je kunt hier zelf echt door in de problemen komen. Een misdadiger niet aangeven, is strafbaar, theoretisch dan wel, maar ze kunnen ook jullie meenemen en dat gebruiken om informatie over hem bij jullie los te weken.



Ben je echt zo naief? Als je echt egoistisch wilt zijn, meld het dan, ook voor jezelf. Je gaat om met een dealer. Hoe staat dat, als je dat leest?



Ik denk het wel. Want 'je gaat om met een dealer' doet me niks. Ik voel niks bij die zin als ik die zin lees. Want voor mijn gevoel ga ik niet met hem om. Hij is gewoon mijn ongevraagde aardige buurman. Zoals ik waarschijnlijk lekker Nederlands de rolluiken dichtdoe wanneer iemand voor mijn deur in elkaar geslagen wordt. Lekker wegkijken. Is veilig. Krijg je iig zelf geen gezeur. (y) En schiet niemand iets mee op uiteraard en is eigenlijk enorm on-sociaal.



Ik voel me geneigd om door jullie berichten dan tóch hem aan te geven en ben eigenlijk wel overtuigd dat ik maar aan het weglopen ben (bedankt daarvoor, dat jij en jullie me dat laten inzien), maar de vraag blijft; hoe doe ik dat met zo min mogelijk vervelende gevolgen?

Ik wil gewoon mijn huis in kunnen. Er moet toch een manier zijn die de kans kleiner maakt wanneer ik hem zou aangeven dat voor iedereen maar de boel op slot wordt gegooid? Er is hier gratis rechtshulp en inloopuur, werkt dat, kunnen die iets? Ik weet oprecht niet bij wie ik nou als eerste moet gaan aankloppen.
quote:Snoekbaars schreef op 12 april 2017 @ 16:43:

[...]





Ik denk het wel. Want 'je gaat om met een dealer' doet me niks. Ik voel niks bij die zin als ik die zin lees. Want voor mijn gevoel ga ik niet met hem om. Hij is gewoon mijn ongevraagde aardige buurman. Zoals ik waarschijnlijk lekker Nederlands de rolluiken dichtdoe wanneer iemand voor mijn deur in elkaar geslagen wordt. Lekker wegkijken. Is veilig. Krijg je iig zelf geen gezeur. (y) En schiet niemand iets mee op uiteraard en is eigenlijk enorm on-sociaal.



Ik voel me geneigd om door jullie berichten dan tóch hem aan te geven en ben eigenlijk wel overtuigd dat ik maar aan het weglopen ben (bedankt daarvoor, dat jij en jullie me dat laten inzien), maar de vraag blijft; hoe doe ik dat met zo min mogelijk vervelende gevolgen?

Ik wil gewoon mijn huis in kunnen. Er moet toch een manier zijn die de kans kleiner maakt wanneer ik hem zou aangeven dat voor iedereen maar de boel op slot wordt gegooid? Er is hier gratis rechtshulp en inloopuur, werkt dat, kunnen die iets? Ik weet oprecht niet bij wie ik nou als eerste moet gaan aankloppen.Ik weet niet in welk Nederland jij woont maak ik woon daar niet in hoor. WTF.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maechtje schreef op 12 april 2017 @ 15:53:

Hoe het zit met drugs weet ik niet, maar ik heb wel ooit navraag gedaan bij de gemeente hoe het zit met aansprakelijkheid. Wij kregen regelmatig brieven (of zelfs bezoek) van een deurwaarder die op zoek was naar een oud-bewoner van ons studentenhuis. Die jongen huurde ergens zwart, maar stond nog bij ons ingeschreven.



Volgens de gemeente tellen studentenkamers als afzonderlijke woningen. Deurwaarders zouden dus alleen zijn kamer mogen betreden en niet de gemeenschappelijke ruimte (op naam van de verhuurder) of andere kamers (op naam van andere huurders). Ik denk (en hoop voor je) dat het hier hetzelfde gaat; het kan zijn dat ze hem eruit zetten, maar zo lang jij je aan je huurovereenkomst houdt hebben ze het recht niet om jou en je medebewoners er ook uit te gooien, tenzij ze aantoonbare aanwijzingen hebben dat jij je ook met drugshandel bezig houdt, óf er gevaar voor de volksgezondheid is (XTC-lab).



Ik zou inderdaad wel melding maken.



Fijne reactie ( niet sarcastisch).

Wij hebben er niet mee te maken en er is geen risico voor de de volksgezondheid. Doch heb ik een donkerbruin vermoeden dat als ik dit op de beloop laat en dit daadwerkelijk gebeurd; we toch nog dagen/weken op straat staan gedurende de tijd dat ze er over doen om de brieven met bewijslast te lezen dat wij er niks mee te maken hebben en er geen risico voor de volksgezondheid is, wij geen huishouden delen, etc...er moet toch een manier zijn om dit bij voorbaat te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Dat je je drukker maakt dat je huis 'op slot gegooid' kan worden dan dat je een huisgenoot hebt die drugs dealt, wapens in huis heeft en klanten die gewoon aan huis komen, daar snap ik niets van.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 16:48:

[...]





Ik weet niet in welk Nederland jij woont maak ik woon daar niet in hoor. WTF.En dit. O, in België ook niet hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nogal vage en warrige berichten ... .



In jouw huis is een actieve drugsdealer die er feitelijk niet woont en er alleen is om te dealen. Er komen veel klanten langs, er zijn zelfs wapens in huis en jij maakt je er alleen druk over dat als de politie een inval doet dat je daarna misschien je huis kwijt bent?
Als ik zo moest wonen, zou mijn angststoornis verschrikkelijk opspelen. Heb jij dat niet? Ik wil je niks aanpraten hoor, maar ik vind het al met al nogal ongeloofwaardig dat iemand er zo instaat als jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 12 april 2017 @ 16:48:

[...]





Ik weet niet in welk Nederland jij woont maak ik woon daar niet in hoor. WTF.+1
.
Kun je de politie niet bellen voordat je op vakantie gaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 12 april 2017 @ 17:11:

Als ik zo moest wonen, zou mijn angststoornis verschrikkelijk opspelen. Heb jij dat niet? Ik wil je niks aanpraten hoor, maar ik vind het al met al nogal ongeloofwaardig dat iemand er zo instaat als jij.Ik weet eigenlijk niet wat je bedoelt. Het is geen enge en gevaarlijke man, Ik weet dat hij wapens heeft omdat hij er totaal naïef en keivrolijk er mee opschepte en ze zelf ging laten zien zonder dat iemand er om vroeg. En iedereen ook een bepaalde gezichtsuitdrukking had van 'gast, waarom doe jij alsof dit normaal is, niemand vind dit normaal' en we zeiden dat ook letterlijk. En hij luisterde. Ik zie niet in waarom ik dan opeens een angststoornis moet creëren. Lijkt me niet constructief.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je hier helemaal heppie de peppie mee bent waarom open je dan een topic?



Je vorige topic was al wat wereld vreemd maar dit slaat echt alles.

Weet je zeker dat het wel helemaal goed met je gaat, in je bovenkamer? Of heb je van de voorraad gesnoept?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vraag me ook af wat je doel is met dit topic.
Jullie hebben geen last van zijn praktijken en de buren wel..Die snap ik even niet???



Ik zou echt niet met zo n iemand in een huis willen zitten.



En wat als hij ruzie krijgt door zijn gedrag?Ik had ooit een bovenbuurjongen die dealde,hij had een pistool op zijn kop gehad in zijn huis.Toen ik dat hoorde kneep ik hem echt..Ik dacht wat als ze opeens bij de verkeerde woning komen?????En ze ineens bij mij op de stoep staan?Ze zich even vergissen in de etage...



Zou zorgen dat hij er zo snel mogelijk uit moet.Desnoods via politie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven