Jouw lievelingssoep

17-03-2017 09:40 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel, wat is jouw lievelingssoep?
Lentesoep
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 12 april 2017 @ 16:39:

Olijvensoep? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

En ook naar lentesoep.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Tomatensoep

Bloemkoolsoep

Broccolisoep

Champignonsoep

Vermicellisoep



Het liefst allemaal met balletjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiezel schreef op 12 april 2017 @ 17:35:

[...]



Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

En ook naar lentesoep.Het is erg lekker! Vrij heftige smaak, dus niet voor een kom vol, maar erg lekker als voorgerechten of tussengang bijvoorbeeld. Met oa olijven, knoflook, basilicum, room/mascarpone, bouillon, olijventapenade, sjalotjes. Meerdere recepten te vinden op Google. Heb het laatst nog tijdens groot diner geserveerd en zeer positieve reacties gekregen.
Koninginnesoep.
Alle reacties Link kopieren
Mmmm soep...



Ik eet erg graag broccolisoep en paprikasoep. Alleen vind ik al die velletjes van de paprika's erg vervelend.



Wat overblijft, probeer ik in te vriezen maar dat lukt niet goed. Ik heb al enkele keren broccolisoep ingevroren maar die komt er nooit goed uit. De soep is precies geschift.

Hoe doen jullie dit?
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Laat je de soep goed afkoelen voor je het invriest? En als je het opwarmt, kook je hem door en gaat het dan pas schiften of is het al geschikt als je het ontdooit hebt?



Is het ook geschift als je het alleen opwarmt en niet laat koken?
Ik heb het probleem nog nooit gehad. Maar ik vries als ik erover nadenk ook toevallig vooral soep in waar geen room in zit (vaak kokosmelk of gewoon bouillon basis). Dus misschien is het mazzel. Heb wel laatst courgette waterkerssoep met room ingevroren die ik deze week wil eten. Ben benieuwd of ik hetzelfde probleem zal hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Smartieee schreef op 13 april 2017 @ 20:55:

[...]





Het is erg lekker! Vrij heftige smaak, dus niet voor een kom vol, maar erg lekker als voorgerechten of tussengang bijvoorbeeld. Met oa olijven, knoflook, basilicum, room/mascarpone, bouillon, olijventapenade, sjalotjes. Meerdere recepten te vinden op Google. Heb het laatst nog tijdens groot diner geserveerd en zeer positieve reacties gekregen.Klinkt zeer apart! Ik ga het eens proberen als ik een diner geef.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de soep na het invriezen niet opnieuw koken. Ik warm het enkel nog op maar de soep komt al geschift uit de diepvries.



In de soep zit geen room dus daaraan kan het ook niet liggen. Misschien onvoldoende afgekoeld dan... Ik heb al geprobeerd om de soep onmiddellijk na het koken/mixen zo vlug mogelijk af te laten koelen (in koud water). Of de soep gewoon laten afkoelen op het aanrecht. Maar dat maakt allemaal geen verschil.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Mijn all time favoriet was altijd Thaise kippensoep, Tom Kha Kai. Met kokosmelk en citroengras. Tegenwoordig harira, maaktijdsoep die altijd op de ramadan wordt gegeten omdat hij zo voedzaam is. Ik maak het meestal met kip ipv rundvlees. Best even wat werk, maar zo heerlijk!

Ook een fijne: Italiaanse bruiloftsoep (zuppa sposata oid?). Met bladgroente, ei en gehaktballetjes.

Ik ben een soepliefhebber
Saoto, Sopi di Oyster & Harira!
Gepofte knoflooksoep, gebonden vissoep en uiensoep zijn mijn favoriete soepen maar ik lust bijna iedere soep, zolang er maar geen geiten- of schimmelkazen in of op zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rawr schreef op 17 april 2017 @ 16:08:



Wat overblijft, probeer ik in te vriezen maar dat lukt niet goed. Ik heb al enkele keren broccolisoep ingevroren maar die komt er nooit goed uit. De soep is precies geschift.

Hoe doen jullie dit?Wat bij mij altijd helpt is echt goed warm krijgen (koken kan best) en enkele minuten heel goed doorroeren als het warm genoeg is. Dan is het probleem bij mij verholpen.
Een baksteen is nooit alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven