Vanille batons gekarteld

26-03-2017 23:52 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen?



Vroeger als kind aten wij bij ons thuis vanille batons. Dat zijn van die gekartelde, langwerpige koekjes met een dun wit glazuur laagje er op. (Ik weet niet hoe ik een foto moet plakken, maar als je 'vanille batons' Googled, zie je de afbeelding wel.)



Nu waren deze koekjes vroeger gewoon in (alle?) supermarkten te koop. Nu zocht ik ze laatst, maar ben al bij de Jumbo, Albert Heijn en Plus geweest. In deze supermarkten lagen ze niet (verschillende groottes van de supermarkten geprobeerd). Bij de Aldi/Lidl heb ik ze ook niet gezien, maar had ze hier ook niet verwacht. Weet iemand van jullie waar je deze kunt kopen of eventueel bestellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op 04 april 2017 @ 20:33:

Bij Deen zijn ze hier niet meer, branning.Je hebt gelijk. Vandaag even gekeken in Deen. Snap er niets van want kan ze zo voor mij zien in het schap.
Alle reacties Link kopieren
Het mysterie van de vanille batons...
Gooi anders eens op twitter of facebook richting Albert Heijn en consorten waarom het uit de handel is. Daar hebben ze vast wel antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Boni, nope, Dirk vd broek, nope. Vreselijk dit. Ik ga er nog eens een mailtje aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die koekjes 3x niks maar nu wil ik weten hoe dit afloopt!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Geen idee of Vomar ze voorheen verkocht maar ik heb door dit topic zo'n trek in deze koekjes gekregen dat ik ook daar in het schap heb gekeken: niet te vinden. Helaas!
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 10 april 2017 @ 19:02:

Ik vind die koekjes 3x niks maar nu wil ik weten hoe dit afloopt! Ik ook, ben bang dat ze heel erg tegenvallen als ze gevonden worden. Van sommige dingen moet je de herinnering bewaren maar niet opnieuw iets mee doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Helaas, de batons ook niet bij mijn Coop.
Gg
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben ze de bakvormpjes nog opgezocht om er paaskoekjes van te maken. Zag bij plus tenminste die vorm koekjes maar nu heten ze lente-nogwat met advocaatsmaak
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 13 april 2017 @ 17:36:

Volgens mij hebben ze de bakvormpjes nog opgezocht om er paaskoekjes van te maken. Zag bij plus tenminste die vorm koekjes maar nu heten ze lente-nogwat met advocaatsmaakEn ik zag in twee verschillende supermarkten de koekjes met dezelfde vorm maar dan met een laagje gekartelde chocolade erop, versierd met hier en daar een Smartie.
Alle reacties Link kopieren
tvp



Ik vind die koekjes ook echt héérlijk! Heb ze een paar jaar geleden nog wel eens ergens gekocht. Bakkers batons heetten ze toen.





Nog iets wat ik mis: Friese oranjekoek - zo'n grote vierkante met crème en chocolaatjes erop.

Lag hier vroeger ook in de supermarkt, maar nu zijn 'hier in Holland' alleen nog maar die saaie kale oranjekoekstukjes te krijgen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Die vierkante oranjekoek ken ik ook nog wel. Lekker!! Die kom ik hier ook nooit meer tegen.
Alle reacties Link kopieren
Vanillebatons ken ik alleen van de bakker vroeger thuis. Ik mocht meestal de koekjes uitzoeken en dat werd dan vanillebatons, hernhuttertjes en kletskoppen.



wee, kun je niet proberen of een restaurant/lunchroom of iets waar je weleens komt ze voor je kan bestellen?



Ik heb trouwens ook een 'dringende' vraag achtergelaten op de messenger van McCain, staat nog steeds als ongelezen. Denk dat ik het dan maar gewoon op de pagina ga zetten.
Alle reacties Link kopieren
Aaah erg is dit. Iedere supermarkt van de laatste weken heeft ze niet. Beide bedrijven hebben mij niet teruggemaild (DeliXL en de maker van de vanille batons), erg jammer.

Ik begin stiekem te denken dat ik het maar moet opgeven..
Alle reacties Link kopieren
Booeehoooeehoooeeeee....
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Opgeven? Actie! Protestmarsen, stakingen, bezet een koekjesfabriek, gooi Facebook vol...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de koekjes gezien bij de Plus!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik van de week bij de poiesz (zit in Noord-NL) gekeken. Ik wist zeker dat die ze had... maar ook weg! Helaas helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 24 april 2017 @ 17:23:

Opgeven? Actie! Protestmarsen, stakingen, bezet een koekjesfabriek, gooi Facebook vol... Jaaaaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
quote:RozePioen schreef op 25 april 2017 @ 15:45:

Ik heb de koekjes gezien bij de Plus!Echt? Recent nog? Zal het dan toch...
Alle reacties Link kopieren
quote:RozePioen schreef op 25 april 2017 @ 15:45:

Ik heb de koekjes gezien bij de Plus!bewijs willen we
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat ze ze hier hebben:

http://www.troefmarktdere ... /kruidenierswaren/koekjes
Alle reacties Link kopieren
verhip, daar staan ze tussen
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 26 april 2017 @ 01:54:

verhip, daar staan ze tussen





Geen idee of je ze ook daadwerkelijk kunt bestellen. Dat heb ik niet geprobeerd, zit ik dadelijk met die dingen opgescheept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven