Aanslag Stockholm, who is next

07-04-2017 16:02 492 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrachtwagen is in een drukke winkelstraat op de mensen ingereden.

Vreselijk waar gaat dit heen
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 12 april 2017 @ 14:20:

[...]





Dat Merkel zoveel moslims een fijn, veilig onderkomen biedt wordt gemakshalve maar even vergeten.En dat dan ook nog vaak ten koste van de autochtone bevolking. Zou Merkel al spijt hebben van haar oproep om allemaal naar Duitsland te komen?
quote:Melt schreef op 12 april 2017 @ 15:32:

[...]





En dat dan ook nog vaak ten koste van de autochtone bevolking. Zou Merkel al spijt hebben van haar oproep om allemaal naar Duitsland te komen?Nee denk ik niet na Merkel de zondvloed en in haar naaste omgeving heeft ze er allemaal geen last van.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 15:05:

[...]



Welke dooddoener bedoel je hier?



Nou, deze uiteraard: "Ik snap niet dat deze mensen op één hoop worden gegooid met aanslagplegers of radicale moslims"



Ik zie dat juist maar heel weinig gebeuren namelijk. Maar het lijkt wel de standaard repliek op elke kritiek op de religie.
quote:Hetvrijewoord schreef op 12 april 2017 @ 16:52:

[...]





Nou, deze uiteraard: "Ik snap niet dat deze mensen op één hoop worden gegooid met aanslagplegers of radicale moslims"



Ik zie dat juist maar heel weinig gebeuren namelijk. Maar het lijkt wel de standaard repliek op elke kritiek op de religie.

Voor mijn gevoel gebeurt dat juist heel vaak.

Telkens als er een aanslag wordt gepleegd door moslims, wordt er een bak kritiek uitgestort over "de islam". En suggereren mensen, onder andere politici, dat de problemen worden opgelost door alle moslims te weren uit het land of te ontmoedigen hier te blijven. De discussie die we eerder voerden zeg maar

In mijn ogen gooi je mensen dan op één hoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 18:45:

[...]



Voor mijn gevoel gebeurt dat juist heel vaak.

Telkens als er een aanslag wordt gepleegd door moslims, wordt er een bak kritiek uitgestort over "de islam". En suggereren mensen, onder andere politici, dat de problemen worden opgelost door alle moslims te weren uit het land of te ontmoedigen hier te blijven. De discussie die we eerder voerden zeg maar

In mijn ogen gooi je mensen dan op één hoop.Het probleem is dat ze er al 1.400 jaar mee bezig zijn
quote:Ineke98 schreef op 12 april 2017 @ 18:54:

[...]





Het probleem is dat ze er al 1.400 jaar mee bezig zijnWie zijn ze?
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 18:45:

[...]



Voor mijn gevoel gebeurt dat juist heel vaak.

Telkens als er een aanslag wordt gepleegd door moslims, wordt er een bak kritiek uitgestort over "de islam". En suggereren mensen, onder andere politici, dat de problemen worden opgelost door alle moslims te weren uit het land of te ontmoedigen hier te blijven. De discussie die we eerder voerden zeg maar

In mijn ogen gooi je mensen dan op één hoop.



In essentie is het toch ook de islam. Zoals ik al eerder schreef, is het een ideologie. De scheidslijn tussen gematigd en radicaal is soms flinterdun. Kijk maar naar Turkije. Jarenlang waren moskee en staat dankzij Atatatürk gescheiden en ineens staat er een nieuwe dictator op en glijdt het land in gestadig tempo af naar een conservatieve moslimstaat. Turks-Nederlandse moslims waarvan wij altijd dachten dat ze gematigd waren, stemmen vol vuur voor Erdogan, die er alles aan zal doen om de invloed van de islam in West-Europa te vergroten. Dat zegt hij zelf in zijn opruiende speeches.



Volgens mij zijn de gematigde moslims degenen die nooit in de moskee komen en verder niet zoveel aan hun geloof doen. Meer dan de helft van de Nederlandse moslims stelt de wetten van de sharia boven de Nederlandse wetten. Natuurlijk kun je niet alle moslims het land uit sturen, maar je kunt de instroom van moslim-immigranten wel degelijk aan banden leggen. Eerst de problemen die er nu al zijn oplossen, anders blijven we dweilen met de kraan open.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 18:45:

[...]



Voor mijn gevoel gebeurt dat juist heel vaak.

Telkens als er een aanslag wordt gepleegd door moslims, wordt er een bak kritiek uitgestort over "de islam". En suggereren mensen, onder andere politici, dat de problemen worden opgelost door alle moslims te weren uit het land of te ontmoedigen hier te blijven. De discussie die we eerder voerden zeg maar

In mijn ogen gooi je mensen dan op één hoop.



Tja, vind ik van niet, ik vind het ook nog eens spijkers op laag water zoeken.



Als we het over ieder ander ongewenst of zelfs strafbaar gedrag hebben benoemen we ook niet keer op keer weer dat niet àlle mannen, àlle amerikanen, àlle christenen, en ga zo maar door zo zijn. Dat begrijpen we met elkaar namelijk best wel.
Het verschil is wel dat we het bij geweld door mannen niet over mannelijk geweld hebben of bij geweld door Amerikanen over Amerikaans geweld. Maar goed, de vergelijking gaat niet helemaal op. Ik vind het in ieder geval geen spijkers op laag water zoeken, maar ik denk niet dat we het daar eens over worden.



De islam een ideologie? Misschien wel, maar ik betwijfel of dat veel terzake doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melt schreef op 12 april 2017 @ 15:32:

[...]





En dat dan ook nog vaak ten koste van de autochtone bevolking. Zou Merkel al spijt hebben van haar oproep om allemaal naar Duitsland te komen?



Hoorde op Journaal dat een van de VERDACHTEN van de aanslag op de bus van Borussia Dortmund een Irakese vluchteling is.

Ach ik denk dat mutti Merkel inmiddels wel inziet dat "Hartelijk welkom" niet het beste idee van 2015 was



En dit is pas het bezin, de echte ellende komt nog.

Ik zou zeggen, schuif allemaal rustig aan en volg de "Wir schaffen das" soap
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:PowerCube schreef op 12 april 2017 @ 20:45:

Het verschil is wel dat we het bij geweld door mannen niet over mannelijk geweld hebben of bij geweld door Amerikanen over Amerikaans geweld. Maar goed, de vergelijking gaat niet helemaal op. Ik vind het in ieder geval geen spijkers op laag water zoeken, maar ik denk niet dat we het daar eens over worden.



De islam een ideologie? Misschien wel, maar ik betwijfel of dat veel terzake doet.Dat de islam een ideologie is, doet wel degelijk ter zake. Het verklaart ook direct de wens om een (wereldwijd) kalifaat te stichten, waarvoor geen enkel middel geschuwd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 12 april 2017 @ 20:50:

[...]





Hoorde op Journaal dat een van de VERDACHTEN van de aanslag op de bus van Borussia Dortmund een Irakese vluchteling is.

Ach ik denk dat mutti Merkel inmiddels wel inziet dat "Hartelijk welkom" niet het beste idee van 2015 was



En dit is pas het bezin, de echte ellende komt nog.

Ik zou zeggen, schuif allemaal rustig aan en volg de "Wir schaffen das" soap Dan heb je op het nieuws vast ook wel gehoord dat die Irakees er niet bij betrokken was en dat de verdachten nu in extreem-rechtse kringen worden gezocht. Was wel zo netjes om dat zelf te komen melden i.p.v. de stemmingmakerij die je nu doet.
quote:viva1966 schreef op 17 april 2017 @ 18:58:

[...]





Dan heb je op het nieuws vast ook wel gehoord dat die Irakees er niet bij betrokken was en dat de verdachten nu in extreem-rechtse kringen worden gezocht. Was wel zo netjes om dat zelf te komen melden i.p.v. de stemmingmakerij die je nu doet.



Het was pas echt netjes geweest het verhaal compleet te maken. Degene die in eerste instantie verdachte was blijkt een IS-er.

Verder weet men nog niet zeker in welke kringen de dader(s) gezocht moeten worden.



http://nos.nl/artikel/216 ... -lijkt-niet-de-dader.html
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 17 april 2017 @ 18:58:

[...]





Dan heb je op het nieuws vast ook wel gehoord dat die Irakees er niet bij betrokken was en dat de verdachten nu in extreem-rechtse kringen worden gezocht. Was wel zo netjes om dat zelf te komen melden i.p.v. de stemmingmakerij die je nu doet.Ik had toch geschreven dat het VERDACHTEN waren (zelfs met hoofdletters) en nee ik heb het vervolg niet meegekregen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 17 april 2017 @ 20:11:

[...]





Ik had toch geschreven dat het VERDACHTEN waren (zelfs met hoofdletters) en nee ik heb het vervolg niet meegekregen.Niet zo gek dat je dat niet meegekregen hebt, want het blijft oorverdovend stil in de media. Waarom eigenlijk?Of wordt er net als in Keulen iets onder de pet gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Het waren medewerkers van een bank die de Duitse politie mogelijk op het spoor hebben gebracht van de man die de aanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund zou hebben gepleegd. Hij had voor 78.000 euro opties gekocht die hij wilde verzilveren zodra de beurskoers van de club zou dalen.



De Duitse krant Bild schrijft dat medewerkers van de onlinebank Comdirect alarm sloegen na de transactie. De 28-jarige verdachte, Sergej W., is een Duitser van Russische afkomst. Hij werd vanochtend kort voor zes uur aangehouden toen hij vanuit zijn woonplaats, het zuid-Duitse Rottenburg, op het punt stond naar zijn werk te vertrekken.



Miljoenen euro's

Het speculeren op een koersval zou hem miljoenen euro's hebben kunnen opleveren. Hij zou de opties online hebben gekocht vanuit het hotel waar ook de spelers van Dortmund verbleven. De politie neemt aan dat Sergej W. de technische kennis had om de aanslag uit te voeren.



(Bron: RTLNieuws)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 23 april 2017 @ 18:05:

Het waren medewerkers van een bank die de Duitse politie mogelijk op het spoor hebben gebracht van de man die de aanslag op de spelersbus van Borussia Dortmund zou hebben gepleegd. Hij had voor 78.000 euro opties gekocht die hij wilde verzilveren zodra de beurskoers van de club zou dalen.



De Duitse krant Bild schrijft dat medewerkers van de onlinebank Comdirect alarm sloegen na de transactie. De 28-jarige verdachte, Sergej W., is een Duitser van Russische afkomst. Hij werd vanochtend kort voor zes uur aangehouden toen hij vanuit zijn woonplaats, het zuid-Duitse Rottenburg, op het punt stond naar zijn werk te vertrekken.



Miljoenen euro's

Het speculeren op een koersval zou hem miljoenen euro's hebben kunnen opleveren. Hij zou de opties online hebben gekocht vanuit het hotel waar ook de spelers van Dortmund verbleven. De politie neemt aan dat Sergej W. de technische kennis had om de aanslag uit te voeren.



(Bron: RTLNieuws)ben benieuwd of gijs nog terugkomt op zijn veroordelingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven