Stamppot met?

06-10-2013 17:55 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik helemaal gek op stamppot,



hutspot, zuurkool, andijvie, boerenkool, spruitjes...

(tja vroeger aten we het nooit huis, woon nu een jaar op mezelf en ben er gek op) alleen weet ik niet zo goed wat voor vlees ik erbij moet eten...

Rookworst ja, maar om nu 4 x rookworst te eten nee...

Dus ik vroeg me af... hebben jullie miss tips voor andere soorten vlees dat lekker is bij stamppot? (ik lust alleen geen klapstuk!)
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 07 oktober 2013 @ 04:24:

[...]





Bij veel mensen is hun fornuis niet geschikt voor draadjesvlees. Het zachtste standje is of te heet of te koud (zowe bij gas als bij elektrisch of inductiekoken). Geen idee waar jij op kookt maar mocht dat op gas zijn (zachtste stand vaak nog te heet), doe een vlamverdeler onder je pan en haal anders een petroliestel van Marktplaats of uit de kringspier winkel.



Dit zorgde even voor een ingehouden lachje hier op het werk hahaha



Maar ontopic, wij eten echt niet altijd rookworst (alleen al omdat ik het niet te eten vind die vette meuk).



Wel:



gehaktballetjes in tomatensaus

boomstammetje

slavink

kipfilet

valess

varkenshaas

biefstuk



Goh wat kan er eigenlijk niet bij....
Alle reacties Link kopieren
En voor draadjesvlees doe ik altijd het volgende (maar ligt inderdaad aan je fornuis, wij koken elektrisch)



Vlees (riblappen oid) aanbraden bak en braad

Uitje in ringen snijden en fruiten in een beetje boter, daar het aangebraden vlees bijdoen

een scheut rode wijn erin

een pakje stoofvleesmix aanmaken met lauw water en erbij doen

Aanvullen met lauw water tot alles onderstaat

Aan de kook brengen en daarna op het zachtste standje laten sudderen tot het gaar is (met gemak 5 of meer uur)



Werkt hier altijd
Alle reacties Link kopieren
@knorretje

Wat voor kaaslokjes gebruik je dan voor de prei stamppot?

En die mosterd die verwerk je ook erin of apart?
Ik kan me nog de eerste keer herinneren dat ik vegetarisch at bij een vegetariër (die waren er toen nog niet zoveel, ca. 22 jaar geleden ). We aten zuurkool met ananas en pinda's erdoor, hmmmm tjaaaa. 'Mijn' zuurkool is zo ongeveer het enige gerecht dat ik van mijn moeder heb meegekregen, en nog net zo maak. Pond zuurkool, kilo aardappels en een stuk zuurkoolspek, bij elkaar in de pan en koken tot de aardappels gaar zijn. Dan het zuurkoolspek in kleine stukjes snijden (flubberspek weg gooien), en door de afgegoten aardappels en zuurkool stampen. Ondertussen heb ik ook nog reepjes mager spek uitgebakken (mijn moeder neemt vetspek), en met het vet dat daaruit komt maak ik de stamppot smeuïg. Natuurlijk met (het liefst) een Hemaworst, of anders van Unox. Niet de magere of andersoortige varianten, want die heb ik allemaal geproefd en afgeserveerd De jus komt uit een zakje, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2017 23:45
Reden: spam
% gewijzigd
Zuurkool met kip uit de oven (kippenpoot) of schouderkarbonade.



Andijvie met gehaktbal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven