Geld & Recht alle pijlers

burnout en betergemeld door bedrijfsarts

10-04-2017 20:18 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een aantal weken ziek thuis en moest al snel op gesprek komen bij de bedrijfsarts. Op dit moment was er een afspraak met een psycholoog, maar er was nog geen diagnose.

Zijn oordeel was dat mijn werk onder niveau was en ik ander werk moest gaan zoeken, maar hij vond mij niet ziek en heeft me betergemeld.

Ik heb een flexibel contract van minimaal 8 uur per maand en ben vanaf volgende week weer ingeroosterd. Ik heb nu een diagnose en ook een second opinion aangevraagd bij het uwv, maar volgens mijn werkgever moet ik nu gewoon gaan werken.



Heeft iemand hier ervaringen mee en wat moet ik doen? Iedereen zegt dat ik moet gaan werken en mij meteen ziek moet melden, maar ik ben momenteel heel zwak en kan niet voor mezelf opkomen. Ik neem aan dat ik mij niet voor mijn eerste werkdag opnieuw ziek kan melden?



Ik ben overigens betergemeld sinds deze week, maar ben pas aankomende week ingeroosterd. Mijn burnout is niet werkgerelateerd, maar bij alleen de gedachten aan werken krijg ik momenteel al een paniekaanval.
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
pejeka, er staan ongeveer 3 pagina`s met de beperkingen en de oplossingen die ik heb aangedragen richting werkgever, misschien moet je even teruglezen.



Ik weet vrijwel zeker dat wanneer je terugkomt van chemo iedereen heel veel rekening met je houdt (terecht hoor), maar dit is bij psychische problemen veelal niet het geval. Ik wil graag re-integreren, maar er zijn taken binnen mijn functie die ik nu niet uit kan voeren.
Je meent het..
En dat zijn precies het verschillen Pejeka....jij vond het weer werken heerlijk en to ziet er als een berg tegenop. Jij was lichamelijk ziek met bijkomende psychische klachten en to is psychisch ziek met bijkomende lichamelijke klachten. Niet te vergelijken. Zoals geen enkele ziekte met die van een ander is te vergelijken, iedereen reageert anders.
Alle reacties Link kopieren
Magnesium heb je ook in vlokken, die kun je in bad gooien en erin gaan liggen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Typisch weer. Als je niet continu in herhaling valt, zit je jezelf wel op de borst te kloppen. Wil je een vaantje omdat jij altijd alles zooooo goed doet..?



En ga je inhoudelijk nog op die link reageren? Of is toegeven dat je er toch flink naast zit, wel heel erg moeilijk voor je?



TO: om even inhoudelijk op jou te reageren, ga in ieder geval naar je werk. En probeer het. Dan heb jij sowieso jouw goede wil getoond.
Alle reacties Link kopieren
En nu staat er bij de wg een standbeeld voor de deur van Pejeka.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 april 2017 @ 06:21:

En nu staat er bij de wg een standbeeld voor de deur van Pejeka.





En niet alleen daar hoor... er zijn er nog veel meer..

Massaproductie
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 11 april 2017 @ 21:00:

En om je nog even een hart onder de riem te steken: ik ging 3 weken na mijn laatste chemo vanwege kanker ook weer aan de slag. En heus, ik was niet alleen lichamelijk nog steeds niet helemaal OK, maar je bent ook nog psychisch bezig met wat je allemaal overkomen is, dat is ook niet zomaar even weg. Maar ik stroomde in voor 2 uur per dag, dus 10 uur per week. En vond het heerlijk. Weer nuttig zijn, weer een daginvulling hebben, ook al was het maar een paar uurtjes, weer deel uitmaken van de maatschappij na maanden en maanden thuis zitten.



Wat ik bedoel is: je moet ook de positieve kanten willen zien en oppakken. En niet bij voorbaat al gaan roepen "Nee, dat kan ik niet en dat is te veel en dat trek ik niet".



Ik was soms na die twee uurtjes per dag opeens verdomde moe, maar dat mocht ook, en anderzijds verbaasde het me, want ik had zelf al héél ambitieus met halve dagen willen beginnen (mijn Arbo-arts keek me glimlachend aan toen ik dat verkondigde en zei "Nou, doe nou maar gewoon wat ik zeg, en dan praten we over een maand verder").



Maar twee uurtjes per wéék moet toch te trekken zijn?



Dat lijkt me ook wel. Ik ben ook een tijdje erg ziek geweest (ik heb nog steeds beperkingen), maar toen het enigszins kon, ben ik weer gaan werken. Ook al was het zwaar en ging het soms moeilijk. Van thuis zitten herstelt een mens ook niet. T.O. is misschien bang om die drempel over te gaan, maar werken bevordert de genezing meer dan op de bank blijven liggen.



T.O., heeft de arbo arts al teruggebeld? Dat zou hij nog doen toch?
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Arbo arts heeft net gebeld, heeft met wg afgesproken dat ik voor mijn dienst een gesprek heb om toch wat aan te passen. Leidinggevende gaf aan geen tijd te hebben om wat taken over te nemen, maar moet dit nu van hogere hand toch doen.



Ook wordt mijn dienst teruggedraaid naar 2 uur en ontvang ik een opbouwschema. Dus ben gerustgesteld nu.
Je meent het..
Alle reacties Link kopieren
To,



Wat fijn! Heb je nu een beter gevoel over je reintegratie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsbasswaldorf schreef op 12 april 2017 @ 10:05:

Arbo arts heeft net gebeld, heeft met wg afgesproken dat ik voor mijn dienst een gesprek heb om toch wat aan te passen. Leidinggevende gaf aan geen tijd te hebben om wat taken over te nemen, maar moet dit nu van hogere hand toch doen.



Ook wordt mijn dienst teruggedraaid naar 2 uur en ontvang ik een opbouwschema. Dus ben gerustgesteld nu.Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Beter! Goed gedaan, de aanhouder wint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat fijn TO! Ik wens je een goede en succesvolle reintergratie toe!
Top!! Veel succes
quote:pejeka schreef op 11 april 2017 @ 19:49:

[...]





Burn out heeft te maken met psychische overbelasting. Dan kan je nog steeds gewoon dingen tillen of dragen, net zo goed als dat jij met je burn-out prima in staat bent om een zware tas boodschappen van de supermarkt naar huis te dragen. Dus bij een burn-out kan het zomaar zijn dat je simpelere taken krijgt die je niet psychisch belasten, maar die wel wat fysieke inspanning vergen, maar dat heeft dan echt niks met je burn-out te maken, tenzij je daarnaast ook nog hernia's en andere klachten hebt.Een burn-out hoeft niet alleen psychisch effect te hebben! Door mijn burn-out is mijn slokdarm stil gaan liggen ( dit is aangetoond met lichamelijke onderzoeken) Hierdoor ben ik 10 kilo afgevallen en was mijn lichamelijke situatie zo verslechterd dat ik echt geen zwaar werk kon doen (woog nog 56,5 en aan infuus gelegen)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal, voel me hier inderdaad veel beter bij. Het is een kleine stap die voor mij een groots verschil maakt nu. Vind het nog steeds spannend en kijk er nog best een beetje tegenop, maar wel met frisse moed.
Je meent het..
Succes volgende week en ik hoop dat je snel weer helemaal hersteld bent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven