En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Irma scholletjes heerlijk! Wat is rogan josh?

Dolfje met dit weer is chili con carne wel lekker.

Gisteren kliekjes want had ik een lange dag (van 8 tot 8) en vandaag maak ik een ongeinspireerde roerbak want ik heb een lange dag en wil toch graag zwemmen.



Moos is je egel al weg?

Echt niemand vind hier koolraap lekker, ik eet het nooit. Dus geen idee hoe het smaakt



Infojunk heel veel plezier in Italië.

Simarik ben benieuwd hoe je recept word!
Alle reacties Link kopieren
veronica22, rogan josh is een Indiaase curry.

Twee of drie weken geleden maakte ik deze Recept Rogan Josh, waar mijn kind dus héél blij mee was...
Alle reacties Link kopieren
Net terug van een werkgerelateerd congres. Was inspirerend. Nu nog ff wat mail van het werk wegwerken. Morgen is het bedrijf dicht, dus een extra dagje vrij. Komt goed uit want we gaan 3 dagen naar Paaspop.

Vanavond eten we veggie schijf met gegrilde groene asperges en krieltjes.



Irma, klinkt heerlijk jouw maaltje van vanavond.



Ben ook geen koolraap liefhebber. Heb het een keer per ongeluk gekocht.... yuk.



Geniet van je vakantie, Info.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik eten de komende anderhalve week niet samen. Hij is vanavond aan het werk en vertrekt morgen naar Belgie. Dan is hij eerste paasdag weer even thuis en vanaf zondagavond weer een week in het buitenland. Dus besloten we gisteren samen wat te gaan eten bij de Italiaan aan het plein achter ons huis. Ze hebben daar echt hele fijne pizza's. Ik at een pizza met een dun laagje tomatensaus, gorgonzola, walnoot, uienchutney en rozijnen. Machtig maar oh zo lekker.

Vandaag een hele drukke werkdag, ben pas net thuis. Mijn nasi die ik uit de vriezer had gehaald staat nu op te warmen. Fijn dat ik niets hoef te maken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@grootepan het gaat me niet per se om rauwmelkse kazen maar om hoe ze in Amerika met eten omgaan.



Wij aten gisteren spaghetti met de broccoli-walnoten saus van Drift, was lekker en viel bij iedereen goed in de smaak (na wat aanmoediging dat het dino-pasta was)



Vandaag snelle donderdag, bloemkoolsoep en tosti's.



Die Rogan Josh ziet er heerlijk uit Irmaladouce! Wel veel "aparte"specerijen nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 13 april 2017 @ 12:15:



Dolfje met dit weer is chili con carne wel lekker.

!Chili con carne kan net als soep wat mij betreft altijd, is bij ons in elk geval niet afhankelijk van het weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag uiteten geweest, in een simpel turks restaurantje. Maar wel heel lekker.

Ik had een kipdöner schotel, met dus kip, gekruide aardappeltjes, gemixte salade van sla, komkommer, tomaat, sambal en knoflooksaus. Het was vandaag pizza aanbiedingdag, man had pizza frutti di mare.
•°: Don't be the same, be better!
Och, Rogan Josh, heerlijk irmaladouce!



Ik ging vanavond uit eten. Vooraf had ik gegratineerde schelpjes. Ik weet niet wat voor schelpjes want ik had verstaan (het was de vooraf- van de dag en werd dus alleen mondeling genoemd, niet op de menukaart) dat het schelvis was. De ober had een nogal aanwezig Italiaans accent. Droeg zeker bij aan zijn charme, maar ik kreeg dus ineens schelpjes i.p.v. een visje. Oh well, ook goed hoor. Smaakte prima. Hoofdgerecht had ik vegetarische ravioli met cherrytomaatjes, ik denk dat de ravioli gevuld was met iets als ricotta en salie, vermoed ik. Boterig sausje erbij met ook verse peterselie. Het was heerlijk. Erbij ook nog wat gestoofde cichorei en witte kool uit de oven. Nagerecht was een Napolitaanse taart met polenta (maïs zei de ober, ik dacht 'huh? die wil ik wel proberen!) en ricotta en sinaasappel. Lekker maar het randje was een tikje te droog geworden. Het was al met al een fijne avond. Met wat verrassingen in het eten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen, ik eet dus erwtensoep en heb ook nog een paar matzecrackers met geitenkaas er bij gedaan.

Man maakt nasi goreng met kipdijfilet en als het goed is gooit hij daar de helft van in de diepvries als hij niet alles op eet
Alle reacties Link kopieren
Ik doe vandaag een tour door het land om twee vriendinnen te zien. Niks meer in huis, weet nog niet hoe laat ik thuis zal zijn en geen inspiratie, ik voel zomaar Chinees afhalen aankomen. We zullen zien...
Alle reacties Link kopieren
Jouw etentje klinkt heerlijk teigera, gelukkig vielen de schelpjes ook in de smaak
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vandaag gezellig gourmetten met een klein familliegroepje. Dit zouden we eigenlijk met Pasen doen maar we zitten het hele weekend vol met verjaardagen en feestjes van morgen tot maandag. Hoef dus komende dagen niet te koken, heerlijk..



Wellicht horen jullie mij na het weekend pas weer, zal dan schrijven wat we t hele weekend gegeten hebben. Fijne paasweekend allemaal.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vanmiddag bij de Indonesier, er zit er Maar 1 in mijn stad en die zit toevallig vlak bij mijn werk. Daarna gaanw e naar de schoonfamilie, het menu voor eht hele Weekend Staat al jaren vast. (vandaag forel, morgen beenham, zondag lam, maandag uit eten). het is elk jaar precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vrije dag en vanmiddag naar Paaspop! Veel zin in, hoop dat het meevalt met de regenvoorspellingen. Gelukkig vinden de optredens in tenten met verwarming plaats. Heb veel zin om het foodtruck-eten te bekijken en uit te proberen. Het aanbod is altijd goed en uitgebreid.



Iedereen fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Koor!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een heerlijk maaltje Teig, inclusief de verassingen!



Ik heb vrij vandaag maar ik kom niet echt op gang. Vanavond heb ik mezelf een lekker bord risotto beloofd met asperges hmmmmmm



KV heel veel plezier!



Hop, is dat in alle gezinnen zo waar jij woont of is t toeval?! Ik weet dat er heel veel streken zijn waar er enorm gehecht wordt aan bepaalde paastradities, dat is best wel leuk en waardevol vind ik, maar wat er nou zo traditioneel is aan de zaken die je opnoemt weet ik dan niet maar misschien is het de bereidingswijze!?



Fijne dag en fijn lang weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier KV!



Klus gister ging op rolletjes. We hadden heel gek eten opgehaald, normaal hebben we altijd hoofdzakelijk groenten, fruit en brood, nu hadden we hoofdzakelijk eieren en vlees Ook wel brood gelukkig. Toch een prima maal van weten te fiksen voor 36 man, wat minder liflafferij dan ik de laatste tijd kook, wat eigenlijk erg goed uitpakte (zowel wegens de hoeveelheid eters als de ingrediënten die ik had)



Voor: Gekookt en gerookt ei en een klein stukje gepocheerde wilde zalm, met wat kool- en bleekselderijsalade, een groene asperge en zelfgemaakte kruidenmayonaise



Hoofd: Een pasteitje (met dank aan GB voor het op dat woord komen, ik kwam niet verder dan 'torentje' ) van brood en vlees (was vanalles, oa biologische gourmetschotels, dus veel meer dan een vulling maken kun je daar niet mee) met groene salade een koolraappuree (enorm opgeleukt met citroen, mosterd en kerrie, toen was-ie wel goed te doen )



Na: Clafoutis met appel en een mandarijnencaramel



Groep was héél enthousiast (wat leuk was, want het was helemaal niet ons standaard publiek) en zo was het dus een erg leuke dag. Was toen ik om 1.00 thuis was wel een tikkie uitgeput, en voel me nog niet erg jofel. Stomme verkoudheid. Gelukkig is de egel ondertussen wel gaan wyberen. Vandaag maar rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Is in alle gezinnen zo. Op groene donderdag spinazie met ei, vanwege vasten. Op vrijdag is sowieso altijd vis en nu helemaal. Of een vastensoep. Op zaterdag eet je dan traditioneel vlees dat je hebt laten zegenen, dan is de vastentijd voorbij en mag je weer vlees eten. Op paaszondag lam.

Ik doe er niet aan, maar toevallig hadden we gister wel spinazie met ei, als onderdeel van de gadogado, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 14 april 2017 @ 13:33:

Is in alle gezinnen zo. Op groene donderdag spinazie met ei, vanwege vasten. Op vrijdag is sowieso altijd vis en nu helemaal. Of een vastensoep. Op zaterdag eet je dan traditioneel vlees dat je hebt laten zegenen, dan is de vastentijd voorbij en mag je weer vlees eten. Op paaszondag lam.

Ik doe er niet aan, maar toevallig hadden we gister wel spinazie met ei, als onderdeel van de gadogado, dat wel.Oh grappig Hopp, dank voor je uitleg, dat had ik allemaal nooit gehoord. Fijne paasdagen!
Best leuk ook Hoppala, die tradities. Ik hou er wel van.



Zo gaat frut morgen voor het eerst eieren verven, op net zo'n eiermolentje als wij vroeger thuis hadden . Good memories.



Vandaag een drukke dag gehad, maar wel fijn. Er staat nu een vega pizza Caprese in de oven voor frut en mij. Lief gaat vanavond een hardloopwedstrijd doen, dus heeft al vroeg een pastasalade gegeten. Wij gaan aanmoedigen want het is hier in de stad, dat is wel leuk. De pizza is overigens k&k, zo'n verse van de Appie. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar dus voorgekookte en gekleurde eieren gekocht. Doe ik anders nooit.

Vanavond dus bij iemand eten. Morgen gaan we friet bakken met snacks en maandag brunchen we met schoonouders, dan maak ik doperwtensoep en verder natuurlijk broodjes, scones etc met lekker beleg en dan eten we sávonds soep en de restjes denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier, iedereen druk met paasdingen?!



Pffff wat is het achterlijk druk met toeristen zeg, lijkt wel alsof dat hele miljoen hier in de streek verblijft en mijn huisje komt bekijken (toegegeven, onze binnentuin staat er glorieus bij dus ik snap de 'ooohs' en 'aaahs' maar soms zou het van mij best wat minder mogen, gelukkig is t na 17:00 afgelopen)



Vanavond heb ik penne met bimi, spinazie, citroen en gerookte zalm gemaakt. Smaakte prima.



Die verse pizza's van de Appie vind ik goed te eten Teig. Ik deel er morgen 1 met mam (een opgeleukte caprese)



Fijne pasen allemaal!
Ha Rastan, die Caprese at ik dus gisteren. En ik vond m lekker! Salade erbij en prima. Frut vond het superlekker, maar ja, het is pizza dus dat is niet zo moeilijk .



Lief heeft een vrijgezellendag vandaag dus frut en ik hadden het rijk alleen. Alleen maar leuke dingen gedaan, vooral allerlei paasversieringen gemaakt en lekker buiten gespeeld. Vanavond ging ik (weer) voor lekker makkelijk; ovenfrietjes, tomaten en een spinaziekaasrondo.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, Pasen zegt me niet zoveel, maar ik was lekker computerloos in en rond huis aan het scharrelen Even 2 daagjes niks, bevalt bijzonder goed. Gister kreeg ik bezoek van mijn favoriete ex die ik 12 jaar (!) niet had gezien. Was erg leuk, bijzondere kerel, verder behoorlijk incompatibel met mij, maar toch leuk om te zien dat je ook na 12 jaar nog veel met elkaar kunt hebben. s Avonds wat noodlesalade en wat toastjes gegeten.

Vanmiddag kwam zus lunchen met nichtje, en zijn we nog even wezen winkelen in de provinciestad, was ook erg gezellig. Ik eet zo nog wat griekse salade en nog een paar toastjes, denk ik Morgen alleen nog een paar uurtjes naar een verjaardag maar daar omheen wil ik wel weer wat productiever worden. Leuk, zo'n maandje minder werken, maar alles wat ik in de tuin kan doen deze maand is pure winst voor de rest van het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, gisteren erg lekker gegeten.

Salade met rosbief vooraf en hoofdgerecht een Italiaanse kip stoofpot-achtig iets waar ik de naam van vergeten ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven