Lijf & Lijn alle pijlers

Tennisarm

13-04-2017 13:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een week heb ik last van een tennisarm.

Ze zeggen dat dit vrij lang kan duren voordat het over is.

Ik ben nu ingetaped en moet 5 x per dag oefeningen doen.



Iemand nog meer tips om het sneller te verhelpen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Meest voor de hand liggende maar vaak ook meest onpraktische tip: overbelasting vermijden.



Hier is het geëindigd op twee keer operatie: om arm 1 te ontlasten ging ik arm 2 overbelasten, dat zou ik dus niet opnieuw zo doen
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens https://www.tenniselleboog.nl/
Ik lees mee, ik heb er gelukkig niet heel erg last meer van (het begon een maand of 3 terug), maar juist daarom speelt het af en toe weer op. Dan heb ik iets opgetild op een manier waarop ik het beter niet had kunnen doen. En dan speelt het gewicht niet eens een rol, ik kan best een vol pak melk oppakken, maar dan gaat het bij het oppakken van een blaadje (pincetgreep) opeens fout.

Of ik slaap op mijn tennisarm en dan heb ik 's ochtens opeens weer pijn.

En nog een belangrijke tip: overstrek je arm niet ga vooral niet op een crosstrainer met bewegende handgrepen, want zo heb ik er last van gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor de tips!

Ik heb het van een combinatie gekregen: teveel sporten , nieuw werk (kantoorbaan) en verkeerde houding met slapen.



Slaaphouding is moeilijk te veranderen. Probeer wel elke keer als ik wakker word me hand goed te leggen want ik overstrek me hand in me slaap ..

Verder zal ik proberen zoveel mogelijk te ontlasten en nog meer oefeningen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Er is een supplement, PEA, dat hier heel goed tegen helpt.

Google maar.

Een vriendin van mij is helemaal van de pijn af en heeft er eerst een hele tijd last van gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven