Wat serveren de forummers met pasen? Brunch/Diner

10-04-2017 10:49 155 berichten
Ik ben nog op zoek naar inspiratie. Ik zit net de allerhande door te bladeren er is niks wat mij aanspreekt. Ik heb 8 man die komen dineren.



Wat maken jullie?
quote:Ttass30 schreef op 10 april 2017 @ 12:15:

Pasen is een soort kerst geworden hier. Tjonge jonge zeg wat een eetfestijn. Zaterdag eten we bij vrienden, zondag bij mij eters 8 personen waaronder familie, maandag met mijn familie vieren. Net kerst.Maar daar doe je zelf toch net zo hard aan mee? Wij zijn op vakantie met Pasen, maar anders zouden we gewoon eten wat we op een gemiddelde zondag/maandag eten. Je hóeft er geen vreetfestijn van te maken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Goede reden voor Mimosa's in de ochtend.. Heerlijk.
Come fly with me on a jetplane
quote:pino4 schreef op 10 april 2017 @ 19:10:

Goede reden voor Mimosa's in de ochtend.. Heerlijk.



Ik vind zelf "het is dinsdag" nog kwalificeren als een uitstekende reden voor mimosa's in de ochtend.



Maar grappig dat veel mensen hier niet zo veel hebben met paasbrunches/lunches/diners. Bij mij in de familie zijn lange weekenden altijd hét moment om weer eens op familiebezoek naar de andere kant van het land te gaan. En als je dan toch familie over de vloer hebt, wil je ze ook iets lekkers voorzetten. Dus ga je toch maar weer in de weer met gangen en koddige konijnvormige afbakbroodjes. Kwam (althans, in mijn familie) geen commercieel gebeuren aan te pas.
Oh, nog voor inspiratie, dit is ons menu dit jaar:

Voor: witte asperges met citroen-basilicum-botersaus, knapperige parmaham en kwarteleitjes

Hoofd: lamsrack met kruidenkorstje, geroosterde aardappels en gegrilde aubergine, courgette en cherrytomaten

Na: citroen-meringuetaart
Mijn moeder is bij ons en dan twee dagen uitgebreid ontbijt, eerste komen mijn zus en zwager ook nog en dan rollade, gestoomde bleekselderij en geroosterde aardappels al a Jamie. En ijs toe denk ik.
Alle reacties Link kopieren
[quote]the-dowager schreef op 10 april 2017 @ 19:26:

[...]





Ik vind zelf "het is dinsdag" nog kwalificeren als een uitstekende reden voor mimosa's in de ochtend.



Is ook zo
Come fly with me on a jetplane
Ik heb nog nooit kwartel eitjes gehad waar smaakt het na?
quote:Eleonora-1 schreef op 10 april 2017 @ 16:33:

[...]





Mijn dochter eet het niet, dus mijn vriend en ik moeten ons alleen zien te redden....



Maar meestal koop ik bij de Lidl van die ministolletjes, vier.

En wel met boter.

Liefst zoute.Heerlijk roomboter.
quote:the-dowager schreef op 10 april 2017 @ 19:26:

[...]





Ik vind zelf "het is dinsdag" nog kwalificeren als een uitstekende reden voor mimosa's in de ochtend.



Maar grappig dat veel mensen hier niet zo veel hebben met paasbrunches/lunches/diners. Bij mij in de familie zijn lange weekenden altijd hét moment om weer eens op familiebezoek naar de andere kant van het land te gaan. En als je dan toch familie over de vloer hebt, wil je ze ook iets lekkers voorzetten. Dus ga je toch maar weer in de weer met gangen en koddige konijnvormige afbakbroodjes. Kwam (althans, in mijn familie) geen commercieel gebeuren aan te pas.Ik ben blij dat mijn familie deze momenten niet per se heeft in een van de weinige lange weekenden die we samen hebben als gezin. Als manlief niet alsnog oproepdienst heeft.
quote:the-dowager schreef op 10 april 2017 @ 19:26:

[...]





Ik vind zelf "het is dinsdag" nog kwalificeren als een uitstekende reden voor mimosa's in de ochtend.



Maar grappig dat veel mensen hier niet zo veel hebben met paasbrunches/lunches/diners. Bij mij in de familie zijn lange weekenden altijd hét moment om weer eens op familiebezoek naar de andere kant van het land te gaan. En als je dan toch familie over de vloer hebt, wil je ze ook iets lekkers voorzetten. Dus ga je toch maar weer in de weer met gangen en koddige konijnvormige afbakbroodjes. Kwam (althans, in mijn familie) geen commercieel gebeuren aan te pas.Bij ons ook de tante's en ooms die je nooit ziet en neven en nichten. Goed escuus om ons nieuwe huisje te bewonderen ib dit geval
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 10 april 2017 @ 17:35:

Niets bijzonders hier, is voor ons ook echt geen speciale dag, geen familiebezoek. Gewoon allebei 2de paasdag werken met een late dienst dus een boterham. Eerste paasdag wel samen vrij, maar ik schat in een pizza voor de televisie, de formule 1 race begint dan om 17 uur.



Ja, daarom zei ik ook eerder al dat ik graag iedereen naar huis wil hebben om 16 u en pizza bestellen

Lekker naar Max kijken. maar daarom ben ik wel blij dat ik iig thuis ben!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 10 april 2017 @ 19:31:

Oh, nog voor inspiratie, dit is ons menu dit jaar:

Voor: witte asperges met citroen-basilicum-botersaus, knapperige parmaham en kwarteleitjes

Hoofd: lamsrack met kruidenkorstje, geroosterde aardappels en gegrilde aubergine, courgette en cherrytomaten

Na: citroen-meringuetaartOeh klinkt fantastisch. Misschien ga ik dit wel van je pikken. Downton-waardig menu hoor
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor...zo ' n topic had ik laatst ook min of meer geschreven.

Bij jou zijn de reacties exact hoe ik erover denk..een soort van 2de kerst.

Dus veranderde ik mijn topic in ..wat te doen met Pasen.

Het blijkt dus toch dat er ..."gelukkig" meer mensen er zo over denken.

Ieder t zijne uiteraard, ontbijtje prima, maar waarom wordt er zo overdreven.

Ben al blij een extra dag vrij te zijn.

Voor iedereen...wat je ook doet...Fijne Paasdagen.
quote:Ttass30 schreef op 10 april 2017 @ 21:09:

Ik heb nog nooit kwartel eitjes gehad waar smaakt het na?Naar ei
Oei Tass, daar zou ik dus niet blij mee zijn. Vind Kerstmis al zo'n geleefde tijd, hoeft Pasen niet bij voor mij. Gelukkig gaan we een middag naar de vriendin van mijn vader en is dat het. Dan doe ik zelf wel op Paas Maandag een lunch in elkaar draaien omdat ik dat gezellig, lekker en een fijne afsluiter van het Paasweekend vind.



Ben er trouwens aan uit: ik ga zelf flammkuchen en vlechtbroodjes maken met luxe beleg voor ons en zoet beleg voor de kleintjes.
quote:Ttass30 schreef op 10 april 2017 @ 12:15:

maandag met mijn familie vieren.



Maar wat vier je dan precies?



Ik vind het opvallend dat er hier mensen zijn die denken dat Pasen drie of vier dagen duurt.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen eigenlijk niets bijzonders, dan misschien wat afbakbroodjes en wat eitjes. Ben er ook niet groot mee geworden, mijn vader en moeder waren atheist, dus pasen had bij ons geen enkele lading. Bovendien ga ik met pasen ook gewoon naar mijn vrijwilligerswerk, want ik vind het wel heel bijzonder om iets extra te kunnen doen voor de bejaarden.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 10 april 2017 @ 15:45:

[...]





Tja, dat snap ik wel. uit je graf opstaan is ook wel een knappe prestatie. geboren worden kunnen we allemaal...
Alle reacties Link kopieren
Wij eten denk ik restjes van dochters verjaardag de dag ervoor, ik heb standaard veel te veel eten bij een verjaardag. Met mooi weer lekker nog even naar buiten en om 17 uur Formule 1 kijken.



Maandag naar schoonouders, paaslunch en paaseieren zoeken. Is een jaarlijkse traditie, maar geen verplichting, vinden we gewoon gezellig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:elske1975 schreef op 12 april 2017 @ 17:49:

[...]





Maar wat vier je dan precies?



Ik vind het opvallend dat er hier mensen zijn die denken dat Pasen drie of vier dagen duurt.De ontsnapping van de joden uit Egypte, de terugkeer van de vruchtbaarheid naar het land, het begin van de lente, de wederopstanding van Jezus en toevallig vallen deze vier op 3 verschillende dagen allemaal vlak bij elkaar. Waarom zou dat allemaal op een dag moeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van huis uit gewend dat we met Pasen en Kerst lekker uitgebreid aten.

Met Kerst extra maar met Pasen ook, uitgebreid ontbijten en dan savonds vaak een klein buffetje.

Zonder religieuze lading verder, m'n ouders zijn niet gelovig.

Ik vond dat altijd leuk en dat wil ik ook aan m'n zoon doorgeven.

M'n ouders komen eten met Pasen, ik maak een Turks/Nederlands buffetje.

Een grote schaal met aangeklede salades, (aardappel,kisir, vissalade) lekkere gevulde broodjes, pulled chicken, gestoofd Turks rundvlees, carpaccio, een lekker nagerecht.

En nog wat dingen die ik nog moet verzinnen.

Pasen heeft verder geen extra betekenis bij ons, straks komt de Ramadan eraan, Suikerfeest en Offerfeest en dat zijn de feestdagen voor ons.

Maar die fijne familiesfeer met Pasen houd ik er graag in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Damselindistress schreef op 10 april 2017 @ 16:18:

[...]





Zijn laatste hap was op witte donderdag, hij is gekruisigd op goede vrijdag, het was stil op stille zaterdag en op eerste Paasdag was de steen voor de grot weggerold en was Jezus opgestaan. Pasen in het kort en alvast Pinksteren: neerdalen van de heilige geest.En met Hemelvaart ging hij weer hemelen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon word zondag 10, We gaan met de visite (25 man ongeveer) brunchen. Ik heb verschillende broodjes, soep, hartige taart, appeltaart, donuts gehaald. We beginnen rond half 11 en dan is iedereen vrij om te blijven of weer te gaan ivm Pasen.
lekker simpel: ontbijt/ brunch met gezin, gewoon een stolletje, afbakcroissant en afbak chocobroodje.

diner laten we ons verwennen, 1e paasdag bij mijn ouders, meestal keuze uit meerdere soorten vlees, diverse groentes en aardappelkroketjes, 2e paasdag bij schoonouders, die hebben de afhaalchinees ontdekt dus zal dat wel worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier heerlijk rustig met pasen. Eerste paasdag een ontbijtje en 's avonds een frietje op de bank. Vrienden komen de F1 kijken ????

Tweede paasdag klein ontbijtje en 's avonds kaas fondue.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven