Baby's van Januari 2017

05-04-2017 14:10 88 berichten
Hoi!



4 Januari ben ik bevallen van een dochter, ik heb door de angst haar in de zwangerschap kwijt te raken nooit in een 'uitgerekend in' topic meegeschreven. Nu lijkt het mij wel heel leuk om met andere nieuwbakken mamma's ervaringen uit te wisselen, dus als je dat wat lijkt, laat wat van je horen!



Liefs, Goudlokje
Wauw Ernie, wat zullen jullie je zorgen hebben gemaakt zeg, jeetje.. Gelukkig dat het de beste variant was! Kun je nu wel lekker genieten?



Nou Chanel Coco, jij hebt je portie ook wel gehad dan. Wat jammer dat je twee laatste bevallingen niet zo fijn waren als de eerste. Wat een verschil kan erin zitten! Hoop dat als ons een tweede is gegund het net zo mooi is als bij de eerste. ( de pijn mag wel iets minder, trok het bijna niet meer op een gegeven moment, de weeenstormen putten me helemaal uit ) Misschien dan liever toch zo als bij jou deze keer Ernie, lekker lezen. Ik had ook een boek ingepakt maar had me daar gruwelijk in vergist, lag constant te puffen



Hier nog geen haarverlies, en het lijkt lichter te worden. Ben ook reuze benieuwd wat het gaat worden, net als de kleur van haar ogen.



Jeetje Moby, wat een verhaal! Gelukkig is het helemaal goed gekomen met je zoontje. 22 tot 7, haha das wel heel goed! De kleine hier heeft meestal om 07.00 de eerste fles, 11.00, 15.00, 19.00 en dan 23.00 of 24.00, ligt eraan wanneer we naar bed gaan, we moeten haar daar voor wakker maken. Gezien de hoeveelheid die ze nu drinkt houden we het zeker bij 5 flessen ook op advies van het CB.



Onze dochter heeft mijn lippen en neus, de handen van mijn vriend en zijn scherpe blik. Ze lijkt meer op mij als baby, ik had echt bolle wangen, mijn vriend niet



Werken of gaan jullie werken? Hier zit mijn derde werkweek er weer op pff. Dubbel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Sjonge wat heftig ook moby.. wat een vreselijke ervaring!



Wel super fijn die 2 nachten! Dat doet ze goed!



Hier is de oudste kopie van mijn man, echt leuk om te zien. 2e lijkt op mij, bepaalde trekjes. Vooral te zien als je foto's naast elkaar legt. Maar niet als 2 druppels water. Dochter is nog lastig te zien. Volgens mijn moeder lijkt ze erg op mij als baby. Ze heeft wel precies dezelfde haargrens als mijn man.



Ik werk sinds een week weer. Vind ook altijd wel fijn om er uit te zijn. Maar vind het nu ook nog wel lastig haar achter te laten. Dubbel idd
Alle reacties Link kopieren
#lijken

De oudste lijkt nu heel veel op mij. Een paar weken na de geboorte kreeg hij ineens 'mijn' gezicht. Ook qua gedrag zowat een kopie. De jongste lijkt heel veel op mijn man. Maar als hij slaapt, dan lijkt hij precies op de oudste toen hij baby was, alleen boller. Zo grappig is dat.



#nachten

Mijn zoontje kan nog hoogstens 6 uur zonder honger te krijgen, meestal 4 of 5 uur en eigenlijk altijd nog midden in de nacht. Maar hij gaat wel weer snel slapen ' nachts, dat ritme zit er al goed in :)!



#werken

Ik ben 5 weken eerder gaan werken, maar een dag minder zodat ik nog 10 weken langer een dag minder werk. Vind het wel fijn, zo rustig aan beginnen.



Bij de oudste vond ik het heel lastig om weer te gaan werken. Moeilijk om hem los te laten. Ook moesten we nog zoeken naar het 'ritme'. Van wie gaat halen/brengen en wennen aan dat je moet inpakken en dan op tijd bent etc. en zoeken naar wie dan 'het beste' wanneer gaat werken. Nu is dat ritme er al en gaat dat ook goed allemaal. Bij jullie? Zijn jullie of partners ook minder of anders gaan werken of zijn jullie dat van plan? Of gaat alles nog hetzelfde als voorheen en loopt het op rolletjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van te voren geen verlof gehad. Had nog 2 weken doorgewerkt, en toen werd ik opeens ingeleid bij 38 wk.

Het was voor mij lastig vervanging te regelen, dat was er eigenlijk maar voor de helft, dus ik ben 2 weken na bevalling weer vanuit huis gaan werken. Alleen de belangrijkste dingen. Ik heb 1x een week gehad dat het echt teveel werd, voor de rest was het prima te doen tijdens de slaapjes. Nu ook eerder op kantoor begonnen, deze weken de helft van de uren. Daarna als verlof officieel ten einde is weer volledig. Mag ook 1 dag vanuit huis werken. En ik heb nog lekker veel uren te verrekenen nu.



Mijn man werkt fulltime (eigenlijk veel meer dan dat), dus die brengt ze in principe ook niet naar school/oppas ofzo. Maar misschien dat hij nu 1 ochtend wat later begint zodat ik dochter eerder weg kan brengen en dus zelf ook eerder kan beginnen terwijl hij dan zorgt dat de jongens kwart over 8 uit huis gaan. Dat is nog even puzzelen. Ik werkte altijd onder schooltijden van de jongens, maar dat is nu geen optie meer.
Jeetje Chanel Coco, zo snel alweer gaan werken, petje af! Grappig dat jullie kleinde dezelfde haargrens als haar vader heeft hihi.



Begon me toen net weer een beetje mens te voelen na 2 weken. Zat toen ook nog heerlijk op mijn roze wolk, had toen mijn verlof begon alle groepsapps van mijn werk van mijn telefoon gemikt en heel duidelijk aangegeven niet lastig gevallen te willen worden. Ze hebben er anders nogal handje van voor ieder wissewasje te appen of bellen ( dat weet ik uit ervaring )

Nu nam mijn vervanger vlak na de geboorte van mijn dochter ontslag omdat hij de werkdruk niet aankon. Toen ben ik toch weer bij het bedrijf betrokken geraakt maar daar heb ik ook wat positiefs aan overgehouden. Dit was namelijk de derde vervanger die het opgaf. Ze wilden perse iemand 5 dagen per week in mijn functie, en ik wil er maar 3 werken. Nu heb ik mijn oude functie met 32 uur in 3 dagen vaste dagen omdat ze me graag wilden houden Echt een superdeal, ben er heel blij mee ( ik ben leidinggevende in de horeca dus lange dagen zijn sowieso standaard )



Jij bent ook alweer snel aan het werk gegaan Kerenza, goed dat je het kunt regelen zoals jij fijn vind.

Ik werkte voorheen 50/60 uur per week en altijd bereikbaar, daar zijn nu duidelijke afspraken overgemaakt en vooralsnog gaatdat goed. Het is deze maand rustig op het werk dus eerst maar eens zien hoe het gaat als het drukker word. Ik baken in elk geval goed mijn grenzen af ( en dan kom ik heus nog soms tegemoet, deze week werk ik bijvoorbeeld alweer een extra dag ) want voor je het weet geef je ze één vinger en... Mijn vriend werkt nog steeds 5 dagen van 10 tot 12 uur, de zorg voor ons kindje komt dus grotendeels bij mij terecht. Mocht het nodig zijn kan mijn vriend bespreken een dag minder te gaan werken, maar zoals het nu gaat lijkt het prima. We hebben elke week 2 dagen samen vrij, we vinden het belangrijk dan samen ons gezinnetje te kunnen zijn, dan ben ik er 2 los van hem vrij met de kleine, 1 dag KDV en 1 dag bij elke Oma.

ik merk dat als ze bij het KDV is geweest de hele dag minder heeft gedronken ( soms maar flessen van 60 cc ) en geslapen. Ik hoop dat ze daaraan kan wennen. Hebben jullie daar ervaring mee?

Verder loopt het eigenlijk wel op rolletjes als ik er zo over na denk. Dankzij mijn werk kan ik heel goed situaties en tijden inschatten en schiet ik niet snel in de stress, nu hebben we ook nog eens een makkelijke baby dus het voelt heel relaxed.



Het scheelt denk ook enorm dat ze ons eerste kindje is, dan zijn er geen andere kinderen en ritmes om rekening mee te houden, het klinkt als een heel gepuzzel Chanel Coco!
Alle reacties Link kopieren
Nou de eerste 2 weken dacht ik wel, help hoe krijg ik hier ooit een ritme in haha. Natuurlijk zijn 1e weken altijd even hectisch, wennen aan je kleintje, veel visite. Ze kwam om de meest ongelukkige tijden voor de voedingen. Moesten net de jongens naar vriendjes, hobby's, sport oid. Maar gelukkig gaat dat toch echt vanzelf op den duur, nu is het al alsof het nooit anders is geweest.



Wat fijn zeg dat je nu die 3 vaste dagen hebt gekregen, top!



Heb de 1e babykleertjes al weer opgeruimd vandaag, slik wat gaat dat snel zeg. Dat hele kleine is er echt al een beetje af he?

Wel super leuk, steeds wat meer contact, heerlijke babybabbels en pretbekje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier al maat 62 in de kast... Gebruik wel wasbare luiers, die zijn wat dikker dat scheelt in de kledingmaat van de broekjes.



Mijn zoontje sliep de eerste dagen alleen maar bij de oma's (of hield gewoon z'n ogen dicht). Nu hij daar weer meer gewend is, is dat over Goudlokje. Ik denk gewoon even wennen? In juni gaat hij pas naar het kdv, ben benieuwd of hij daar snel went. Mijn oudste ging met bijna 2 jaar, voor hem was het wel echt even wennen... Hoop dat het zo jong sneller gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven. Onze dochter is nu 12 weken ( 13 januari geboren). Ze weegt nu denk ik iets van 5100 gram ( wordt van de week weer gewogen).

Vanaf het begin heeft ze het eigenlijk al best goed gedaan. Ze kreeg om 23.00uur een flesje en dan kwam ze tussen 02.00/03.00. Langzamerhand werd dit steeds langer en sinds vorige week slaapt ze door. Ze krijgt rond 19.00 ( net hoe het loopt) de laatste fles en ze werd toen tegen 06.00 wakker. We moesten haar elke keer wakker maken voor de laatste fles en vorige week hadden we zoiets van we zien wel hoe laat ze wakker werd.

We bieden haar flessen aan van 170, merk dat ze deze na haar middenslaap wel vaak leeg drinkt. Gemiddeld drinkt ze 140/150 cc. Doordat ze nu geen fles meer krijgt om 23.00, drinkt ze 4 flessen leeg.

Als ze smorgens rond ( nu 10.00 uur) haar fles heeft gehad en weer in bed ligt, wordt ze na een uurtje wakker. Dan leg ik haar op haar buik en kan ze zo doorslapen tot 14.00/15.00uur.

Ze heeft elke keer en plasluier, poept om de 2 dagen en ziet er gezond uit.

Ws als ik dit voorleg aan het cb, geven ze aan dat ze te kort drinkt denk ik maar de flessen die we haar geven, drinkt ze gewoon niet altijd leeg. Ze geeft zelf heel goed aan als ze genoeg heeft gehad.

Ik maak me ook geen zorgen hoor.

Als mijn man haar wakker maakte rond 23.00, dronk ze vaak ook maar 100 cc.

Wat denken jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven. Onze dochter is nu 12 weken ( 13 januari geboren). Ze weegt nu denk ik iets van 5100 gram ( wordt van de week weer gewogen).

Vanaf het begin heeft ze het eigenlijk al best goed gedaan. Ze kreeg om 23.00uur een flesje en dan kwam ze tussen 02.00/03.00. Langzamerhand werd dit steeds langer en sinds vorige week slaapt ze door. Ze krijgt rond 19.00 ( net hoe het loopt) de laatste fles en ze werd toen tegen 06.00 wakker. We moesten haar elke keer wakker maken voor de laatste fles en vorige week hadden we zoiets van we zien wel hoe laat ze wakker werd.

We bieden haar flessen aan van 170, merk dat ze deze na haar middenslaap wel vaak leeg drinkt. Gemiddeld drinkt ze 140/150 cc. Doordat ze nu geen fles meer krijgt om 23.00, drinkt ze 4 flessen leeg.

Als ze smorgens rond ( nu 10.00 uur) haar fles heeft gehad en weer in bed ligt, wordt ze na een uurtje wakker. Dan leg ik haar op haar buik en kan ze zo doorslapen tot 14.00/15.00uur.

Ze heeft elke keer en plasluier, poept om de 2 dagen en ziet er gezond uit.

Ws als ik dit voorleg aan het cb, geven ze aan dat ze te kort drinkt denk ik maar de flessen die we haar geven, drinkt ze gewoon niet altijd leeg. Ze geeft zelf heel goed aan als ze genoeg heeft gehad.

Ik maak me ook geen zorgen hoor.

Als mijn man haar wakker maakte rond 23.00, dronk ze vaak ook maar 100 cc.

Wat denken jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Het lijkt mij ook leuk om mee te schrijven. Onze dochter is nu 12 weken ( 13 januari geboren). Ze weegt nu denk ik iets van 5100 gram ( wordt van de week weer gewogen).

Vanaf het begin heeft ze het eigenlijk al best goed gedaan. Ze kreeg om 23.00uur een flesje en dan kwam ze tussen 02.00/03.00. Langzamerhand werd dit steeds langer en sinds vorige week slaapt ze door. Ze krijgt rond 19.00 ( net hoe het loopt) de laatste fles en ze werd toen tegen 06.00 wakker. We moesten haar elke keer wakker maken voor de laatste fles en vorige week hadden we zoiets van we zien wel hoe laat ze wakker werd.

We bieden haar flessen aan van 170, merk dat ze deze na haar middenslaap wel vaak leeg drinkt. Gemiddeld drinkt ze 140/150 cc. Doordat ze nu geen fles meer krijgt om 23.00, drinkt ze 4 flessen leeg.

Als ze smorgens rond ( nu 10.00 uur) haar fles heeft gehad en weer in bed ligt, wordt ze na een uurtje wakker. Dan leg ik haar op haar buik en kan ze zo doorslapen tot 14.00/15.00uur.

Ze heeft elke keer en plasluier, poept om de 2 dagen en ziet er gezond uit.

Ws als ik dit voorleg aan het cb, geven ze aan dat ze te kort drinkt denk ik maar de flessen die we haar geven, drinkt ze gewoon niet altijd leeg. Ze geeft zelf heel goed aan als ze genoeg heeft gehad.

Ik maak me ook geen zorgen hoor.

Als mijn man haar wakker maakte rond 23.00, dronk ze vaak ook maar 100 cc.

Wat denken jullie ervan?
Tja ik denk dat dat voor elke ouder en baby anders is Sohappy, hoe je kind is en wat je gevoel zegt. Onze dame laat bij de voeding van 23.00 altijd wat staan maar dat doet ze bij andere flessen ook wel eens. Ook al drinkt ze 'm soms niet leeg laat ze hier heel duidelijk merken dat ze hem wel wil hebben van te voren ( a la speenvarkentje ) ze heeft een goed ritme en als ik een fles niet zelf aanbied op het tijdstip dat ze meestal er om vraagt komt ze er echt zelf wel voor. Ik hoef bij onze baby dus echt nog geen fles af te laten vallen, dan komt ze een kwartier nadat er 4 uur tussen de voeding voorbij is zelf met een een enorm gekrijs. Maar dat is mijn kind en dat wil helemaal niets zeggen over die kleine van jou!



Fijn Chanel Coco dat het ritme terug is in de familie, dat hebben jullie snel voor elkaar! Pretbekje die ga ik onthouden. Inderdaad geweldig dat gebrabbel en die grijns die je er bij krijgt, lig regelmatig dubbel op de bank met d'r. Ze stopt nu ook lekker vanalles in haar mond, doekjes, knuffeltjes en haar handjes natuurlijk. Dan kijkt ze er echt naar met zo'n blik "mjaaam, ik ga je opeten" waarop er met veel gekwijl op word gesabbeld hihi.



Hier zijn ook de kleinste maatjes alweer uit de kast, was inderdaad even slikken..

Mijn nichtje ging ook pas rond haar 2de jaar naar het KDV Kerenza, dat was toen ook best moeilijk voor haar. Ik zou verwachten dat het nu makkelijker gaat, tenzij de eenkennig fase dan aangebroken is natuurlijk..

Ze heeft de afgelopen dagen de meeste flesjes helemaal schoon opgedronken dus ben benieuwd hoe het vandaag en morgen gaat bij het KDV en Oma. Heb er alle vertrouwen in dat het inderdaad wennen is!



Hebben jullie nog zomer plannen in het verschiet? Iemand toevallig ook al gezwommen met de kleine?
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik vind het ook wel leuk om aan te haken! (Als dat nog kan ) wij hebben op 24 januari ons eerste kindje, een zoon, in ons gezin mogen verwelkomen! Nu dus 11 weken (& 2 dagen!)
Alle reacties Link kopieren
Hoi RO3! Hoe gaat het met je zoontje? En met jou, al helemaal gewend ;)?



Wij hebben nog niet met 'm gezwommen, jij wel Goudlokje of ben je dat van plan? In de zomer gaan we met de tent naar een camping in Italië Daar zijn we al eens geweest, lekker burgerlijk hè haha. Maar een tijdje terug al geboekt, ik wilde voor de eerste keer even zeker weten dat je daar van alles hebt voor baby's en peuters.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sohappy & RO3!



Ik zou je baby aanhouden Sohappy. Ze geven het vaak zelf goed aan! Als ze goed plast, geen last heeft met poepen, tevreden is en aankomt lijkt me dat ze het super doet!!



Ervaring hier is dat het kdv op jonge leeftijd erg goed went. Allemaal wel een huilperiode gehad rond 1 jaar, maar omdat ze toen ook al zo vertrouwd waren met de leidsters was dat ook niet heel erg.



@ vakantie. We hebben in juni een weekje op het strand geregeld. Verder (nog) niks

Misschien een last minute, misschien verder niks.

Eerste keer in heel lange tijd in Nederland, dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten nog in dubio wat betreft de vakantie.

Wij hebben ook jarenlang lekker burgerlijk gekampeerd. Met eigen caravan, altijd in Zuid-Frankrijk, cote-d'azur. Maar op gegeven moment ging ons dat toch beetje vervelen, de reis + al het inpak/schoonmaak werk voor en achteraf.

Vorig jaar 1x vliegvakantie geboekt, toen was ik net zwanger. En dat is ons zo goed bevallen dat we eigenlijk dat wel weer willen, maar weet niet of ik dat met zo'n kleintje al zie zitten eerlijk gezegd.

Iemand ervaring mee?? Anders gaan we denk ik weer met de auto naar Frankrijk, maar huren we een huisje of chalet o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! ik moest de eerste weken enorm wennen! Hij huilde héél erg veel en sliep sinds de tweede week al heel slecht. Hij was soms hele dagen wakker met een paar hazeslaapjes. Dat was heel pittig!

Inmiddels wel wat onze draai gevonden maar hij blijft veel wakker. Slaapt meestal 45 minuten tussen de voedingen door. Sommige dagen doet hij het daar goed op, andere dagen is hij heel huilerig omdat hij zo moe is maar niet goed kan slapen. Ik merk aan mezelf dat ik dan overal aan ga twijfelen... is de voeding wel goed,krijgt hij niet te veel of te weinig, moet ik het slapen anders aanpakken etc etc ;) andere dagen kan ik het veel beter relativeren en denk ik, hij groeit goed, slaapt snachts goed, brabbelt en lacht, dus dan zullen we vast iets goed doen ;) maar goed, al met al blijf ik mn handen er aan vol hebben en blijf ik nog even wennen!



Wij gaan deze zomer niet op vakantie ivm werk van mn vriend, maar we gaan in het najaar (oktober). We hopen dat het dan ook wat lekkerder gaat met de kleine man en hopen dan wat verder weg te kunnen (voor de komst vd kleine waren we nogal reizigers )
Alle reacties Link kopieren
Chanel, ik zou zeker gaan vliegen met een baby. Iets makkelijkers is er bijna niet

We hebben diverse lange vluchten gemaakt met de kinderen en vond het erg goed te doen.

Waar willen jullie evt heen?
Alle reacties Link kopieren
hallo hier. 12 januari ben ik in het ziekenhuis van een zoontje. Inmiddels is hij 3 maand oud. Een hele stevige baby waar we helemaal mee in de wolken zijn
Lekker toch Kerenza! Weet je zeker dat je je op je gemak voelt daar. Burgerlijk hoor je mij niets over zeggen, wij zijn normaal van het backpacken en hiken. Vorig jaar voelde ik me zo slecht door de zwangerschap dat we voor het eerst op een vakantiepark zijn geweest ( wel op de Veluwe zodat er in minder extreme mate viel te wandelen ) en ik vond het prima



Zwemmen weet ik nog niet, lijkt me dat ze er nog niet zoveel aan heeft maar ik zat eraan te denken en vroeg me af of jullie het al hadden ervaren. Zal het laten weten als we een keer gaan.



Lekker naar het strand Ernie, ik hoop op goed weer voor je!



Chanel Coco, hier geen ervaring met vliegen met een baby aangezien dit nr 1is, maar Ernie zegt doen



Dat klinkt pittig RO3, fijn dat je wat meer gewend raakt, dat heeft natuurlijk ook tijd nodig. En logisch dat je gaat zoeken als iets niet helemaal lekker loopt. Omdat de kleine hier slecht dronk vorige week heb ik bijvoorbeeld een flessenspeentje maat M gehaald, qua hoeveelheid die ze dronk maakte het niets uit, in tijd wel, ging veel te snel..



Hier begint zich een trend te ontwikkelen met rond 04.00 wakker worden omdat ze de speen wilt. Ik ga dan altijd even kijken of ze niet bloot ligt en geef de speen dan. Ben bang dat ik zo misschien een gewoonte aanleer, het is voornamelijk zeurderig, niet huilend dus vanacht maar weer eens aankijken.



Gebruiken jullie slaapzakjes? En zo ja wat hebben ze dan verder aan en op het bedje? Hoe goed je ook instopt, ze trapt hier nogal graag de dekens weg, vind d'r soms overdwars in bed
En hallo Kletskouske, ook gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste was ook een moeilijke slaper, R03. En eigenlijk altijd wel gebleven. Maar niet meer zo erg als toen hij baby was, wat was dat af en toe zwaar! Maar hij is de vrolijkste persoon die ik ken



Fijn, goede verhalen over een eind vliegen, haha. Wij zijn dat volgend jaar mei van plan. Maar eerst maar eens naar de camping ;)



Ik denk niet dat je je te druk hoeft te maken over gewoonten aanleren, hoor. Nog even en dan pakt ze de speen zelf Of bedoel je dat ze beter zonder speen kan slapen? Hier lakentje+dekentje, hij begint alleen te woelen als hij wakker wordt. Als hij wel eens wat onrustiger is ook wel, maar ik lig ernaast dus dat is makkelijk weer toestoppen als hij weer gaat slapen. Maar het is sowieso niet zo'n drukteschopper. We hebben echt een makkie
Alle reacties Link kopieren
Dat is pittig R03... hier heeft de 2e heel erg gehuild.

Gelukkig inmiddels al iets meer in het ritme!



Nou een verre vliegreis is het sowieso al niet Ernie82. De kinderen vonden vorig het vliegen maar erg spannend en wouden dan ook liever gewoon met de auto op vakantie. Jongste zoon heeft ook altijd moeite met nieuwe dingen en veranderingen. Daarom zijn we eerste keer dichtbij huis gebleven om eens te ervaren hoe het ging. We zijn naar Portugal geweest. Als we al zouden vliegen dan wordt het weer zoiets. Portugal, Spanje, Tenerife.

Zo klein is inderdaad wel de makkelijkste leeftijd qua reizen, maar ik heb pas 1x gevlogen nu en denk dat gebrek aan ervaring wbt vliegen met zo'n kleintje me gewoon beetje zenuwachtig maakt ;) Met de caravan zaten we ook altijd wel 2 dagen in de auto toen de jongens klein waren, en dat ging ook gewoon prima. Maar dan heeft ook niemand last van je kinderen als ze het wel even op een huilen zetten.



Wij hadden goede vrijdag nog willen zwemmen met de kinderen, maar is niet van gekomen omdat man iets langer aan het werk was dan gepland. We gaan in april of mei ook altijd een weekendje weg, moeten we ook snel een keer plannen nu. Dan zal het wel de 1e keer zwemmen worden.



Hier nog geen slaapzakje. Ze blijft tijdens het slapen eigenlijk behoorlijk op haar plekje liggen.

Wel een dunne grotere deken overheen die ik er horizontaal er in leg, en dan helemaal onder matrasje.

In de box draait ze al wel wat rond, leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat pittig kan dat zijn he, R03, slecht slapen. Onze zoon sliep ook altijd slecht, tot 1,5 - 2 jaar sliep hij nog niet door. Wij bonden dat ook altijd erg zwaar. Ik weet nog dat hij ook, vanaf 3 maanden, steeds maar 45min sliep. Daar maakte ik me steeds druk/zorgen om. Uiteindelijk kwam het vanzelf goed.

Onze dochter slaapt nu ook vanaf dat ze 3 weken oud is meestal 45 min. Nu maak ik me er minder zorgen om. Wij noemen het "ze slaapt 1 rondje". Als we wandelen/autorijden, maakt ze er 2/3 rondjes van, en heel soms in bed ook. Wat hier goed werkt, is haar steeds na ongeveer 1-1,5 uur wakker, weer op bed leggen (afhankelijk van hoe moe ze is). Dan slaapt ze vaak nog "een rondje".

Maar goed, het is echt verschillend per kind en ik herken heel erg dat je zo zoekt naar 'wat het kan zijn'. Zo onzeker kan je daar van worden.



Onze dochter slaapt in een slaapzakje en een lakentje erover. Ze trappelt ook vaak alles los en maait nog erg met haar armpjes dus dat laken vind ik vooralsnog wel handig (zolang het vast blijft zitten)
Alle reacties Link kopieren
Wij noemen het ook een rondje, haha. Heel herkenbaar, onze kleine man slaapt in de wagen, draagzak en auto inderdaad ook langer. Ik zorg ervoor dat ik in ieder geval één keer per dag een situatie creëer waarin hij langer kan slapen en pfoeh, 1,5-2 jaar niet doorslapen, ik hoop toch dat dat hier sneller gebeurt ;) pittig hoor!



Ik heb wel al drie keer met de kleine man gezwommen, dat vind hij super leuk! Een les duurt hier 30 minuten, dat houdt hij nog niet vol. Meestal gaan we er na 20 minuten uit omdat het dan brullen is ;)
Alle reacties Link kopieren
bedankt goudlokje en anderen, jullie ook gefeliciteerd met de kleintjes. Ik heb even wat gelezen wat jullie geschreven hebben. Mijn zoontje ligt hier 's nachts in een slaapzakje met een dekentje erover. Dan blijft hij lekker warm want hij wurmde zich steeds onder de dekens weg. De handjes zijn vaak nog wel koud maar dat maakt niets uit. Bovenlichaam blijft zo wel warm.



Morgen met mijn bankje naar het consultatiebureau. Hij krijgt zijn 3e vaccinaties al. Hij is vervroegd negeert ivm kinkhoest hier in de omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven