Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen precies 67 kilo.

Zaterdag echt wel stukje lichter, beetje een tegenvaller nu.



Maarrr er is in ieder geval wel weer meer af dan de 0,5 kilo die we als doel hebben per week, dus daar ben ik dan wel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen 59.7kg. Ergens vorige week was ik nog een kilo lichter. Dit komt me nu te dicht bij de 60-grens waar ik onder wil blijven. Veel gesport afgelopen weekend, maar blijkbaar ook teveel gegeten. Ook wel het een en ander gesnoept, dat wil ik weer minderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg nu 74. Beetje jammer, eergisteren was het een halve kilo minder. Nou ja, ik ga er maar vanuit dat dat er volgende week wel af is ;)
Alle reacties Link kopieren
70,1 Ik baal wel donderdag was ik 69,7 eindelijk onder de 70 kg nu dus weer net boven de 70.

Maar vrijdag een feestje en gister uit eten geweest. Gister zelfs nog extra gesport ter compensatie, helaas niet genoeg blijkbaar.

Deze week maar weer extra mn best doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal. Jammer dat niet iedereen met een tevreden gevoel van de weegschaal is gestapt. Maar zulke 'dipjes' horen er ook bij. Probeer de goede voornemens vast te houden en wees ondertussen lief voor jezelf.



Hier deze week wel een aardige weegschaal getroffen. Vanmorgen zei hij 62.7kg. Dat is even een flinke opluchting na vorige week. Overigens is mijn lengte 1.57,

Ik wil jullie allemaal een compliment geven en bedanken om hier te schrijven. Door jullie heb ik het gevoel dat het makkelijker is om vol te houden (ik haak normaal gesproken heel snel af, wat afvallen betreft). Dank jullie voor jullie openheid en het meedenken. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vanochtend op 59,2 Dat is precies het zelfde als vorige week. Jammer, ik heb de weegschaal lager gezien afgelopen week.



Deze week wordt even oppassen. Ik ga een paar dagen op studiereis en naar onze zuiderburen dus dat wordt goed opletten qua eten. Het lijkt erop dat we wel flinke stukken zullen moeten lopen dus dat compenseert hopelijk een beetje. En direct daarna natuurlijk pasen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, ik heb het zo druk gehad afgelopen week dat ik amper tijd had om te eten laat staan snaaien.

Ik weeg nu 83,6 en ben dus 1,4 afgevallen.



Voor iedereen weer succes deze week!
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik lees dat we samen vandaag alweer een stuk minder wegen dan vorige week! Ook al is het soms wat minder dan verwacht, eraf is er toch mooi weer af!



Vanmorgen gaf mijn weegschaal 72,2 aan, en dus is er hier ook ietsje af. In verhouding met hoe ik mn best doe vind ik het maar weinig, maar aan de andere kant, als dit er elke week af gaat dan komt het met de bikini misschien nog wel goed,
Alle reacties Link kopieren
Soms kun je ook gewoon een week wat minder afvallen.

En alles wat eraf gaat is mooi meegenomen toch
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Als je je rot voelt, bedenk dan maar dat het nog erger kan. Weegschaal zei 59,0. Zo zwaar ben ik al 2 jaar niet geweest. Ik verdenk mijn pijn in mijn buik, dus ook probeer me er niet druk over te maken. Heb vandaag ook mijn spiraal laten verwijderen, dus deze week zal vast ook niet te best worden. Sporten heb ik niet al te veel hoop op en dan Pasen nog.



Vanaf volgende week er weer echt tegen aan en ik hoop dat de weegschaal dan ook wat liever is.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor peperkorrel, voor de zomervakantie wil ik wel graag onder de 70 zitten en ik denk dat het ook in dit tempo wel lukt. Ik kan nu ook nog niet zo heel veel aan beweging doen dus misschien dat ik dat over een paar weken wel kan inhalen.



Wat vervelend voor je Josephine. Elke dag is een nieuwe start, pasen duurt nog een paar dagen, nu even opletten en jezelf alleen tijdens de paasdagen iets toestaan. Vervelend dat je zoveel last van je buik hebt, hopelijk voelt dat snel een beetje beter.



Sporten en bewegen komt vanzelf wel weer, ik doe dat nu ook amper omdat dat nog niet mag, de arts zei in het ziekenhuis dat ik na 4 weken weer wat mag proberen, dat zou over ongeveer 2 weken zijn. Misschien dat ik volgende week ofzo eens probeer te zwemmen. Morgenochtend begin ik met yoga, dat lukt nog wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik had ook niet echt mijn week. Ongesteld, en in plaats van hier wat te schrijven als ik t lastig had (zoals toch echt mijn plan was) heb ik toch weer de planning met betreft eten los gelaten. En dus niets afgevallen, weeg zelfs 0.1 meer dan vorige week.

Nou ja, dat is verwaarloosbaar maar als er niets af gaat schiet het natuurlijk niet op!

Ik ben wel echt goed aan het sporten. Minstens 3x per week en ik voel me er heel fijn bij. Straks weer een uurtje krachttraining!



Succes allemaal deze week!



Happyowl, dat klinkt helemaal niet lekker. Misschien toch iets meer eten en dat compenseren met wat meer bewegen/sporten? Is er niets te bedenken dat niet belastend is? (zwemmen ofzo) Als je het koud krijgt, krijg je volgens mij wel echt te weinig binnen. Crashen heeft ook echt geen zin he.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Tijdje niet ingelogd.



Ik ben begonnen met thuisoefeningen van Kayla Itsines. Nu week twee.

En 1 keer in de week yoga.

Ik zal mij morgenochtend eens wegen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet niet zo goed wat mijn lichaam heeft. Ik eet echt voor mijn idee genoeg, ben nooit een grote eter geweest en zit gewoon vol als ik gegeten heb. Als ik tussendoor trek heb pak ik ook gewoon iets, dus van crashen is geen sprake (en zeker niet bewust)

Misschien heb ik gewoon iets onder de leden, ben ik januari aangereden en mijn lichaam is sindsdien keihard aan het werk om te herstellen, had flinke schade. Denk dat het daar wat mee te maken heeft, ik ben sinds kort ook weer een beetje aan het werk (rond de 10 uur per week nog maar, moet nog flink opbouwen). Misschien is het allemaal gewoon wat veel af en toe. Sporten mag ik om die reden ook nog niet, mijn enkelbanden zijn nog stuk enzo. Fiets al wel meer, in het begin deed ik alles met de bus, dus krijg wel steeds iets meer beweging, alleen in vrij kleine stapjes.



Aan de andere kant wil ik ook snel gaan, over 3 weken ga ik op vakantie en dan wil ik er alles uit kunnen halen. Het was spannend of het door kon gaan, maar nu we besloten hebben toch te gaan (alles was al betaald en we waren anders ook gewoon een flink deel kwijt) wil ik echt zorgen dat ik goed ter been ben.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je tabel weer hebt aangepast Schaap_Veronica!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat we niet op dinsdag wegen voor de tabel, vanmorgen was echt supergunstig



Ik heb nu als doel een feestje over 2 weken. Dan wil ik een jurkje aan dat eerder te strak zat. Moet kunnen lukken, ik doe m'n best deze week!



Jullie ook allemaal veel succes! Laat het niet gaan omdat de weegschaal gisteren tegenviel (dat moest ik gister echt even tegen mezelf zeggen..).
Gisteren woog ik 67,4. Door de weeks gaat het redelijk maar in weekend ging de mist in. Avonds weggeweest en laat thuis dus...trek! Oeps....vandaag weinig gesnoept.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteravond terug gekomen van mijn twee dagen weg en ik was vanochtend bijna 2 kilo zwaarder dan bij vertrek.



Nu weet ik ook wel dat ik weinig heb geslapen, best wat alcohol gedronken heb (daar stoppen we ook per direct weer mee) en extra vocht vast houdt en zo. Het zal morgen vast weer beter zijn, maar alles bij elkaar toch jammer.

Ik zit voor mijn gevoel wel nog steeds vol vast gisteren dus vandaag maar een echte balansdag. Veel groente op het menu vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde zwartvlekje, waarschijnlijk is het vocht en ben je het vast zo weer kwijt.

Hier gaat het wel goed wat eten betreft, ik wil graag nog even een kilootje of 2 kwijt voor ik op vakantie ga (over 3 weken). Hopelijk kan ik, na tijdens de vakantie lekker genieten, de knop daarna gewoon weer omzetten voor de zomer.



Heb voor het eerst even niet dagelijks op de weegschaal gestaan en het gezonde eten wordt wat normaler. Ik mis de suikers steeds minder. Ik dronk eerder veel cola (light). Nu drink ik veel meer water en heb ik een paar blikjes in de koelkast. Als ik echt zin heb dan neem ik eens een blikje, voordeel is dat ik het daar veel makkelijker bij laat, met een grote fles blijf je drinken,

Het koek en snoep schap loop ik tegenwoordig makkelijk voorbij en moet zeggen dat ik best weet dat het allemaal lekker is maar ik kan eigenlijk wel prima zonder.
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje, je kan nooit 2kg aangekomen zijn in 2 dagen, dat is tot 14000kcalorieen?? Dus morgen valt die weegschaal vast mee!



Ik heb vandaag weer veel gefietst en hard ook, want ik was te laat toch weer 26km. Eten ook goed, maar nu alweer honger pfff. Gelukkig geen lekkere dingen in huis en de supermarkt is dicht
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een lang weekend weg, even vluchten van de paaseieren en -brunches Dus ik ben er helaas maandag niet om te wegen, maar ik spreek jullie dinsdag weer!



Zwartvlekje, het kunnen nooit echt 2 kilo zijn toch? Probeer niet te vaak te wegen! (moet je horen wie het zegt)
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op vakantie dus kan maandag niet wegen. Vanmorgen ook een beetje am geschrokken van de weegschaal, 68,1 dus ondanks de vakantie er maar weer even hard tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Schaap_Veronica!! En ook fijne vakantie Life25!



Ik begin nu ook echt de zoetigheid te missen..ook bijna ongesteld...maar ik blijf mijn best doen



En vast veel vocht zwartvlekje. Hopelijk maandag een mooi getal op weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak wegen jullie? Ik weet dat ik het Max 1 keer per week zou moeten doen, maar sta intussen dagelijks op de weegschaal... vanmorgen 73,1, superfijn en dat motiveert ontzettend om het vol te houden. Maar wat als het een aantal dagen tegenvalt? Haha zwak hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven