Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
nu heb ik zin in wijn
Alle reacties Link kopieren
en kaas
Alle reacties Link kopieren
Ik niet, ik heb zin in notentaart
You like icecream? We have icecream.
Haha, dat was niet de bedoeling: aanzetten tot drinken (of meer eten).
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 12 april 2017 @ 17:04:

tja. ik heb vriendinnen die iedere dag in ieder geval 1 wijntje drinken en bij sociale events meer, die komen ook zeker op 10 glazen gemiddeld. Ik vind dat niet absurd veel, wel minder handig als je aan de lijn wil doen.



De hele week niet drinken en stelselmatig 10 op 1 avond vind ik dan weer meer schokkend



1 wijn per dag... Ik was het type 1 wijn is geen wijn, dus sowieso altijd 2. Met daaropvolgend het probleem dat ik na 2 wijn niet meer tegen mezelf kon zeggen genoeg zo. Dus ging de fles leeg. En dan standaard balen als de fles leeg is. Wel samen met man hoor. Dus op een gegeven moment ging ik alvast twee flessen halen. En altijd balen hè, als man net het laatste beetje had.



Het moge duidelijk zijn waarom het beter is dat ik (en man ook trouwens) niet meer drink. Moeite met maat houden dus.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Als ik feestjes heb kom ik gemakkelijk aan de 10 wijn of bier, ook op gezellige avond thuis is een fles wijn zo op.

Maar afgelopen weken niets gedronken, kan makkelijk zonder maar op bepaalde feestje hoort een borrel!

Extreem veel vind ik het niet, in mijn omgeving ken ik er genoeg die wel elke week aan 10 wijn komen.. Met afvallen vind ik het wel veel als het elke week is, zelf drink ik alleen water, spa rood, thee, koffie en met uitzondering een light drankje omdat ik het zonde vind van calorieën en dit ook prima vind.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond de mist in gegaan met patat en broodje kroket, moest overwerken en waren geen gezonde opties. De rest van de dag gezond gegeten en geen sausjes genomen dus de schade valt vast mee.

Morgen is er gebak op het werk, die moet ik van mezelf (zeker na deze misstap) zeker afslaan.



Ohja, ook nog klein stukje chocolade gegeten!



Hoe was jullie dag?
Alle reacties Link kopieren
Als je het gebakje en de paar zelf gebakken koekjes weg denkt best aardig



2x Groene smoothie

2 Boterhammen met gebakken ei

Glas optimel met 2 plakjes ontbijtkoek

Bietjes stamppot

Cracker met pure chocopasta
Altijd als ik wil gaan lijnen is de chocola in de aanbieding.



Maar ik heb ook heerlijk fruit gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Haha, kan toch gebeuren Julia65?! Zonder downs geen ups. Het is geen dagelijkse bezwijking dus schade is niet zo groot.



Ik vind de 10 wijntjes over de week opzich niet zoveel, maar het zal voor het afvallen niet meehelpen, integendeel. Nu zit ik ook in een fase waarin ik helemaal geen alcohol drink (behalve afgelopen zaterdag dan even) en voel me er prima bij.



Ik heb vandaag weer 5,2 km hardgelopen en voel me er goed bij om dit twee keer per week zo te doen, ik ben inmiddels al een minuut per km sneller sinds de eerste keer lopen een kleine maand geleden, die progressie voelt goed en nog belangrijker, ik ben wel moe na'n eindpunt maar niet uitgeput. M'n eetpatroon is goed vol te houden, geen idee hoeveel kcal ik binnenkrijg, nog niet aan het tellen geweest. M'n gewicht wat in het weekend zo leek te zijn opgelopen is vandaag alweer bij de dagelijkse ochtendmeting onder de waarde van vrijdag. Inmiddels is het gewichtsverlies in een kleine maand (25 dagen) een mooie 6 kg (6,6 om precies te zijn). Hier dus een positieve flow.



Nu een klein schaaltje pinda's voor me met een halve liter water, voetbal aan het kijken.
Alle reacties Link kopieren
gister best een goede dag gehad.

o: wordt beetje standaard: special flakes met sojamelk (light)

t; een meergranen koek

l; twee (geroosterde) volkoren boterhammen met slankie smeerpate

t; wat druiven

d: pangasusfilet uit oven met wat aardappeltjes uit de oven



`s avonds 6 m&m`s hahah, geen idee waarom maar ik had enorme chocola behoefte, dat heb ik zelden.



Vandaag weer gestart met zelfde ontbijt, straks gaan we lunchen met de zaak, heb ik zelf geregeld dus zal iets nemen van meergranen bolletje met kipfilet en komkommer en hardgekook ei ofzo, komt goed in ieder geval. Dan tegen een uur of 4 een appel denk ik.



Vanavond weer sporten en ik heb nog een bakje staan met frambozen, bosbessen en bramen, die gaan lekker door de (soja) yoghurt vanavond. Denk dat ik ook nog een kopje soep ofzo neem en dat is het dan wel weer.



wtn, wat goed zeg, 6 kg ! Ik ga vanavond bij de PT weer wegen maar verwacht hoog uit 2,5 kg eraf, zal wel minder zijn denk ik. (in 4 weken) . Ik zet mijn hoop maar weer op vet & spier %
Alle reacties Link kopieren
Kan ik begrijpen maar ik tel bewust geen calorieën en ik eet geen aardapel en pasta

Dus heel veel groente en fruit

Gisteren heb ik wel een pizza gehad omdat ik vergadering had en niet veel tijd had maar tot nu toe al weken niet gesnaaid of ongezond gesnoept

Nu op het werk heb hoofdpijn fff

En pijn aan mijn knie beetje een off day maar ik moet nu oppassen dat ik niet in valkuilen trap omdat ik me niet zo lekker voel
Alle reacties Link kopieren
blegh, voel me nu een opgeblazen ballon. Net geluncht en op papier valt het mee maar zo voelt het niet... een witte bol met plakje kipfilet, half plakje kaas, hardgekookt ei en komkommer, een meergranen bol met een plakje van die duitse boterhamworst èn een plak paasstol. (oh en dat andere halve plakje kaas heb ik natuurlijk ook weggesnoept)



zit echt uit te buiken, vanavond dus rustig aan met avond eten
Alle reacties Link kopieren
Goede middag allemaal,

ook ik moet zeker 20 kg. kwijt en dat in de overgang. Maar ik laat mij niet kisten.

Heel mijn leven al een gevecht met mijn gewicht, omdat obese in de familie zit. Allerlei diëten uitgeprobeerd, waardoor mijn lijf niet meer normaal op eten reageert. Mijn verbranding staat op een laag pitje. Alles wat ik eet komt er zo aan. De kunst is om dit te doorbreken. Ik ben optimistisch van aard en weet dat het mij gaat lukken. Gezond oud worden is mijn motto en daar ga ik voor. Begonnen met 3x eten en 2x tussendoortjes.

Ik hou jullie op de hoogte. Mijn startgewicht is 85 kg en ben vandaag begonnen. Ik wens iedereen veel succes en hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen. ps. net wezen fitnessen. Dus een goed begin,
Alle reacties Link kopieren
Hallo Hallo



Wtn haha ik maak me er ook niet druk om hoor.

Wat een superresultaat, respect voor jou hoe je er allemaal mee omgaat!





Guppekop fijn dat gisteren zo goed ging en als je verder rustig aan doet met eten is er inderdaad niets aan de hand. Je gaat toch ook nog sporten vanavond? Super toch!





Elfje hoe is je dag gegaaan?

Waarom geen aardappelen/pasta. Met aardappelen is niets mis en met volkoren pasta/zilvervliesrijst ook niet.



Amchi welkom!

20 kilo? Dan weeg je 65.. Hoe lang ben je?

Is het niet beter om in kleine stapjes te denken, eerst 5 kilo en dan stap voor stap en uiteindelijk richting de 20? Goed dat je bent wezen sporten! Doe je vooral kracht, cardio of beide? En vind je het leuk om te doen? En doe je het samen, in een sportschool of thuis?





Hier een lange dag gehad, moest om 5:30 uur al mijn bed uit. En morgen weer.

Dan kan ik het niet volhouden met 1600 kcal op een dag. Logisch want ik doe op zo'n dag ook veel meer, (dan dat ik om 9 uur opsta bijvoorbeeld) dus dan mag ik van mezelf ook wel wat meer eten.

Net grote pan kippensoep gemaakt, dus daar kan ik morgen en vandaag lekker van eten.

Zondag mag ik mezelf weer wegen, ik doe bewust niet op de zaterdag deze week want met Pasen ga ik niet op de lijn letten ( wel gezond mogelijk, maar niet alles afslaan en genieten!) en ik weet van mezelf dat ik anders daar zaterdag al mee begin.
Alle reacties Link kopieren
Meningen zijn verdeelt over aardappels ;)

Daarbij voel ik me beter als ik ze vermijdt

En pasta idem rijst eet ik wel niet heel vaak

Pasta wil.ik wel weer eens eten maar verlopig niet ook om te kijken of ik dan minde buikpijn heb

Mijn dag was zwaar drukke werkdag niet echt fijn met hoofdpijn en pijn aan oor en knie

Maar na werk mezelf bij elkaar geraapt en gaan sporten blij dat ik geweest ben

Daarna lekker boontjes met gebakken aubergine en champignons heerlijk

Net wel tabletje voor de pijn gepakt zo douchen en dan lekker bankhangen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al hoofdpijn. Zelfs zo erg dat ik voor het eerst sinds 12 jaar werken op het punt stond om me ziek te melden maar allerlei afspraken hebben me er toch van weerhouden. Nu op de bank en ga zo mijn bed in.



En heel heel hard duimen dat ik morgen eindelijk onder de 70 kg ga komen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.



Ik vind het heel interessant om jullie berichten te lezen. Vind het ook knap.

Ik ga ook weer eens beginnen. Voel me echt niet fijn in mijn lichasm. Ik had net een strakke zomerjurkje aan en kreeg tranen in mijn ogen. Mijn lovehandles zijn weer wat zichtbaar.



Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips voor mij? Ik wil het liefst 10 kilo eraf ongeveer.

En zijn er ook mensen die af en toe zondigen?



Hopelijk mag ik hier mee schrijven en inspiratie uit halen.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom ycoo



Zo nu net gewogen ik weeg op vrijdag en weer 1 kilo kwijt ondanks de pizza van woensdag

Nu weeg ik dus 78 nog 8 kilo tot de eerste streef

Goed begin van het weekend vandaag werken en vanmidag sporten
Alle reacties Link kopieren
Klasse @Elfje33, dat zijn mooie berichten. Geeft wel een kick hé?!



@Ycjoo- lees de pagina's van dit topic maar eens door, veel mensen met hun eigen ervaringen. Een paar dingen die mij zo opvallen:

- matig je eten, ga iets veranderen in je huidige eetpatroon.

- Drink voldoende water door de dag heen. 2 liter hoort er wel bij.

- Beweeg. Verbrand calorieën. Je hoeft heus niet 10 uur per week naar de sportschool te gaan. Wandelen doet al wonderen.

- Stel geen onmogelijke doelen en heb geduld, 10 kg zul je op normale wijze wel een paar maanden over doen.

- Ga niet 'lijden' een langdurig gevoel van honger wat telkens terugkomt kun je niet blijven negeren, dat hou je niet vol, kies voor een gezonde snack, maar ool hier met mate.

- Eet voldoende, ontbijt/ tussendoortje/ lunch/ tussendoortje/ avondeten. Af en toe 's avonds op de bank nog eens een gezond schaaltje met iets van nootjes of tomaatjes.

- Zondigen hoort er af en toe bij. Probeer je in te houden, maar een leven zonder ooit nog een patatje mayo, stokbroodje met lekkers, chocola of alcohol ga je niet volhouden, maar dat impliceert ook niet dat je dagelijks ervan hoeft te zondigen?



Dat zijn denk ik wel mooie starttips. Zet hem op en laat af en toe eens weten hoe het je vergaat.



@frietmetmayo: hoe is het wegen vandaag gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wtn zeker een kick

Goed lijstje trouwens

Ik pak meestal een klein zondig momentje in het weekend maar nu omdat het zondag Pasen is hou ik me in en eet ik Iets meer dan

Maar nog steeds geen suiker producten gebak en snoep en zo ...
Alle reacties Link kopieren
Yes!! 69,9!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goedzo friet!



Hier 67,9 vanmorgen dat is gewoon een kilo meer dan een paar dagen gekeden, snap er geen snars van. Bah.



Nu met pasen laat ik de teugels toch even vieren. Morgen een paarbrunch en ik vind dat ik best ook wat paaseitjes mag dit weekend.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 14 april 2017 @ 11:00:

Yes!! 69,9!!!!



Goed zo!



Ik had gister ook mijn weegmoment bij de PT . Mm... ten opzicht van vorige keer 0,5 kg erbij, ten opzichte van begin punt 1 kg eraf. Tja, het zal wel leuker is dat mijn vet% weer met 1 % omlaag is gegaan en spier % weer omhoog. Er gebeurd dus echt wat en ik zie het zelfs al een beetje! Joe hoe! De bedoeling is om zes maanden met de PT te trainen, komt heel mooi uit: exact daarna ( begin september) gaan we op vakantie. Ik denk echt dat als ik het zo vol blijf houden er tegen die tijd echt een ander lichaam staat en daar ging het mij om. Niet zo zeer gewicht verlies als vooral strakker in mijn vel en beter geshaped hahaha.
Alle reacties Link kopieren
foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven