Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
quote:Anyco schreef op 14 april 2017 @ 12:19:

Je bent ergens onderweg een kind verloren?

In maart had je er nog 3.





Oh, wacht, is zeker in verband met privacy.

Neem me niet kwalijk.
Excuus! Mijn lachen was hier ongepast!



De opmerking ansich vind ik grappig maar in deze situatie is het niet grappig.



Sterkte TO!



Mijn ex heeft mijn kind nooit bij mij weggehouden en ik niet bij hem maar heb wel meegemaakt dat ex en zijn vriendin een " nieuw " leven gingen beginnen en dat het liefst zonder mij.

Ex heeft een verslaving te verbergen en heeft een beeld van mij neergezet dat zoon nooit liefde van mij heeft gehad.

Vriendin ging dat wel goedmaken...eindelijk hem de liefde geven en een mama..



Walgelijk gedrag . Er voor gekozen het vooral bij vriendinnen te uiten. Zo weinig mogelijk naar zoon.

Het heeft zich vanzelf gestabiliseerd.



Jouw kinderen zijn jonger En bij jou weggehouden! Dat is best een paar stappen heftiger!!



Sterkte



Nogmaals mijn excuses
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 14-04-2017 17:08
Reden: Ongepast van mij
% gewijzigd
quote:Anyco schreef op 14 april 2017 @ 12:19:

Je bent ergens onderweg een kind verloren?

In maart had je er nog 3.





Oh, wacht, is zeker in verband met privacy.

Neem me niet kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat walgelijk.

Goed dat je een advocaat hebt. Alles bewaren van Appjes en emails ed.

Sterkte!



Edit: ik snap dat je erg uitkijkt naar morgen. Maar het kan goed zijn dat de kinderen zich niet als vanouds gedragen tegenover jou. Hou daar rekening mee.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Wat een lol dames, lezen jullie daarna ook even de zeer plausibel klinkende uitleg van TO?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 14 april 2017 @ 12:20:

Nou ja het mag denk ik wel, ze is blijkbaar dol op je kinderen. Het is voor jou alleen niet fijn om te zien. Blokkeer haar gewoon op Facebook, dan hoef je er ook niet naar te kijken (ik zou het overigens ook vreselijk vinden maar ik denk dat je hier wettelijk gezien niks mee kan).

En vreselijk dat je ex je kinderen niet teruggeeft. Goed dat je alles bij de politie neerlegt!Dat is de vraag. Misschien is ze wel dol op het idee van een gezinnetje. Zijn de kinderen leuk "oefenmateriaal" voor als ze later zelf een kind hebben. Dan mogen de kinderen weer een (of meer)stapje opzij doen voor het nieuwe halfbroertje/ zusje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 14 april 2017 @ 12:40:

Wat een lol dames, lezen jullie daarna ook even de zeer plausibel klinkende uitleg van TO?



Dank je, ik had de oudste er niet direct in vermeld, omdat er met zijn papa (en nieuwe vriendin) geen problemen zijn.



Ik vind het toch maar raar dat dat dat blijkbaar zomaar mag, foto's met kinderen van iemand anders online zetten, en er dan onder schrijven, mijn kinderen.......



De mail is verstuurd naar de advocaat, ik wacht op antwoord nu
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 12:30:

[...]





Nee, hoor, ik ben geen kind verloren onderweg, de oudste is al 15 en heeft een andere papa, die omgangsregeling verloopt al 13 jaar super, nog nooit geen probleem gehad. Hij is gewoon altijd 4 dagen per week bij mij. Maar mist zijn broer en zus wel enorm nu.



Ik ben inderdaad Belgisch, en heb alles al gedaan wat ik kon doen, er is een sociaal onderzoek bezig, ik word bijgestaan door een advocaat, ik meld alles netjes, en hou alles goed bij, en ik heb net mijn advocaat ook gemaild met de foto's en de vraag wat ik hieraan kan doen.



Ik ben gewoon zo boos dat hij de kindjes dit aandoet. De rechter vroeg hem gisteren waarom hij de kindjes niet meegaf en hij antwoordde, omdat ze niet willen. Waarop de rechter vroeg, en jij luistert naar kids van 7 en 9? En waarom zouden die ineens niet meer naar hun mama willen gaan als ze niet opgestookt worden? Waarop hij is beginnen schelden tegen de rechter en de rechter zei, mijnheer, als je nu niet zwijgt laat ik de kinderen bij u weghalen.

Ik vind dat een kind maar 1 mama en 1 papa heeft en gewoon recht om bij zowel mama en papa te zijn.



Ik heb er gewoon een naar gevoel bij, het is net of zij mijn kids wil om een gezinnetje te zijn. ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken.



Ik kan me wel iets voorstellen bij het gevoel dat je hebt bij de vriendin van je ex.



Maar je probleem is eigenlijk 2 dingen: het juridische en het emotionele.



Aan het emotionele kun je vrij weinig doen: justitie zal zich niet moe maken in de fb-berichten van je ex en zijn vriendin, hooguit kan je advocaat die dingen erbij halen, maar dan moet je opletten dat dat door de rechtbank niet wordt geïnterpreteerd als modder gooien.



Blokkeer je ex en zijn vriendin op fb, en vraag aan je omgeving om jou niet meer op de hoogte te brengen van die posts. Dat is onnodig kwetsend naar jou toe en je kunt er niks mee.

Ik denk ook wel dat de mensen die jou dit komen vertellen dat misschien eerder uit ramptoerisme doen dan uit bezorgdheid. Olie op het vuur is het laatste wat je nu wel kunt gebruiken.



Het juridisch verhaal zit blijkbaar al bij de rechtbank, meer kun je op dit moment niet doen.

Verwacht ook niet dat de rechtbank het omgangsrecht met vader gaat terugschroeven als 'straf' voor wat hij nu doet.

De tip om iemand mee te nemen - liefst iemand die rustig kan blijven - als je morgen je kinderen gaat halen is een goeie. Iemand die kan getuigen en jou opvangen mocht het verkeerd gaan is altijd een goed idee.

Maar zorg dat die persoon niet door je ex als provocatie kan beschouwd worden. Je wil je 'kansen' zo groot mogelijk houden natuurlijk.
Dan kun je lang wachten want met goede vrijdag en Pasen werken ze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 14 april 2017 @ 12:40:

[...]





Dat is de vraag. Misschien is ze wel dol op het idee van een gezinnetje. Zijn de kinderen leuk "oefenmateriaal" voor als ze later zelf een kind hebben. Dan mogen de kinderen weer een (of meer)stapje opzij doen voor het nieuwe halfbroertje/ zusje



Dat denk ik ook.

Of de vriendin gebruikt TO's kinderen om aan de ex te laten zien hoe lief ze is en zo.

Ik vermoed ook dat eens zij een kind verwacht/heeft dat de kinderen van TO dan plaats zullen moeten maken.
Ik zou wel screenshots maken als bewijs dat de nieuwe vriendin zich 'mama' laat noemen.



Ik zou daarom juist niet blokkeren, je moet dit verzamelen.



Het is hier in NL gebruikelijk dat papa en mama beschermde titels zijn alsware. In het scheidingsconvenant is opgenomen dat deze titels alleen en uitsluitend aan de vader en moeder zijn voorbehouden.



Je staat wat dat betreft best sterk, zéker als je bewijs hebt.
quote:Perzina schreef op 14 april 2017 @ 12:49:

Ik zou wel screenshots maken als bewijs dat de nieuwe vriendin zich 'mama' laat noemen.



Ik zou daarom juist niet blokkeren, je moet dit verzamelen.



Het is hier in NL gebruikelijk dat papa en mama beschermde titels zijn alsware. In het scheidingsconvenant is opgenomen dat deze titels alleen en uitsluitend aan de vader en moeder zijn voorbehouden.



Je staat wat dat betreft best sterk, zéker als je bewijs hebt.Hoe kom je erbij dat mama en papa beschermde titels zijn
quote:Rusticaa_ schreef op 14 april 2017 @ 12:50:

[...]



Hoe kom je erbij dat mama en papa beschermde titels zijn Djiezzzz, ik zeg ook: alsware! Omdat dit via de rechter zo is afgesproken en dit standaard wordt opgenomen in het scheidingsconvenant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 14 april 2017 @ 12:50:

[...]



Hoe kom je erbij dat mama en papa beschermde titels zijn Dat heb ik werkelijk ook nog nooit gehoord. Ook niet dat het in het scheidingsconvenant zou staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 12:45:

[...]





Dank je, ik had de oudste er niet direct in vermeld, omdat er met zijn papa (en nieuwe vriendin) geen problemen zijn.



Ik vind het toch maar raar dat dat dat blijkbaar zomaar mag, foto's met kinderen van iemand anders online zetten, en er dan onder schrijven, mijn kinderen.......



De mail is verstuurd naar de advocaat, ik wacht op antwoord nu



Dat is vervelend maar zeker niet je grootste probleem.



Wat zijn de gevolgen als je ex de kinderen morgen of een andere keer niet meer meegeeft? Heeft de rechter daar uitspraak over gedaan?



En inderdaad hou er rekening mee dat je kindjes weer erg moeten wennen. Nou zijn ze "maar" een maand weggeweest bij je maar als ze steeds negatieve dingen over je gehoord hebben kan dat hun mening en gevoel al erg in de war maken.

Krijg jij hierbij begeleiding?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook helemaal niet dat de rechter het bezoekrecht van de papa terugschroeft, kinderen hebben een papa en mama nodig. Ik wil gewoon dat hij stopt met de kindjes op te stoken, en de kindjes gewoon zichzelf kunnen zijn, zowel bij mij als bij de papa, en niet het gevoel moeten hebben dat ze moeten kiezen.



Ik weet ook wel dat het voor de kindjes raar gaat zijn, als ik ze morgen ga halen. Mijn dochter heeft van de papa tegen mij moeten zeggen dat ze mij niet meer moet zien, ocharme, hoe moet ze haar voelen nu.

Ik ga mijn kids een dikke knuffel geven, niets vragen over de afgelopen weken, hun gewoon kind laten zijn. Ik zal luisteren als ze er iets willen over vertellen, maar ga niet zitten vissen en geen commentaar op hun papa geven. Zo laag wil ik niet vallen.



Ik krijg hier de indruk dat sommigen een beetje het gevoel hebben dat ik moeilijk doe sinds hij een nieuwe vriendin heeft, omdat de problemen recent zijn ontstaan, dit is zeker niet het geval. Ik gun hun alle geluk.

Ex doet gewoon moeilijk de laatste weken. Zo heeft hij vorige week naar mijn bazin gebeld, om mij daar bhelemaal zwart te maken. Mijn werkgever had meteen door dat hij dronken was toen hij belde, en heeft mij gewoon verteld dat hij gebeld had, maar dat ze super tevreden waren over mij, en zijn tegen al zijn aantijgingen ingegaan, maar leuk is anders hoor.



Ik begrijp gewoon niet waarom mensen elkaar altijd zo'n pijn willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het in België zit maar in Nederland zitten dit soort zaken - helaas - niet in het Wetboek van Strafrecht. Er zijn gevallen bekend waarin kinderen soms jarenlang bij een ouder kunnen worden weggehouden, ondanks aangiften, ondanks rechters. Google maar eens. Rechter zegt steeds tegen zo'n ouder dat zij/hij het niet mag doen, maar in de praktijk verandert er niets. Ik vind dit echt horrorverhalen en zo'n ouder verwoest de levens van die kinderen en de andere ouder compleet.

Sterkte.
Dus alles was helemaal koek en ei en gezellig, en van de ene op de andere dag verandert die man in de grootste klootzak van België?

Hoe kan dat zo?

Klinkt erg labiel allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Alles op Social Media screenshotten en opslaan.





Is ze nou helemaal belazerd. Zij pleurt zonder toestemming andervrouws kinderen online. Gooi het desnoods maar op de privacywetgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als de zwangerschap is gelukt jouw kinderen mogen verdwijnen van het toneel.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 14 april 2017 @ 12:50:

En kijk eens vanuit je kinderen: Die weten heus wel wie hun mama is, echt waar.

Ze worden opgestookt en onder druk gezet om iets te zeggen, en het zijn kinderen, dus doen ze wat ze wordt opgelegd.

Maar... dit accepteren ze niet. Door die druk ontstaat weerstand. Alleen als ze niet jarenlang worden weggehouden bij hun moeder. Er zijn genoeg gevallen bekend dat jarenlange indoctrinatie van een ouder ook echt betekent dat kinderen geen contact met die andere ouder meer willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Die man klinkt als een deurmat. Heeft hij zelf geen normen en waarden dat hij zo meegaat in de nukken van zijn aanstaande?
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 13:00:

Ik wil ook helemaal niet dat de rechter het bezoekrecht van de papa terugschroeft, kinderen hebben een papa en mama nodig. Ik wil gewoon dat hij stopt met de kindjes op te stoken, en de kindjes gewoon zichzelf kunnen zijn, zowel bij mij als bij de papa, en niet het gevoel moeten hebben dat ze moeten kiezen.



Ik weet ook wel dat het voor de kindjes raar gaat zijn, als ik ze morgen ga halen. Mijn dochter heeft van de papa tegen mij moeten zeggen dat ze mij niet meer moet zien, ocharme, hoe moet ze haar voelen nu.

Ik ga mijn kids een dikke knuffel geven, niets vragen over de afgelopen weken, hun gewoon kind laten zijn. Ik zal luisteren als ze er iets willen over vertellen, maar ga niet zitten vissen en geen commentaar op hun papa geven. Zo laag wil ik niet vallen.



Ik krijg hier de indruk dat sommigen een beetje het gevoel hebben dat ik moeilijk doe sinds hij een nieuwe vriendin heeft, omdat de problemen recent zijn ontstaan, dit is zeker niet het geval. Ik gun hun alle geluk.

Ex doet gewoon moeilijk de laatste weken. Zo heeft hij vorige week naar mijn bazin gebeld, om mij daar bhelemaal zwart te maken. Mijn werkgever had meteen door dat hij dronken was toen hij belde, en heeft mij gewoon verteld dat hij gebeld had, maar dat ze super tevreden waren over mij, en zijn tegen al zijn aantijgingen ingegaan, maar leuk is anders hoor.



Ik begrijp gewoon niet waarom mensen elkaar altijd zo'n pijn willen doen.





Wat een bizar verhaal helemaal. Papaatje die de kindjes weken gijzelt, opstookt tegen mamaatje, nieuwe vriendin omdoopt als nieuw mamaatje, baas dronken opbelt van oud mamaatje om mamaatje in diskrediet te brengen. Wat een eikol! Wat denkt hij wel niet waar hij mee bezig is? Zo maakt hij toch alles wat hem lief is kapot? Goed dat je bij hem wegging, maar wat ziet die trut eigenlijk in zijn karakter? Beseft ze niet dat het op termijn zo ook met haar kan aflopen? Ik heb ook geen tips, beste zou zijn als je hier zo mee kon omgaan dat je hun rotkarakter jouw leven niet laat vergallen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar meer kun je niet doen. Zakelijk opstellen en je niet van de wijs laten brengen. Als het aan hun ligt is het 2 tegen 1, maar je hoeft het spelletje niet mee te spelen. Mensen die anderen bewust kwetsen, daar klopt niks van. Zo'n man is geen vader, maar verwekker. Vaders hebben het beste met hun gezin voor. Ze maken het de moeder van hun kind(eren) in het belang van hun kind(eren) niet onmogelijk, waarom creëert hij deze puinhoop?



1 ding is zeker, eikol en trut hebben geen respect voor jou, maar dan ook helemaal geen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je hem en haar op Facebook ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zeker screenshots maken van de FB-berichten. Mocht het zo ver komen dat Jeugdzorg zich ermee gaat bemoeien, dan kun je dit laten zien als bewijs dat de kinderen tegen jou worden opgezet. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven