Trump is the new president, deel 2

20-02-2017 13:55 600 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder discussiëren over het huidige presidentschap van Donald Trump.



Deel 1: Trump is the new president
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:bossanova schreef op 11 april 2017 @ 16:22:

Wat ik bijvoorbeeld vreemd vind is dat de USA marine een gebouwtje in de buurt of op het terrein dat ze met raketten hebben bestookt vermeden, omdat ze vermoedden dat er sarin gas werd opgeslagen, en hun experts tegelijkertijd beweren dat een explosie sarin gas vernietigt en niet activeert. Waarom dan zo'n opslagplaats van Assad vermijden? Juist goed toch als je die opslagplaats voor sarin gas vernietigt? Vooral dat gebouwtje, zou ik zeggen.





http://www.dailymail.co.u ... t-dropped-sarin-bomb.html

"Assad's regime maintains that it did not drop chemical weapons on Khan Sheikhoun, a farming village near Homs, and says it bombed Jihadi weapons stores which released the deadly nerve agent.



But experts have rubbished that theory, saying sarin gas would be destroyed by an explosion, rather than dispersed."



http://www.independent.co ... apons-idlib-a7672126.html

“There were measures put in place to avoid hitting what we believe is a storage of sarin gas, so that that would not be ignited and cause a hazard to civilians or anyone else,” he said."





Wie zegt dat ze het vermeden hebben, ook kruisraketten zijn niet heel nauwkeurig.

Al direct na de eerste Golfoorlog werd al getwijfeld aan de efficiëntie

https://www.nrc.nl/nieuws ... sraketten-7323588-a339793
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je moet als wereld dat soort landen eenduidig tegemoettreden, en niet langs de andere weg wapens e.d. blijven leveren, omdat dat economisch lokt. Nooit het economisch belang vooropstellen. Dan blijft het mosterd na de maaltijd. Daar moet wereldwijd een nuancering qua denken op komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:[snug schreef op 14 april 2017 @ 13:37[/message]:

Je moet als wereld dat soort landen eenduidig tegemoettreden, en niet langs de andere weg wapens e.d. blijven leveren, omdat dat economisch lokt. Nooit het economisch belang vooropstellen. Dan blijft het mosterd na de maaltijd. Daar moet wereldwijd een nuancering qua denken op komen.





eenduidig gaat nooit lukken, iedereen heeft belangen.

het zou echt fantastisch zijn als het zou kunnen, iedereen op dezelfde lijn, maar dat is een utopie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 14 april 2017 @ 12:49:

Eens met Eindeloos. Zo lang wij te zacht zijn in het optreden tegenover Rusland en Noord-Korea plaatsen zij ons voor voldongen feiten. Ten eerste: Oekraïne. Wij durven weinig te doen m.b.t. Oekraïne omdat we bang zijn dat Putin boos wordt. Maar Putin heeft een totaal andere denktrant: "We plaatsen Oekraïne voor en voldongen feite, dus we vallen doodleuk de Krim binnen, en annexeren dat." Later kwamen daar ook terroristische afscheidingen, de Doneckaja en de Luganskaja Narodnaja Respublika. Dat accepteren we ook zomaar. Dat moedigt Putin aan om verder te gaan.



Ten tweede: Noord-Korea. Dat kunstmatige land gaat steeds verder en steeds verder. Het heeft al raketten om Zuid-Korea en de VS aan te vallen of op zijn minst te bedreigen.



Het Westen voert niet graag oorlog en wil de lieve vrede bewaren, en dat weten de dictators dondersgoed. Schrikbewinden hebben daardoor geen redenen om zich te matigen.



Precies, pappen en nathouden is het altijd geweest.

Trump heeft èn toont ballen.

Hij doet wat hij zegt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:valentinamaria schreef op 14 april 2017 @ 13:44:

[...]





eenduidig gaat nooit lukken, iedereen heeft belangen.

het zou echt fantastisch zijn als het zou kunnen, iedereen op dezelfde lijn, maar dat is een utopie.Je moet er in elk geval naar streven op die geleidelijke schaal. Daar valt behoorlijk wat mee te winnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:[snug schreef op 14 april 2017 @ 13:54[/message]:

[...]



Je moet er in elk geval naar streven op die geleidelijke schaal. Daar valt behoorlijk wat mee te winnen.



dat proberen mensen al eeuwen, maar het is maar net aan welke kant je staat van dat streven.

en wie heeft er gelijk?
wij slapen nooit.
Menswaardigheidstrevers hebben gelijk.
Assad is fout maar heeft de gifgas aanval niet uitgevoerd. Eerder IS (de door usa gesteunde sickos, net als Al CIAda en de Taliban). Waarom? Zoek dat zelf maar uit. Feit is dat Trump 59 kruisraketten erdoor heen heeft gejaagd= 59 miljoen dollar. Kruisraketten geproduceerd door Raytheon waar, jawel, Trump aandelen heeft (die sinds de aanval gestegen zijn...)

Het is trouwens ook niet 100% zeker of er wel sarin in het spel was. Er zijn veel beelden waarop hulpverleners zonder handschoenen, gasmaskers ed met de slachtoffers bezig zijn...

O en ook Trump is een puppet, net als zijn wegbereider Obama. Men zou Brzezinski (Obama's mentor) , Kissinger en andere schaduwregeerders eens moeten bestuderen...
Assad is zeker fout, maar de VS maakte ook dodelijke fouten. Maar Assad is echt slecht, de VS doen alleen slechte dingen omdat ze slecht geïnformeerd zijn, maar ze bedoelen het goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 14 april 2017 @ 11:47:

[...]





Noord Korea ligt al langer op ramkoers.

Obama is de schuldige in dit geheel.

Die heeft alles lekker laf aan laten sudderen.

8 jaar lang.Nee, het is de schuld van Bush, die heeft 8 jaar niets gedaan toen ze voor het eerst kenbaar maakte een nucleair wapen te hebben.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
quote:zozoe schreef op 14 april 2017 @ 16:03:

[...]





Nee, het is de schuld van Bush, die heeft 8 jaar niets gedaan toen ze voor het eerst kenbaar maakte een nucleair wapen te hebben.



Het waren allemaal slappelingen.

Nu gelukkig een President die wèl doet wat hij zegt.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 14 april 2017 @ 17:17:

[...]





Het waren allemaal slappelingen.

Nu gelukkig een President die wèl doet wat hij zegt.

Ik heb veel dingen die ik over Trump zou kunnen zeggen, maar "doen wat hij zegt" is nou niet het eerste wat in me opkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:zozoe schreef op 14 april 2017 @ 16:03:

[...]





Nee, het is de schuld van Bush, die heeft 8 jaar niets gedaan toen ze voor het eerst kenbaar maakte een nucleair wapen te hebben.Die was druk bezig ruzie te maken met degene wie zijn vader had beledigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 14 april 2017 @ 17:17:

[...]





Het waren allemaal slappelingen.

Nu gelukkig een President die wèl doet wat hij zegt.

En kan je inhoudelijk vertellen wat dàt is en waarom en voor wie dat goed is? Ik ben echt nieuwsgierig omdat die opmerking hier al vaker gemaakt is, maar ik eigenlijk nog steeds niet weet waar men op doelt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Om 22.00 Nieuwsuur. Het gaat over de situatie NK versus US.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk wordt NK terug gefloten door China. Dus WW111 zie ik van het weekend niet zo gauw uitbreken.
Nou, gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:zozoe schreef op 14 april 2017 @ 16:03:

[...]





Nee, het is de schuld van Bush, die heeft 8 jaar niets gedaan toen ze voor het eerst kenbaar maakte een nucleair wapen te hebben.





Trump zit met een erfenis van voorgaande presidenten. De rest van het Westen heeft ook niks gedaan om de situatie te verbeteren met de mogelijkheden die zij had. NK is een grote dreiging. Dat is zonder enige twijfel zo. Zeker de afgelopen maanden is die dreiging toegenomen. En Trump maakt het er ook niet beter op in zijn reacties op de situatie. Neerwaartse spiraal dus.



't is in ieder geval iets complexer en veel minder zwart wit dan te stellen dat Trump nu de goede of foute is en NK fout is.



Hoe het verder gaat? Geen flauw idee. Maar de wereld kijkt naar Trump en Kim en beiden lijken mij nu niet echt van die bedachtzame types met heldere beleidsplannen etc.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 14:29:

Assad is zeker fout, maar de VS maakte ook dodelijke fouten. Maar Assad is echt slecht, de VS doen alleen slechte dingen omdat ze slecht geïnformeerd zijn, maar ze bedoelen het goed.

Slaat nergens op. Get your facts straight. Vele dictators zijn door de USA in het zadel geholpen, cq CIA puppets *kuch* Saddam Hussein *kuch*... Al Qaida, Taliban, Isis, wie heeft ze getraind, wie voorziet ze van wapens?



Wat voor fake nieuw zal hier weer van gemaakt worden? : https://www.rt.com/news/3 ... hrome&utm_campaign=chrome
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond. Nou, er zijn weer behoorlijk nieuwe ontwikkelingen in de VS.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk bijna niet voor te stellen wat er nu allemaal gebeurd in Amerika.

Ik zit in verbazing te kijken naar "hoe een democratie ontmanteld wordt".

De manier hoe het ontslag van de FBI directeur uitgevoerd werd, niet alleen hem vernederen. Maar ook zijn voormalige werknemers een waarschuwing geven. Dit is erg. Het is intimidatie, don't mess with Donald and his chosen Congress and Senate.

En daar zit het er in, ze zijn gekozen. Maar er is geen garantie dat met deze regering de democratie voortgang krijgt. Eerder dat het stukje bij beetje afgebroken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Eindeloos schreef:
14-04-2017 17:17
quote:zozoe schreef op 14 april 2017 @ 16:03:

[...]
Het waren allemaal slappelingen.

Nu gelukkig een President die wèl doet wat hij zegt.
Wat ik vooral aan hem bewonder is hoe gewoon hij is gebleven.
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat die in de gevangenis ook zo gewoon blijft. Er zijn in vallen geweest door de fbi en sessions is next. Toedeledokie
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik was sarcastisch, Didi.

Vind jouw reacties op dit topic fijn om te lezen.
kennis is knowledge
Eindeloos schreef:
14-04-2017 17:17
quote:zozoe schreef op 14 april 2017 @ 16:03:

[...]





Nee, het is de schuld van Bush, die heeft 8 jaar niets gedaan toen ze voor het eerst kenbaar maakte een nucleair wapen te hebben.



Het waren allemaal slappelingen.

Nu gelukkig een President die wèl doet wat hij zegt.
Nou gelukkig maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven