Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
67,1 voor mij. Weer iets eraf. Gaat wel langzaam terwijl ik met recht kan zeggen dat ik netjes eet en goed oplet.
Aangezien de weegschaal van mijn ouders nogal onbetrouwbaar is, geef ik maar mijn gewicht van dinsdag, voor ik naar mijn ouders vertrok: 71,2

Hopelijk volgende vrijdag weer mooi gezakt.
Ik heb me ook vandaag vast gewogen, omdat ik vanavond wat ga zondigen (ik ga uit eten en tsja, het paasweekend zal me ook niet perse goed doen) en jeeeeej, 69,2! Onder de 70 kilo was al een mijlpaal opzich, echt blij mee. Mijn vetpercentage is nu 22%. Heel blij mee. Dus nu in totaal 3,8 kilo afgevallen sinds ik me voor het eerst sinds jaren heb gewogen. Daarvoor was ik ook al bezig zonder weegschaal, dus waarschijnlijk ben ik zo'n 5 a 6 kilo in totaal kwijt (als ik het doorreken naar het tempo dat ik nu aanhoud). Ik merk het ook absoluut aan mijn kleding.



Nog zo'n 4 kilo te gaan en dan komt de eindstreep aardig in zicht. Ik ga dan gewoon door met wat ik nu doe, voel me er goed bij, maar wel met een happy gevoel.



Fijn Paasweekend, allemaal!
Hallo allemaal,



Hoe vergaat het Paasweekend jullie?

Hier gaat het goed. Ik eet hier en daar wel wat extra's of een paaseitje. Maar ik compenseer en beweeg ook extra. Dus het zou goed moeten komen op de weegschaal.



Ik heb gisteren het hardlopen weer opgepakt. Weer starten bij het prille begin want mijn conditie is niet best. En verder veel wandelen met de hond.



Zo eens in actie schieten om ons vakantiehuisje netjes achter te laten. En dan vanmiddag weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Nav! Ik moet ook nog ong 4 kilo. Fijn gevoel he!



Wat super van het hardlopen mevrouw Stippel!



Paasweekend gaat hier ok! Eén paaseitje gehad. Wel gebrunchd maar dat gecompenseerd door de rest vd dag goed op te letten. Alleen de wijntjes hadden wel wat minder gekund hihi :-)
Alle reacties Link kopieren
Paasweekend gaat hier ook goed. Al komt dat denk ik vooral omdat ik de (waarschijnlijk) enige vrouw ben die niet van chocola houdt, dus die paaseitjes kan ik makkelijk laten liggen.

Wel een paar wijntjes, verdeeld over het weekend, met een bescheiden knabbeltje erbij. En lekkere, volvette oude kaas gehaald voor bij de paasbrunch. Dat doe ik eigenlijk nooit meer, maar voor speciale gelegenheden moet het een keertje kunnen....
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!

Fijn weekend gehad? Hier erg gezellig eerste paasdag bij mijn ouders met broers en aanhang. En 2e paasdag bij schoonfamilie. Super gezellig gehad. Eten was helaas nog steeds lastig..

Heb nu zelfs mijn eerste doel gehaald (terwijl dat ik dat meer als doel had.. )

Vanmorgen was ik 65 rond (paar minuten later zelfs iets onder de 65). Ik ben benieuwd wanneer ik aan ga komen.

Mijn benen worden slanker, maar buik blijft voller, en wat opgezet, durf ondertussen niet meer wat strakkere shirtjes aan waarbij je mijn buik kan zien.. Nog even paar weken uitstellen haha ben nu pas 9 weken



Hoe gaat het verder bij de rest ?

Komen de doelen al in zicht ?
Wat goed om te lezen dat iedereen zo netjes het Paasweekend is doorgekomen.



Hier is het ook meegevallen. Een uitgebreid buffet, maar één bordje met de meest gezonde keuze gegeten. En in plaats van gedachteloos tijdens het aperitief een hoop hapjes/eitjes te snaaien, heb ik me kunnen bedwingen tot één eitje, 's avonds bij mijn grote kop thee. En daar ben ik best trots op. En het was er niet minder gezellig om. Dat is wel een beetje de uitdaging: bij ons in de familie gaat gezelligheid vaak gepaard met goed en lekker eten. Daar moet ik nu zelf maat in vinden. Gezelligheid hoeft niet samen te gaan met te veel eten.
Vanochtend positief nieuws op de weegschaal. 66,2 maar liefst 9 ons eraf sinds vrijdag.



En ik heb wel gewoon een paar Paaseitjes gegeten. Een chocoladebroodje gehad en een paar wijntjes. En zaterdagavond patat gegeten. Maar het verschil met eerst is dat ik nu compenseer, extra beweeg en meer met mate eet. Grote voordeel is dat dit niet als een dieet voelt. Ik heb weinig moeite om dit vol te houden. Natuurlijk heb ik ook zin in chips wanneer mijn man met chips op de bank zit. Maar je kan niet alles hebben.



Bij 65 kilo zit ik op de helft, dus nog 1,2 kilo. Ik denk daar 2-3 weken over te doen want ik val niet elke week zo af als nu.

Vanmiddag of morgenochtend weer een les rennen met Evy doen.
De tabel is - een dag later dan normaal - aangepast! Heeft iedereen de Pasen een beetje overleefd? ^^
Dank voor het aanpassen Nav. Ik heb Pasen goed overleefd, zie mijn eerdere berichten.



Maar heb gisteren op de bank onwijs chips zitten snaaien. En een paar Paaseitjes. Vanochtend wel weer hard gelopen en ik ga vanavond nog een flinke wandeling maken met de hond. Dus aan beweging vandaag geen gebrek. En nu maar weer op goede voet verder zonder schuldgevoel. Shit happens...



Hoe gaat het met de rest? Zijn we nog gemotiveerd?



Wanneer hopen jullie je streefgewicht behaald te hebben? Ik einde juli, net voor de zomervakantie voor ons begint. Dan ga ik uit van ongeveer een halve kilo per week afvallen. Ik heb nog ongeveer 6 kilo te gaan namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog afgelopen vrijdag 64,1 kilo! Heb tijdens het Paasweekend heerlijk gegeten en aardig wat paaseitjes op dus ben bang dat dat getal nu alweer wat hoger is. Vrijdag of zaterdag ga ik weer wegen.



@ Mevrouwstippel; een halve kilo per week klinkt goed! Ik hoop dat ik voordat ik op vakantie ga (half juni) 60 kilo weeg. Nog 4 kilo (en een beetje) te gaan dus. Omdat het nu heel langzaam gaat ben ik bang dat dat niet gaat lukken, maar ik ga gewoon door zoals ik nu bezig ben en dan zie ik wel
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tabel Nav!



Ik moet nu nog ong. 3,5 kg voor mijn streefgewicht. Het afvallen gaat nu wel langzamer dan in het begin en ik ga volgende week genieten op vakantie...Toch hoop ik in ieder geval eind juni 58 kilo te wegen. Dan heb ik na m'n weekje vakantie nog 2 maanden. Moet te doen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Pff heb al de hele week strijd met de weegschaal. Ik eet niks bijzonders maar m'n buik is steeds erg opgezet en woog ook ineens een kilo meer de vorige dagen. Sla het wegen vandaag even over. Kijken of m'n buik morgen rustiger voelt.
Ik woog vanmorgen 69,8, dus -4,2 in totaal. Eindelijk weer in de 60. Nu proberen om mooi te blijven zakken.



Slim om dan even niet te wegen zsa-zsaa. Hopelijk voel je je snel minder opgeblazen.
Alle reacties Link kopieren
Gistermorgen 61,1. Ik was vergeten het door te geven. Toch weer 0,4 eraf. Het gaat gestaag door, maar wel langzaam... Ik weet best dat dat beter is hoor, maar jongens wat duurt het op die manier allemaal lang!



Aan de andere kant: ik heb er minstens 3 jaar over gedaan om die extra kilo's erbij te eten, dus als je het zo gaat bekijken valt het nog wel mee met dat tempo, het gaat er in elk geval sneller af dan aan....
Alle reacties Link kopieren
Was vergeten om mijn gewicht dik gedrukt neer te zetten! Vandaar dat ie ook niet aangepast is in tabel haha

afgelopen dinsdag woog ik 65

Aanstaande dinsdag geef ik mijn nieuwe gewicht weer door (vanmorgen zag ik dat het iets lager was, maar ik schommel altijd een beetje)

Ben ondertussen wel aan mijn zwangerschaps broeken begonnen omdat eigen broeken nu al niet lekker meer zitten! Ondanks dat ik aardig wat kilo's kwijt ben geraakt afgelopen maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de lengtes van iedereen haha,

70 hoeft helemaal niet zwaar te zijn als je lang bent..

Ik ben nu 65 kilo maar heb maar een lengte van 159 dus volgens bmi meter heb ik nog steeds overgewicht.

Als ik het goed onthouden heb mag ik maximaal 62 wegen voor een gezond gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben maar 158. Volgens de bmi meter zit ik inmiddels wel weer op een gezond gewicht, maar ik wil er toch wel graag nog wat meer af hebben.

Nadeel van zo klein van stuk zijn is dat je gewoon minder plaats hebt om de pondjes te verdelen... 5 kg meer of minder valt dan meteen veel meer op dan wanneer je 175 lang bent.
Ik ben 1m67. Ik denk dat ik vanaf 68 terug onder een bmi van 25 duik.
Alle reacties Link kopieren
@ kitchenwitch dat klopt ja... wij schelen qua lengte niet veel.. ik merk vooral dat het vet zit opgehoopt op mijn buik, (die is ook heel kort in verhouding met mijn benen, die zijn vrij lang voor mijn lichaam)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb diezelfde bouw. Naar verhouding lange benen en het gewicht gaat op mijn buik zitten. Een ellende met broeken kopen, alleen daarom al zou ik nog wat kwijt willen....
quote:aspirientje schreef op 21 april 2017 @ 07:27:

Ik woog vanmorgen 69,8, dus -4,2 in totaal. Eindelijk weer in de 60. Nu proberen om mooi te blijven zakken.



Slim om dan even niet te wegen zsa-zsaa. Hopelijk voel je je snel minder opgeblazen.Yes aspirientje. Fijn is dat, als je zo'n mijlpaal bereikt.
Ik ben 1,64. Ik geef mijn laatst gewogen gewicht door dat is 66,2



Vanochtend niet gewogen want ik ben ongesteld geworden en dan ben ik gemiddeld altijd een kilo zwaarder. Ik weeg volgende week wel weer. Het gaat hier wel goed qua eten en bewegen. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat er een dalende lijn inzet.



Mijn gewicht zit ook voornamelijk bij mijn buik. Maar dat is ook mijn bouw want ook toen ik als puber 55 kilo woog zaten mijn spijkerbroeken vast bij mijn buik en los rond mijn benen. Voor mij ook moeilijk om goed passende broeken te vinden.



Mede daardoor draag ik voornamelijk jurken en als broeken leggings/treggings met een jurkje of tuniekje erover heen. Of met een truitje en en lang vest.
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanochtend 67.5, dus 0.4 eraf ondanks een vrij slecht Paasweekend, qua eten dan !



Ik wou me bij deze even officieel afmelden voor dit topic. Ik ga/moet me de komende tijd even richten op wat privézaken en zal weinig tijd hebben om mee te lezen of te schrijven. Ondertussen ga ik gewoon door met gezond eten en gaan er vast nog wat kilo's af de komende maanden.



Succes allemaal !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven