Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
Nu wonen de kinderen ineens bij opa en oma?

Waarom heb je ze dan niet daar opgehaald? Vind de rechter dat ook goed trouwens, dat de kinderen hoofdzakelijk door je ex schoonouders worden opgevoed?
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 14:34:

[...]



Ik zal de boodschap doorgeven aan mijn moeder en mijn (pleeg-)broer.





Moet je van je moeder je pleegbroer dan mama noemen? Wat raar!!
Alle reacties Link kopieren
djiezus, is hij 23 ofzo en zijn vriendin heet vast Priscilla
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 14:40:

[...]







Moet je van je moeder je pleegbroer dan mama noemen? Wat raar!!

We moeten sowieso niks. Maar de het feit dat mijn pleegbroer mijn moeder ook gewoon mama noemt is voor jou de reden om mijn moeder een respectloze leugenachtige trut te noemen. Ik kan me voorstellen dat hij daar een andere mening over heeft.



Misschien vind hij het, net zoals ik, wel erg raar dat jij dat van mijn moeder vindt. Leuk voor je dat jij er de lol van in ziet. Ik vind het nogal onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Sneue hieraan is, dat zodra zij zwanger is, jouw kinderen een last voor ze gaat worden.
quote:nlies schreef op 14 april 2017 @ 14:27:

[...]





En ook niet als de kinderen zelf de nieuwe vriend van moeder papa of iets in die geest gaan noemen. Als je kleine halfbroertje of zusje dat doet, waarom zou jij dat niet mogen.Ik vind het toch anders als kinderen zelf die keuze maken in plaats van dat een ouder dat opdringt.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 14:45:

[...]



We moeten sowieso niks. Maar de het feit dat mijn pleegbroer mijn moeder ook gewoon mama noemt is voor jou de reden om mijn moeder een respectloze leugenachtige trut te noemen. Ik kan me voorstellen dat hij daar een andere mening over heeft.



Misschien vind hij het, net zoals ik, wel erg raar dat jij dat van mijn moeder vindt. Leuk voor je dat jij er de lol van in ziet. Ik vind het nogal onbeschoft.

Vind je moeder inderdaad een respectloze leugenachtige trut als zij jouw pleegbroer ingefluisterd heeft dat hij haar mama noemt, maar dat is helemaal niet het geval, of wel soms? Dus waarom zou ik jouw mamaatje dan een respectloze leugenachtige trut noemen?



Ik vind dat jij ook raar redeneert hoor.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 15:10:

[...]



Vind je moeder inderdaad een respectloze leugenachtige trut als zij jouw pleegbroer ingefluisterd heeft dat hij haar mama noemt, maar als jouw stiefbroer dat uit eigen beweging doet moet hij dat zelf weten, ik ben blij dat hij mijn zoon niet is. Bizar dat je het verschil zelf niet ziet zeg. Dat komt misschien door het feit dat jij die nuance helemaal niet maakt? Jij zegt niks over de achterliggende intenties. Leuk dat je dit nu alsnog een beetje nuanceert; maar het zou je beter passen om niet zo generaliserend moeders voor respectloze leugenachtige trutten uit te maken. Dat neem ik je kwalijk ja. Dat moet je dan niet omdraaien en alsnog ergens een beetje nuanceren om vervolgens het op mijn interpretatie te schuiven van iets wat je niet gezegd hebt.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 15:19:

[...]



Dat komt misschien door het feit dat jij die nuance helemaal niet maakt? Jij zegt niks over de achterliggende intenties. Leuk dat je dit nu alsnog een beetje nuanceert; maar het zou je beter passen om niet zo generaliserend moeders voor respectloze leugenachtige trutten uit te maken. Dat neem ik je kwalijk ja. Dat moet je dan niet omdraaien en alsnog ergens een beetje nuanceren om vervolgens het op mijn interpretatie te schuiven van iets wat je niet gezegd hebt.

Misschien eens lezen wat er staat, dan kom je erachter dat ik dit niet schreef hahhaha.

Och en, begreep je niet dat ik on topic reageerde? Sorry dan hoor. Ga het er toch niet steeds bij zetten hoor, echt niet hoor.
quote:bossanova schreef op 14 april 2017 @ 14:17:

Ik zou tegen elke vrouw die zich mama laat noemen door andermans kinderen zeggen dat ze een respectloze leugenachtige trut is.Ik heb het nogmaals gelezen, maar ik kan hier niks anders van maken. Ik vind dit een uitermate onbeschofte en generaliserende uitlating.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 15:28:

[...]



Ik heb het nogmaals gelezen, maar ik kan hier niks anders van maken. Ik vind dit een uitermate onbeschofte en generaliserende uitlating.





Het gaat over iemand die geen moeder is. Nog maar een keer lezen dus.





Tip: zie de context.





Jij staat bizar snel klaar met je oordeel.

Zelfs met uitleg blijf je maar drammen.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle reacties gelezen maar om op je topic titel in te gaan.



Nee dat mag niet zomaar. Zoals je zelf al hebt gemerkt heeft de rechter zich uitgesproken in jouw voordeel.



Als jij jeugd.zorg inschakelt dan zullen ze niet goedkeuren wat hij doet. Jeugdzorg is erg voorstander van dat kinderen beide ouders zien. Het gedrag van ex en nieuwe vriendin zegt voor ouderverstoting. De kinderen gaan jou dan afwijzen omdat ze dat van papa moeten.



Grote kans da als hij zo doorgaat de kinderen definitief aan jou worden toegewezen. Zeker alshij ook nog eens gaat lopen schelden in de rechtszaal.
Alle reacties Link kopieren
Tja er is geen verbod om je moeder te laten noemen als je dat niet bent. Ik snap je frustratie, maar op dat vlak kun je er niets mee. Wat het weghouden van jullie kinderen betreft, dat kan natuurlijk niet, daarom heeft de rechter ook bepaald dat dat niet mag. Kan me voorstellen dat het lang duurt tot morgen.



Wel praktisch: als het weer gebeurd zou ik ze gewoon van school gaan halen, desnoods een kwartier eerder zodat je geen ruzie krijgt op het schoolplein.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 15:19:

[...]



Dat komt misschien door het feit dat jij die nuance helemaal niet maakt? Jij zegt niks over de achterliggende intenties. Leuk dat je dit nu alsnog een beetje nuanceert; maar het zou je beter passen om niet zo generaliserend moeders voor respectloze leugenachtige trutten uit te maken. Dat neem ik je kwalijk ja. Dat moet je dan niet omdraaien en alsnog ergens een beetje nuanceren om vervolgens het op mijn interpretatie te schuiven van iets wat je niet gezegd hebt.Jij draait het om en je betrekt het op jezelf. Iedere flapdrol kan bedenken dat Bossanova het anders bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je de kinderen niet van school bent gaan halen of bij hun grootouders met een gerechterlijk vastgelegde omgangsregeling. Dat kan ook zonder drama.



Heel lovenswaardig allemaal dat je het zo netjes mogelijk wilt aanpakken. Zorg er alleen voor dat je de kinderen niet teveel 'krassen en deuken' laat oplopen in het proces. Ik bedoel... een maand lang! Bij een vent met een alcoholprobleem, een vrouw met hmm, hoe schrijf ik dat netjes, achterlijke, onnozele pedagogisch onverantwoorde instelling en kleine kinderen die opgestookt worden. God weet wat die twee randdebielen die kinderen wijsmaken en laten zeggen. Wat nog geloofwaardig over kan komen want hey, waar is mama dan, een maand lang?



Ik hoop dat de grootouders wel een beetje normale types zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
.
quote:Walvis schreef op 14 april 2017 @ 16:14:

[...]





Jij draait het om en je betrekt het op jezelf. Iedere flapdrol kan bedenken dat Bossanova het anders bedoelt.Prima, dan zal ik het maar als troostprijs zien dat ik geen flapdrol ben en het er dus niet bij bedacht heb dat ze het zo niet bedoelde.
quote:shifty schreef op 14 april 2017 @ 16:18:

[...]



Prima, dan zal ik het maar als troostprijs zien dat ik geen flapdrol ben en het er dus niet bij bedacht heb dat ze het zo niet bedoelde.Oke, slimmerd die het niet begrijpt.
quote:benmamma schreef op 14 april 2017 @ 12:34:

Excuus! Mijn lachen was hier ongepast!



De opmerking ansich vind ik grappig maar in deze situatie is het niet grappig.



Sterkte TO!



Mijn ex heeft mijn kind nooit bij mij weggehouden en ik niet bij hem maar heb wel meegemaakt dat ex en zijn vriendin een " nieuw " leven gingen beginnen en dat het liefst zonder mij.

Ex heeft een verslaving te verbergen en heeft een beeld van mij neergezet dat zoon nooit liefde van mij heeft gehad.

Vriendin ging dat wel goedmaken...eindelijk hem de liefde geven en een mama..



Walgelijk gedrag . Er voor gekozen het vooral bij vriendinnen te uiten. Zo weinig mogelijk naar zoon.

Het heeft zich vanzelf gestabiliseerd.



Jouw kinderen zijn jonger En bij jou weggehouden! Dat is best een paar stappen heftiger!!



Sterkte



Nogmaals mijn excusesAnders kans dat je het niet leest.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 14 april 2017 @ 16:16:

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je de kinderen niet van school bent gaan halen of bij hun grootouders met een gerechterlijk vastgelegde omgangsregeling. Dat kan ook zonder drama.



Heel lovenswaardig allemaal dat je het zo netjes mogelijk wilt aanpakken. Zorg er alleen voor dat je de kinderen niet teveel 'krassen en deuken' laat oplopen in het proces. Ik bedoel... een maand lang! Bij een vent met een alcoholprobleem, een vrouw met hmm, hoe schrijf ik dat netjes, achterlijke, onnozele pedagogisch onverantwoorde instelling en kleine kinderen die opgestookt worden. God weet wat die twee randdebielen die kinderen wijsmaken en laten zeggen. Wat nog geloofwaardig over kan komen want hey, waar is mama dan, een maand lang?



Ik hoop dat de grootouders wel een beetje normale types zijn.



+1



Jou ex en nieuwe vriendin denken alleen aan hun eigen, en totaal niet aan de kinderen. Hoe haal je het in je hoofd kinderen jou mama te laten noemen terwijl zij een mama hebben.



Heb alleen OP gelezen, maar denk dat het slim is je kinderen zsm weer te zien.
Alle reacties Link kopieren
Shifty, jezus je bent echt een moeilijk mens. Je bent een beetje irritant de laatste tijd.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar lijkt me echt een k*tsituatie zeg.



Als de kinderen niet bij ex wonen, maar zijn ouders, werken zij dan ook niet mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar morgen. Spannend!
Bam!!!!
Goed dat je advocaat in kortgeding al naar de rechter gegaan is. Weet wel, dat dit niet noodzakelijk wil zeggen dat je de kinderen automatisch mee gaat krijgen omdat de rechter dit gezecht heeft. Je rechten en dat wat je ex er effectief mee doet zijn helaas 2 heel andere dingen.

Blijf bewijzen verzamelen, maar dat zal je advocaat je ook al wel verteld hebben.

Dat er een sociaal onderzoek lopende is, vind ik ook heel positief. Zoals je verhaal klinkt gaat ook dit enorm in je voordeel werken.

Altijd naar de afgesproken plaats van afhalen gaan om ze op te gaan halen, krijg je ze niet mee, rechtstreeks naar de politie ( en vergeet het vonnis dan niet mee te nemen).

Ik hoop dat je de kids gewoon meekrijgt nu, en dat de kinderen eindelijk een beetje rust krijgen bij jou. Zoals je klinkt, gaan ze dit nodig hebben. Het kan natuurlijk wel zijn, dat ze de hele tijd gaan mopperen op jou ( papa heeft immers verteld (denk ik) dat je voor niets goed bent, en ze zullen dit wel langzaam gaan geloven helaas).

Het Facebook probleem zou ik meenemen naar de rechtbank, om de kromgetrokken situatie nu te kunnen aantonen. Hoewel je ex wel zal aankaarten dat je dit totaaaaaal verkeerd interpreteerde natuurlijk. NEE, ik vind niet ze dit kan/mag doen, maar ik denk ook, dat je dit jammer genoeg niet kan vermijden.

Ik hoop dat dit snel opgelost geraakt, en wens je heel veel sterkte

hoe staan je ex-schoonouders en jij trouwens naar mekaar? Misschien kunnen zij je wel helpen, en eens praten met hun zoon, die nu zo vreemd aan het doen is?
Een vent met een tuinslang als ruggengraat.



TO dat is naar allemaal maar kinderen weten heus wel wie hun moeder is, ze zitten alleen klem. Als ze terug zijn praat rustig met ze en in dit geval zoek hulp in vorm van therapie want het gaat ze niet in hun koude kleren zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven