Lekker stoven!

18-02-2017 15:59 113 berichten
Sinds kort heb ik een mooie braadpan, zeer geschikt voor stoofpotjes. Nu ben ik op zoek naar lekkere recepten.



En nee, mijn Google is niet stuk, maar de ervaring leert dat het VivaForum vaak beter werkt/betere recepten heeft.



Belangrijk: geen vis/schaal/schelpdieren, geen koriander, geen spinazie.



O, wijs VivaForum, met welke recepten kunt u mij verblijden?
Alle reacties Link kopieren
Volg!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 14 april 2017 @ 11:45:

Gefeliciteerd!Dank je wel!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat je suddervlees gelukt was Jane-ice.

Ik had vandaag, en gisteren "Kip in het pannetje" Vandaag opgewarmd en was duidelijk lekkerdere na een nachtje.

Dit is één variant, maar je kunt het natuurlijk maken zoals je wilt

https://www.okokorecepten ... e/kip/kip-in-het-pannetje
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik doe op dit moment een poging om iets wat ik Jamie Oliver op tv heb zien doen na te maken. Ik stoof runderpoulet in passata met rode wijn en wortel, ui en selderij. Qua kruiden heb ik zout, peper, rozemarijn, tijm, oregano, knoflook, wat blaadjes van de selderij, foelie en een laurierblad. Ik ben benieuwd of het lukt!
Alle reacties Link kopieren
top
Mijn stoofgerechtje is gelukt! Volgende keer voeg ik denk ik wel op het laatst nog wat room oid toe.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het gelukt is. In restaurants schijnt het geheim van de chef trouwens de boter te zijn. En dat is dan goeie smeuïge roomboter.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Tijd van de stoofpotje breekt weer aan, dus ik up dit topic even.

Iemand nog een lekker stoofgerecht?
Alle reacties Link kopieren
Iets met pruimen?

http://www.24kitchen.nl/recepten/stoofp ... en-pruimen

https://www.boodschappen.nl/recept/vlaa ... n-pruimen/

http://vertruffelijk.nl/stoofpotje-met-pruimen/

Ik heb ze zelf nog niet gemaakt, dat gebeurt dus binnenkort.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Kopje koffie, al iets kunnen proberen?

Wat eten jullie trouwens bij de stoofpot? Brood, puree, rijst? Hier is het vaak puree, al lijkt brood me ook wel lekker. Brood in de saus dippen, lekker opeten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van 24 Kitchen gemaakt. Was wel ok maar misschien iets teveel pruimen gebruikt.
De stoofpot met brood is lekker en vooral gemakkelijk maar met rijst is ook lekker.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik kreeg gisteren dit recept via de mail. Ga dit recept zeker eens uitproberen.

Stoofvlees met pils, abrikoos en rozemarijn

1 runderriblap van 800 g, op kamertemperatuur
25 g boter
2 rode uien, in ringen
1 flesje pils
300 ml vleesfond
4 gewelde abrikozen
6 kruidnagels
3 plakjes kandijkoek, in blokjes
2 takjes rozemarijn

Dep het vlees droog met keukenpapier en bestrooi de riblap aan beide kanten met zout en peper. Smelt de boter in een stoofpan. Bak de runderriblap aan beide kanten bruin aan in ± 3 min. Neem het vlees uit de pan.

Bak in het bakvet de uiringen ± 4 min. Leg het vlees terug bij de uien. Schenk het bier langs de rand in de pan. Voeg fond, abrikozen, kruidnagel, kandijkoek en rozemarijn toe. Breng aan de kook. Zorg dat het vlees onderstaat, dus gebruik niet een al te grote pan.

Zet het vuur daarna laag en stoof het vlees afgedekt in ± 2-3 uur gaar. Schep het vlees op een schaal. Verwijder rozemarijn en kruidnagels en schep de stoofsaus over het vlees. Lekker met smeuïge aardappelpuree met een flinke klont zoute boter erdoor.

Bereiden ± 20 min. / stoven ± 2-3 uur.
Vandaag dit boek met stoofpotgerechten gekocht:

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven