Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats, we ergeren ons weer verder

22-08-2016 22:33 3151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel hier je bijzondere ervaringen met deze site.



Marktplaatsregels:

je hebt het toe te sturen, ook als je er dan zelf niks meer aan overhoudt of er op moet toeleggen

je hebt het praktisch gratis weg te geven aan mensen met enorme bedel redenen

je hebt het terug te nemen als het niet past, zelfs als de maten zijn doorgegeven

je hebt het ook terug te nemen als de ander het kapot gemaakt heeft

je dient altijd beleeft te zijn tegen de ander, ook als deze commandeert en hufterig is

je moet altijd beschikbaar zijn voor kopers die bij nacht en ontij besluiten dat ze het NU willen ophalen



wie oh wie biedt meer??
Alle reacties Link kopieren
quote:Erizon schreef op 09 april 2017 @ 20:29:

Nou, ik had er weer eentje die minimaal overbood. Twee kwartjes boven het hoogste bod! En nee, dat was zeker niet onder een tientje. Vind het zo knijperig, denk je echt dat een MP-verkoper gaat rennen voor die twee kwartjes??Je weet dat het niet verboden is je bod met kleine bedragen te verhogen, wat is daar erg aan? Mogen mensen toch zelf weten?
Alle reacties Link kopieren
Het mag inderdaad, maar het is ontzettend flauw.



Dan bied er iemand 20 euro. En een ander 20,50 euro.



Nou dan gaat het bij mij naar degene die 20 euro bood hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kootsies schreef op 10 april 2017 @ 18:56:

[...]





Je weet dat het niet verboden is je bod met kleine bedragen te verhogen, wat is daar erg aan? Mogen mensen toch zelf weten?Nee, die kleine bedragen verhogen bieder hoopt dat koper 1 geen interesse meer heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZegmaargewoonTheahoor schreef op 10 april 2017 @ 19:14:

Het mag inderdaad, maar het is ontzettend flauw.



Dan bied er iemand 20 euro. En een ander 20,50 euro.



Nou dan gaat het bij mij naar degene die 20 euro bood hoor.Ik vind het echt niet flauw en bij mij gaat het naar de hoogste bieder.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZegmaargewoonTheahoor schreef op 10 april 2017 @ 19:14:

Het mag inderdaad, maar het is ontzettend flauw.



Dan bied er iemand 20 euro. En een ander 20,50 euro.



Nou dan gaat het bij mij naar degene die 20 euro bood hoor.Helemaal eens.
quote:ZegmaargewoonTheahoor schreef op 10 april 2017 @ 19:14:

Het mag inderdaad, maar het is ontzettend flauw.



Dan bied er iemand 20 euro. En een ander 20,50 euro.



Nou dan gaat het bij mij naar degene die 20 euro bood hoor.Bij mij ook. Die geldt dan voor mij als eerste bieder voor hetzelfde bedrag.
Heb een record in de categorie kortaf-berichten. Staat er alleen '5€' (vraagprijs is 20). Ik heb de neiging om terug te sturen 'nee'.
Alle reacties Link kopieren
Ja gewoon doen ZonnigKleintje.Zij doen dat toch ook.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 10 april 2017 @ 17:05:

Ik heb nu een heleboel babyspul op Mp staan. Nu een item, nieuw zo'n 40 euro, 10 euro op geboden (prima, wat mij betreft) maar ze wil eerst 'komen kijken'... Is het gek dat ik daar niet zo'n zin in heb?



Het is echt iets waar niet zoveel aan te slopen is en wasbaar (en door mij al schoon gewassen) bovendien.

Kijk, bij grotere aanschaffen begrijp ik het wel en ik begrijp ook best dat je van een koop kunt afzien als iets bij het afhalen kapot of smerig blijkt, maar bij zoiets voor 10 euro. Ben geen showroom Nou zou ik zelf voor 10 euro niet de moeite doen om eerst te kijken. Waar ik mij wel op Marktplaats aan stoor is dat dingen worden aangeprezen als nieuw, wanneer ze dit niet zijn. Als jij het gewassen hebt, is het niet meer nieuw.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:IBAOHI schreef op 11 april 2017 @ 23:10:

[...]





Nou zou ik zelf voor 10 euro niet de moeite doen om eerst te kijken. Waar ik mij wel op Marktplaats aan stoor is dat dingen worden aangeprezen als nieuw, wanneer ze dit niet zijn. Als jij het gewassen hebt, is het niet meer nieuw.



Er staat niet dat ze het op de site verkoopt onder 'nieuw', maar dat de nieuwprijs €40 is.



Verder zeker een terechte ergernis
Ik word echt gek van mensen die een bod doen, waarop ik netjes reageer, en dan niet meer reageren.
quote:IBAOHI schreef op 11 april 2017 @ 23:10:

[...]





Nou zou ik zelf voor 10 euro niet de moeite doen om eerst te kijken. Waar ik mij wel op Marktplaats aan stoor is dat dingen worden aangeprezen als nieuw, wanneer ze dit niet zijn. Als jij het gewassen hebt, is het niet meer nieuw.



Zoals ik het lees prijst ze het niet aan als nieuw.



Maar kost het, als je het nieuw in de winkel koopt, €40.
Alle reacties Link kopieren
Babyfoon te koop gezet op mp. Iemand wil hem voor de vraagprijs komen ophalen. Prima. Vriend wastafel thuis toen koper langskwam. Koper wilde hem toch niet want je kon niet beide kanten uit praten (merk en model stonden netjes vermeld). Was ook niet voor een baby maar voor een hond.



Daarnaast mensen die vragen of product er nog is en dan niks meer laten horen.
quote:Mugske schreef op 14 april 2017 @ 18:59:

Koper wilde hem toch niet want je kon niet beide kanten uit praten (merk en model stonden netjes vermeld). Was ook niet voor een baby maar voor een hond.Zo'n baby kan natuurlijk niet in een babyfoon praten, maar een hond wel ja, hahaha.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZonnigKleintje schreef op 11 april 2017 @ 17:31:

Heb een record in de categorie kortaf-berichten. Staat er alleen '5€' (vraagprijs is 20). Ik heb de neiging om terug te sturen 'nee'.

Ik ben vandaag begonnen om net zo terug te reageren... Denk dat mensen die dergelijke berichten sturen dat het beste snappen.



Kreeg net een bericht:



Hoi verzenden graag mvg



en ik heb geantwoord



totaal reknr...xxxx... mvg



Mijn normale reactie zou zijn, Mijn rekenignummer is xxx, ik verpak het zorgvuldig, en mail je de track en trace code even zodra ik het verzonden heb. Laat je even wat weten als je het ontvangen hebt? Fijn weekend, groeten Jetty



Het scheelt wel veel typewerk zo...
quote:IBAOHI schreef op 11 april 2017 @ 23:10:

[...]





Nou zou ik zelf voor 10 euro niet de moeite doen om eerst te kijken. Waar ik mij wel op Marktplaats aan stoor is dat dingen worden aangeprezen als nieuw, wanneer ze dit niet zijn. Als jij het gewassen hebt, is het niet meer nieuw.

Het staat ook niet aangeprezen als nieuw, maar als gebruikt. Het is ook gebruikt, maar het is echt zo'n onverslijtbaar item wat je maar kort gebruikt en dus makkelijk 10 baby's meekan.

Overigens heb ik haar gemeld dat ze langs mag komen, zelfs nog het ding voor haar opgemeten, en sindsdien is het stil...
Alle reacties Link kopieren
Lang geen gebruik meer van gemaakt, maar nu bevind ik me toch weer op Marktplaats!

Verkoop van al het Babyspul.

Ben erg benieuwd of ik me ga ergeren, op dit moment erger ik me omdat de advertentie er toch al zeker 4uur opstaan en nog niemand geboden heeft



Maar hoop hier niet teveel te hoeven schrijven, eigenlijk schrijf ik nu vooral omdat ik het een leuk topic vind om te volgen
Vorige week gevraagd of de lamp die iemand te koop had staan nog had (er waren namelijk 2 advertenties over dezelfde lamp en 1 was weggehaald). De volgende dag een bericht dat de lamp er nog was. Dus ik reageer met de vraag of ze een richtprijs heeft. Rest van de week niks meer gehoord. Gisteren maar een bod geplaatst maar verwacht er maar niks meer van. Ik snap wel dat je zo niet van je spullen af komt.
quote:criminalmind schreef op 15 april 2017 @ 10:11:

Vorige week gevraagd of de lamp die iemand te koop had staan nog had (er waren namelijk 2 advertenties over dezelfde lamp en 1 was weggehaald). De volgende dag een bericht dat de lamp er nog was. Dus ik reageer met de vraag of ze een richtprijs heeft. Rest van de week niks meer gehoord. Gisteren maar een bod geplaatst maar verwacht er maar niks meer van. Ik snap wel dat je zo niet van je spullen af komt.Staat er geen vraagprijs bij dan?
quote:2koffie schreef op 14 april 2017 @ 19:31:

[...]





Zo'n baby kan natuurlijk niet in een babyfoon praten, maar een hond wel ja, hahaha.'Baasje! Ik heb zin in brokken! *over*'
Alle reacties Link kopieren
Dames mag ik jullie even om advies vragen?



Ik heb twee standaard Ikea banken over, ben van plan binnenkort een nieuwe bank te kopen nl. Ik heb ze zelf al zeven jaar en ze waren al tweedehands. Ik hoef er dus niks voor te hebben, ik doe ze gratis weg, inclusief hoes.



Loopt zoiets een beetje als ik het op MP zet? Ik heb even op marktplaats gekeken maar wordt niet wijzer of er belangstelling is voor gratis ophalen van dit soort dingen.



Alternatief is uiteraard gewoon grofvuil, maar dan moet ik hulp regelen voor het sjouwen en mijn ervaring de laatste tijd is dat als ik ze dan buiten zet, ze alsnog weg zijn voordat de mannen van het grofvuil langskomen. Dan regel ik het liever via MP. Vermoed dat de kringloop er ook niet meer voor warmloopt.
Ik zou er wel een advertentie aan wagen! Je weet nooit wat een ander ergens voor nodig heeft, niet geschoten is altijd mis.
Gewoon proberen. Ik zet heel vaak iets op MP "gratis afhalen". Is altijd gelukt. Met de gekste dingen. Succes.
Ik had er ook weer één. Artikel 85 euro vraagprijs, is echt heel mooi prijsje voor wat ik aanbied.



Iemand mailt me, heb je het nog? Advertentie die dag geplaatst. Tuurlijk heb ik het nog, ja, komen we eruit als ik 40 bied? Nee heb ik gezegd. Dat is minder dan de helft van de vraagprijs. En toch hè... waarom biedt iemand zo laag, zou het werkelijk zijn dat er mensen dan mee akkoord gaan? Inmiddels verkocht, voor even onder de vraagprijs. Want natuurlijk wil ik best een beetje schuiven, ik snap het spel heus wel.
Ik had gisteren een pissige koper. Het ging om een gewild object, een netwerkspeler. Iemand had 's ochtends gevraagd wat mijn minimale vraagprijs was en of ik hem wilde opsturen. Hierop heb ik geantwoord. In de loop van de dag waren er meer gegadigden en met één van hen heb ik concrete afspraken gemaakt. 's Avonds kreeg ik een berichtje van de eerste persoon, dat hij akkoord ging en of ik 'm wilde opsturen. Euh, hij is al gereserveerd voor iemand anders. Nou, daar was hij het niet mee eens, ik had het eerst met hem moeten afhandelen. Let wel, hij had dus geen bod gedaan, alleen gevraagd wat ik ervoor wilde hebben.



Tja, ik heb zoveel kopers meegemaakt die afhaakten, zelfs na het maken van een afspraak, ik ga niet een halve dag wachten tot iemand een keer z'n mail leest, voor hetzelfde geld hoor je er nooit meer iets van en zijn de andere belangstellenden inmiddels al voorzien. De eerste die een afspraak maakt of een bod doet, is degene die het ding koopt, en dat is niet altijd de eerste die een algemeen mailtje stuurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven