Overname spullen oude huurder, welke rechten heb ik?

14-04-2017 19:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje geleden een woning toegewezen gekregen (huurwoning) de woning was van een man inmiddels overleden en zijn zoon moest de boel daar regelen en leeghalen.

In de keuken staat een inbouw gasfornuis en oven. De zoon van de huurder heeft met mij de afspraak gemaakt dat gratis aan ons over te laten nemen. Vandaag werden we gebeld door de woningbouw dat we akkoord krijgen en 16 mei naar de oplevering moeten komen.

Ik appte de zoon van dat we het huis hebben. Hij vertelde dat hij er niet meer mag komen. Alle inboedel etc waar hij voor moest zorgen dat het leeg geruimd zou worden gaat de woningbouw doen. Dit omdat de zoon een hele waslijst aan gebreken moest oplossen van een aardig sommetje geld, wat hij absoluut niet van plan was te doen. Dit is dus het gevolg..



Maar nu ben ik bang dat de woningbouw de gasfornuis en oven eruit haalt en wij straks daar komen bij de oplevering en het zit er niet meer in!

Hoe zit dit, wat zijn mijn rechten hier in?

Ik kan aantonen dat die zoon mij dat gratis schonk
Helaas, hier kun je niets mee.

Je krijgt een schone, mooie, nette, afgewerkte woning waar je alleen nog hoeft te verven, behangen en vloer te leggen.

Maar geen fornuis en oven. Zoon krijgt overigens een hele vette rekening van de woningbouw, maar dat terzijde.



Je kan de woningbouw vragen of je het over mag nemen, maar 'recht' heb je niet.
Ik zou ze dinsdag even bellen en het vragen.



Als leek denk ik dat het overdragen van alles aan de woningbouw betekend dat de oven/gasfornuis niet meer van hem zijn om weg te geven en dat het 'jammer maar helaas' wordt tenzij de woningbouw welwillend is.
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag even met de woningstichting bellen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk ook jammer maar helaas. Je kan even bellen dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de woningbouw het gewoon laat zitten. Wat moetenzij met een inbouwoven en gasfornuis op kantoor.
Alle reacties Link kopieren
Maar rechten heb je niet.
Alle reacties Link kopieren
Joh, die dingen kosten op marktplaats rond de 50 euro. Dat zijn op een verhuizing de kosten toch niet?!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt overleggen met de woningbouw dat jij dat graag wilt overnemen. Hou er wel rekening mee dat dat kan betekenen dat als een volgende huurder dat niet wil, de kosten voor een standaard oplevering voor jou zijn.
Als de woningbouw het nu zomaar laat zitten dan geven zij dus het eigendom over, en dan kan een nieuwe huurder gaan zeuren als het stuk gaat (ofzo?) dus ik denk niet dat ze dat doen.



Daarnaast is een aannemer de opdracht 'leeghalen en netjes maken' geven duidelijker en makkelijker dan 'leeghalen en netjes maken MAAR xyx moet wel blijven'.



Ik denk echt dat je het van hun welwillend moet hebben (en misschien ook tekenen dat je zij er geen verantwoording voor nemen verder, ik zou dus heel vriendelijk bellen dinsdag je hebt wat van ze nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 14 april 2017 @ 19:19:

Joh, die dingen kosten op marktplaats rond de 50 euro. Dat zijn op een verhuizing de kosten toch niet?!Daar gaat het ook niet om. Het zit er nu helemaal omheen gekit die gasfornuis. Als ze dat eruit halen ziet het er toch niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen. Maar overleg met de woningbouw zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:22:

[...]



Daar gaat het ook niet om. Het zit er nu helemaal omheen gekit die gasfornuis. Als ze dat eruit halen ziet het er toch niet uit.Kit haal je met een mesje zo weg. En een nieuw fornuis kit je dan gewoon weer vast.
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:22:

[...]



Daar gaat het ook niet om. Het zit er nu helemaal omheen gekit die gasfornuis. Als ze dat eruit halen ziet het er toch niet uit.

Dat maakt de woningbouw niets uit natuurlijk. Jij mag erin wonen en het inrichten naar je eigen smaak.

Maar goed, bel de woningbouw dta je interesse hebt in die spullen en of er iets te regelen valt.



Nee heb je, ja kun je krijgen.
quote:-Suze- schreef op 14 april 2017 @ 19:23:

[...]





Kit haal je met een mesje zo weg. En een nieuw fornuis kit je dan gewoon weer vast.Dit.
Bellen naar woningbouw.Vertellen dat het was afgesproken en woningbouw vraagt als het goed is (tenminste bij mij) of ik dingen wou overnemen.



Ik had het met de vorige bewoner besproken en alles getekend maar de woningbouw vroeg het zelf ook bij het eerste gesprek.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 14 april 2017 @ 19:23:

[...]





Kit haal je met een mesje zo weg. En een nieuw fornuis kit je dan gewoon weer vast.Maar waarom zou de woningbouw dat er uit halen dan? Wat gaan ze er mee doen? Als ze het verkopen, kan ik het net zo goed overkopen niet waar? Snap de meerwaarde er niet van als zoiets eruit gehaald word
Alle reacties Link kopieren
quote:rosings schreef op 14 april 2017 @ 19:21:

Als de woningbouw het nu zomaar laat zitten dan geven zij dus het eigendom over, en dan kan een nieuwe huurder gaan zeuren als het stuk gaat (ofzo?) dus ik denk niet dat ze dat doen.



Daarnaast is een aannemer de opdracht 'leeghalen en netjes maken' geven duidelijker en makkelijker dan 'leeghalen en netjes maken MAAR xyx moet wel blijven'.



Ik denk echt dat je het van hun welwillend moet hebben (en misschien ook tekenen dat je zij er geen verantwoording voor nemen verder, ik zou dus heel vriendelijk bellen dinsdag je hebt wat van ze nodig.

Dan kan een nieuwe huurder gaan zeuren als het stuk is? Je tekent toch een overeen komst als je zoiets overneemt en daar zal dan vast in staan dat de woningbouw er verder niks mee van doen heeft. Vind dit echt onzin wat je zegt..

Daarnaast is het voor een aannemer toch ook alleen maar prettig als ze alles behalve dat eruit hoeven te halen, scheelt ze werkt he
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:42:

[...]



Maar waarom zou de woningbouw dat er uit halen dan? Wat gaan ze er mee doen? Als ze het verkopen, kan ik het net zo goed overkopen niet waar? Snap de meerwaarde er niet van als zoiets eruit gehaald word



Wat denk jij: dat er Heule slimme mensen werken bij de td van die woningbouwvereniging?

Neuhj, die denken niet na en doen gewoon. En geloof me, dat fornuis wordt echt niet verkocht. Dat gaat gewoon naar de stort.
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:45:

[...]



Dan kan een nieuwe huurder gaan zeuren als het stuk is? Je tekent toch een overeen komst als je zoiets overneemt en daar zal dan vast in staan dat de woningbouw er verder niks mee van doen heeft. Vind dit echt onzin wat je zegt..

Daarnaast is het voor een aannemer toch ook alleen maar prettig als ze alles behalve dat eruit hoeven te halen, scheelt ze werkt he



Als je het DIRECT van de vorige bewoner overneemt wel ja, maar nu neem je het dan over van de woningbouw, en dat kan zomaar extra werk voor ze zijn. Ze hebben wss wel formulieren voor overname tussen bewoners maar niet als ze er zelf tussen zitten. En dat zitten ze. Ik kan het best mis hebben hoor, maar de meeste legal afdelingen zitten niet op dat soort contract wijzigingen te wachten. Extra werk...



En woningbouw-aannemers en uitzonderingen zijn ook niet altijd de beste combinatie.



Nou goed, je vroeg om meningen; das mijn mening en hoe ik het denk. Je zal tot dinsdag moeten afwachten; misschien zijn ze wel heel makkelijk; dat zou fijn zijn.
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:45:

[...]



Dan kan een nieuwe huurder gaan zeuren als het stuk is? Je tekent toch een overeen komst als je zoiets overneemt en daar zal dan vast in staan dat de woningbouw er verder niks mee van doen heeft. Vind dit echt onzin wat je zegt..

Daarnaast is het voor een aannemer toch ook alleen maar prettig als ze alles behalve dat eruit hoeven te halen, scheelt ze werkt he

Heb jij een idee hoe een woning wordt leeggeruimd?

Er komt een grote container voor de deur (op kosten van de oud huurder) en dan rausen een paar mannen van de woningbouw of ingehuurd, alles maar dan ook alles eruit wat er niet in zat bij het tekenen van het vorige contract. Gaat zo met een mooie boog uit het raam en in de container. Ze laten dan niets zitten, schiften niets.

Soms mag een opkoper nog even komen kijken om spullen over te nemen, maar lang niet altijd.



Je huurt wat je huurt. Meer niet.
Wees blij dat je met de huurder niet hebt getekend voor 'woning in de huidige staat' oid.

Dan neem je namelijk ook de gebreken over.

Wie weet welke ellende er achter/onder het fornuis zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:42:

[...]



Maar waarom zou de woningbouw dat er uit halen dan? Wat gaan ze er mee doen? Als ze het verkopen, kan ik het net zo goed overkopen niet waar? Snap de meerwaarde er niet van als zoiets eruit gehaald word





Omdat de woningbouw niet kan zien of het wel goed en veilig aangelegd is. Als dat niet zo is en er is een gaslek, met alle gevolgen van dien, ga je bij hen lopen piepen.



Dat is het hele idee van een woning standaard opleveren: dan weten ze dat het goed is. Kaal, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de wereld van de sociale woningbouw.



Je krijgt een "keuken". Dat betekent over het algemeen zes kastjes en een spoelbak.



Apparatuur, daar mag je zelf voor zorgen.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Dikke kans dat de gehele keuken er uitgehaald wordt en dat de woning een standaard keuken heeft wanneer jij de sleutel krijgt.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven