Overname spullen oude huurder, welke rechten heb ik?

14-04-2017 19:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tijdje geleden een woning toegewezen gekregen (huurwoning) de woning was van een man inmiddels overleden en zijn zoon moest de boel daar regelen en leeghalen.

In de keuken staat een inbouw gasfornuis en oven. De zoon van de huurder heeft met mij de afspraak gemaakt dat gratis aan ons over te laten nemen. Vandaag werden we gebeld door de woningbouw dat we akkoord krijgen en 16 mei naar de oplevering moeten komen.

Ik appte de zoon van dat we het huis hebben. Hij vertelde dat hij er niet meer mag komen. Alle inboedel etc waar hij voor moest zorgen dat het leeg geruimd zou worden gaat de woningbouw doen. Dit omdat de zoon een hele waslijst aan gebreken moest oplossen van een aardig sommetje geld, wat hij absoluut niet van plan was te doen. Dit is dus het gevolg..



Maar nu ben ik bang dat de woningbouw de gasfornuis en oven eruit haalt en wij straks daar komen bij de oplevering en het zit er niet meer in!

Hoe zit dit, wat zijn mijn rechten hier in?

Ik kan aantonen dat die zoon mij dat gratis schonk
Alle reacties Link kopieren
Als jij de spullen overneemt van de oude huurder, is het jouw verantwoordelijkheid en is de woningstichting niet aansprakelijk als ze niet (meer) functioneren.



Neem jij die apparatuur van de woningstichting over, kun je wel bij hen klagen als het stuk gaat. Dat wordt dan altijd een punt van discussie, want men zal proberen het onderhoud op jouzelf te schuiven.



Maar bel ze, nee heb je....
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
quote:Bitje93 schreef op 14 april 2017 @ 20:06:

Dikke kans dat de gehele keuken er uitgehaald wordt en dat de woning een standaard keuken heeft wanneer jij de sleutel krijgt.Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord.In mijn vorige huis mocht ik zelf een keuken uitkiezen toen ik erin kwam.Later ook een badkamer omdat ze die van alle appartementen gingen renoveren.
quote:Mutsie2017 schreef op 14 april 2017 @ 20:33:

[...]

Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord.In mijn vorige huis mocht ik zelf een keuken uitkiezen toen ik erin kwam.Later ook een badkamer omdat ze die van alle appartementen gingen renoveren.

Het verschilt per wvb. Bijvoorbeeld mijn vriendin in Arnhem mocht zelf een nieuw keukenblokje uitzoeken.

In andere grote stad, bij andere wbv, was alles standaard. Geen keuze voor de bewoners.
quote:Mutsie2017 schreef op 14 april 2017 @ 20:33:

[...]





Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord.In mijn vorige huis mocht ik zelf een keuken uitkiezen toen ik erin kwam.Later ook een badkamer omdat ze die van alle appartementen gingen renoveren.Dat heb ik dan weer nog nooit gehoord, behalve bij nieuwbouw, zelfs in mijn vrije sector woning had ik niks in te brengen over de nieuwe badkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 14 april 2017 @ 20:01:

[...]





Omdat de woningbouw niet kan zien of het wel goed en veilig aangelegd is. Als dat niet zo is en er is een gaslek, met alle gevolgen van dien, ga je bij hen lopen piepen.



Dat is het hele idee van een woning standaard opleveren: dan weten ze dat het goed is. Kaal, maar goed.

Maar de keuken is vrij nieuw. Het is een keuken met inbouw apparatuur. Een standaard keuken wat het tegenwoordig moet zijn is het dus niet. Dan erbij de woningbouw heeft tegen mij gezegd dat ik voor overname bij de huurder moest zijn. Ik had dit met hem afgepsroken en aan de hand daarvan heb ik ja gezegd tegen de woning omdat de inbouw apparatuur heel mooi is en mij dat veel geld bespaard. Nu hoor ik dan dit van de zoon. Ik heb zelf een goedwerkend gasfornuis met oven (geen inbouw) wat ik dan weg moet doen en inbouw moet aanschaffen. Echt eerlijk is her niet of wel.



Kan de woningbouw wel bang zijn voor een lekje, onzin want de keuken is er in gemonteerd door het bedrijf wat in word gehuurd door de woningbouw en die hebben dat erbij gemonteerd
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsie2017 schreef op 14 april 2017 @ 20:33:

[...]





Nou dat heb ik echt nog nooit gehoord.In mijn vorige huis mocht ik zelf een keuken uitkiezen toen ik erin kwam.Later ook een badkamer omdat ze die van alle appartementen gingen renoveren.15 tot 20 jaar geleden mocht ik ook zelf de kleur van de keuken uitkiezen. Maar met de crisis achter de rug gaat dat nu niet meer lukken bij de woningbouw
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 14 april 2017 @ 20:06:

Dikke kans dat de gehele keuken er uitgehaald wordt en dat de woning een standaard keuken heeft wanneer jij de sleutel krijgt.Ja joh maak het nog spannender haha.. die keuken is pas gerenoveerd en blijft er gewoon in zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaratje schreef op 14 april 2017 @ 20:59:

[...]





15 tot 20 jaar geleden mocht ik ook zelf de kleur van de keuken uitkiezen. Maar met de crisis achter de rug gaat dat nu niet meer lukken bij de woningbouwWij mochten in 2011 nog onze keuken wc en badkamer uitzoeken..... maar nu omdat we een slaapkamer te kort komen ivm gezinsuitbreiding komen we een kamer te kort
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:42:

[...]



Maar waarom zou de woningbouw dat er uit halen dan? Wat gaan ze er mee doen? Als ze het verkopen, kan ik het net zo goed overkopen niet waar? Snap de meerwaarde er niet van als zoiets eruit gehaald word



Zeg dat ze het verkopen ivm de kosten van het schoonmaken en leeghalen en opknappen van huisje/appartement.

Dan gaan ze dat natuurlijk niet aan jou geven om die reden, maar misschien mag je het overkopen van ze.

Als dat al het idee erachter is.



Dat weet je dus pas als je dinsdag hebt gebeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Suze- schreef op 14 april 2017 @ 19:19:

Joh, die dingen kosten op marktplaats rond de 50 euro. Dat zijn op een verhuizing de kosten toch niet?!Nouja als je er zo makkelijk over denkt? Kost echt geen 50 euro hoor....
Ow dan heb ik waarschijnlijk heel veel geluk gehad met de 2 verschillende woningbouw verenigingen.Was gewoon tijdens de crisis.En geen nieuwbouw.Badkamer was geneens slecht maar hun hadden het idee te renoveren.Nou prima.



Een net nieuw gerenoveerde keuken gaan ze er echt niet uit halen hoor.



Maar bel dinsdag gewoon even voor de overname.Waarschijnlijk is het gewoon te regelen.
quote:Fee-de-Goede schreef op 14 april 2017 @ 21:04:

[...]





Zeg dat ze het verkopen ivm de kosten van het schoonmaken en leeghalen en opknappen van huisje/appartement.

Dan gaan ze dat natuurlijk niet aan jou geven om die reden, maar misschien mag je het overkopen van ze.

Als dat al het idee erachter is.



Dat weet je dus pas als je dinsdag hebt gebeld.Bij ons moesten de bewoners de inbouw apparatuur wel zelf betalen.Ze hebben mij duidelijk uitgelegd dat als ik het zou overnemen en het kapot zou gaan,ik er dan zelf wat aan moest doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miran27 schreef op 14 april 2017 @ 19:22:

[...]



Daar gaat het ook niet om. Het zit er nu helemaal omheen gekit die gasfornuis. Als ze dat eruit halen ziet het er toch niet uit.Mocht dat ding er wel in blijven zitten, koop dan een nieuwe gasslang.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een gasfornuis valt, lijkt me, onder roerend goed, ook al is het ingebouwd

Valt dus altijd onder verantwoordelijkheid van bewoner en dient niet aanwezig te zijn wanneer het huis wordt opgeleverd. Dus waarschijnlijk zullen ze toch echt van plan zijn om het eruit te slopen. Uiteraard kun je ze vragen dit niet te doen. Ik zie geen reden waarom je ze dat zouden weigeren, maar ja, ik ben ook geen ambtenaar.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk niet eerlijk mochten ze het weghalen!



Ik heb deze woning geaccepteerd juist door de keuken. Met de zoon afgesproken dat ik dit mocht overnemen. De woning zelf is een enorme bende maar doordat de ruimte ideaal is en de keuken heel mooi heb ik ja gezegd!

Nu verteld die zoon dat de woningbouw de inboedel nu overneemt en hij er niet meer mag komen.



Ik wil het huis niet als de keuken niet zo blijft zoals die nu is.

Het zou dan toch ook enorm lullig zijn als ze dat er uit gaan halen?

Wat voor meerwaarde hebben hun er aan om dat er uit te halen dan?

Iemand enig idee?
Bel gewoon de woningbouw dan heb je je antwoord. Lullig? Tja. Voor jou tien andere huurders gok ik. Meerwaarde eruit halen? Gewoon makkelijk. Alles slopen en woning strippen. Protocol. Bedrijven houden van protocol.
Ga gewoon eerst eens ff bellen zeg. Wat een drama maak je er nu al van.
Alle reacties Link kopieren
Je weet nog niet eens of ze hem er uit halen. Ze hebben zelfs gezegd dat je voor overname bij de zoon moet zijn, dus ze zijn niet tegen overname van spullen. Maak niet zo'n drama voor je weet hoe het zit joh. Gewoon bellen dinsdag.
Jij maakt je heel druk om de keuken. Maar het feit dat er een waslijst is aan werkzaamheden en mogelijk verborgen gebreken in de hut, ga je voor je gemak maar even aan voorbij. Wees blij dat de woningbouw de woning gaat opleveren. Alles schoon, al het asbest eruit, alles gerepareerd wat kapot was. De zoon had voor het zelfde gemak alles dicht geplamuurd en gekit. in ieder geval alles zo goedkoop mogelijk herstelt.
Gewoon even bellen, hier zou een goede keuken gewoon erin blijven, kan je zelfs nog geld voor terug krijgen als je binnen een bepaald aantal jaar verhuisd. Ze gaan echt geen luxe keuken eruit halen en een woningbouw keukenblok terug zetten.
quote:Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 14:19:

Bel gewoon de woningbouw dan heb je je antwoord. Lullig? Tja. Voor jou tien andere huurders gok ik. Meerwaarde eruit halen? Gewoon makkelijk. Alles slopen en woning strippen. Protocol. Bedrijven houden van protocol.Dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaratje schreef op 14 april 2017 @ 20:59:

[...]





15 tot 20 jaar geleden mocht ik ook zelf de kleur van de keuken uitkiezen. Maar met de crisis achter de rug gaat dat nu niet meer lukken bij de woningbouwDat verschilt echt per woningstichting en bij de meesten kun je tegenwoordig wel kiezen. Een keukenblok moet toch besteld worden, dus of ze dan een met witte of eikenkleur frontjes bestellen maakt niets uit. Ook in prijs niet.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
quote:merano schreef op 14 april 2017 @ 20:03:

Welkom in de wereld van de sociale woningbouw.



Je krijgt een "keuken". Dat betekent over het algemeen zes kastjes en een spoelbak.



Apparatuur, daar mag je zelf voor zorgen.

Dit.



En met gebreken in het huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:lunaleeflang schreef op 15 april 2017 @ 20:55:

[...]



Dit.



En met gebreken in het huis.

De gebreken word allemaal herstelt of vervangen...

dat de woning kaal word opgeleverd ben ik me ook wel van bewust maar daar gaat het niet om



Ik heb met de zoon afgesproken dat ik dat mocht overnemen, met die gedachte heb ik ja gezegd tegen de woning. Nu smste de zoon me dat hij er klaar mee was en alle inboedel de woningbouw mag ontruimen ipv hem



Het zou dan toch een rotstreek zegt als dr woningbouw dan zegt dat ze hem eruit halen?
quote:Miran27 schreef op 15 april 2017 @ 22:50:

[...]



De gebreken word allemaal herstelt of vervangen...

dat de woning kaal word opgeleverd ben ik me ook wel van bewust maar daar gaat het niet om



Ik heb met de zoon afgesproken dat ik dat mocht overnemen, met die gedachte heb ik ja gezegd tegen de woning. Nu smste de zoon me dat hij er klaar mee was en alle inboedel de woningbouw mag ontruimen ipv hem



Het zou dan toch een rotstreek zegt als dr woningbouw dan zegt dat ze hem eruit halen?



Maar het is dan de rotstreek van de zoon dat hij op zijn woord is terug gekomen.



Met stampvoeten dat het oneerlijk is kom je er niet. Bel dinsdag; vraag wat ze hierin voor je kunnen doen. Met wat mazzel is er geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven