Vulling gezocht voor gesuikerd bladerdeeg bakje

14-04-2017 21:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij de Lidl van die ouderwetse gesuikerde bladerdeeg bakjes gekocht voor het toetje met Pasen. Wie heeft er een leuk recept voor de vulling daarvoor? Wegens allergieën van 2 gasten mogen er geen aardbeien of noten inzitten.



Alvast bedankt!
Mascarpone en slagroom mengen en dat erin spuiten.

Garneren met chocolade en/of fruit.
anoniem_131446 wijzigde dit bericht op 14-04-2017 21:10
Reden: Typefout
% gewijzigd
Zelf custard maken
Custard met fruit.
Of key-lime pie vulling
Opgeklopte slagroom, kwark en poedersuiker mengen voor erin. Garneren met plakjes mango (en een blaadje munt voor de kleur).



Gele custard erin. Garneren met een groepje chocolade paaseitjes. Eventueel klein toefje slagroom erop.



Bavarois of mouse met framboos en citroen erin. Garneren met frambozen. Vlak voor het serveren poedersuiker erover.
Alle reacties Link kopieren
Kleine stukjes gekookte appel en gewelde rozijnen, kort opgebakken in roomboter, eventueel met een beetje kaneel.
Had ik maar een motto.
Fruitsalade
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 14 april 2017 @ 21:12:

Of key-lime pie vullingOok heel lekker, ja.
Had ik maar een motto.
quote:Purpie schreef op 14 april 2017 @ 21:14:

[...]



Ook heel lekker, ja.Met eiwitschuimtoefjes
Mango mousse met kaapse bes en passievrucht versierd
Als je echt lui bent: goed vanille-ijs, lobbige slagroom, fruit.



Of je smelt wat chocolade, die mik je er als eerste in. Dan kun je verder gaan met iets met mascarpone/slagroom en dan fruit.



ik heb ze ook gekocht
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 14 april 2017 @ 21:23:

Als je echt lui bent: goed vanille-ijs, lobbige slagroom, fruit.



Of je smelt wat chocolade, die mik je er als eerste in. Dan kun je verder gaan met iets met mascarpone/slagroom en dan fruit.



ik heb ze ook gekocht Okay, ik koop ze ook! Met chocolade en slagroom en aardbeien. Yum!
Ik heb hier niets aan toe te voegen, wat een hoop lekkers allemaal! Eerlijk gezegd moest ik bij de topictitel gelijk aan aardbeien(-iets) denken, wat dus niet mag. Verder kan ik niks beters verzinnen dan wat er al staat, waarmee je ook nog eens kunt variëren. Duikel deze post denk ik wel een keer op t.z.t. ;)
Alle reacties Link kopieren
Vullen met Eton mess, maar ipv de aardbeien ander fruit gebruiken.
Banketbakkersroom en fruit
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga voor de key lime vulling, hem nog een fles limoncello voor erbij die nog op moet



Ik ga voor 2e paasdag nog een doosje halen, en dan met aardbeien, room en pure chocola.



Nu nog bedenken wanneer ik een gelegenheid heb om die met frambozen van Appeltjegroen te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Spark88 schreef op 14 april 2017 @ 21:48:

Vullen met Eton mess, maar ipv de aardbeien ander fruit gebruiken.Oh, dat is ook lekker!
Ijs! Bolletje ijs past net. Gecarameliseerde nootjes erbij.
Inderdaad eerst een witte chocoladelaagje binnenin maken. Vervolgens banketbakkersroom. En als laatste bananen(bavarois). Dan lijkt het op de bananenvlaai van Multivlaai.
Alle reacties Link kopieren
Diepvriesfruit naar keuze laten ontdooien en pureren.

Mengen met stijfgeklopte, licht gezoete room

Afmaken met een blaadje mint, een stukje fruit in een contrasterende kleur en wat chocoladeschaafsel.
Perzik bavrois.
Alle reacties Link kopieren
quote:MollyHooper schreef op 14 april 2017 @ 21:58:

Inderdaad eerst een witte chocoladelaagje binnenin maken. Vervolgens banketbakkersroom. En als laatste bananen(bavarois). Dan lijkt het op de bananenvlaai van Multivlaai.Bah bah bah!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er stukjes in drank gedrenkte cake en koek in doen met veel room.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jam onderin en vers geklopte slagroom eroverheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven