Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Ja, hier wordt hij ook steeds wakker na 3 kwartier! Erg vervelend. Het is nu al zo dat ik boven heel angstvallig loop te sluipen, bang om hem wakker te maken. Heel slecht I know, maar hij begint al snel te kreunen als ik even op zijn kamer ben dus dan sluip ik maar snel weer weg haha! Vanochtend was hij ook steeds wel even aan het sputteren maar ik hen hem laten liggen en zo heeft ie toch bijna 1.5 uur geslapen. Daarna wel weer 2 uur wakker geweest en ligt nu te slapen sinds 14.00.



Gebruiken jullie ook allemaal al een babygym? Ik vraag me een beetje af of hij daar misschien teveel prikkels van krijgt en daar nog te klein voor is. Gisteren wilde hij overdag erg moeilijk slapen en savonds trouwens ook niet veel beter. In de wakkere tijden heeft hij onder de babygym gelegen een deel van de tijd. Vond ie wel prachtig trouwens.



Gelukkig is hij weer wakker jentelente!



Oh en caro, even aanvulling op mijn vorige post, want zoals ik het lees lijkt het alsof ik erg pro borstvoeding ben. Maar ik geef zelf fv hoor Ik bedoel dat je het al heel knap hebt gedaan, wat je al hebt gedaan. Maar de kleine heeft ook het meest aan een uitgeruste moeder en als je langzaam over zou stappen op fv, heb ik nog zwaar respect voor je dat je het met dieet en al nog een tijdlang hebt gedaan, de bv.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh moondance, dat zou best logisch zijn. Dat kan natuurlijk ook!
quote:PinkLady90 schreef op 14 april 2017 @ 14:32:

Gebruiken jullie ook allemaal al een babygym? Ik vraag me een beetje af of hij daar misschien teveel prikkels van krijgt en daar nog te klein voor is. Gisteren wilde hij overdag erg moeilijk slapen en savonds trouwens ook niet veel beter. In de wakkere tijden heeft hij onder de babygym gelegen een deel van de tijd. Vond ie wel prachtig trouwens.

Babygym gebruik ik dagelijks, maar wel maar kwartier per keer. Vaak zodat ik even was kan vouwen. Boxmobiel wel vaak aan, maar hebben wel een neutrale in grijs met wit.
Mn: ja een kwartiertje leek mij ook een goeie tijdsperiode om aan te houden en dat lijkt tot nu toe wel wat beter te gaan haha.
quote:PinkLady90 schreef op 14 april 2017 @ 15:21:

Mn: ja een kwartiertje leek mij ook een goeie tijdsperiode om aan te houden en dat lijkt tot nu toe wel wat beter te gaan haha.Hier is het ook omdat ie boven staat en hij beneden met box tevreden is.
Alle reacties Link kopieren
Cathelyne niet te streng voor jezelf

Mijn kraamverzorgster zei dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en dat dat uiteindelijk het beste is voor je kind. Je hebt het geprobeerd maar misschien doet ze het nu gewoon beter op kunstvoeding. Even laten bezinken en dan een goede keuze maken.



Jentelente wat schrikken joh! Kan me voorstellen dat je de hap hebt gebeld..heb het ook nooit eerder gehoord eigenlijk. Nu alles weer ok?



Hier sinds we de 6 weken gepasseerd zijn al drie nachten op rij 6,5 a 7,5 uur tussen de voedingen. Laatste voeding gisteren om 23;00 en vanochtend kwam ze om 6:15 ik duim dat we deze trend voort zetten :-D



Een babygym hebben we nog niet maar ben ik wel van plan om nog aan te schaffen. Box mobiel gebruiken we al een a twee keer per dag een kwartiertje.
Oh salacia ik ben jaloers! Hopelijk zet het lekker door! Maken jullie de kleine ook wakker om 11 uur voor de laatste fles?
Jullie zijn zo lief! Bedankt voor de lieve, steunende woorden.



Ik ben niet anti fv, mocht het misschien zo overkomen. Sterker nog, als we ooit een tweede krijgen begin ik niet meer aan bv, dat riep ik vrijwel direct al Het is ook afscheid nemen van het enige dat ik vanaf het begin kon, denk dat het me daarom ook zwaar valt om ermee te stoppen en dat ik me daarom aan dit onmogelijke rotdieet probeer te houden... Vandaag hebben we dan wel weer een goeie dag, tevreden baby en relaxte moeder, en dan denk ik, waarom stoppen? Ik moet er nog maar eens goed over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Pinklady we hebben de kleine savonds nog lekker op schoot op de bank en meestal wordt ze dan na 3 a 4 uur tov de vorige voeding wel wakker en anders maken we d'r na 3 max 4 uur zelf wakker (afhankelijk van hoe t voor ons zelf t beste uitkomt). Dat doe ik overdag eigenlijk ook en dat gaat prima. We hebben niet echt een vaste tijd, ergens tussen 22:00 en 23:30u afhankelijk van hoe we de dag begonnen zijn. Vanochtend dus om 6:15u en dan de rest vd voedingen na 3 a 4 uur. Vandaag was het als volgt:

6:15

10:15 (wakker moeten maken)

13:45

17:30

20:30

En dan ben ik voornemens om d'r om 23:30 (dus na 3 uur) wakker te maken. Anders vind ik t zelf veel te laat worden
Ah kijk dat is een mooi schemaatje. Hier ongeveer hetzelfde, maar ik kom zelf wel steeds op 7 voedingen per dag uit, terwijl dat er nu 5 mogen zijn? 6 zou k ook prima vinden, maar hij meldt zich steeds al na 3 uur. Ik denk zelf dat t misschien dat tweede sprongetje is waar ze nu in kunnen komen. Hij drinkt namelijk erg slecht momenteel, alleen snachts wel eens een flinke fles. Hij wil moeilijk slapen overdag en is een beetje ontevreden. Dus hoop dat het een sprongetje is en dat ie snel weer beter te pas en op de rit is hahah.



Vandaag gewogen, hij weegt 4.4 kg en dat betekent dat ie nu drinkt wat hij minimaal zpu moeten drinken, terwijl hij juist steeds boven in zat wat ie mocht. (Kg x 180)



Fijn dat t vandaag beter gaat cathelijne, misschien ook omdat de kleine ook lekker even een nacht goed heeft kunnen bijtanken? En jij misschien ook, waardoor je relaxter bent en dat cathy dat merkt. Maar in ieder geval heeel fijn en hopelijk blijft ze lekker tevreden.
Trouwens die tabel waar over werd gesproken, leuk, maar wat komt daar dan in te staan?

Wie, wanneer geboren en geslacht? Dat soort dingen ofzo?
Salacia. Wat gebeurt er als je haar niet wakker maakt? Misschien laat ze er overdags vier uur tussen en kom je al uit op 5 voedingen. (6x250 is bv dezelfde hoeveelheid als 5x180)



Je klinkt al beter cathelyne. Dieet lijkt me idd zwaar. Slaap er idd eens een nacht over voor je een beslissing neemt. En je hebt haar al zoveel goede meegegeven.





Tabel. Ik ga het vanavond eens proberen. Iets van leeftijd, geboortedatum, geboorte datum baby jongen/meisje, 1/2/3/4e kind. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog niet geprobeerd aangezien ze pas sinds 4 dagen zo lang er tussen laat ' nachts. Ze drinkt nog maar 120 per keer en het is ook wel een spuger, dus ik kijk het eerst even een weekje ofzo zo aan, voordat we weer iets gaan veranderen qua voeding. Ze is ook nog maar 6,5 week dus ben hier al heel blij mee moet ik zeggen haha!
quote:bloempje188 schreef op 15 april 2017 @ 05:49:

Salacia. Wat gebeurt er als je haar niet wakker maakt? Misschien laat ze er overdags vier uur tussen en kom je al uit op 5 voedingen. (6x250 is bv dezelfde hoeveelheid als 5x180)

Volgens mij bedoel je hier andere hoeveelheden
quote:MN-- schreef op 15 april 2017 @ 09:57:

[...]



Volgens mij bedoel je hier andere hoeveelheden Haha ja 150
quote:salacia schreef op 15 april 2017 @ 09:31:

Ik heb het nog niet geprobeerd aangezien ze pas sinds 4 dagen zo lang er tussen laat ' nachts. Ze drinkt nog maar 120 per keer en het is ook wel een spuger, dus ik kijk het eerst even een weekje ofzo zo aan, voordat we weer iets gaan veranderen qua voeding. Ze is ook nog maar 6,5 week dus ben hier al heel blij mee moet ik zeggen haha!Ah ja dat snap ik wel. Eerst maar dit een weekje volhouden idd
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom! We bieden wel 150cc aan per keer maar meestal drinkt ze 110 a 130. Woensdag weer naar t consultatiebureau en daarna gaan we wel weer eens kijken naar de voeding :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier word ze zelf nog wakker voor de fles van 11 uur, daarna gaan we naar bed. Ik zit overdag nog steeds op 120ml en de laatste fles 150 en de ochtend fles ook 150. Onze dochter is ook een spugertje, heb Hero comfort (johannesbroodpitmeel) gegeven maar ze kreeg erge diarree van, toen gaan mengen met standaard maar dan bleef ze spugen, ze heeft er overigens geen last van maar er komen wel golfjes terug na de voeding en ook later, ben nu overgestapt op Nutrilon forte (hongerige baby's) omdat ze elke keer na 1,5 / 2 uur weer kwam en echt honger had en ook niet meer dan 120 per voeding wou. Het gaat nu stukken beter en ze red de 3 uur weer. Gelukkig krijgt ze geen krampjes van de forte, spugen is het zelfde gebleven.



Slapen jullie kleintjes overdag ook boven in hun bed? Doen jullie dit dan na de voeding of even wakker en daarna naar bed? Hier slaapt ze nog beneden in de box maar merk dat ze steeds minder wil slapen in de box.



Hier geen babygym, ze vind speelgoed nog niet zo boeiend, ze kijkt liever naar 1 vaste plek in huis boven bij het gordijn, boxmobiel vind ze ook niet zo boeiend haha en gaat soms zelfs huilen als ik hem aanzet
Salacia, ik vind het een heel mooi schema voor een baby van 6,5 weken! Je baby geeft het denk ik vanzelf aan als ze niet meer wakker gemaakt wil worden door niet meer te drinken dan, zo ging het hier in ieder geval. Lekker je baby volgen en doen waar jij je goed bij voelt!



Wortelsap, hier slaapt dochter sinds vorige week alleen nog maar op de arm overdag. Eigenlijk wil ik volgende week gaan proberen om haar overdag in ieder geval voor 1 middagslaapje in de wieg te krijgen. In de box sliep ze voorheen goed maar van de een op de andere dag wilde ze dat niet meer.



Vandaag zijn we bij vrienden geweest met de kleine meid en ze heeft de hele middag op de arm gezeten. Bij thuiskomst heb ik haar onder de babygym gelegd en ze leek het wel te waarderen dat ze zich even uit kon leven zonder belemmering. Maar inderdaad, na een kwartiertje had ze het gezien en wilde ze slapen (dat dan wel weer op de arm).



Vanavond merkte ik weer dat ze niet tevreden was en heb ik nogmaals een fles bijgegeven, deze keer met opvallend minder schuldgevoel. Ik weet nu dat ze van de vorige fles geen krampen kreeg, dat ze goed geslapen heeft en dat ze daarna echt tevreden was, dus tsja... En niet geheel onbelangrijk, gisteren heeft ze wel alleen maar bv gehad. Ik merk aan mijn lichaam dat het vandaag een drukke dag was en dat mijn productie daar echt onder te lijden heeft. Ik ga niet bewust afbouwen, maar als het nodig is zal ik niet meer vechten tegen het idee dat ik moet bijvoeden. Als mijn dochter het nodig heeft dan is het gewoon zo. Ik heb het eerst met de 2 geprobeerd maar dat begreep ze echt niet. Verslikken, alles langs haar mond laten lopen, boos worden, het ging gewoon niet. Een 1 speen heb ik niet in huis dus werd het weer de 0, toen begon ze meteen te drinken. Weer ongeveer 100 ml.



Ow ja, en ik heb gisteren ook een nieuwe "bijbel" gekocht! Het 'Oei, ik groei' boek. Er gaat een wereld voor me open tijdens het lezen, wat een feest van herkenning! Zijn er meer mensen die dit boek gelezen hebben?
Fijn cathelyne. Lekker doen wat goed voelt en fijn dat ze zo tevreden was na het flesje.



Hier worden alle slaapjes in bed gedaan. In de box heeft ze alleen in de kraamweek geslapen. Daarna wilde ze niet meer. Daarna veel pp de arm en wat enkele keren in de wandelwagen bak. Daar ging ze vaak ook in huilen of werd weer wakker na het wegleggen. Aangezien het beneden niet lukte ben ik dr gelijk in bed gaan leggen. Heb dr wel echt moeten "trainen". Bed was ook huilen dus in het begin veel getroost en weer eruit gehaald etc.
Oh het boek. Die heb ik bij zoon van collega's gekregen. Leuk boek idd! Er is ook een app. Wel beperkter uiteraard maar misschien leuk voor als je het boek niet hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel de app van oei ik groei. Soms wel handig, maar ik kijk er nauwelijks op eigenlijk.



De babygym vindt onze uk leuk om te bekijken. Er echt tegenaan slaan doet ie niet.



Bloempje ik denk iinderdaad dat dat in de tabel zou kunnen. Misschien nog bijzonderheden oid?



Klinkt alsof je zelf wat rustiger bent cathelyne, fijn! Was het gezellig bij de vrienden?



Hier slaapt hij overdag in de draagdoek en soms in de wagen. Nooit boven eigenlijk. 'S avonds rond 20 leggen we hem wel boven weg.
Alle reacties Link kopieren
Onze uk slaapt eigenlijk altijd in bed. Als hem dat niet lukt terwijl hij wel moe is zit er meestal een poepluier aan te komen. Vaak einde van de middag, dan is hij jengelig en hij kan er zo 2 uur over doen voordat het hem ook echt lukt. Daarna slaapt hij vaak weer heerlijk



Wij hebben een babygym maar daar ligt hij nog niet onder. De muziekmobiel vindt hij prachtig.



Ik heb het boek van Stefan Kleijntjes op mijn nachtkastje liggen, die wil ik graag lezen alleen heb ik daar sinds de zwangerschap van mijn oudste de concentratie niet meer voor Lukt me gewoon niet.
Zoon probeer ik 1 keer per dag boven te laten slapen. 's nachts wil ik vanaf morgen ook gaan proberen, maar heb er nog niet veel vertrouwen in. De afgelopen dagen was overdag slapen namelijk een drama, maar merk wel dat hij ineens veel meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine vriend slaapt overdag meestal in de box en 1x in de draagzak. Af en toe leg ik hem in zijn ledikant op de babykamer om te wennen. Na zijn fles rond 21u gaat ie in zijn wiegje in.



De muziekmobiel boven de box vind ie prachtig, en af en toe ligt ie ook onder de babygym druk te doen al.



Oei ik groei is inderdaad een fijn boek. Ligt hier voor het grijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven