Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Gaaf gebruikersnaam, je reis!!! Collega is er ook geweest en was echt laaiend enthousiast. Een compleet andere wereld.



Elko nog gefeliciteerd! Ga je het nog vieren?



Finjie geniet nog even van je laatste vrije dagen! Bij ons begint de vakantie over een week. Nu een lekker lang weekend.



Isa hoe voel jij je? Hopelijk knap je weer een beetje op...



Gember heb je vandaag ook vrij of moet je nog werken?



Leighton hoe bevalt het werkende leven weer?



Hier gaat het ruk. Mijn hele lieve oom heeft gister gehoord dat hij op hele korte termijn volledig blind zal worden. Is zwaar depri nu. De tweede uitzaaiing in de hersens bij mijn moeder is heel hard gegroeid. En om deze topweek af te toppen heeft mijn man gister te horen gekregen dat hij niet in het bedrijf past. Hij was al aan het solliciteren maar daar komt nu wel meer druk op.



Gister gegeten:

O: boterham 30+ kaas

T: banaan

L: krentenbol

T: chocoladekoekje

D: ovenschotel met kip, bacon, sperziebonen, asperges en kaas en toe een heel klein stukje aardbeientaart (er werd voor me gekookt, dat was wel fijn!)



Vandaag heeft man zich ziek gemeld na het toffe gesprek gisteren. Hopelijk gaan we nog even met z'n viertjes wat doen, misschien naar het bos ofzo. Vanavond naar de bios met een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
och momo... wat een niet aflatende narigheid in jullie leven...

lief dat er voor je gekookt werd, dat zijn dan toch kleine lichtpuntjes. Ik hoop dat jullie met z'n viertjes even kunnen genieten van het bos, en dat de bios vanavond wat afleiding biedt. En verder, pas goed op jezelf...



Elko, gefeliciteerd met je verjaardag nog! leuke cadeautjes gekregen of doen jullie daar niet aan?



Leighton, geniet je van het werkende leven?



Finjie, klinkt leuk je pixelwerkje!



Ik hoop dat iedereen een beetje een fijn paasweekend tegemoet gaat ondanks de matige weersvoorspellingen... ik ben vandaag nog druk met achterstallig werk, maar daarna drie dagen lekker thuis rommelen.



Lijstje:

Ontbijt: drie rijstwafels (met jam, appelperenstroop, tartex), yoghurt met appel, rozijnen en kaneel

Tussendoor: 2 kiwi's

Lunch: spelt-kaastwister, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: geroosterde aubergine met hummus, in granaatappelsiroop gekarameliseerde ui en pompoenpitten
Alle reacties Link kopieren
leuke ava, Finjie... dan ik eindelijk ook maar eens eentje
Elko, nog gefeliciteerd Fijne dag gehad?



Finjie, eindelijk een avatar. Leuk!



Gebruikersnaam, je vakantie klinkt echt geweldig. Wat zul je genoten hebben.



Momo toch, er komt maar geen einde aan de ellende Sterkte lieverd.



Gember, lekker hé een lang weekend voor de boeg. Thuis rommelen is een goed idee. Het wordt toch geen mooi weer zeggen ze.



Ik knap nog niet echt op hoor, als ik even wat in huis doe stort ik meteen in. Rotziekte is het. Trekt wel weer bij, ooit een keer.
Gember!! Je hebt ook een ava opeens. Gaaf is hij. Duo penotti kat
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Feestweekend hier, mijn man is vandaag jarig, morgen vieren we het voor familie en vrienden en maandag is mijn zusje jarig.



Momo jullie zitten wel verschrikkelijk in de hoek waar de klappen vallen zeg wat een rotweek zeg.
He nieuwe ava's! Even wennen hoor



Isa wat rot dat je je zo slecht voelt. Moet je nog iets dit weekend?



Elko gefeliciteerd met je man nog, wel handig dat jullie zo dicht bij elkaar jarig zijn, kan je het mooi samen vieren! Veel plezier vandaag met vieren. Heb je je weer uitgesloofd met allerlei lekkers?



De film gister was leuk, fijn om even met vriendin bij te kletsen ook. We hebben ook nog even in het bos gelopen, hebben mijn moeder ook meegenomen. Die loopt als een heel oud vrouwtje maar het ging wel. Daarna nog even wat gedronken ergens met elkaar.



Vandaag gaan we misschien naar een boerderij waar het kalfjesdag is. Als we puf hebben. Man zit er helemaal doorheen. Vanavond zouden we met z'n vieren gourmetten maar mijn ouders hebben niks gepland vandaag en ik weet hoe vervelend mijn moeder dat vindt (want dan zit ze dus maar thuis te wachten tot de dag voorbij gaat) dus die heb ik ook maar uitgenodigd.



Gister gegeten:

O: bruin bolletje met filet en koffie

T: rijstwafel

L: pistoletje met filet

T: paar nacho chips

D: lasagne

T: paar dorito's in de bios en groene ijsthee
Alle reacties Link kopieren
Maar valt mee. Heb (vorige week al) gehaktballetjes gemaakt. Nu de citroen merengue taart die ik vorige keer geïmproviseerd in elkaar had geflanst weer aan het maken, die was lekker geworden. Best simpel: wolkencake citroen maken met maanzaad erin, daarna doorsnijden en lemoncurd erop, merengue opkloppen en dat eroverheen (en even onder de grill).

Verder brood met wat smeersels en nootjes.



En nu sta ik eieren te kleuren voor het paasontbijt morgen
Elko, gezellig zo'n feestweekend Gefeliciteerd met je man. Die taart klinkt lekker zeg.



Momo, ben je nog bij de kalfjes geweest? Eet smakelijk bij het gourmetten.



Wij hebben geen plannen. Morgen wel uitgebreid brunchen uiteraard, maar verder niks hoor. Pasen zegt me niet zoveel, sommigen maken er net een soort kerst van. Ieder zijn keus hoor, maar dat hoeft van mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Momo wat maken jullie toch allemaal mee. Hoeveel kan een mens dragen vraag ik me vaak af.. Probeer toch te genieten vh gourmetten!

Elko gezellig feestweekend!

Isa



Ik ga vanavond dansen. Muziek vd jaren '90. Dus van in de tijd waarin wij uitgingen. :-D S lekker gek doen denk ik.



Vanmiddag in concept restaurant gaan eten. Grootmoeders keuken. Eerst garnaalkroketjes als voorgerecht en als hoofdgerecht heeft man karnemelkstampers gegeten, ik stoemp met worst.



Morgen naar schoonmoeder. En kids terug thuis!



Net zelf een puzzelmat gemaakt. De puzzelmatten die je kunt kopen zijn vaak net even groot als je puzzel en ik wou graag wat plaats ernaast om mijn stukjes te leggen.



O: kaneelbroodjes

T: half bakje druifjes

L: garnaalkroketjes en stoemp met worst

T: 2 bananen

D: belegd broodje

T: zakje chips denk ik
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Die taart klinkt lekker en makkelijk Elko, ga ik ook eens proberen! Hoe was de verjaardag?



Isa Pasen is voor mij ook gewoon een lekker lang weekend, verder niks.



Finjie wat leuk, een 90's disco! Ik ben ook een aantal keer naar 90's feesten geweest, superleuk!



Ik heb vandaag gewoon echt helemaal niks gedaan! Eerst uitgeslapen tot half 9, toen beneden gerommeld in pyjama, toen gedoucht en toen was ik heel shaky en duizelig en ben ik toch maar 'even' mijn bed in gegaan tot 14.45 uur . Toen maar snel de gourmet gaan voorbereiden en toen kwamen mijn ouders om een spelletje te doen. En over een uurtje ga ik maar weer naar bed haha.



O: bolletje filet

T: dropjes (helpt als ik zo duizelig ben, rare bloeddruk)

T: bolletje met pindakaas

D: gourmet en toe panna cotta met mangocoulis
Alle reacties Link kopieren
M'n werk gaat heel goed, spoedklus gehad donderdag, keihard gewerkt en het gehaald. Het is ook echt leuk werk, ik hoop dat ik binnenkort een langer/vast contract krijg.



Gebruikersnaam, stuur me een pbtje, ik wil alles horen over je vakantie



Ik ga binnenkort weer even bijlezen, zo druk ik heb amper tijd om te slapen haha.



Ik ga nu paasbrunchen bij m'n ouders. Hier wat eieren voor jullie lieverds:







En deze voor friction ;-):



Finjie, ik had nog nooit van karnemelkstampers gehoord. Dat lijkt me weer iets Belgisch zeker?

Maar even gegoogled, dus nu weet ik wat het is

Heb je lekker gefeest?



Momo, niet zo gek dat je de halve dag hebt geslapen hoor. Je zult het nodig hebben. Heb je lekker gegourmet?



Leighton die eieren.

Fijn dat je werk zo goed bevalt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kende ook geen karnemelkstampers, vind het wel een heel grappig woord. Net als stoemp

Fijn dat jullie gezellig uit eten zijn geweest.



Momo, ik vind het ook niet gek, je lijf zegt even ho stop kennelijk. Die bloeddrukdaling is ook een teken van uitputting lijkt me. Echt voorzichtig met jezelf hoor! Hoop dat het gourmetten met je ouders leuk was.



Leighton, wat heerlijk dat je baan zo goed bevalt. Ik duim dat je snel een vaste/langere aanstelling krijgt!



Friction heb ik al lang niet gezien! Hoop dat het goed gaat in je nieuwe huisje Friction! en Pasen is echt een feest voor jou, of misschien kunnen we beter zeggen dat het voor jou elke dag Pasen is met al je eieren



Elko, wat handig, zo dicht op elkaar jarig. Je taart klinkt heerlijk, al had ik nog nooit van wolkencake gehoord.



Ik heb niet zoveel met Pasen, zeker geen bijzondere eetplannen. Wel lekker een eitje bij het ontbijt vanochtend natuurlijk, maar dat doe ik ook wel vaker. Ik profiteer gewoon van een lang weekend om thuis wat op te ruimen en te rommelen...



Lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, kwark met aardbeien en blauwe bessen

tussendoor: banaan

lunch: 2 geroosterde boterhammen met baba ganoush, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes

tussendoor: paar sneeuwcaramels

Avondeten: quinoasalade met radijs, edamameboontjes, paprika, gemarineerde rode ui, feta en pecannoten
Alle reacties Link kopieren
Hé, eindelijk even wat meer tijd



Gebruikersnaam wat een onwijs gave bestemming! Wauw dat moet echt een droomreis geweest zijn zeg! Ik vind het zó tof, je eerste berichten hier waren zo somber en angstig en kijk waar je nu staat!



Gember geeft je duo penotti kat aan dat je een duistere zijde hebt lekker zeg, thuis rommelen. Of juist opruimen, met een nieuwe kans voor de opruimchallenge? Wolkencake is een dr Oetker pakje, zat in een kerstpakket. Je maakt het met slagroom ipv boter en daardoor is het biscuit-achtig. Je moet r nog wel wat mee doen vind ik, anders eet je echt gebakken lucht. Moet nog eens kijken of ik het zelf ook gefabriceerd krijg.



Isa klote dat je je nog steeds zo beroerd voelt door je ziekte. Hopelijk knap je er snel wat van op.



Momo fijn dat je ondanks het slechte nieuws nog wel wat leuke dingen hebt kunnen doen. Als je zo lang geslapen hebt, dan heb je het nodig gehad. Fijne avond gehad met je ouders?



Finjie die gerechten zeggen me niks! Wat zijn karnemelkstampers? Is stoemp een stamppot?



Leighton wat fijn dat je werk zo goed bevalt!



Vandaag hadden we een dagje niks, omdat we morgen naar onze ouders gaan. Oudste heeft eitjes gezocht en we hebben lekker ontbeten. Ik had gezien dat een paar winkels in de stad open waren, dus we zijn -heel hard nodig - gaan winkelen vanmiddag. Bleek buiten die 3 opgezochte winkels alles dicht te zijn. Maar toch beiden geslaagd, rest maar online. Meisjes blij want we gingen met de trein en dat vonden ze leuk.
Finjie heb je een kater vandaag?



Elko leuk even winkelen!



Leighton heb je nu een heel kort contract?



Gourmetten was erg gezellig en mama heeft de kinderen nog voorgelezen voor het naar bed brengen. Ze is zo'n lieve oma!



Vanochtend lekker relaxt thuis gerommeld. Man en oudste schaken sinds kort, man leert het hem. Dochter heeft dik een uur gezeten zodat ik heeeeeel veel kleine vlechtjes kon maken. Had ze bij een vriendinnetje gezien. Net met mijn broertje en zijn gezin bij mijn ouders geweest. Was ook fijn. Man bleef thuis, die zit er na dat werkgedoe echt helemaal doorheen. Kinds hebben heerlijk met hun nichtjes gespeeld en natuurlijk eieren gezocht.



O: gekookt ei, matze met boter en suiker en half croissantje met boter

L: stukje stokbrood met satesaus en stukje stokbrood met filet

T: gevuld ei, klein gehaktballetje, paasei, ministukje cheesecake en 2 glazen verse jus

D: zalm en croute voor mij, eendenborst voor man en paashaasburgers voor de kids. Met hasselback potatoes voor ons en paashaas-gebakken aardappels voor de kids en groene asperges en broccoli. Toe keuze uit witte Magnum, citroenijs, american pancake met vanillesaus.
Alle reacties Link kopieren
Leighton fijn dat het goed gaat op je werk!

Isa hoe gaat het met je?

Momo moet ook s kunnen gisteren een dagje niets doen!

Gebruikersnaam klinkt als een gave reis! Wij willen ooit nog naar China. En liefst ook de rest vd wereld. Zal zijn voor als we op pensioen zijn vrees ik.



Stoemp is puree met groentjes zoals wortelpuree bijvoorbeeld. Gewoon een andere benaming dus. Karnemelkstampers is puree met karnemelk. Typisch Vlaamse kost.



90's fuif was super leuk. Lekker gek gedanst en gezweet! Geen kater, ik drink 1 of 2 biertjes en dan stop ik. Smaakt wel s een keer en maakt je wat losser . Drink alleen op zo'n avonden of eens een biertje op een terrasje (zeker niet elke keer) de rest vh jaar niet. Was om 3u30 thuis.



Vandaag bij schoonouders met mijn ouders. Eerst gegeten. Paaseieren zoeken. Daarna kermis, valt altijd samen met pasen. Kids weer blij met nieuw speelgoed.



O: niets, lang geslapen

T: kommetje cornflakes

L: gebraad met worteltjes en kroketjes

T: appelcake

D: niets, zat nog vol vd lunch

T: paar chocolade eitjes
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je feestje leuk was Finjie!! pfff 3.30 thuis... dan zou ik de dag erna toch wel goed gesloopt zijn hoor. De leeftijd, zullen we maar zeggen



Leighton, was de paasbrunch gezellig bij je ouders, en lekker gegeten?



Isa, wat balen dat je MS zo opspeelt. Ik hoop dat je lekker een rustig weekend hebt.



Momo, ik heb zo'n bewondering voor hoe jullie steeds maar doorgaan en ondanks alles toch steeds kleine leuke dingen met elkaar blijft doen. Echt knap hoor. Fijn te zien dat je moeder zo'n lieve oma is... en tegelijk kan ik me voorstellen dat dat het besef dat ze steeds zieker is en niet meer beter wordt ook nog pijnlijker maakt. Toch maar zoveel mogelijk van elkaar genieten nu ze nog bij jullie is...



Ik vind het maar koud dit weekend! Ik was eigenlijk van plan de winter-zomerklerenwissel te doen, maar heb vandaag gewoon een wintertrui uit de kast getrokken... dan maar met Hemelvaart of Pinksteren



Lijstje

Ontbijt: boterham met gekookt eitje, boterham met jam, kwark met aardbeien en blauwe bessen

Tussendoor: sinaasappel, sneeuwcaramel

Lunch: 2 geroosterde boterhammen, halve paprika, stuk komkommer, tomaatjes

Tussendoor: stukje fudge

Avondeten: quinoasalade met edamameboontjes, radijsjes, paprika, gemarineerde rode ui, feta en pecannoten
Nou Gember, half 4 thuis zou ik de volgende dag ook wel voelen denk ik. En dan te bedenken dat ik vroeger echt een feestbeest was. Vaak 3 avonden achter elkaar stappen en op zondag kwam ik soms rustig pas om 6/7 uur in de ochtend thuis. Moet er nu niet meer aan denken!



Ik heb vandaag een extra dikke winterjas aan gedaan, vond het zo koud! Heb dan ook de halve dag buiten gelopen op een boerderij. De wind was koud. Wel enorm genoten met z'n viertjes en enorm veel gedaan.



O: croissantje en verse jus

L: klein stukje wrap met kip, sla en pesto (de rest verdween in dochter, die kon niet wachten tot haar poffertjes er waren)

T: rijstwafel en 2 paaseitjes

D: zalm en croute, sperziebonen in spek, hasselback potatoes

T: 2 mandarijnen
Het is ook pas april

Komende week natte sneeuw en vorst. Brrrr.



Ik zat gisteren boer zoekt vrouw te kijken. Bij boer Riks in Canada lag me toch een pak sneeuw. Geweldig!! We hadden kunnen emigreren daarheen en hebben het destijds niet gedaan, ik heb er nog spijt van.
Oh echt Isa! Ik zei gister tijdens het kijken nog dat ik altijd graag naar Canada had gewild maar na die troosteloze beelden bij Riks hoef ik niet zo nodig meer
Alle reacties Link kopieren
Riks maakte het troosteloos, de omgeving lijkt me prachtig. Banff dus, niet die zielloze boerderie in een enge sekte hechte geloofsgemeenschap.

Emigreren, dat klinkt in theorie fantastisch maar in praktijk zou ik er niet aan moeten denken. Te gehecht aan familie, vrienden en het eigen land met alle gewoontes en dingen die je kent en vertrouwd zijn. Waarom zijn jullie niet gegaan Isa?



Die kledingwissel heb ik al gedaan, paar weken geleden. Zomer in m'n bol en heb ook bij de lentekleding wat warmere dingen, of gewoon laagjes maken.
Die Riks...tja. Daar zou ik ook heel moedeloos van worden.



Waarom we niet zijn gegaan? Hm, als ik geen kinderen had gehad had ik per direct mijn koffers gepakt .



Maar zij hadden toen nog een vader die ze weleens zagen. Inmiddels al jaren niet meer, dus dan denk je soms "wat als, stel nou dat". Maar zwelgen zit verder niet zo in mijn aard, hoogstens als ik dan zoiets op tv zie.



Ik lees vaker over een kledingwissel. Ik vraag me altijd af waar je dan je kleding laat die je niet gebruikt? Ik heb een kledingkast waar alles gewoon in ligt.
Alle reacties Link kopieren
Op de bovenste plank waar ik alleen goed bij kan als ik op een stoel ga staan
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn zomerkleren cq. winterkleren altijd in een koffer, Isa. Ik heb nogal een kleine klerenkast dus 't past er niet allemaal tegelijk in.

Als ik dan op reis ga liggen de kleren tijdelijk op mijn bed



Elko, tuurlijk heb ik een duistere zijde, dat wist je toch al wel

maar nee hoor, de duo penotti kat vond ik gewoon een leuk plaatje, ik hou van katten en deze is toch bijzonder, met die twee kleuren (en zelfs twee verschillende ogen!). Ik was nog op zoek naar een plaatje van een gemberpannekoek maar die vond ik niet leuk genoeg.



Isa, Canada lijkt me ook heel gaaf, maar ik heb dezelfde aarzeling als Elko bij emigreren. Wat heftig dat je kinderen hun vader helemaal niet meer zien trouwens. Lijden ze eronder of hebben ze zich er maar gewoon bij neergelegd.



Momo, moet je weer aan het werk deze week? doe je wel echt rustig aan met jezelf?



Mijn lijstje:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met stroop, yoghurt/kwark met blauwe bessen

Tussendoor: sinaasappel

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, halve paprika, stuk komkommer, tomaatjes, worteltjes

Avondeten: minestronesoep met 2 broodjes gesmolten kaas uit de oven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven