Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mysterymoustache schreef op 14 april 2017 @ 11:04:

Goedzo friet!



Hier 67,9 vanmorgen dat is gewoon een kilo meer dan een paar dagen gekeden, snap er geen snars van. Bah.



Nu met pasen laat ik de teugels toch even vieren. Morgen een paarbrunch en ik vind dat ik best ook wat paaseitjes mag dit weekend.menstruatie cyclus? ik was dus ook zwaarder. Wij wegen trouwens normaal voor de training en u erna, ik had het gevoel dat al mijn spieren waren volgelopen met melkzuur, vraag me echt af of dat invloed kan hebben op de weging
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je aan een pt gekomen guppekop? Gaat dat via een sportschool ofZo?
quote:Ycjoo- schreef op 13 april 2017 @ 21:28:

Hallo dames.



Ik vind het heel interessant om jullie berichten te lezen. Vind het ook knap.

Ik ga ook weer eens beginnen. Voel me echt niet fijn in mijn lichasm. Ik had net een strakke zomerjurkje aan en kreeg tranen in mijn ogen. Mijn lovehandles zijn weer wat zichtbaar.



Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Hebben jullie tips voor mij? Ik wil het liefst 10 kilo eraf ongeveer.

En zijn er ook mensen die af en toe zondigen?



Hopelijk mag ik hier mee schrijven en inspiratie uit halen.Ik vind Linda lijnt (http://www.lindanieuws.nl/lindalijnt/) inspirerend. Ook handig dat er een compleet dagmenu opstaat. Met 's avonds twee blokjes chocola (ipv een hele reep).



Wat mij helpt: de glazen vruchtensap vervangen door glazen water.

En dan als fruite een peer en een sinaasappel (vezels) eten.



Ik weet wel waar mijn valkuilen zijn.

Als je echt geen idee hebt waar je moet beginnen, wil je dan niet naar een diëtiste of afslankconsultente toe? Of een programma van WeightWatchers volgen? Weight Watchers heeft een cursus (dus in een groep) of een online programma.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ycjoo-, je wilt nu vlak voor Pasen beginnen? Dapper!

Zondig zo weinig mogelijk en als ik het doe probeer ik het in te plannen en de rest van de dagen/dag er rekening mee te houden. Straks met de paasdagen ga ik bewust niet heel erg opletten, wel gezonde keuzes proberen te maken, maar vooral genieten. Daarna zie ik wel weer verder.

Als ik trek heb eet ik gewoon, maar wel veel groente/fruit en probeer minimaal 30 gram vezels te eten, als ik dat eet heb ik ook geen trek. Ik plan van tevoren wat ik zo'n beetje ga eten op een dag. Zo hou ik het makkelijker vol en eet ik ook niet zo snel teveel.



Elfje33 gefeliciteerd met je kilo eraf!



wtn goede tips!



Frietmetmayo onder de 70 super!



Guppekop ondanks die 0,5 erbij, toch een super resultaat van de % spier!

Handig dat jij dat kunt meten in sportschool, dat zou ik misschien ook maar een keer moeten navragen!



Trevina ja LINDA.lijnt helpt hier ook een beetje, vind het leuk om na te kijken.



Vanavond eten wij pannenkoeken, ik ben er van plan 3 kleine te nemen en niet veel stroop.

Als "voorgerecht" eet ik eerst wat sla, tomaat en paprika zodat ik niet teveel trek heb en teveel eet.

Voor de rest gaat vandaag goed! Vanmiddag uit het werk in slaap gevallen op de bank, ik was kapot! Super drukte vanwege Pasen op de zaak en het is heel leuk hoor maar wel vermoeiend. Wel weer extra goed voor de beweging! En tot nu toe ook alle verleidingen die we bij de koffie kregen, taart/paaseitjes/koekjes kunnen weerstaan!

Vanavond nog even volhouden en morgen en dan even 2 dagen de teugels wat losser.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



wat goed om jullie successen weer te lezen. Alle afvallers gefeliciteerd!



Hier gaat het ook goed, alleen vandaag erg slecht gegeten. terwijl ik me nog zo had voorgenomen om calorien te sparen voor pasen.... Wel een nieuwe broek gekocht vandaag. 2 maten kleiner dan een paar maanden terug. joehoe!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
2 maten kleiner? Wow, super! Daar kan ik alleen maar van dromen!



Ik dacht dat ik deze week het prima had gedaan ondanks paar minder gezonde keuzes, niet dus! 1 kilo erbij op 70.5 kilo weeg ik nu weer.. Ga rustig verder en na Pasen even streng voor mezelf zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Julia65 schreef op 15 april 2017 @ 08:48:

2 maten kleiner? Wow, super! Daar kan ik alleen maar van dromen!



Ik dacht dat ik deze week het prima had gedaan ondanks paar minder gezonde keuzes, niet dus! 1 kilo erbij op 70.5 kilo weeg ik nu weer.. Ga rustig verder en na Pasen even streng voor mezelf zijn!



Ik kan er alleen van dromen om onder de 70 te komen

Ik zit er nog zo'n 2 kilo vanaf maar het gaat traag nu.

En van maat 44 naar 40! 38 ging dicht maar zat echt nog niet goed. Maar daar kom ik hopenlijk ook nog eens...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook heel lang gehad hoor daenrys. En toen ineens werd het beetje bij beetje minder maar dat duurde echt lang!!
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 14 april 2017 @ 11:07:

[...]





Goed zo!



Ik had gister ook mijn weegmoment bij de PT . Mm... ten opzicht van vorige keer 0,5 kg erbij, ten opzichte van begin punt 1 kg eraf. Tja, het zal wel leuker is dat mijn vet% weer met 1 % omlaag is gegaan en spier % weer omhoog. Er gebeurd dus echt wat en ik zie het zelfs al een beetje! Joe hoe! De bedoeling is om zes maanden met de PT te trainen, komt heel mooi uit: exact daarna ( begin september) gaan we op vakantie. Ik denk echt dat als ik het zo vol blijf houden er tegen die tijd echt een ander lichaam staat en daar ging het mij om. Niet zo zeer gewicht verlies als vooral strakker in mijn vel en beter geshaped hahaha.Hoe meten ze bij jou het vetpercentage? Goed bezig iig. Goed dat je let op wat je ziet en hoe je voelt.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me niet echt netjes afgemeld bij dit topic (lees ook nog wel mee). Maar afvallen is niet echt passend voor mij. Ik ben ook weer aangekomen juist de laatste weken. Maar ik zie mezelf ook echt groeien (brede schouders en armen) en ik kan ook veel meer hebben met de krachttrainingen. Dus het is wel goed zo.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
Zo even zondigen vandaag

Groente burger en stukje appeltaart op maar als dat alles is valt het mee morgen de brunch

Ga dan echt geen gebak eten wel doe ik mee met de rest van het eten ..heb vandaag naar de stad en tereug gefiets 40 min en gepoets plus 3 keer gesport deze week ...tweede paasdag gaan we gourmetten na de Pasen weer normaale patroon en morgen vroeg toch een smoothie
Alle reacties Link kopieren
Uitgebreide lunch, Friet, frikandellen, chocolade paashaas, merinque en wat borrel happen is de stand tot nu toe schaamteloos veel.

wel 6 km hardgelopen maar dat valt in het niet bij al het ge-eet.
Alle reacties Link kopieren
Neem mijn post terug van gisteren..

68.6 kilo vanmorgen!! 6 kilo minder dan 4 weken terug, had me gisteren gewoon niet moeten wegen.. ik ben blij!!



Fijne Pasen
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Julia!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey Julia! wat goed!!!



Vrolijk pasen allemaal!

Heb net mijn ontbijtje op. 2 sneetjes paasstol, met roomboter. Echt heerlijk. ik keek er de hele week al naar uit. Overigens wel volkoren paasstol
Don't cry, buy a bag and move on.
Gefeliciteerd allemaal! Veel successen te lezen hier. Wat fijn.



Ik heb een heel goed gesprek met mijn man gehad over drinken. Dat was prettig. Ik ga nu een max. van 7 glazen per week hanteren. Dan heb ik wat ruimte voor als er een feestje is. En nooit meer drinken dan twee op een avond. Vrijdag met vrienden op stap geweest en het ging goed. Vond het zelfs fijner om na twee wijn te stoppen.



Ik heb de drie aankondigingvideo's van Mieke Kosters gezien. Skinnyminds. Is gratis. Ze raadde aan om calorieën te tellen als je niet afvalt terwijl je dat wel wil. En om dat te berekenen moet je je porties wegen. Verhelderend! Ik was ongemerkt al mijn vaste porties bijna twee keer zo groot gaan maken de laatste tijd.... Dat had ik niet verwacht. De afgelopen dagen rond de 1500 calorieën gegeten. Ik zet ze in de app van het Voedingscentrum. Ook volledig nieuw voor mij. Ben erg in de flow nu. Ben benieuwd naar wegen woensdag.



Fijne Paasdagen nog verder en succes!
Alle reacties Link kopieren
Blehh Pasen... Op het werkt staat een enorme bak paaskoek en eitjes voor mijn neus :(



Ook een bus Pringles leeggegeten vandaag. Denk dat ik het avondeten maar skip, ik neem wel een stukje paasstol.



Wel heerlijk hardgelopen vanmorgen, bijna 6 km. Knapte ik van op!



Weegschaal werkt niet mee hier. Ik blijf rond de 67 kilo hangen. Ik zal óf veel strenger moeten lijnen (en minder dan 1500 kcal per dag eten maar dat wil ik niet) óf vaker sporten...
You like icecream? We have icecream.
De eerste stap is er. Ik ben van 82 kilo naar 81 kilo gegaan.

Ik wil zo graag onder de 80 komen.

Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik ooit boven de 80 zou zitten,

want bij een paar kilo te veel, greep ik altijd tijdig in. Maar ik kwam boven de 75 en uiteindelijk boven de 80.
Ik eet gezond, maar chocolade is mijn grote zwakte. Ik ben chocoholic.

Bij de supermarkt waren er afgeprijsde chocoladesticks. Omdat ze goedkoop waren, stopt ik ze al bijna in mijn karretje. Maar ik dacht aan de wijze woorden van Mieke Kosters: "Eet niet alles wat je lekker vindt. Neem alleen het allerlekkerste." Ik heb ze niet in mijn mandje gelegd. Wel mijn lievelingsfruit gekocht.



Dankzij een forummer hier weet ik dat 'chocolate cravings' kunnen wijzen op een magnesiumtekort. Ik heb een multivitamine gekocht om dagelijks te nemen.
quote:Trevina schreef op 17 april 2017 @ 11:41:

Maar ik dacht aan de wijze woorden van Mieke Kosters: "Eet niet alles wat je lekker vindt. Neem alleen het allerlekkerste." Ik heb ze niet in mijn mandje gelegd. Wel mijn lievelingsfruit gekocht.



Goeie zet! Ik ben ook dol op de uitspraken van Mieke Kosters. Mijn favoriete uitspraak is:



"Als honger niet je probleem is, is eten niet de oplossing."
@Elske, Dat is een goeie voor een emo-eter als ik.



Op de website van een Amerikaanse wellness coach las ik deze:

“A year from now you may wish you had started today.”



Voor mij geldt eerder: over drie maanden ben ik blij met wat ik vandaag doe.

Vorig jaar heb ik in de zomer mijn lievelingskleding niet gedragen. Deze zomer wil ik mijn fijne jurken aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op de 71,3, eindelijk kunnen wegen, en hoop binnen 2 weken onder de 70 uit te komen.

Deze week weer lekker sporten. Zit in de goede sportflow.

Met Pasen toch wat veel cholade gegeten. Die eitjes ook.

Komende vier dagen elke dag sporten. En druk op werk dus hoop wel de 70,5 aan te tikken.

Moet ik wel weer vd chocolade afblijven dus genoeg gezonds mee nemen nr werk om te voorkomen dat ik honger krijg.
Alle reacties Link kopieren
Schade van de Pasen l: +1 kg
Alle reacties Link kopieren
quote:Julia65 schreef op 16 april 2017 @ 08:44:

Neem mijn post terug van gisteren..

68.6 kilo vanmorgen!! 6 kilo minder dan 4 weken terug, had me gisteren gewoon niet moeten wegen.. ik ben blij!!



Fijne Pasen



stom he dat dat zo kan wisselen.



Frietmetmayo en Gatochfietsen: ik weeg me op de sportschool met zo`n weegschaal die allerlei % weergeeft en ja... ik weet dat ook die niet betrouwbaar zijn maar he, je moet je ergens aan vast klampen



Bij de betere sportscholen ( muv basicfit enzo) kan je wel een PT inhuren, sommige PT werken soort van freelance via verschillende sportscholen. Ik sport bij zo`n moderne crossfit achtige sportschool, vrijwel geen apparaten dus en vooral werken met je eigen lichaamsgewicht en gewichten op halters etc. Zij doen eigenlijk vooral personal training en anders training in hele kleine groepjes ( max 6 geloof ik). Je kan daar niet individueel dus zonder trainer sporten. Vaak kan je een personal trainer ook met z`n 2-en inhuren, niet meer personal dus maar voor mij werkt dat prima, mijn man en ik trainen samen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Iedereen fijne Pasen gehad?

Die van mij was zeer gezellig!! 2 dagen met kleine groep van familie gevierd i.p.v. verplichtingen en dat beviel zeer goed!

Eten, ja ik heb gesnoept, toetjes gegeten en 1 avond veel te veel wijn gedronken. Maar vooral wel gezondere keuzes gemaakt wat ik eerder niet zou doen. Wel wat aangekomen, maar ga ervoor dat het er na een paar dagen weer af is. Vanmorgen gezonde draad gelijk opgepakt en heb haast geen ongezonde restjes van Pasen ik huis dus verleidingen zijn er ook niet.

Vandaag weer gezonde boodschappen doen en 2 x sporten deze week en 4 x wandelen is het plan!



Guppekop klinkt als een leuke sportschool! Hier is er maar 1 in de omgeving.. of je moet het 25 km verderop zoeken.

Maar ook hier helpen ze je wel heel goed en houden ze wel in de gaten of je niet verkeerde houding hebt en krijg je wel advies en uitleg.

Ook de groepslessen zijn best persoonlijk.



Ben nu op telefoon dus beetje lastig om overal op te reageren, excusus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven