Lijf & Lijn alle pijlers

De verleiding naar zoet.....

15-04-2017 13:29 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vele dieeten geprobeerd en dat gaat heel even goed en dan.....de fout in

De grootste verleiding is zoet voornamelijk koek of gebak....iemand tips om dit te weerstaan
Alle reacties Link kopieren
Niet kopen.
Internagelaktisch
jezelf het niet verbieden maar met mate toestaan er van te genieten
Alle reacties Link kopieren
Jezelf dat toestaan bij een bijzondere gelegenheid maar nooit zelf in huis halen
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het vooral de laatste maanden goed. Balen is het. Ik merk wel dat hoe langer je het zonder dat soort suikers doet, hoe makkelijker het wordt. Het duurt een paar dagen voor de zoettrek weg is. Net een verslaving
quote:jippie55 schreef op 15 april 2017 @ 13:40:

Ik herken het vooral de laatste maanden goed. Balen is het. Ik merk wel dat hoe langer je het zonder dat soort suikers doet, hier makkelijker het wordt. Het duurt een partij dagen voor de zoettrek weg is. Net een verslaving



Dit. Ik had het voor elkaar en nu weer een terugval

Maar de zin 'ik lust dit niet meer, ik vind dit te zoet' is daadwerkelijk ooit door mij uitgesproken

Dus ontwennen kan echt.



Ik at toen bij zin in zoet nootjes en worteltjes enzo. En dat dan afbouwen. Duurde heeeel lang, 4 maanden ofzo.

En toen werd het december....
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 15 april 2017 @ 13:45:

[...]





Dit. Ik had het voor elkaar en nu weer een terugval

Maar de zin 'ik lust dit niet meer, ik vind dit te zoet' is daadwerkelijk ooit door mij uitgesproken

Dus ontwennen kan echt.



Ik at toen bij zin in zoet nootjes en worteltjes enzo. En dat dan afbouwen. Duurde heeeel lang, 4 maanden ofzo.

En toen werd het december....Seriously? Duurt het echt zó lang??
Bij trek in zoets iets zoetzuurs nemen i.p.v. zoet. Als je zoet samen met zuur eet schommelt je bloedsuiker minder. Dus ook minder trek in zoet daarna.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je goeie maaltijden eet, zodat je minder behoefte hebt aan tussendoortjes. En altijd snoeptomaatjes, komkommer of worteltjes in huis hebben voor het geval je toch iets wilt snacken. En Simon Levelt heeft een chocoladepeperthee, die heeft mij ook goed geholpen.
Ik eet iedere dag wel iets zoets en doe ook suiker in koffie en thee, en ik ben echt helemaaaaaaaal niet dik! Ik jan wel stoppen na twee koekjes en met hoge uitzondering eet ik er drie, en nee ik ben niet zielig, ik heb dan genoeg.



dus to je mag echt wel af en toe wat. Maar niet een hele rol koek nee, niet doen. Uiteindelijk gaat het om wat stop je aan calorieën in je mond en hoeveel verbruik je. Als dat in je mond stoppen te veel is, dan je verbruikt, kom je aan. Maar dat wist je vast al.
Alle reacties Link kopieren
Op een dag in de week gewoon eten dat je wilt, schijnt beter te zijn de elke dag een beetje snaaien. Ook is je dieet beter vol te houden omdat je jezelf niet strikt alles voor altijd ontzegd.



Ik let ook op wat ik eet, niet echt een dieet maar gewoon gezond maar ik eet ook makkelijk twee Tony Chocolonely repen op verdeeld over twee avonden en dan weer een tijd niks.



Hoe langer je geen 'troep' eet hoe minder je er naar verlangt.
Alle reacties Link kopieren
Niet jezelf verbieden iets zoets te eten. Elke dag iets nemen, maar dan geen drie repen of een halve taart. En er dan echt van genieten en niet altijd maar worteltjes knabbelen. Verder goed blijven eten zodat je geen honger hebt tussendoor, want dan ga je veel te veel snacken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Houd een eetdagboek bij en sta jezelf toe dagelijks 10% suikers te snoepen. Dit artikel heeft me die richting uit geholpen. Ik gebruik de eetmeter als eetdagboek.



Ik had ook altijd last van behoefte/verslaving aan zoet-zoet-zoet, nu houd ik precies bij hoeveel suikers ik heb gegeten en stop als ik aan mijn tax zit. Mede hierdoor ben ik de afgelopen vijf weken drie kilo afgevallen zonder het gevoel dat ik mezelf verschrikkelijk in moet houden.
Ik heb regelmatig een craving, eet me aan ongezonde troep/lekkers vol en dan heb ik voor een week genoeg



Eens uitgerekend hoeveel ik dan binnen kreeg en als ik elke dag iets lekkers zou eten zou ik daadwerkelijk meer binnen krijgen dan eens per week een (vr) eetmoment.



Niet aan te raden, beter leer je ongezond eten grotendeels af, denk ik altijd maar. Maar mij lukt dat tot nu toe niet en dit houdt me relatief op gewicht. Ik eet niet veel zoet maar vooral kaas, chips en olijven bijvoorbeeld. Maar ook dat zijn caloriebommen, natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
De afspraak die ok met mezelf heb is dat ik niets in huis haal en buiten de deur alleen mag snoepen als het echt lekker is. Dat gaat meestal goed. Ik probeer dus bewust te snoepen en niet op de aitomatische piloot of ( valkuil)omdat ik moe ben of afleiding zoek. Verder let ik ook wel op (natuurlijke) suiker in het algemeen: zo ben ik erachter gekomen dat het oook niet gezond is een zak dadels leeg te eten, en dat zelfgemaakt bananenbrood ook niet in 2 dagen op hoeft.
En sorry, ik moest er even wat van zeggen:



Niet



Verleiding náár zoet



Maar



Verleiding? ván zoet



Of



Verlangen náár zoet



Alle reacties Link kopieren
ach niet op iedere slak ZOET leggen hoor
Alle reacties Link kopieren
ach niet op iedere slak ZOET leggen hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 15 april 2017 @ 13:32:

Niet kopen.Ja dit klinkt simpel maar het is zoooooo waar! gewoon zorgen dat er echt niks is.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het 2 weken geduurd. en nu kan ik er zo goed vanaf blijven! Paaseitjes bijvoorbeeld, liggen er al de hele week. gewoon voor morgen. dan neem ik er een paar en is het weer klaar. het kan echt maar het is moeilijk!
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:bibi70 schreef op 15 april 2017 @ 16:11:

ach niet op iedere slak ZOET leggen hoor
Alle reacties Link kopieren
Chroom van bijv Kruidvat slokken. .helpt echt.

Je verlanoen naar zoetigheide vermindert hier door echt een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina_77 schreef op 15 april 2017 @ 18:35:

Chroom van bijv Kruidvat slikken. .helpt echt.

Je verlanoen naar zoetigheide vermindert hier door echt een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina_77 schreef op 15 april 2017 @ 18:35:

Chroom van bijv Kruidvat slokken. .helpt echt.

Je verlangen naar zoetigheid vermindert hier door echt een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina_77 schreef op 15 april 2017 @ 18:35:

Chroom van bijv Kruidvat slokken. .helpt echt.

Je verlanoen naar zoetigheide vermindert hier door echt een heel eind.Goede tip. Thanks, ga ik vlg week kopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven