Geld & Recht alle pijlers

Aantonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest

15-04-2017 01:28 65 berichten
Behalve een verklaring voor goed gedrag via de gemeente, zijn er nog andere manieren om aan te tonen dat je nooit met politie in aanraking bent geweest?



Een vog kost 42 euro en daarnaast kan het ook nog eens tot 4 weken duren voordat deze beschikbaar is.



Heeft iemand een ander idee?
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 16:40:

[...]





Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht dat iemand dat zelf moest aanvragen via het gemeentehuis. Maar als dat ook een optie is dan zal ik ze dat gaan voorleggen inderdaad.Nee, het moet juist aangevraagd worden door degene die het hebben wil. En jij moet dan toestemming geven zeg maar, middels een linkje. De vog wordt dan naar jouw adres gestuurd, meestal binnen een week als je verder niks op je kerfstok hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een VOG gaat alleen over veroordelingen, kort gezegd. Als de buren ooit melding hebben gedaan van overlast of als de politie ooit is langsgekomen om te bemiddelen, dan is dat niet iets dat uit een VOG zou kunnen blijken. Kortom, in jouw specifieke geval schiet je met een VOG vrij weinig op.
Nou ja, TO zou toch met haar verhuurder kunnen overleggen of hij ook genoegen neemt met een VOG?
Alle reacties Link kopieren
Ja uiteraard, maar ik wilde alleen maar zeggen dat ze met een VOG dus weinig ondervangt. Sterker nog: je kan een enorm slechte Tokkiehuurder zijn die de hele buurt lastig valt en toch gewoon een VOG krijgen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 15 april 2017 @ 16:42:

[...]





Nee, het moet juist aangevraagd worden door degene die het hebben wil. En jij moet dan toestemming geven zeg maar, middels een linkje. De vog wordt dan naar jouw adres gestuurd, meestal binnen een week als je verder niks op je kerfstok hebt.

Nee hoor. Ik kon gewoon zelf naar de gemeente en zeggen voor welke organisatie ik de VOG wilde aanvragen.



TO wat vervelend :(

Mijn vriend had hetzelfde. Ik heb om die reden gelogen over het feit hoe mijn vriend woonde bij de woningbouw. Misschien niet netjes, maar anders hadden wij ons huis nooit gekregen terwijl mijn vriend altijd zijn huur heeft betaald en nooit voor overlast heeft gezorgd.

Niet dat ik je dat aan wil raden, maar als je er via de advocaat niet uit komt..
quote:Falathiel schreef op 15 april 2017 @ 01:36:

Die van mij kostte 37 euro en kon ik declareren bij mijn werk.



Verder weet ik geen andere manierDit. Op een vrijdag aangevraagd en woensdag lag het op de mat.
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 16:12:





Ik ging ervan uit dat bij bijvoorbeeld een wietplantage op zolder, ruzie met de buren of geluidsoverlast ook wel melding gemaakt zou worden op een vog. Lijkt me niet van goed gedrag getuigen namelijk.



Ik weet het gewoon ff niet, ik ben boos en verdrietig dat het zo gaat. Ik wil zo graag een nieuwe start en rust aan mijn hoofd.Het punt van de VOG is dat wat er onderzocht wordt afhangt van waarvoor het aangevraagd wordt. Voor de meeste banen, zoals met kinderen werken, maakt het niet uit of je een burenruzie gehad hebt. Dat wordt dus dan ook niet vermeld. Ik denk dan ook dat je of aan de verhuurder moet vragen wat hij/zij onderzocht wil hebben. Dan kan je dat aanvragen. Maar zoals eerder vermeld denk ik niet zozeer dat je iets hebt aan vog voor huren.. Goed dat je naar een advocaat gaat. Hopelijk gaat dat je niet teveel kosten! Wil je huren van een particulier of van een woningbouwvereniging? Is de verhuurdersverklaring een bindende eis?
quote:lunaleeflang schreef op 15 april 2017 @ 17:26:

[...]



Nee hoor. Ik kon gewoon zelf naar de gemeente en zeggen voor welke organisatie ik de VOG wilde aanvragen.



Dan moet je wel weten op welke punten je gedrag onderzocht moet worden.
Het slaat nergens op om een VOG te vragen als bewijs dat je geen overlast veroorzaakt.



Mijn buurman heeft heel vaak politie aan de deur voor allerlei soorten overlast.



Echt niet dat zulke meldingen op een VOG terecht komen. Wel als je veroordeeld word voor een misdaad. Niet voor een reprimande of 200 van de politie bij overlast.
quote:Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 17:39:

[...]





Het punt van de VOG is dat wat er onderzocht wordt afhangt van waarvoor het aangevraagd wordt. Voor de meeste banen, zoals met kinderen werken, maakt het niet uit of je een burenruzie gehad hebt. Dat wordt dus dan ook niet vermeld. Ik denk dan ook dat je of aan de verhuurder moet vragen wat hij/zij onderzocht wil hebben. Dan kan je dat aanvragen. Maar zoals eerder vermeld denk ik niet zozeer dat je iets hebt aan vog voor huren.. Goed dat je naar een advocaat gaat. Hopelijk gaat dat je niet teveel kosten! Wil je huren van een particulier of van een woningbouwvereniging? Is de verhuurdersverklaring een bindende eis?In principe is hete en bindende eis, er wordt specifiek om gevraagd. Ik heb de situatie uitgelegd en toen kreeg ik als antwoord dat ik dan maar zoveel mogelijk bewijs moest doorsturen en dan gingen zij ernaar kijken. Dit kwam op mij over alsof er dan toch nog wel mogelijkheden zijn. Maarja, dan moet ik wel weten hoe ik iets aan kan tonen. Qua betalingen lijkt me dit geen punt dus, ook het feit dat ik hier langer dan 10 jaar woon zal enig bewijs zijn. Maar wat betreft overlast dacht ik dus aan een vog. Maar als dat mogelijk niet afdoende is omdat het niet gespecificeerd staat. Pff.. gezeik allemaal. Misschien kunnen ze een antecedentenonderzoek doen. Maar ja, hebben ze zin in zoveel gedoe. Ik weet dat ik een heel correcte huurder ben, maar of zij daar boodschap aan hebben...
quote:Luna_ schreef op 15 april 2017 @ 17:40:

[...]



Dan moet je wel weten op welke punten je gedrag onderzocht moet worden.Dat weet je toch in de meeste gevallen wel lijkt me?
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 17:53:

[...]





In principe is hete en bindende eis, er wordt specifiek om gevraagd. Ik heb de situatie uitgelegd en toen kreeg ik als antwoord dat ik dan maar zoveel mogelijk bewijs moest doorsturen en dan gingen zij ernaar kijken. Dit kwam op mij over alsof er dan toch nog wel mogelijkheden zijn. Maarja, dan moet ik wel weten hoe ik iets aan kan tonen. Qua betalingen lijkt me dit geen punt dus, ook het feit dat ik hier langer dan 10 jaar woon zal enig bewijs zijn. Maar wat betreft overlast dacht ik dus aan een vog. Maar als dat mogelijk niet afdoende is omdat het niet gespecificeerd staat. Pff.. gezeik allemaal. Misschien kunnen ze een antecedentenonderzoek doen. Maar ja, hebben ze zin in zoveel gedoe. Ik weet dat ik een heel correcte huurder ben, maar of zij daar boodschap aan hebben...





Eerst vragen of ze genoegen nemen met een vog, want dat weet je dus nog niet. En anders bij die advocaat nagaan of die eikel van een huurbaas niet op de een of andere manier gedwongen kan worden om zo'n verklaring van goed huurderschap af te geven.



Maar ik vind het wel een toestand hoor. Het is toch belachelijk dat jij nu bewijzen moet gaan verzamelen om aan te tonen dat je niks gedaan hebt? Omgekeerde wereld, tssss.
quote:lunaleeflang schreef op 15 april 2017 @ 17:57:

[...]



Dat weet je toch in de meeste gevallen wel lijkt me?Nou het zal je verbazen op welke punten mijn dochter allemaal wel niet onderzocht is om stage te mogen lopen bij een zorginstelling, mijn oren flapperden ervan.
quote:GinnyJones schreef op 15 april 2017 @ 17:53:

[...]





In principe is hete en bindende eis, er wordt specifiek om gevraagd. Ik heb de situatie uitgelegd en toen kreeg ik als antwoord dat ik dan maar zoveel mogelijk bewijs moest doorsturen en dan gingen zij ernaar kijken. Dit kwam op mij over alsof er dan toch nog wel mogelijkheden zijn. Maarja, dan moet ik wel weten hoe ik iets aan kan tonen. Qua betalingen lijkt me dit geen punt dus, ook het feit dat ik hier langer dan 10 jaar woon zal enig bewijs zijn. Maar wat betreft overlast dacht ik dus aan een vog. Maar als dat mogelijk niet afdoende is omdat het niet gespecificeerd staat. Pff.. gezeik allemaal. Misschien kunnen ze een antecedentenonderzoek doen. Maar ja, hebben ze zin in zoveel gedoe. Ik weet dat ik een heel correcte huurder ben, maar of zij daar boodschap aan hebben...Je moet aanleveren wat ze vragen, Vraag wat ze precies van je willen hebben en lever dat aan. Zoveel mogelijk bewijs is niks, daar kan je niets mee.
Nee zoveel mogelijk bewijs, knullige eis. Heb je contact met buren/ huisgenoten? Je kunt ze om een brief over jou vragen? En inderdaad huurbetaling tonen door afschriften. Als je in online bankieren zoekt op rekeningnummer van verhuurder heb je zo een lijst met alleen je huurbetalingen. Kan je mooie overzichtelijke lijst geven. En verder vraag ik me af wat voor bewijs... antecedentenonderzoek heb je niets aan lijkt me..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven