Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg me ook veel te vaak, probeer het ook maar 1x per week te doen, maar de verleiding is altijd te groot. Kan een enorme boost geven, maar vandaag was het bijna weer een kilo zwaarder dan een paar dagen terug.



Wel te verklaren, gisteravond een feestje hier thuis, met veel soorten drankjes, hapjes en tafel vol lekkere dingen. Dit soort avonden hebben we niet wekelijks, dus dan gun ik me zelf ook maar eens af en toe zo'n avondje. Nu ook ongesteld, dus ja dat was terug te zijn op de weegschaal. Maar niet over het gewicht van afgelopen maandag gegaan gelukkig.



Nu weer gewoon verder waar we gebleven waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta dus ook iets te vaak op de weegschaal.

Ik denk er niet iedere ochtend aan maar als ik er aan denk voor ik me heb aangekleed ga ik er wel even opstaan. Wel altijd voordat ik iets gegeten heb.



Mijn plotselinge toename was inderdaad vocht (en waarschijnlijk een stoelgang die wat van streek was). De afgelopen dagen is het prima gegaan. Ik ben een beetje ziekig geweest en had veel last van mijn keel. Eten gaat dan niet zo lekker en het is een stuk makkelijker om dingen te laten staan.



Komt iedereen de paasdagen een beetje gezond door?
Alle reacties Link kopieren
Het eten gaat tot nu toe prima, ik doe niet veel aan Pasen en eet dus gewoon zoals ik normaal ook zou doen. Ben alleen voor vanavond wel uitgenodigd voor een gourmet, was vanmorgen net onder de 72 en hoop dar ik dat morgen ook ben. Maar vrees ervoor.

3 dagen opsluiten is dan ook weer niet nodig, vanavond even lekker genieten en morgen (en de rest van de week) weer streng. Alleen jammer dat het weegmoment net morgen is. Maar we zullen zien.



Hier lijkt mijn stoelgang ook weer een beetje normaal te worden, was echt anderhalve week enorm opgeblazen en naar, nu gaat het gelukkig weer goed. Moest denk ik ook even wennen aan het nieuwe eetpatroon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vrees wel een beetje voor het weegmoment morgen. Straks een uitgebreide paaslunch. Morgen nog gourmetten. En dan die paaseitjes, vind ik lastig om te laten staan.

Als het weer het toe laat wil ik vanmiddag wel een lange wandeling gaan maken.

Succes iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Pasen is hier geen probleem. Mijn vriend eet ook gezonder, dus we hebben geen paaseitjes gekocht. We eten zoals we andere dagen ook doen en hebben alleen morgen een borrel.
Alle reacties Link kopieren
66,3 wat valt me dat mee na zaterdagavond. Ik ben heel tevreden.



Eerste doel is om onder de 65 te komen, we komen in de buurt!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen niet thuis dus geef morgen mijn gewicht door! (Kan ik ook nog een dag balansen na zaterdag en zondag )
Alle reacties Link kopieren
70,3 helaas. Maar ik had erger verwacht eerlijk gezegd. Komende week er maar weer flink tegen aan.
Alle reacties Link kopieren
72.0 het gaat niet hard maar het gaat.

Heb laatst een rokje gekregen die mij heel ietsje te strak is, ben benieuwd of die over 2 weken mee gaat op vakantie, ik verwacht het niet maar het zou leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
73,3 dikke prima, alleen toch ook jammer dat ik bijna de hele week lichter was
Deze week rustig aan gedaan met de lijn, Als ik te streng doe krijg ik soort aanval van duizeligheid en word eng van. Dinsdag heb ik 70 miunuten gefietst en woensdag wezen sporten. Vrijdagavond wou ik gaan maar sportschool was dicht ivm Goede Vrijdag. stom he. Dus van de week ga ik weer. Gisteren wezen eten bij mijn vader ivm Pasen en vandaag naar mijn schoonvader. Ook lekker eten. dus nu veel thee drinken. Vanmorgen woog ik 67,1 . Niet veel af maar het moet ook niet te snel gaan. Hoe is bij jullie gegaan ondanks Pasen? Je mag best iets lekkers dan thuis niet veel nemen. Van de week weer streng zijn en proberen te sporten.
Alle reacties Link kopieren
Nou keurig toch allemaal!



Zou leuk zijn Happyowl als het rokje past. Ik merk het al wel een beetje dat de kleding iets ruimer gaat zitten.



Hier gisteren prima dag gehad ondanks Pasen qua eten, maar wel echt rekening ermee gehouden dat ik de avond ervoor behoorlijk over mijn calorieën was heengegaan. Beetje compenseren. Vandaag naar mijn ouders, en dan neem ik heus wel iets, maar niet alles wat er staat. Beetje een middenweg zoeken, en dan de rest van de week er weer volop tegenaan!!

Deze week ook geen sportmoment i.v.m. Pasen, zou anders vandaag weer een PT hebben, maar de rest van de week waren de agenda's niet op elkaar af te stemmen, dus dan volgende week maandag maar weer. Wel thuis zoveel mogelijk proberen te sporten!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het toch allemaal de goede kant op gaat bij jullie Ook hier weer ietsje er af, de weegschaal fluisterde vanmorgen 62.4. Afgelopen week heb ik maar weinig bewogen doordat ik even niet zo lekker in mijn vel zat. Ik moet toch nog wel wat aan mijn (gebrek aan) discipline doen hoor ;)



Geen Pasen gevierd hier overigens. Dus dat scheelde ook alweer! Wel een keer een snaaibui afgelopen week. Nou, ik mag niet klagen.
Fijn dat het ondanks de Pasen bij iedereen toch mee lijkt te vallen.



Hier ook. Zoals ik al dacht was mijn buik in de war. Woog vanmorgen 57,7 (en ben trouwen 1,68). Dat is +0.3 ten opzichte van 2 weken gelden en toch iets minder dan de start.



Nog bedankt voor de peptalk HappyOwl vorige week. Ik heb uiteindelijk eind van de week 2 keer gesport en idd voor Pasen nog even normaal gedaan. Afgelopen 2 dagen gewoon lekker gegeten (paaseieren, gourmet, paasbrood, paasbrunch met te veel lekkers). Morgen weer normaal. Beginnend met sochtends aquajoggen. Zin in! (en ik ga stuk zijn morgen :-D )
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 59.4kg. Iets minder dan vorige week!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier met iedereen?

Hier gaat het eten wel goed, ben er helemaal aan gewend! Ook was er vanmorgen weer ietsje af.

Vandaag een goed fietsdagje, bij elkaar ruim een uur en een lesje yoga, niets te klagen dus.
Alle reacties Link kopieren
Super zeg!!



Hier gaan de maaltijden zelf wel hartstikke goed, zit nu alleen in mijn stopweek en moet me ontzettend inhouden om niet de hele voorraadkast leeg te gaan eten tussendoor. Dat bepaald wel heel erg mijn stemming op dit moment, ik ben even níet zo gezellig haha. Ook veel hoofdpijn erbij. Beetje opgeblazen gevoel, dus ik vermijd de weegschaal maar even een paar dagen.



Deze week dus geen Personal Training, maar gisteren wel aantal oefeningen thuis gedaan, fitnessroutine op YouTube. Vanavond ook weer even tijd voor maken. En als het goed is kan de crosstrainer ook weer afgemonteerd worden, het nieuwe onderdeel zit er in, dus dan kunnen we op die manier ook weer mooi wat calorieën verbranden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele reep chocola gegeten en nu ben ik misselijk
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net thuis uit de stad en heb naast de nodige wijntjes ook wat bittergarnituur gegeten. En moet zeggen dat ik daar ook echt aan toe was!
58,0.



3x gesport, verder veel bewogen, maar dat eten is te lekker.... Ik ga eens even denken hoe ik verder wil. Meer bewegen is leuker dan minder eten...
Alle reacties Link kopieren
60.0kg vanmorgen
Alle reacties Link kopieren
65.7 het gaat gestaag. Ik had me gisteren ook gewogen nadat ik zaterdag echt ver over mijn calorieën was heengegaan en was toen in de 66 nog.. dus dit verrast me... al was ik al eerder in de 65 kilo afgelopen dagen.

Eerste doel was om onder de 65 kilo te komen, dat schiet al mooi op.



Vanmiddag weer een personal training. En ik wil deze week weer starten met half uurtje crosstrainer thuis, 3x per week. En daarnaast wat spieroefeningen.
Alle reacties Link kopieren
68.0 vanmorgen, heb me iets teveel laten gaan in mijn vakantie... vanaf vandaag weer vol aan de bak!
Alle reacties Link kopieren
72,4, weer bijna een kilo minder. Ik ben tevreden, vooral omdat ik afgelopen week niet heb gesport.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas weer 72.0 niets eraf (maar ook niets erbij)

Halverwege vorige week zat ik wel in de 71, hopelijk zie ik dat volgende week maandag ook eens op de weegschaal staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven