Lijf & Lijn alle pijlers

Thermen Bussloo ervaringen?

16-07-2012 23:39 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al op de zoekfunctie gekeken maar niet echt iets recent tegen gekomen. Allemaal rond de datum van 2007. Daarom open ik maar even een nieuw topic.



Wij willen dus naar de Thermen in Bussloo. We zijn al een aantal keer naar de zwaluwhoeve geweest, maar willen ook wel eens wat anders, en de zwaluwhoeve gaat er ook niet echt op vooruit laten we maar zeggen.



Ik heb veel goede verhalen gelezen uit de vorige topic's. Maar aangezien het dus een aantal jaren geleden is vraag ik me af of jullie er wel eens zijn geweest, en hoe het is bevallen?



Ik kan namelijk een arrangement van iemand overnemen voor een leuke prijs, hier zit een chocolade rasul behandeling bij en een uitgebreid lunch buffet. Aangezien wij een aantal keer erg teleurgesteld zijn bij de zwaluwhoeve qua lunch buffet vraag ik mij af hoe dat bij deze sauna is.



Hebben jullie ervaring met deze sauna, en met het lunch buffet en misschien ook de rasul behandeling?



Dan hoor ik het graag!
Toen ik er was was het niet zo druk, licht uiteraard ook aan

wanneer je gaat.

Ik vond het in ieder geval een hele fijne sauna.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo vind ik echt heel fijn, Zwaluwhoeve krijg je me met geen mogelijkheid meer naartoe. Wij waren er op een gewone doordeweekse dinsdag en ze hingen er met de benen uit.

Ik zou de bon proberen te verkopen en anders liever bij het oudpapier gooien dan hem zelf te gebruiken...



Palestra vind ik ook fijn, sauna de veluwe (ook via vakantieveiling) was vies en te koud. Ryokan zutphen was ook wel oke.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel iedereen! De reacties klinken erg leuk. Ben benieuwd hoe het er is, heb net het kaartje over gekocht.. Wieeeehoeeeww! Altijd leuk
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie ervaring met de horeca in Thermen Bussloo?

Als ik een sauna bezoek wil reserveren via de website, zie ik dat ik ook een lunchbuffet a 17,50 , een hoofdgerecht a la carte a 19.50, of een drie gangen diner van 29,50 kan reserveren.

Is dit de moeite waard?

Of kun je ook ter plekke deze keuze nog maken?

Wat wordt er zoal geserveerd?

Ik kan nl. geen menu kaart oid op de site terug vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Missphoebe schreef op 17 juli 2012 @ 09:20:

Toen ik er was was het niet zo druk, licht uiteraard ook aan

wanneer je gaat.

Ik vond het in ieder geval een hele fijne sauna.ligt zeker...
Alle reacties Link kopieren
1x in Bussloo geweest, was heerlijk!!

Enige nadeel vond ik dan... dat alle sauna's stiltesauna's zijn. We zijn, ook toen we echt heel zacht fluisterden, meteen door een andere bezoeker 'afgekat'. Ik snap dat je voor je rust gaat, en ik vind het zelf ook prettig om stil en rustig te zitten, maar af en toe iets fluisteren dat in je opkomt moet kunnen vind ik (zonder meteen te horen: als je niet stil kunt zijn moet je oprotten). In ieder geval zouden er sauna's moeten zijn waar je dat kunt doen, dan vermijden we de stilteplekken gewoon. Zo kan je iedereen in de waarde laten.

Maar verder qua faciliteiten en menukaart, prima!
Ik schrok even, een laatste topic over sauna/thermen ervaringen waaronder Bussloo gedateerd 2007. Dat kon niet kloppen en vond de volgende topic met ook reacties uit 2011 en zelfs 2012:

Favoriete sauna

Weliswaar niet van iedere sauna zo uitvoerige recensies, maar er was/is al een topic over sauna/thermen ervaringen. Beetje jammer dat je op den duur zoveel verschillende topics krijgt, iedere x maanden/jaar steeds weer en ook steeds weer in een andere pijler: Lijf&Lijn, Overig, Mode&Beauty, Reizen en zelfs ooit eentje in de sekspijler omdat er een forummer was die ongewenste intimiteiten in de sauna (swaffelhoeve) meer dan vanzelfsprekend vond.

Maar goed even terugkomen op Thermen Bussloo, Ik ben er in de winter geweest en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over was. De horeca prima en het aanbod aan faciliteiten ook zeer uitstekend. Met buffetten heb ik nog geen ervaring. Als het je bevalt kun je je ook inschrijven voor hun nieuwsbrief daarin staan ook vaak aantrekkelijke acties. Tegenwoordig gaat die trouwens alleen per mail. Verder zijn ze ook bezig met de bouw van een hotel erbij.

De Zwaluwhoeve vervolgens hoeft opzich niet zo tegen te vallen, alleen adviseer ik dan wel om volgende topic op het saunagidsforum te raadplegen en eventuele vragen daar te stellen: Zwaluwhoeve

Let er wel op dat het deze en de komende periode een stuk drukker kan zijn door een loterijprijsactie van de Postcodeloterij. Dat brengt ongetwijfeld ook een hoop volk met zich mee wat nog nooit of nauwlijks in de sauna is geweest.

Tenslotte is het altijd wel handig om van tijd tot tijd eens een bezoekje te brengen aan de saunagidswebsite en dan vooral het forum. Naast vele betrouwbare recensies komen daar ook geregeld meldingen van interressante acties, kortingen en aanbiedingen voorbij. (heb ikzelf al de afgelopen jaren veel profijt van gehad)

Alle reacties Link kopieren
Hier een fan van Bussloo. Ben weleens bij aankomst niet toegelaten omdat ze aan het bezoekersmaximum zaten en ik niet gereserveerd had. Blij om te merken dat ze zich dus daar ook echt aan houden.



Het lunchbuffet is beter geworden. Het was zeker prima, maar dat er bij de warme gerechten droge rijst werd geserveerd... vond ik niet lekker. Dat is nu gelukkig verdwenen.



Er zijn twee soorten soep, überhaupt is het eten zoveel mogelijk biologisch. Toen ik er een paar weken terug was waren er qua warme gerechten een quiche, warme groentenschotel, kipstukjes gemarineerd en aardappels in de schil uit de oven. Ook is er ruimschoots sla, tomaat, rucola, salades, toppings voor sla, kaas, vleeswaren en een hele bups zuivel en vers fruit.



Het brood is vers en lekker. Mijn favoriete afsluiting van het buffet is een snee krentenwegge met echte boter. Brood mag je zelf afsniijden, komt warm uit de oven.



De horeca is er idd duur. Voor een smoothie betaal je je blauw. Maar er zijn ook andere alternatieven. In het restaurant in de tuin kun je bijv. pizza eten, is redelijk te betalen.



Zelf neem ik vaak het ontdekkingsarrrangemnent. Kopje thee/koffie, dagentree en het lunchbuffet zijn daarbij inbegrepen Laatst nog een chocomuffin daar genomen. Was lekker en kostte maar 1 euro.



Verder: qua sauna´s helemaal top. Elk uur een opgieting, waar vers fruit wordt rondgedeeld. Je kunt het meer inlopen en dan tussen de futen zwemmen, dus écht natuurwater. De keilash, een soort zenmeditatie met klankschalen, is een fijne ervaring en wordt nu vaker gehouden dan een jaar geleden.



In de minst hete sauna heb ik een ´verwenritueel´ mee mogen maken. Kregen een bakje met créme om mee in te smeren, en dan in laten trekken. Kostte niks extra. Ook ´s avonds in de rozensauna schijn je een gratis ritueel met gezichtscreme mee te kunnen doen.



Genoeg ligbedden binnen, mooie tuin. Fijn publiek, saunaliefhebbers. Veel douches die je in temperatuur kunt regelen.



Goed om te weten, ik ben er weleens op mijn verjaardag geweest. Had mijn ID bij me, en mocht gratis naar binnen. Weet niet of ze het nog steeds hanteren, maar 2 jr terug was dat het geval.
Alle reacties Link kopieren
Idd, houd de nieuwsbrief in de gaten, zitten kortingsbonnen in. Voorheen was het een tijdschriftje, de Intens, inmiddels gaat het per mail. Mininmaal 25 procent korting op de entree. Maar met het ontdekkingsarr. ben ik al met al nog goedkoper uit.
quote:hebri schreef op 17 juli 2012 @ 12:19:

1x in Bussloo geweest, was heerlijk!!

Enige nadeel vond ik dan... dat alle sauna's stiltesauna's zijn. We zijn, ook toen we echt heel zacht fluisterden, meteen door een andere bezoeker 'afgekat'. Ik snap dat je voor je rust gaat, en ik vind het zelf ook prettig om stil en rustig te zitten, maar af en toe iets fluisteren dat in je opkomt moet kunnen vind ik (zonder meteen te horen: als je niet stil kunt zijn moet je oprotten). In ieder geval zouden er sauna's moeten zijn waar je dat kunt doen, dan vermijden we de stilteplekken gewoon. Zo kan je iedereen in de waarde laten.

Maar verder qua faciliteiten en menukaart, prima!Het is toch niet zo moeilijk om die 15 minuten dat je in de sauna zit stil te zijn? Praten kan toch ook in het bubbelbad, zwembad, restaurant etc? En als je echt uitgebreid wil praten in de sauna, dan hebben ze zowel in Bussloo als bij de Veluwse Bron een goed gesprek sauna. Daar mag je hardop praten.
Alle reacties Link kopieren
Daarom ga ik toch liever naar Saunadrome Putten. Die sauna is wat rommeliger maar er komt leuk, gezellig publiek en het is niet zo streng. En ze hebben er vijf houtgestookte sauna's, waarvan zelfs eentje in een bootje dat heen en weer vaart op het meer. Erg leuk !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Die gespreksauna is dan nieuw, die hebben we daar niet ontdekt Maar goed, we zijn inderdaad verder stil gebleven, maar het ging vooral over de manier waarop we werden terecht gewezen, terwijl we alleen maar iets fluisterden als: waar is de zandloper, wat is het warm, of: ik ga er zo uit... Dan voel je je meteen niet meer op je gemak, als dat al niet kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanke321 schreef op 17 juli 2012 @ 12:59:

Hier een fan van Bussloo. Ben weleens bij aankomst niet toegelaten omdat ze aan het bezoekersmaximum zaten en ik niet gereserveerd had. Blij om te merken dat ze zich dus daar ook echt aan houden. Ben ik niet met je eens, als een sauna overvol is en je nergens meer kan zitten vnd ik niet dat ze zich aan een prettig maximum houden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel recent met hetzelfde arrangement bij Thermen Bussloo geweest. Inderdaad een aanrader, hoewel ik de chocolade-rasul niets aan vond. Die zou ik niet nog een keer doen. Lunch-buffet is erg goed, maar was op de donderdagmiddag in elk geval wel druk. Maar daar kijk je ook zo doorheen.



Personeel is ontzettend aardig en helpen je overal bij. Ik had een ongelukje op de parkeerplaats (net iets voor mij :S). EHBO was er meteen bij en ze hebben me super geholpen. Hele dag hebben ze me 'stiekem' in de gaten gehouden ;).



De sauna's zijn schoon en netjes, en het is er inderdaad niet zo druk. De vloeren in de sauna's zijn ook niet heet, dus je kan rustig zonder slippers naar binnen. Heerlijke sauna's hebben ze daar.



Veluwse Bron vond ik ontzettend mooi, maar het restaurant was ontzettend vies en de bediening was erg slecht. Maar goed, dat kan ook aan die dag hebben gelegen natuurlijk, het was erg druk.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is uit 2012. Heeft er iemand een recente ervaring? Zoover staat vol over zwaluwhoeve praktijken.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is top! De vegetarische loempia's zijn heerlijk en de mensen vriendelijk. Wij zijn er maandag nog geweest en het was wel druk ivm vakantie, maar de sfeer is gezellig en inderdaad worden kakelende mensen gewezen op het feit dat er stilte sauna's zijn. Erg prettig.

Het is wel prijzig.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Koop een Bongobon Sauna voor 2 voor 39,90 en je kunt met zijn 2en voor die prijs naar Bussloo. Scheelt toch weer 25,-, wel even ovv die bon reserveren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 02 maart 2014 @ 10:11:

Dit topic is uit 2012. Heeft er iemand een recente ervaring? Zoover staat vol over zwaluwhoeve praktijken.Ze hebben recent nog de prijs van het beste welnessresort van 2013 gewonnen, dus die recensies lijken me niet zo zinvol.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al entree bonnen maar schrik van de zoover reacties. Overvol ook in de restaurants en dure horeca. Ik ben een ervaren sauna ganger maar wat ik lees slaat alles. Wij zijn aan het weekend gebonden.
Alle reacties Link kopieren
Op diverse websites beschrijven mensen de drukte, met 2 personen 1 locker delen, overal rijen voor. Dat lijkt mij niet relaxt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een maandje geleden geweest, doordeweeks en het was prima! Niet te druk, heerlijk publiek (al is de sfeer op een badpakdag totaal anders en voor mij zeker niet voor herhaling vatbaar). Weet niet hoe het in de vakanties is of in het weekend qua drukte.



Bij de opgietingen was het heerlijk stil.



Was binnen met een actie van Wegener en had dus lekker veel korting. Destijds ook kortingen van Travelbird, maar die actie is verlopen. Met de nieuwsmail kom je ook met korting binnen.



Het blijft mijn meest favoriete sauna. De drukke taferelen die ik bij de reviews in saunagids.nl heb gelezen heb ik zelf niet meegemaakt.



Horeca en entree is prijzig. Met ontdekkingsarrangement heb je thee/koffie en lunchbuffet voor een tientje extra. Dan is het wel weer redelijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je toch niet?



Bedenk wel dat mensen op internet liever klagen dan loven.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als sauna en eetgelegenheid redelijk maar veel te druk met lange wachttijden toen ik er was (en inderdaad niet goedkoop te noemen).

Helaas trekt Thermen zich niets aan van maatschappelijk en natuurlijk belang. In de Berendonck hier bij Nijmegen is een enorm natuurgebied gesloopt voor de aanleg van haar nieuwe sauna / net als in Bussloo. Ondanks enorm verzet van de plaatselijke bevolking. Terwijl op 9 mei 2017 een beroep bij de Raad van State behandeld wordt is desondanks doorgegaan met deze natuursloop. Vanwege drukte, en natuur-onvriendelijkheid (voor de echte vakanties en trips is mooie natuur een must en geen gesloopte natuur) een 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven