Artikel 1. (De Politieke Partij)

28-12-2016 20:19 2303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op de Sylvana & DENK topics.



Voor wie de partij op de voet wil volgen, en/of meer over diens visie wil lezen:

Website Artikel 1.

Twitter Artikel 1.

Facebook Artikel 1.



Vorige Topics:

Deel 1. Sylvana Simons

Deel 2. Sylvana Simons bij DENK - deel II
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:49:

Rechts en links nieuws is tegenwoordig zo tendensieus dat ik niet zou weten waar je nog neutraal nieuws kan lezen. Dus lees ik alles en bedenk ik mij dat de waarheid in het midden ligt. Denk niet wit, denk niet zwart, maar in de kleur van je hart, onderbuik, verstand.je kan gerust een nederlandse krant lezen of het journaal kijken.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:49:

Rechts en links nieuws is tegenwoordig zo tendensieus dat ik niet zou weten waar je nog neutraal nieuws kan lezen. Dus lees ik alles en bedenk ik mij dat de waarheid in het midden ligt. Denk niet wit, denk niet zwart, maar in de kleur van je hart, onderbuik, verstand.

Altijd goed om kritisch te lezen en een eigen mening te vormen.

Wel hebben kranten als NRC, Volkskrant en Trouw allerlei veiligheidskleppen ingesteld om fake news te vermijden. Dat lukt niet altijd, maar dan leggen ze er wel verantwoording over af. Reconstrueren ze hoe het zo ver heeft kunnen komen en bieden ze verontschuldigingen aan enzo.
Mensen die beweren dat NRC een linkse krant is, tonen niets anders aan dat zijzelve die krant niet lezen. En dat is verder niet erg, maar wel een beetje jammer.
quote:YellowDiamond schreef op 16 april 2017 @ 13:52:

[...]



Neutraal nieuws bestaat niet.. Zowel aan de linker als de rechterzijde niet.klopt maar het is echt iets anders dan opinie. Nieuws is verslaggeving, opinie is stemmingmaken. Daarom kan je kranten en opinieblaadjes niet op 1 hoop schoffelen
quote:PowerCube schreef op 16 april 2017 @ 13:53:

[...]



Altijd goed om kritisch te lezen en een eigen mening te vormen.

Wel hebben kranten als NRC, Volkskrant en Trouw allerlei veiligheidskleppen ingesteld om fake news te vermijden. Dat lukt niet altijd, maar dan leggen ze er wel verantwoording over af. Reconstrueren ze hoe het zo ver heeft kunnen komen en bieden ze verontschuldigingen aan enzo.houden zich bovendien aan de code
quote:S-Meds schreef op 16 april 2017 @ 13:52:

[...]



nee andersom verwijt links rechts dat ze alleen afgaat op de onderbuik



link: ratio

rechts: emotie



dus linkse onderbuik is net zo raar als jonge bejaarde



Anne Fleur is toch behoorlijk emotioneel. Of Jesse. Of Samson. Of noem maar op.

Geeft niks. Maakt ze menselijk. Mensen die alleen met de ratio de omgeving beoordelen zijn een beetje eng.
quote:S-Meds schreef op 16 april 2017 @ 13:54:

[...]



klopt maar het is echt iets anders dan opinie. Nieuws is verslaggeving, opinie is stemmingmaken. Daarom kan je kranten en opinieblaadjes niet op 1 hoop schoffelenNou, kranten staan bol van opninie's en dus stemmingmakerij.
quote:vrouwjagersma schreef op 16 april 2017 @ 13:54:

Mensen die beweren dat NRC een linkse krant is, tonen niets anders aan dat zijzelve die krant niet lezen. En dat is verder niet erg, maar wel een beetje jammer. knap!
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:55:

[...]





Anne Fleur is toch behoorlijk emotioneel. Of Jesse. Of Samson. Of noem maar op.

Geeft niks. Maakt ze menselijk. Mensen die alleen met de ratio de omgeving beoordelen zijn een beetje eng.Anne Fleur is inderdaad een voorbeeld van maar wat roeptoeteren vanuit de linkse onderbuik.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:56:

[...]





Nou, kranten staan bol van opninie's en dus stemmingmakerij.je snapt het verschil denk ik niet. in kranten kunnen colomns staan, maar daar staat dan opinie bij zodat oplettende lezers nieuws kunnen onderscheiden van opinie.
quote:YellowDiamond schreef op 16 april 2017 @ 13:58:

[...]



Anne Fleur is inderdaad een voorbeeld van maar wat roeptoeteren vanuit de linkse onderbuik.

dat vindt de rechtste onderbuik.

De linkse onderbuik bestaat niet.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:55:

[...]





Anne Fleur is toch behoorlijk emotioneel. Of Jesse. Of Samson. Of noem maar op.

Geeft niks. Maakt ze menselijk. Mensen die alleen met de ratio de omgeving beoordelen zijn een beetje eng.ze doen emotioneel maar hun argumenten zijn rationeel, ze zijn beargumenteerd. Wilders schrijft wat kreten op een half A4tje, dat is onderbuik. Dat zijn natte scheten op papier, is geen seconde nagedacht over uitvoerbaarheid of kosten
quote:S-Meds schreef op 16 april 2017 @ 13:59:

[...]



je snapt het verschil denk ik niet. in kranten kunnen colomns staan, maar daar staat dan opinie bij zodat oplettende lezers nieuws kunnen onderscheiden van opinie.Maar waarom staat die column nou juist in die krant? Waarom worden bepaalde brieven geplaatst? Juist, om je een mening op te dringen. Dat doen alle kranten.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 13:57:

[...]





knap!Het is een gave. Dat, én een abonnement op NRC hebben, omdat het de enige krant is die mijn partner en ik beide kunnen waarderen.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 14:01:

[...]





Maar waarom staat die column nou juist in die krant? Waarom worden bepaalde brieven geplaatst? Juist, om je een mening op te dringen. Dat doen alle kranten.Wel opmerkelijk dat Sylvain Ephimenco dan columnist is van Trouw.
quote:S-Meds schreef op 16 april 2017 @ 13:59:

[...]



dat vindt de rechtste onderbuik.

De linkse onderbuik bestaat niet.Er zijn overal onderbuiken, links, rechts, oud, jong, christen, moslim, dierenactivist, milieufanaat, veganist, Feyenoord aanhanger. Dat heet de mens. Een puur rationeel mens bestaat niet. Of je bent super autist. weg.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 14:04:

[...]





Er zijn overal onderbuiken, links, rechts, oud, jong, christen, moslim, dierenactivist, milieufanaat, veganist, Feyenoord aanhanger. Dat heet de mens. Een puur rationeel mens bestaat niet. Of je bent super autist.Moet dat nou weer?
quote:vrouwjagersma schreef op 16 april 2017 @ 14:03:

[...]





Wel opmerkelijk dat Sylvain Ephimenco dan columnist is van Trouw.Maar ook voor het NRC, De Groene Amsterdammer, Libération. Kwestie van geld verdienen.
quote:vrouwjagersma schreef op 16 april 2017 @ 14:07:

[...]





Moet dat nou weer?Dan halen we het weg. Verder inhoudelijk?
quote:vrouwjagersma schreef op 16 april 2017 @ 14:07:

[...]





Moet dat nou weer?als je geen argumenten hebt worden mensen emotioneel. Onderbuik dus. Grappig toch
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 14:04:

[...]





Er zijn overal onderbuiken, links, rechts, oud, jong, christen, moslim, dierenactivist, milieufanaat, veganist, Feyenoord aanhanger. Dat heet de mens. Een puur rationeel mens bestaat niet. Of je bent super autist. weg.je verwart onderbuik met principe
dierenactivisme is bijvoorbeeld heel rationeel, er is daadwerkelijk een probleem en nagedacht over een voorgestelde oplossing, bij onderbuik speelt dat niet
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 14:07:

[...]





Maar ook voor het NRC, De Groene Amsterdammer, Libération. Kwestie van geld verdienen.Dat Ephimenco geld wil verdienen, dat begrijp ik best. Maar volgens jouw standpunt zou Trouw hem alleen publiceren als zijn columns de het standpunt van de krant onderstrepen. Als je Trouw zou lezen, zou je weten dat dat niet het geval is. Dan is er blijkbaar toch een andere reden om hem in dienst te hebben dan enkel de lezer willen hersenspoelen.
Nee hoor. Principe is ook een vorm van starheid. Principiële mensen staan in het algemeen niet open voor de principes van andere principiëlen.
quote:2Italy2 schreef op 16 april 2017 @ 14:07:

[...]





Dan halen we het weg. Verder inhoudelijk?Inhoudelijk ben ik het niet met je eens. Maar ik heb niet zo'n zin om te moeten lezen dat iemand een psychische aandoening gebruikt om een punt kracht bij te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven