Geld & Recht alle pijlers

Groepswerker op mijn 38e

15-04-2017 09:31 53 berichten
Hoi hoi allemaal,



Op 1 mei begin ik met mijn nieuwe baan als groepswerker in de jeugdzorg. Super veel zin in! Ik kom uit de psychiatrie waar ik veelal ambulant heb gewerkt. Ik miste het groepswerk en ook de jeugd dus vandaar deze overstap. Nu is mij verteld dat er veelal jonge mensen groepswerk doen en/of op een dergelijke functie solliciteren. Weten jullie waar al die veertigers in zorgland dan blijven? Waarom zijn het veelal twintigers die zo'n functie willen? Ben gewoon nieuwsgierig.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 15 april 2017 @ 19:53:

Nou, ik begon een paar jaar terug inderdaad in schaal 7 als groepswerker -begin twintig en met alleen nog maar stage ervaring-, maar dat gaat gelukkig ieder jaar omhoog. En natuurlijk ga je niet terug naar schaal 7 als je veel hoger zat bij je vorige functie.. Dat zou wat zijn zeg! Als je solliciteert naar een schaal 7 functie, kom je in schaal 7. Wellicht in een hogere trede, maar echt niet dat je automatisch in schaal 8-9-10 komt omdat je daar al in zat.
quote:prinses30 schreef op 15 april 2017 @ 20:12:

[...]





Als je solliciteert naar een schaal 7 functie, kom je in schaal 7. Wellicht in een hogere trede, maar echt niet dat je automatisch in schaal 8-9-10 komt omdat je daar al in zat.Klopt. Maar het is wel mogelijk, een collega van mij is "terug gevraagd" en verdient nu evenveel als ze deed bij haar vorige baan in een andere functie. Hoewel zij nu overigens een combinatie van beide doet bedenk ik me net. Maar grotendeels groepswerk.
quote:Lotus90 schreef op 15 april 2017 @ 20:30:

[...]



Klopt. Maar het is wel mogelijk, een collega van mij is "terug gevraagd" en verdient nu evenveel als ze deed bij haar vorige baan in een andere functie. Hoewel zij nu overigens een combinatie van beide doet bedenk ik me net. Maar grotendeels groepswerk.



Ze kan wel hetzelfde verdienen (hogere trede), maar volgens mij kan het niet dat ze in een hogere schaal zit dan waar de functie in is ingedeeld. Volgens mij mag dat niet eens en kun je niet maken tegenover de andere werknemers.



Wat betreft verantwoordelijkheid vind ik de verantwoordelijkheid bij ambulant werken groter. Je doet het vooral zelf, je laat kinderen achter in situaties waar je vaak toch niet zo veel zicht op hebt of controle over. Op de groep draag je het veel meer samen, je laat de kinderen/jongeren met je ervaren en bekende collega's achter alle uren van de dag. Maar zwaarder op de groep vind ik toch echt het onregelmatige werken, inderdaad 24/7/365 voor de kinderen/jongeren zorgen/behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven