wenen, do s en dont's

30-05-2016 17:34 36 berichten
Hallo mede reizigers!

Volgende maand ga ik voor het eerst naar wenen, vier dagen. We gaan het rustig aan doen, paar high lights ( Schonbrunn, hofburg en stefansdom) maar verder ook lekker veel terrasjes en parkjes. Hebben jullie nog tips? Is het s avonds rond tienen nog een beetje safe in de metro? Nog tips voor eethuisjes met lekker vegetarisch ( hoeft niet 100% vega te zijn ) en is de hop on hop off een aanrader?
ik vond Wenen ook geweldig, heb alleen niks gemerkt van het roken misschien omdat ik meer buiten zat dan binnen
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwuiltje schreef op 26 juni 2016 @ 21:37:

Hierbij de update: wenen was grandioos! Wel erg warm ( boven de 30 graden) maar door de vele parken goed te doen. OV is superhandig en goedkoop. Naschmarkt was erg leuk en de paleizen en kerken prachtig. Qua stedenschoon mooiste stad die ik ooit gezien heb ( sorry Parijs). Enige nadeel dat er zo ontzettend veel gerookt wordt ook binnen in de horeca. Gelukkig heel veel buiten kunnen doen. Dus wie nog twijfelt zet deze stad op je to do lijstje

Ik herken wat je schrijft, Wenen kwam bij mij ook gelijk in m'n top drie van mooiste steden die ik heb bezocht (Rome op 1, Florence denk ik op een gedeelde tweede plaats met Wenen)!

Leuk dat je er zo van hebt genoten!
Oh dear, how sad, never mind.
Heeft iemand ervaring met het gebruiken van een Vienna card?
moi, zijn super handig als je met de metro gaat je kan kiezen voor 24/48 of 72 uur dacht ik, wij hadden er een van 72 dacht ik. je stempelt hem tijdens je 1ste gebruik af en staat dan een datum een tijd, (daarna stempel je niet meer). dus stel je hebt hem voor 48 uur kan je het 2 dagen gebruiken tot (zeg maar wat 13.00 middags)
Ja ideaal geen gedoe met pasjes / kaartjes opdiepen uit je tas je hieft ook niet doir tourniquets...echt ideaal
Kun je gewoon naar Hotel Sacher gaan om Sachertorte te eten of moet je van te voren reserveren?
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 16 april 2017 @ 11:11:

Kun je gewoon naar Hotel Sacher gaan om Sachertorte te eten of moet je van te voren reserveren?Toen ik er een maandje geleden langs liep stond er een gigantische rij. Ik zou dus zeker proberen te reserveren indien mogelijk. Ben er zelf niet binnen geweest overigens.
Dank je Jamie Lee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik onwijs leuk vond, was dat je heel goedkoop kaartjes voor een opera voorstelling kon kopen. En nee, ik ben geen opera liefhebber, maar de opera is qua gebouw van binnen echt prachtig en de ervaring van zo'n echte voorstelling vond ik toch heel bijzonder om een keer mee te maken! En die kaartjes waren dus maar iets van 17 euro, wat echt prima is als je het gewoon een keertje wil zien maar niet op de eerste rij hoeft te zitten.



Aanrader!
Dat hebben wij gedaan met kaartjes voor de musikverein, die zaal van het nieuwjaarsconcert. Dek avond was een concert van conservatoriumstudenten. Kippenvel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven