Geld & Recht alle pijlers

Mag dit allemaal zomaar ???

14-04-2017 12:10 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn ex en ik zijn al 2 jaar uit elkaar, we hebben samen 2 kindjes, (7 en 9), en de bezoekregeling is altijd super verlopen, 3 dagen bij hem, 4 dagen bij mij, maar we zijn daar altijd heel soepel in geweest, als 1 van ons eens iets wou doen met de kindjes buiten onze vaste dagen, het is dus altijd goed verlopen.

Nu heeft ex sinds 4 maanden een nieuwe vriendin, ze gaan in september trouwen en ze zijn aan het proberen zwanger te geraken. Snel, maar ik hoop echt dat ze gelukkig worden.

Maar nu heeft ex al bijna een maand de kinderen niet meer meegegeven, als het mijn dagen waren, ik ben netjes elke keer gaan klacht neerleggen bij de politie, en gisteren is in kort geding bij de familierechtbank beslist dat hij het vonnis moet naleven en de kindjes vanaf zaterdag MOET terug meegeven, op straf van een dwangsom en/of gevangenisstraf.

Mijn ex stookt de kindjes enorm op, ze moeten de nieuwe vriendin van hem mammie noemen, en hij heeft de jongste laten bellen naar mij, ze zei alleen, ik wil niet meer naar u komen, ik wil bij papa en mammie wonen, toen gaf ze de telefoon terug aan papa en zei terwijl, ik heb het gezegd, goed papa? Hoe kan je een kind zoiets laten doen? Hij vroeg aan mij of ik bereid was een papier op te maken om afstand van de kinderen te doen, zodat zijn nieuwe vriendin ze kon adopteren... Euhm .... NEE dus !!!



Maar nu komt mijn vraag. Sinds een paar dagen zet zij foto's op Facebook van haar met mijn dochter, waar mijn ex op reageert, moeder en dochter, superteam, waarop zei reageert moeder en dochter zijn een superteam, samen met zoon en papa.

En ze zet een foto van haar en mijn 2 kids online, met als onderschrift, MIJN kindjes, ik zie ze graag.

Maar ik ben de moeder, het zijn mijn kindjes

Mag dat zomaar? Ik was zo razend toen ik het zag. Ik heb zeker 10 berichten en telefoons van vrienden gekregen, die vroegen, heb je dat gezien? Jij bent toch de mama?



Bah, ik heb het helemaal gehad, wat kan ik daar tegen doen?



Fijn weekend iedereen, ik ben aan het aftellen tot morgen, eindelijk mijn kindjes terug
Alle reacties Link kopieren
Ex schoonmoeder staat volledig onder invloed van mijn ex. Ze mocht de kids niet meegeven van mijn ex. Ze is gewoon bang van hem. Ex schoonmoeder zorgt overgingen wel goed voor de kids, daar ben ik heel eerlijk in. Ze saat ook niet achter het gedrag van hun zoon, maar durft er niet tegenin te gaan.

Ex is gewoon verbaal ook heel aggresief tegenover zijn ouders, hij heeft toen wij nog samen waren met een geweer voor zijn vader gestaan toen ze ruzie hadden, en is ook verbaal heel sterk en domminerend.

Ik heb altijd een goede band gehad met ex-schoonmoeder, ik haalde daar de kinderen ook altijd op en bracht ze naar daar terug. De kids wonen al 2 jaar bij hun, omdat ex een horecabaan heeft en dus pas laat thuis is. Op zijn vrije dagen slapen ze nu soms bij hem.



Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 18:02:

Ex schoonmoeder staat volledig onder invloed van mijn ex. Ze mocht de kids niet meegeven van mijn ex. Ze is gewoon bang van hem. Ex schoonmoeder zorgt overgingen wel goed voor de kids, daar ben ik heel eerlijk in. Ze saat ook niet achter het gedrag van hun zoon, maar durft er niet tegenin te gaan.

Ex is gewoon verbaal ook heel aggresief tegenover zijn ouders, hij heeft toen wij nog samen waren met een geweer voor zijn vader gestaan toen ze ruzie hadden, en is ook verbaal heel sterk en domminerend.

Ik heb altijd een goede band gehad met ex-schoonmoeder, ik haalde daar de kinderen ook altijd op en bracht ze naar daar terug. De kids wonen al 2 jaar bij hun, omdat ex een horecabaan heeft en dus pas laat thuis is. Op zijn vrije dagen slapen ze nu soms bij hem.



Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.In zo'n geval hebben de kids recht op 1 ouder. Jouw ex is duidelijk niet in staat om kinderen op te voeden en een normale relatie te onderhouden.
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 18:02:



Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.



Dat je het je toetsenbord uit krijgt zeg.

In een normale situatie zou ik je gelijk geven, maar een alcoholist die je meermaals mishandeld heeft en dreigt met een geweer????
De uitslag van het sociaal onderzoek zal. Er wel in meespelen wat het verdict wordt denk ik.

Kan wel zijn dat zijn contact teruggeschroefd wordt, bv maar 2 dagen en dat ze mss verplicht bij je schoonouders moeten slapen?! Ik zeg maar wat.

Jammer dat je ex-schoonouders je niet kunnen steunen, maar als hij zo dominerend en agressief is, begrijp ik het wel. Ze zullen ook wel zien hoe die kindjes eraan toe zijn.

Veel sterkte
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 18:02:

Ex schoonmoeder staat volledig onder invloed van mijn ex. Ze mocht de kids niet meegeven van mijn ex. Ze is gewoon bang van hem. Ex schoonmoeder zorgt overgingen wel goed voor de kids, daar ben ik heel eerlijk in. Ze saat ook niet achter het gedrag van hun zoon, maar durft er niet tegenin te gaan.

Ex is gewoon verbaal ook heel aggresief tegenover zijn ouders, hij heeft toen wij nog samen waren met een geweer voor zijn vader gestaan toen ze ruzie hadden, en is ook verbaal heel sterk en domminerend.

Ik heb altijd een goede band gehad met ex-schoonmoeder, ik haalde daar de kinderen ook altijd op en bracht ze naar daar terug. De kids wonen al 2 jaar bij hun, omdat ex een horecabaan heeft en dus pas laat thuis is. Op zijn vrije dagen slapen ze nu soms bij hem.



Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.Nou nou echt in het belang van je spruiten contact met deze man.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt jouw exman aan een geweer?!
quote:Ycjoo- schreef op 14 april 2017 @ 17:18:

Shifty, jezus je bent echt een moeilijk mens. Je bent een beetje irritant de laatste tijd.

Tsja dat is wel heel erg op de man en zonder argumenten waar iemand iets van kan vinden.

Ik vind het prima dat je dat vindt, maar als je het zo persoonlijk-off-topic maakt, dan heb ik liever dat je dat in een pb aangeeft met argumenten waarom je dat vindt. Dan kan ik er wat mee en dan 'vervuilen' we dit dit topic er ook niet mee.



Ik denk dat er verder voldoende is gezegd over het wel/niet missen van de nuance in de nogal sterke bewoordingen van Bossanova (ik neem aan dat dat de aanleiding was voor je opmerking).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 14 april 2017 @ 13:07:

Dus alles was helemaal koek en ei en gezellig, en van de ene op de andere dag verandert die man in de grootste klootzak van België?

Hoe kan dat zo?

Klinkt erg labiel allemaal.Ik vind het ook een nogal drastische ommezwaai .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 18:02:

Ex schoonmoeder staat volledig onder invloed van mijn ex. Ze mocht de kids niet meegeven van mijn ex. Ze is gewoon bang van hem. Ex schoonmoeder zorgt overgingen wel goed voor de kids, daar ben ik heel eerlijk in. Ze saat ook niet achter het gedrag van hun zoon, maar durft er niet tegenin te gaan.

Ex is gewoon verbaal ook heel aggresief tegenover zijn ouders, hij heeft toen wij nog samen waren met een geweer voor zijn vader gestaan toen ze ruzie hadden, en is ook verbaal heel sterk en domminerend.

Ik heb altijd een goede band gehad met ex-schoonmoeder, ik haalde daar de kinderen ook altijd op en bracht ze naar daar terug. De kids wonen al 2 jaar bij hun, omdat ex een horecabaan heeft en dus pas laat thuis is. Op zijn vrije dagen slapen ze nu soms bij hem.



Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.In ieder geval wel fijn dat schoonouders goed voor de kinderen zorgen. Er is overigens nog een heel scala tussen co-ouderschap en nooit meer zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:jadema schreef op 14 april 2017 @ 18:02:

Ik wil helemaal niet dat de rechter de kids bij hem weg haalt, kinderen hebben zowel recht op contact met mama als papa.Straks staat je ex met een geweer tegenover je kind.. dat zie je ook wel zitten? Sorry hoor, maar jij hebt echt een plaat voor je kop.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal. Ik snap werkelijk niet dat je in je OP kunt typen dat de regeling altijd super is verlopen. Ik kan mij dat niet voorstellen na alles wat je daarna nog hebt getypt. Zijn je kindjes ondertussen bij jou?
Hoe is het met je kids to?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ze niet mee gegeven. Ik moest ze daarstraks gaan halen, er was niemand thuis, ik bel hem, hij zei dat hij weg was met de kids en ze niet mee gaf.. Dus weer maar klacht gaan indienen bij de politie, en dinsdagmorgen direct de advocaat bellen
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet gelijk contact opgenomen dan met de politie? Je zult toch wel ergens een vonnis zwart op wit hebben dat hij de kinderen mee dient te geven. En ze zijn dan ook nog eens vooral bij je ex schoonouders 'grootgebracht'.

En z'n kind die dingen aan de telefoon te laten zeggen.....
quote:jadema schreef op 16 april 2017 @ 00:07:

Hij heeft ze niet mee gegeven. Ik moest ze daarstraks gaan halen, er was niemand thuis, ik bel hem, hij zei dat hij weg was met de kids en ze niet mee gaf.. Dus weer maar klacht gaan indienen bij de politie, en dinsdagmorgen direct de advocaat bellen



Ik had die advocaat gelijk vandaag gebeld.

Heb je geen gsm-nummer?



Dit kan toch niet zo blijven duren? Is je ex nu echt geflipt?

Meer dan een maand (!) de kinderen weghouden van hun moeder?

En intussen raken zij natuurlijk "gebrainwasht" door zijn nieuwe vlam ...





Ik zou die agenten volgende keer maar gelijk meenemen.

Kunnen ze gelijk noteren als je ze weer niet meekrijgt.

Bespaart jou dat je weer es naar 't commissariaat moet.
quote:jadema schreef op 16 april 2017 @ 00:07:

Hij heeft ze niet mee gegeven. Ik moest ze daarstraks gaan halen, er was niemand thuis, ik bel hem, hij zei dat hij weg was met de kids en ze niet mee gaf.. Dus weer maar klacht gaan indienen bij de politie, en dinsdagmorgen direct de advocaat bellen Wat ongelooflijk verdrietig. Post bij zijn huis. En di eerder uit school halen. Laat de leeuw in je wakker worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb direct de politie gebeld, daar komen ze niet meer voor, ik moest bij hun gaan klacht neerleggen. Ik ben vandaag 3 keer naar het huis van mijn schoonouders gereden, en naar zijn huis, nergens geen beweging, en de telefoon neemt hij ook niet op.

Ik heb een gsm nummer van de advocaat en een vast nummer, allebei direct antwoordapparaat.

Ik heb wel een mail gestuurd ook.

Ik hoop dat ik hem morgen kan bereiken.



Ik ben echt verdietig, kwaad .... maar voel mij vooral machteloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 16 april 2017 @ 01:54:

Heb je niet gelijk contact opgenomen dan met de politie? Je zult toch wel ergens een vonnis zwart op wit hebben dat hij de kinderen mee dient te geven. En ze zijn dan ook nog eens vooral bij je ex schoonouders 'grootgebracht'.

En z'n kind die dingen aan de telefoon te laten zeggen.....





Ik heb een vonnis van de rechtbank, ik heb dit gisteren meegenomen naar de politie.

Er zit een kopie van het vonnis aan de klacht
.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij je advocaat ook na vragen hoe jij je nu.aan de omgangsregeling moet houden, hoe moet je ze terug geven aan hem als je niet weet of je ze dan ooit weer mee krijgt... Dat kan je moeder hart toch niet aan. Als hij iedere keer zo doet...
Alle reacties Link kopieren
Wat een eikel.



Ik zou er toch echt even iets harder aan gaan trekken Jadema. Je kinderen zijn gewoon ontvoerd....
Alle reacties Link kopieren
Maar je geeft steeds geen antwoord op de vraag waarom je ze niet gewoon eerder hebt opgehaald van school???? Of laat hij ze soms al een maand niet naar school gaan???
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:CleopatraVII schreef op 16 april 2017 @ 20:37:

Maar je geeft steeds geen antwoord op de vraag waarom je ze niet gewoon eerder hebt opgehaald van school???? Of laat hij ze soms al een maand niet naar school gaan???



Staat ie een uur later briesend amok te maken - samen met zijn nieuwe vlam - bij haar thuis.

Waar de kinderen bij zijn.



Na een maand zou ik het misschien wel riskeren.

Maar dan zou ik desnoods op voorhand wel politie en advocaat verwittigen zodat die op tijd kunnen ingrijpen als de boel explodeert.



Je weet ook niet hoe geïndoctrineerd de kinderen intussen zijn.

Voor 't zelfde geld lopen ze op 't moment dat hun vader amok begint te maken recht in zijn armen ...

Daar sta je dan als moeder .



(De vorige 2 weken was het hier in België paasvakantie.

Kinderen hebben dus sowieso 2 weken vrij van school gehad.)
Alle reacties Link kopieren
Na een maand pas actie: sorry hoor maar dat slaat toch helemaal nergens op?!
Alle reacties Link kopieren
Stel: vorige keer moest hij ze terugbrengen op zaterdag: onbereikbaar. Dan ga je toch gelijk maandag naar school om ze daar op te halen?!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven