Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Oh.. nu zijn ze er wel, die laatste 15. Da's mooi
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier?

Ik denk dat ik het weer lastig krijg met de di. What else is new? Hoe verzinnen ze het, 2200 in totaal!IK moet er nu nog 700. Dat valt dan ook wel weer mee, zie ik
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het redelijk. Nog iets van 75 drops. Dus die heb ik hopelijk morgenochtend.

Dan wil ik ook graag wel weer iets anders op mijn farm hebben.
Alle reacties Link kopieren
Event vanmorgen afgerond. Was voor mij goed te doen.



Ik ga morgenochtend eindelijk mijn stallen weer neer zetten. Ik mis ze.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn mamoetbomen alweer neergezet. De laatste events teveel opgemaakt
Alle reacties Link kopieren
Ondanks hulp van Wiesje (waarvoor weer eens mijn grote dank ) denk ik niet dat ik het ga redden. Volgens de FAQ zou de di ook bij baha opkomen, maar zojuist helemaal niets daar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jammer Dreamer, dat het je niet helemaal lukt!!!\

Maarrrr....niet getreurd, morgen krijg je weer een nieuwe kans!

Dan start het vuurvliegjes event, wat voor de meesten van ons een terugkerend event is!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.25461/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.25447/



Succes voor iedereen!!!!
Alle reacties Link kopieren
IK moet nog 45 DI hebben voor de bananen. Daar baal ik van. Dat ik niet genoeg eventgewas heb, is m'n eigen schuld natuurlijk (behalve dan dat ik een aantal keer langdurig gewas gebruikt heb, voor weer die DI) En ja.. dat vind ik toch jammer. En ik word zo minder enthousiast voor volgende events. Aan die Di kan ik namelijk niets doen, kennelijk. En zo raakt m'n opslag van sieritems voller en voller.



Afijn.

leuk, volgend event
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
overigens ben ik heel blij met alles wat ik wél gewonnen heb, alleen dat ik steeds op het nippertje te weinig DI heb, dat vind ik jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier nog even de aantallen die we nodig hebben.....



5600 eventgewas los

550 drops los

30 rugzak molenproduct (30x10 = 300 drops en 30x230 gewas = 6900)



Totaal:

12500 eventgewas

850 drops

30 rugzak



Overig:

12 albinovleermuis

20 angorawol

100 citroen

45 schaap
Alle reacties Link kopieren
Handig Wiesje!



De extra's heb ik in elk geval
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in elk geval voor de bananen. De rest weet ik nog niet. Ik ben een beetje event moe merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren langdurig gewas ingezaaid en nu wacht ik tot het begin van het event met oogsten, zodat ik alvast het maximum aan DI binnen kan harken. Het voelt heel vreemd, dat ik de boerderij vandaag nog niet eens geopend heb
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig geweest bij het boerenrad, verschillende keren de hoofdprijs gewonnen, 3 keer de nachtmerrie paard. Helaas niet de feniks, ik ben maar even gestopt. Werden wel heel veel party tickets
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch enigszins overrompeld door nog een event met eventgewas.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De recycle machine, doe ik een beetje tussendoor denk ik. Over 10 min zijn mijn laatste gewassen klaar, dus deze ga ik niet verder zaaien. Maar er komen wel batterijen uit de lange gewassen, deze ga ik gebruiken. Ik heb wel alvast het item gekocht voor die bepaalde wolkenrij die je met bd kunt kopen.



Schateiland heb ik gereorganiseerd, de meeste dure items staan daar nu. Zo te zien kunnen er nu ook meer items op schateiland die daar eerst niet op konden, maar nu wel TEP geven.



De feniks is binnen, kostte wel 70 party draaien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je aan zoveel partydraaien
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar ze altijd op. IK gebruik ze heel zelden als ik iets echt wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Knap! Ik verdraai ze gelijk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar waarop dan? Ik zie telkens maar weinig om ze bij te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Het lichtjes event heb ik af. Bij de andere heb ik nog flink wat farmmunten verdient.

Heb je in de farmwinkel gezien, dat je daar ook punten in kunt leveren voor heel veel bananen, Dreamer? Het zijn wel heel veel punten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik gezien maar zoveel punten heb ik nog lang niet



Er is altijd wel supervoer ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de molen 50% voor het eerst gekocht, die draait zich nu wezenloos aan het supervoer.



Ik heb ook nog niet zoveel punten, zat te twijfelen tussen nog een toverboom of nog een tijdje sparen.



Ik heb nu een heel veld aan kippen staan, even mest maken. Staat heel hoog op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is slim. Ik verkoop sowieso m'n mest, want bij een gewas van 6 uur heb ik er net niets aan. Met of zonder mest oogst ik even vaak. Tikt lekker aan, inderdaad.

Ik hoef nog maar 71 DI en heb de lichtjes af. Moet lukken dit keer, toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vast wel. De drops vallen goed deze keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven