Hoelang gerookte makreel houdbaar

16-04-2017 12:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoelang kun je gerookte makreel bewaren zodra de vacuumverpakking open is? Het is eergisteren open gegaan en lag daarna in de open verpakking in de koelkast, het lag dus niet goed dicht.
Alle reacties Link kopieren
Als het raar ruikt is het niet meer goed. Roken is een conserveringsmethode.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoeveel dagen dan ? Ik kan dat soort dingen niet ruiken
Ik zou het er gewoon niet op wagen. Koelkast is een bacterierijke omgeving. Je wil niet dagenlang boven de wc pot hangen uit zuinigheidsoverwegingen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Een dag of 3 denk ik xo
Alle reacties Link kopieren
Als je reukvermogen goed is, kun je een hapje proeven. Als je het niet vertrouwt gooi je het weg.
Heb je huisdieren? Ik geef een stukje van de vis dat ik niet vertrouw aan mijn honden. Als ze het niet eten is het niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat nina zegt
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gerookte vis uit een pakje eet ik uiterlijk de dag na openen. Daarna durf ik het niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe vers het gevacummeerd is..

Maar gerookte produchten kun je makkelijk een week bewaren over het algemeen mits je het afgesloten hebt bewaard. Anders een dag of 3.
Gerookte makreel, hoe lang houdbaar?
Alle reacties Link kopieren
Gerookte vis

Gerookte vis kan min of meer ongemerkt bederven. Daarom moet bij vacuümverpakte gerookte vis goed op de houdbaarheidsdatum gelet worden en moet het bewaard worden en in de koelkast bij 4°C. Na opening van de verpakking is gerookte vis nog 2 dagen houdbaar in de koelkast. Dat geldt ook voor los verpakte gerookte vis.



http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vis.aspx
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 16 april 2017 @ 16:20:

Gerookte vis

Gerookte vis kan min of meer ongemerkt bederven. Daarom moet bij vacuümverpakte gerookte vis goed op de houdbaarheidsdatum gelet worden en moet het bewaard worden en in de koelkast bij 4°C. Na opening van de verpakking is gerookte vis nog 2 dagen houdbaar in de koelkast. Dat geldt ook voor los verpakte gerookte vis.



http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vis.aspxZij zijn altijd veel te voorzichtig joh. Geen goede bron daarom
Alle reacties Link kopieren
quote:friezinnetje2014 schreef op 16 april 2017 @ 13:48:

Gerookte makreel, hoe lang houdbaar?Ja dat topic had ik gezien. Daar werd ik ook niet veel wijzer van. Iedereen zegt wat anders.
Als ie teruggezwommen is naar de zee zal je 't wel merken.

Of als ie groen uitgeslagen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:watjeskast schreef op 16 april 2017 @ 22:00:

[...]



Zij zijn altijd veel te voorzichtig joh. Geen goede bron daaromHet staat vaak ook op de verpakking hoor.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Vers gerookte makreel kan je een paar dagen bewaren.

Van zo'n vacuümvis weet ik het niet. Staat het niet op de verpakking?
Het zou in mijn hoofd niet opkomen dat de vis niet meer goed zou zijn; en had het dus gewoon opgegeten. Tot nu toe geen problemen mee gehad. (Mits binnen de houdbaarheidsdatum uiteraard)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven