Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 09 april 2017 @ 13:18:

Ghost in the shell



Het is niet mijn genre (sci-fi) en ik heb altijd het gevoel dat de helft langs me heen gaat, maar halverwege raakte ik toch in het verhaal. En ja, het is natuurlijk prachtig gemaakt en origineel.

Nou ja, origineel, het blijft een remake...



Stuitte op Netflix toevallig op The Voices, met Ryan Reynolds, Anna Kendrick en Gemma Arterton. Had er nog nooit van gehoord - hij was bizar, maar ook wel heel grappig.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Beauty and the Beast in 3D in de mooiste bioscoop van Nederland, Tuschinski. Heb me uitstekend vermaakt.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 10 april 2017 @ 18:24:

Beauty and the Beast in 3D in de mooiste bioscoop van Nederland, Tuschinski. Heb me uitstekend vermaakt.



Oooo, wat was ie mooi.



Emma Watson is zo'n supergoede actrice. Volgende maand komt er alweer een film met haar

in de bioscoop.
Alle reacties Link kopieren
Voir du Pays.



Eindelijk weer eens een echt goede film.



Een groep franse militairen terug uit een missie in Afghanistan verblijven drie dagen in een luxe hotelcomplex op Cyprus om te 'decompresseren'. De film zoemt in op twee jonge vrouwelijke militairen.

Prachtig contrast tussen getraumatiseerde jonge mensen en feestvierende en zuipende toeristen. Ook over de man-vrouw verhouding in het leger, over vrijheid en over vriendschap. En ook nog spannend.
Alle reacties Link kopieren
Why him, normaal echt niet mijn ding, deze was wel grappig.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Why him, normaal echt niet mijn ding, deze was wel grappig.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Precious is idd een hele goede maar ook harde film....
The Blackcoat's daughter. Fantastische film. Als of je naar een gloomy kunstwerk kijkt. Van de zelfde regisseur I am the pretty thing that lives in the house, en die vond ik minder goed. Te weinig substantie, echt enkel sfeer.



Brimstone. Mooi gefilmd, goed geacteerd, maar vond het verhaal toch mager.



Split. Die was wel leuk. Meisje uit The Witch zat er in en James McAvoy.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 11 april 2017 @ 20:10:

The Blackcoat's daughter. Fantastische film. Als of je naar een gloomy kunstwerk kijkt. Van de zelfde regisseur I am the pretty thing that lives in the house, en die vond ik minder goed. Te weinig substantie, echt enkel sfeer.



Brimstone. Mooi gefilmd, goed geacteerd, maar vond het verhaal toch mager.



Split. Die was wel leuk. Meisje uit The Witch zat er in en James McAvoy.Split heb ik recent ook gezien. Vond James McAvoy echt goed spelen!
Jaa was heel goed geacteerd! Ik vond het einde ook leuk.



Net gezien: Triangle. Is mijn favoriet soort film, kan niet verklappen waar het over gaat maar is zeker de moeite waard! Lekker mysterieuze indie als je een patronen freak als ik bent.
Vind die domme trut en gooi haar in de rivier.

Zojuist gezien op NPO. Ik vond hem heftig.
Alle reacties Link kopieren
A United Kingdom



Goede historische feelgood-politieke-liefdes film.



Over de zwarte koning van een Afrikaans land (later Botswana), die in Londen studeert en die net na de oorlog een blanke vrouw trouwt, wat op verzet en tegenwerking stuit van Groot-Brittannië, wegens belangen in Zuid Afrika die net de apartheid introduceert.

Liefdesverhaal en politiek interessant want het begin van een nu nog steeds democratisch redelijk stabiel Afrikaans land.
Alle reacties Link kopieren
Wij keken gisteren The girl on the train. Ik was niet zo kapot van het boek ( vond de hype nogal overdreven) maar vond de film eigenlijk wel ok.
Alle reacties Link kopieren
De honderdjarige die uit het raam klom. Geen aanrader. Ik vond de hoofdpersoon niet sympathiek en de grappen niet leuk.
Blue jasmine, film van woody allen via videoland. Ik heb me meesterlijk vermaakt, echt een allen film met veel gepraat en een zeer leuk verhaal over een vrouw die alles kwijtraakt en bij haar zus intrekt.
quote:Perkins schreef op 15 april 2017 @ 21:27:

De honderdjarige die uit het raam klom. Geen aanrader. Ik vond de hoofdpersoon niet sympathiek en de grappen niet leuk.Ik vond 'm vooral ook l a n g! En niet echt een verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Split. James mcAvoy geweldig en het einde
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 15 april 2017 @ 23:28:

[...]





Ik vond 'm vooral ook l a n g! En niet echt een verhaal.Wij hebben de film een half uur voor het einde uitgezet .
quote:*nightsky* schreef op 12 april 2017 @ 22:22:

Vind die domme trut en gooi haar in de rivier.

Zojuist gezien op NPO. Ik vond hem heftig.



Ik vond hem traag. Ben wel benieuwd wat jongeren van zo'n film vinden.



Ik zit nu Maleficient op de Duitse RTL te kijken.

Zelfs gesynchroniseerd blijft het een prachtige film.



Deze week komt daar ook 50 shades of grey. Die film moet het echt van de mooie cast hebben.

Ook als je weet welke films en boeken de inspiratie voor dit verhaal zijn. Dan kijkt het anders.
Alle reacties Link kopieren
Magallanes.



Film uit Peru. Vond het ontzettend goed. Een wraakthriller, spannend met knappe plotwendingen en ontknoping. Zou niet misstaan als lekkere Holywood blockbuster.

Maar ook nog met een hele diepe onderliggende boodschap, want gebaseerd op het militaire regime van Peru en oorlogsmisdaden en de pijn en ellende die daaruit naar bovenkomt is bitterecht.



Taxichauffeur Magallanes rijdt nog steeds af en toe zijn demente oude kolonel. Dan stapt er een vrouw in zijn taxi die toen ze 14 was een jaar lang de sex-slavin van de kolonel was
Ik zoek de titel van een film waarbij een tuinman de plaats van de plotselinge president moet overnemen.

Die tuinman heeft alleen gekeken naar allerlei beelden van handen schudden en zegt niet veel.



De media legt al dat contact op een bepaalde manier uit. De film gaat dus over die invloed van de Media en de brichtgeving.

Ik dacht aan die film bij het kijken naar Pauw van donderdag 20 april.



Misschien dat iemand die titel heeft? Is uit jaren 90 en dus een oude. Het kan ook jaren 80 zijn. Ik zag hem na 1990.
Alle reacties Link kopieren
Is het deze?

Being There
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ja, dat is die film. Dank je.

Is zelfs ouder dan ik dacht en de op een na laatste film waarin the Pink Panther acteur speelde.



Het handen schudden/trekken van Trump deed me aan die film denken.
Alle reacties Link kopieren
Beauty and the beast heeft een kijkwijzer van 12 jaar. Is de film echt zo eng?

Zit te denken voor mijn dochter (bijna 11), en kent uiteraard het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Get out gezien

Bij vlagen echt wel creepy, jammer dat de trailer al zo veel verraadt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven