Geld & Recht alle pijlers

Woz en woning verkopen

16-04-2017 19:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen hoe t gebruikersdeel van de woz verrekend wordt.



T eigenaarsdeel wordt via notaris verrekend, maar t deel wat belast wordt adhv t aantal gebruikers dan?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je de gemeentelijke belastingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus de ozb die adhv woz berekend wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:suiker79 schreef op 16 april 2017 @ 20:00:

Bedoel je de gemeentelijke belastingen?Ja die idd, thnks
Gebruikersdeel bestaat al sinds 2006 niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wordt bij de gemeentelijke belastingen alleen je afvalstoffenheffing berekent adhv het aantal bewoners.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons werd het totaal aan gemeentelijke belasting ( al betaald/ nog te betalen) bij de notaris verrekend. Geen onderscheid in de posten die de gemeente daarin verwerkt ( ozb, afvalstoffenheffing ed)
Gebruikersdeel ozb bestaat niet meer. Rioolheffing e.d kunnen wel bestaan uit gebruikersdeel en eigenaardeel. Alleen de eigenaarsdelen van de diverse gemeentelijke belastingen worden verrekend via de notaris. De gebruikersdelen worden gewijzigd via de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
quote:suiker79 schreef op 16 april 2017 @ 20:14:

Bij ons werd het totaal aan gemeentelijke belasting ( al betaald/ nog te betalen) bij de notaris verrekend. Geen onderscheid in de posten die de gemeente daarin verwerkt ( ozb, afvalstoffenheffing ed)

Dan heb jij een hele slechte notaris. Alleen de zakelijke lasten die betrekking hebben op de woning worden verrekend. Afvalstoffenheffing en zuiveringsheffing zijn gebaseerd op het aantal inwoners en hebben niets met de woning te maken en worden dan ook niet verrekend.



Mocht je zelf naar een andere gemeente verhuzien kan je een verhuisbericht invullen en om teruggave vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:katrien1974 schreef op 16 april 2017 @ 22:40:

[...]



Dan heb jij een hele slechte notaris. Alleen de zakelijke lasten die betrekking hebben op de woning worden verrekend. Afvalstoffenheffing en zuiveringsheffing zijn gebaseerd op het aantal inwoners en hebben niets met de woning te maken en worden dan ook niet verrekend.



Mocht je zelf naar een andere gemeente verhuzien kan je een verhuisbericht invullen en om teruggave vragen.



Aah ok...dan snap ik nu waarom op de nota van afrekening niet alles aan ozb verrekend is, maar slechts een deel.

Er wordt idd naar een andere gemeente verhuisd, dus dan nemen we wel even contact op met de oude gemeente voor verrekening.



Bedankt voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven