Wat serveren de forummers met pasen? Brunch/Diner

10-04-2017 10:49 155 berichten
Ik ben nog op zoek naar inspiratie. Ik zit net de allerhande door te bladeren er is niks wat mij aanspreekt. Ik heb 8 man die komen dineren.



Wat maken jullie?
Vanochtend: 3 volkorenboterhammen met sambal, pindakaas en daarbovenop komkommerplakjes

Vanmiddag gemengde salade

Diner: mini schnitzel en asperges.



Morgen iets van gehakt en noodles
quote:Lilith75 schreef op 16 april 2017 @ 16:16:

Vanmorgen een brunch niet veel gekker dan anders op zondag op het boterlam wat salades en paasbrood na.

Voor vanavond een kip met citroen knoflookboter en tijm uit de oven met krieltjes en salade, ook geen gerecht wat we niet op een andere zondag zouden eten.

Morgen alleen een brunch verder genieten van een extra vrije dag.



Die kip roels inderdaad big time.

Heb je een recept?

Ik heb twee hele kippen van een boer gekregen en die liggen in de vriezer te wachten op een steengoede bereidingswijze.
quote:Eleonora-1 schreef op 15 april 2017 @ 10:24:

Ik ga zo de Italiaanse bollen ophalen bij de bakker want die ga ik vullen met knoflooksoep bij de paasbrunch.

Het water loopt me nu al in de mond.Broodjes vullen met soep? Worden die niet zacht en komt daardoor de soep niet overal terecht behalve in de broodjes?
Ik een heerlijke zelfgemaakte eiersalade op brood. Dochter van 8 zegt....hmmm op zich niet echt vies ofzo. Man komt beneden na uitslapen na nachtdienst... Jeetje wat stinkt het hier... Wie heeft een scheet gelaten. Ik maak nooit weer wat zelf
Nee.

Je vult de broodjes met de soep en serveert dat direct.







Voordat het überhaupt kán gaan lekken is het al op.

En het van soep doortrokken brood kun je ook opeten.

Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo friet bakken
Lijkt me lekker idd Eleonora.



Hier ontbijt met paasbolletjes in vorm van ei. Philadelphia spread, rookvlees, paaseihagelslag, verse chocolademelk, koffie.



Diner voor mij een groentenbami en voor man en kind pizza met chocoladeei na.



Morgen ontbijt zoals vandaag. Avondeten AGF.



Dus geen friemels en frutsels en dat vind ik fijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 16 april 2017 @ 17:41:

Nee.

Je vult de broodjes met de soep en serveert dat direct.



[afbeelding]



Voordat het überhaupt kán gaan lekken is het al op.

En het van soep doortrokken brood kun je ook opeten.

Heerlijk.Lijkt me heerlijk!
Wij gaan straks gourmetten, als man terug is van zijn werk. Gewoon een armeluis gourmet, met zo'n pakketje van een paar euro, sla en brood. Dus helemaal niet luxe hoor, weest niet bevreesd.
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 april 2017 @ 18:04:

Wij gaan straks gourmetten, als man terug is van zijn werk. Gewoon een armeluis gourmet, met zo'n pakketje van een paar euro, sla en brood. Dus helemaal niet luxe hoor, weest niet bevreesd.



Doodeng!

Zo'n kant en klaar pakket!
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 april 2017 @ 18:04:

Wij gaan straks gourmetten, als man terug is van zijn werk. Gewoon een armeluis gourmet, met zo'n pakketje van een paar euro, sla en brood. Dus helemaal niet luxe hoor, weest niet bevreesd.Prima toch! Gezellig met zijn 2 ieder zijn eigen eten naar smaak bereiden terwijl jullie ofwel een amusant gesprek voeren ofwel stilletjes voor jullie uit staren.
quote:Troeteltje schreef op 16 april 2017 @ 18:26:

[...]



Prima toch! Gezellig met zijn 2 ieder zijn eigen eten naar smaak bereiden terwijl jullie ofwel een amusant gesprek voeren ofwel stilletjes voor jullie uit staren. En de kinderen zetten we gewoon buiten, met een boterham met pindakaas .
quote:Eleonora-1 schreef op 16 april 2017 @ 18:05:

[...]





Doodeng!

Zo'n kant en klaar pakket!Nou ja, ik leg de rommel zo wel netjes op een schaal hoor. Zo'n plastic bak van Lidl op tafel druist zelfs in tegen mijn (niet bijster hoge) standaarden op het gebied van tafeldekken en -dienen.
O nee gelukkig, dat is een opluchting.
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 april 2017 @ 18:42:

[...]





Nou ja, ik leg de rommel zo wel netjes op een schaal hoor. Zo'n plastic bak van Lidl op tafel druist zelfs in tegen mijn (niet bijster hoge) standaarden op het gebied van tafeldekken en -dienen.



Oh. Daar gaat het bij mij dus fout. Klasse kun je niet kopen, blijkt. Gourmetschotels gelukkig wel.



Oh ja, ik heb heel uitgebreid ontbeten (mijn man had de boodschappen gedaan en we hebben serieus 8 soorten broodsalades, ik wist niet eens dat de Aldi zoveel keuze had).
Alle reacties Link kopieren
Hier geen luxe paasdiners (wel een uitgebreid luxe ontbijt trouwens), maar broodjes shoarma, friet en salade. En vanille yoghurt toe :p
Erger je niet, verwonder je slechts.
Hier komt familie op visite; niet zozeer ivm paasdagen, maar omdat we nu allen een keer tijd hadden. En ik vind het wel leuk om dan wat lekkere dingen op tafel te zetten.



Ivm allergieen hebben we met malletjes zelf wat chocolade eieren gemaakt. Had nog wat gesmolten chocolade over en heb daarin enkele smeuiige medjoel dadels gedoopt. Daarnaast met zoon vandaag (voor het eerst) marshmellows gemaakt. Verder doperwt/munt/basilicum soep met schepje kokosyoghurt met citroenschil. Broodjes met wat lekkere dingen, oa zelfgemaakte hummus en avocado. Knakworstjes in filodeeg, voor mij zelfgemaakte crackers van kokosmeel, mosterd en tahin, en wat bosbes pannekoekjes. Allemaal simpele dingen die leuk zijn om met zoon (5) te maken, en die we normaal ook zouden kunnen eten. Verder nog een kokosyoghurttaart met zomerfruit en een bodem van cashewnoten, dadels en kokosrasp.



Soep, hummus en crackers of iets soortgelijks maak ik trouwens standaard ieder weekend voor lunch op mijn werk. Heb ditmaal dus alleen wat meer gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 16 april 2017 @ 16:19:

[...]





O die kip klinkt echt zo lekker!!

Die was ook zalig!



Eleonora, en andere liefhebbers





Voorzichtig met de bolle kant van een lepel het vel losmaken van de kip en dan kruidenboter ( 150 a 200 gram voor de hele kip ) er tussen doen , om te verdelen in masseren ( is wel een vettig klusje ) peper en zout naar smaak, de kip vullen met schijven citroen kruidenboter en een paar takjes tijm. Als laatste smeer je de gehele kip in met de rest van het boter.

En dan een uur ( afhankelijk van het gewicht ) in de oven.

Super mals en goddelijk lekker, ook lekker met sinaasappel ipv citroen en je kan naar smaak ook variëren met de kruiden.



Deze is ook goddelijk lekker.



https://www.ah.nl/allerha ... met-olijven-en-rozemarijn
anoniem_53740 wijzigde dit bericht op 17-04-2017 08:15
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was kamperen - overdag mueslirepen, een banaan en nootjes, 's avonds Indiaas gegeten. Heb niet aan Pasen gedaan dus :-)
Hello, can you hear me?
Met pasen ontbijten wij altijd uitgebreid maar verder niks. Gisteren onverwachts schoonzus en zwager over de vloer dus het werd improviseren. Uiteindelijk hebben we kaasbroodjes en salade gegeten
quote:Lady_Voldemort schreef op 16 april 2017 @ 18:36:

[...]





En de kinderen zetten we gewoon buiten, met een boterham met pindakaas .

Sorry, wist niet dat je kinderen hebt.......die mogen aanschuiven van mij.





Aanvulling: stom van me....schiet me te binnen dat je idd kinderen hebt! Las je er ergens over.
quote:vrouwjagersma schreef op 16 april 2017 @ 20:52:

[...]





Oh. Daar gaat het bij mij dus fout. Klasse kun je niet kopen, blijkt. Gourmetschotels gelukkig wel.



Oh ja, ik heb heel uitgebreid ontbeten (mijn man had de boodschappen gedaan en we hebben serieus 8 soorten broodsalades, ik wist niet eens dat de Aldi zoveel keuze had).Wat een giller. Allemaal tegelijk op tafel? Zal er wel gezellig uitzien!
Alle reacties Link kopieren
Gister paasontbijt. S avonds aardappel sperziebonen en snitzel ;). Vanavond een rollade uit de oven. Sla en aardappel schijfjes Oftewel normaal eten. Pasen is geen vreet feest wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dadelijk een erwtjes/spinazie soep en gooi broodjes en scones in de oven en maak carpaccio-rolletjes met roomkaas.

Schoonhoven komen brunchen straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven